![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 29 mei 2020 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die zeggen dat Allah bestaat zijn leugenaars, maar als we die laten doen, en enkel maar op die kloppen die zeggen dat Jahweh bestaat, dan doen we alsof die met hun Jahweh verkeerd, en die met hun Allah juist zijn. Er zijn bijvoorbeeld politiek correcte leugenaars die het over "duurzaamheid" hebben, een concept dat biologisch en evolutionair even weinig zinvol is als "creationisme". Heb jij al veel fact checks gezien telkens iemand "duurzaamheid" vernoemt als "maatschappelijk streefdoel", om te verwijzen naar de evolutionaire onmogelijkheid van dat concept, dat dus pure wetenschappelijke nonsens is ? Ergens heb je dus mensen nodig die even harde leugens, in de andere zin, vertellen, en bijvoorbeeld klimaat verandering ontkenners zijn, om die duurzaamheidsleugenaars in evenwicht te houden. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2020 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand weet het. In heel die zaak gaat het eigenlijk niet om de vraag of iets juist is of niet, maar gewoon op een vorm van platte kritiek op Trump. Hoe weinig voeling ik ook heb met Trumps stijl, de stap die Twitter zet, brengt ons heel dicht bij een systeem waar de vrije meningsuiting door bepaalde machtige firma's gecontroleerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu heeft hij, na een lange lijst met de meest gekke, verwijtende of insinuerende tweets, een voorzichtig tikje op de vingers gekregen, en direct is het van "oh nee, de mening van vrijheidsuiting is in gevaar." Dat hij nog niet sneller een reactie gekregen heeft, dat is pas verbazingwekkend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand denigrerend doet over de Iraanse cultuur, kan dat ook beledigend zijn. En die iemand bent... u, nietwaar?! Is de notie "belediging" als richtgevend om te bepalen langs welke lijnen de vrije meningsuiting loopt? Ik dacht het niet. Anders kunnen we stoppen met iets te zeggen, want bij alles kan er wel iemand zijn die zich beledigd voelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Recentelijk insinueerde Trump bv. out of the blue dat Joe Scarborough verantwoordelijk was voor de dood van Lori Klausutis. Om misverstanden te vermijden: zij is een natuurlijke dood gestorven, er is nooit een zaak geweest en Joe Scarbarough heeft totaal niets met haar overlijden te maken. Trump, die altijd een vijand nodig heeft om de aandacht af te leiden, heeft meermaals beweerd dat het een cold case is. Dit is op alle vlakken fout, het is nooit een case geweest. Toch tweet Trump zaken zoals: When will they open a Cold Case on the Psycho Joe Scarborough matter in Florida. Did he get away with murder? Some people think so. Why did he leave Congress so quietly and quickly? Isn’t it obvious? What’s happening now? A total nut job! Of A blow to her head? Body found under his desk? Left Congress suddenly? Big topic of discussion in Florida...and, he’s a Nut Job (with bad ratings). Keep digging, use forensic geniuses! Het is niet slechts één tweet, het zijn er een heleboel waarin hij beledigende en beschuldigende nonsens verkoopt over Joe Scarborough, en aanspoort om alles opnieuw uit te spitten. Jouw logica volgend, moeten zware en geheel ongefundeerde beschuldigingen probleemloos kunnen. Daar denk ik dus anders over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarover pleit ik inderdaad voor vrije meningsuiting. Als het gaat om wat u nu aanbrengt, dan is er de mogelijkheid om voor de rechter iemand aan te klagen voor laster en eerroof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar kende je er niets van. Naar de toekomst toe, eerst je huiswerk maken en dan debatteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals gezegd loopt het voor mij langs twee lijnen - de notie "belediging" kan geen referentiepunt zijn om te bepalen waar de vrije meningsuiting eindigt of niet; - oproepen tot geweld en doodslag wel. Gaat het om "onterechte beschuldigingen", dan laat men dit aftoetsen voor de rechtbank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Mag men zomaar, out