Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2020, 15:03   #121
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Lange tenen precies, bij de NVA.
moeten we dan applaudisseren omdat we jaarlijks zo'n 15miljard mogen afgeven om te dumpen in een Waals vat zonder bodem ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 15:06   #122
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Geweldig die inhoudelijke argumenten van zes woorden, samen goed voor 25 letters.
Ik pas mij aan aan het niveau van de NVA. Toch braafjes van mij.
Oud 23 januari 2020, 15:11   #123
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
moeten we dan applaudisseren omdat we jaarlijks zo'n 15miljard mogen afgeven om te dumpen in een Waals vat zonder bodem ???
Je moet niks.
Ik merk gewoon op dat de NVA met haar mond vol tanden zit tegenover een politicus die eens zijn gedacht zegt over de toekomst van Belgie die niet in haar visie past. Alsof er daar een taboe rond zou zijn. Quod non.

Dus ja, ik lach.
Oud 23 januari 2020, 15:12   #124
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet niks.
Ik merk gewoon op dat de NVA met haar mond vol tanden zit tegenover een politicus die eens zijn gedacht zegt over de toekomst van Belgie die niet in haar visie past. Alsof er daar een taboe rond zou zijn. Quod non.

Dus ja, ik lach.
Hoezo "mond vol tanden"?

Er zijn al tal van inhoudelijke reacties vanuit de N-VA geweest.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 15:14   #125
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
U hebt een beter vaderland gezocht in het buitenland.

Wij maken een beter vaderland hier ,
door België te vervangen door een onafhankelijk Vlaanderen.

Dat scheelt een verhuis voor ons.
Witte, doe mij een plezier: stop met dat bombastisch taalgebruik van vaderland, of moederland of whatsoeverland. Steriele terminologie gebruiken om in groep elkander wat moed in te spreken en een schouderklopje te geven? Dat mag hoor. Alleen: met alle Chinezen maar niet met den deze.
Ik heb geen vertrouwen in wat voor Nationalisme dan ook. Niet het Amerikaanse, niet het Japanse, niet het Chinese noch Russische.
En ook niet van onder de kerktoren van de Heren van Zichem en akolieten.

Jij mag uiteraard religieus blijven geloven in die 16 miljard per jaar die alles gaan oplossen maar ge zult ze nooit zien in de echte wereld! Ze worden je alleen maar voor de neus gehouden zoals een wortel voor een ezel hangt om een ander zijn kar te trekken.
Mijn gedacht, hé.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 23 januari 2020 om 15:15.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 15:14   #126
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Geen denken aan !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 15:18   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoezo "mond vol tanden"?

Inderdaad. Ik heb op deze en vorige blz. alleen al uitgebreid gereageerd op de reacties van Kaal en Pajoske, maar daar reageert BadAttila op met wat hij de N-VA-ers onder hun neus wrijft met zijn mond tanden.
Oud 23 januari 2020, 15:18   #128
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo "mond vol tanden"?

Ik noem dat slogans, en niet "inhoud". Het gemiddeld niveau dus van de communautaire politieke discussies in ons land.

Mijn gedacht, hé.
Oud 23 januari 2020, 15:18   #129
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet niks.
Ik merk gewoon op dat de NVA met haar mond vol tanden zit tegenover een politicus die eens zijn gedacht zegt ...
Dus ja, ik lach.

Als je werkelijk lacht dan is dat het gevolg van je eigen falende opmerkingsgeest of je bent gewoon wat aan't lullen.

Het onzinnige van de betrokken uitspraken werd hier op het forum door verschillende deelnemers uitvoerig aangetoond; zowel qua oplossing als eventuele afdreiging.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 15:18   #130
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Beste meneer Bouchez,

Ik heb een uitdaging voor u. Een défi. Maak van OVLD en MR een unitaire Belgische liberale partij. Dat ligt helemaal binnen uw mandaat, u hoeft geen wetten te wijzigen, alleen maar uw eigen partijgenoten en politieke familie te overtuigen.

Probeer niet verder te springen dan uw stok lang is. Probeer eerst deze eenvoudige opdracht tot een goed einde te brengen, en dan heeft u daarna misschien een iets klaardere blik op wat u daar voorstelt.
Goed idee, dan splitst de Open-VLD zelf.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 15:20   #131
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Witte, doe mij een plezier: stop met dat bombastisch taalgebruik van vaderland, of moederland of whatsoeverland. Steriele terminologie gebruiken om in groep elkander wat moed in te spreken en een schouderklopje te geven? Dat mag hoor. Alleen: met alle Chinezen maar niet met den deze.
Ik heb geen vertrouwen in wat voor Nationalisme dan ook. Niet het Amerikaanse, niet het Japanse, niet het Chinese noch Russische.
En ook niet van onder de kerktoren van de Heren van Zichem en akolieten.

Jij mag uiteraard religieus blijven geloven in die 16 miljard per jaar die alles gaan oplossen maar ge zult ze nooit zien in de echte wereld! Ze worden je alleen maar voor de neus gehouden zoals een wortel voor een ezel hangt om een ander zijn kar te trekken.
Mijn gedacht, hé.
Daarom verschillen we van mening hé Jay.

Wel oppassen voor het Corona virus nu,daar in Uw nieuw Vaderland.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 januari 2020 om 15:22.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 15:20   #132
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik noem dat slogans, en niet "inhoud". Het gemiddeld niveau dus van de communautaire politieke discussies in ons land.

Mijn gedacht, hé.
Bart De Wever zei het volgende:

“Het unitarisme is al uitgeprobeerd in dit land”, reageert partijvoorzitter Bart De Wever daar. “Het werkte na 1830, zolang de Vlamingen tweederangsburger waren en werden bestuurd door mensen die geen Nederlands spraken. Toen de Nederlandstaligen in dit land hun burgerrechten eisten en kregen, liep het unitarisme volledig vast en begon uiteindelijk het federalisme.”

De Roover zei:

“Maar het is wel de verkeerde remedie. Op deelstaatniveau slaagt men er in om regeringen te maken, terwijl dat op Belgisch niveau een dik probleem is. Net op dat niveau zou men nu dus alles willen oplossen.”

U hoeft het daar uiteraard niet mee eens te zijn, maar het is wel een mening met inhoud.

Uiteraard gaat het allemaal om korte reacties. Indien iemand van N-VA in een uitgebreid interview (zoals bij Bouchez het geval was) wordt gevraagd om te reageren op wat Bouchez zei, zal het antwoord natuurlijk uitgebreider zijn.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 23 januari 2020 om 15:22.
Oud 23 januari 2020, 15:32   #133
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet niks.

Dus ja, ik lach.
Ik heb mijn gedacht gezegd over de politicus die eens zijn gedacht zegt over de toekomst van Belgique. De BUBbelclub zeg al 18 jaar haar gedacht over de terugkeer naar het unitarisme. Zo "fris" is dat unitaire vlees dus niet.
Jouw taboe daarrond is dus dikke zever.

Bouchez heeft zijn unitaire keutel trouwens meteen alweer ingetrokken. Wie staat er dan met zijn grote muil vol tanden?
Oud 23 januari 2020, 15:33   #134
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Daarom verschillen we van mening hé Jay.
Wel oppassen voor het Corona virus nu,daar in Uw nieuw VaderApenland.
Bedankt en FIFY.
Oud 23 januari 2020, 15:35   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

“Het unitarisme is al uitgeprobeerd in dit land”, reageert partijvoorzitter Bart De Wever daar. “Het werkte na 1830, zolang de Vlamingen tweederangsburger waren en werden bestuurd door mensen die geen Nederlands spraken. Toen de Nederlandstaligen in dit land hun burgerrechten eisten en kregen, liep het unitarisme volledig vast en begon uiteindelijk het federalisme.”

De Roover zei:

“Maar het is wel de verkeerde remedie. Op deelstaatniveau slaagt men er in om regeringen te maken, terwijl dat op Belgisch niveau een dik probleem is. Net op dat niveau zou men nu dus alles willen oplossen.”

U hoeft het daar uiteraard niet mee eens te zijn, maar het is wel een mening met inhoud.

Uiteraard gaat het allemaal om korte reacties. Indien iemand van N-VA in een uitgebreid interview (zoals bij Bouchez het geval was) wordt gevraagd om te reageren op wat Bouchez zei, zal het antwoord natuurlijk uitgebreider zijn.
Ik heb in deze draad meermaals met véél meer dan 25 letters en vijf woorden gerepliceerd op hetgeen Bouchez uitbazuinde, maar dat paste niet in de kraam van Bad Attila.
Oud 23 januari 2020, 15:48   #136
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb in deze draad meermaals met véél meer dan 25 letters en vijf woorden gerepliceerd op hetgeen Bouchez uitbazuinde, maar dat paste niet in de kraam van Bad Attila.
Was jij geen VB-er?
Oud 23 januari 2020, 16:00   #137
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

[i]“Het unitarisme is al uitgeprobeerd in dit land”, reageert partijvoorzitter Bart De Wever daar. “Het werkte na 1830
En we zijn ondertussen 200 jaar verder. Dat is van het niveau: "de humanistische waarden achter de Franse Revolutie hebben falikant gefaald, in de vuilbak.

Citaat:
, zolang de Vlamingen tweederangsburger waren en werden bestuurd door mensen die geen Nederlands spraken.
Ah, want de Walen werden toen beschouwd als eersterangsburgers? Onze maaatschappij was toen een pure klassenmaatschappij waar niet taal, maar geld de belangrijkste factor was.

Citaat:
Toen de Nederlandstaligen in dit land hun burgerrechten eisten en kregen, liep het unitarisme volledig vast en begon uiteindelijk het federalisme.
Het unitarisme liep niet vast op de taalstrijd (al was de taalstrijd een factor), maar op de sociale-economische evoluties in de jaren '60-'70 en Brussel. De kiemen van het mislukken van ons federaal model waren aanwezig vanaf het begin, los van het unitarisme.

O ja, misschien ter info indien je het niet begrepen hebt, ik ben niet noodzakelijk akkoord met de visie van Bouchez. Maar hij heeft er tenminste een.

Citaat:
De Roover zei:

In de jaren 70 werden er 14 regeringen gevormd op 10 jaar tijd. Dat bracht nogal oplossingen, hé?

Citaat:
Niks verplicht dan ook de NVA om onmiddellijk te reageren. De Waalse partijen doen dat ook, zo hysterisch gaan reageren. Trouwens, de staatskundige visie van Bouchez is al langer dan vandaag gekend, hoor.

Dus neen, sorry, inhoudelijk uiterst zwak.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 23 januari 2020 om 16:02.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 16:02   #138
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt over vanalles gesproken, behalve over het onderwerp.
Oud 23 januari 2020, 16:05   #139
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En we zijn ondertussen 200 jaar verder. Dat is van het niveau: "de humanistische waarden achter de Franse Revolutie hebben falikant gefaald, in de vuilbak.

Ah, want de Walen werden toen beschouwd als eersterangsburgers? Onze maaatschappij was toen een pure klassenmaatschappij waar niet taal, maar geld de belangrijkste factor was.

Het unitarisme liep niet vast op de taalstrijd (al was de taalstrijd een factor), maar op de sociale-economische evoluties in de jaren '60-'70 en Brussel. De kiemen van het mislukken van ons federaal model waren aanwezig vanaf het begin, los van het unitarisme.
Socio-economische evoluties die vooral voor de Walen een reden waarom voor regionalisering. Zij waren immers bang dat hun plannen door een Vlaamse meerderheid zouden kunnen worden gedwarsboomd.

Citaat:
O ja, misschien ter info indien je het niet begrepen hebt, ik ben niet noodzakelijk akkoord met de visie van Bouchez. Maar hij heeft er tenminste een.

In de jaren 70 werden er 14 regeringen gevormd op 10 jaar tijd. Dat bracht nogal oplossingen, hé?
Ik begrijp niet goed wat u met dat laatste probeert te beargumenteren vrees ik. Probeert u daarmee aan te tonen dat het federale niveau in de jaren 70 wel goed werkte?
Oud 23 januari 2020, 16:22   #140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik kan die gedachtengang van uwe Vlomse maat alleen maar onderschrijven. En ik kan het weten, als Brabander (toevallig daar geboren) heb ik de Vlomse zowel als de Belgenlandse kelk aan mij laten voorbij gaan toen het welletjes werd om als ongevraagde sponser en melkkoe van hun 6 regeringen te fungeren.
Niks mis mee om andere oorden op te zoeken.
Beter? Eigen huiswerk maken hé.
Het hangt van jezelf en je prioriteiten af.
Gaan lopen is gemakkelijk.

Eerst Belgie afbreken, dan verhuizen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be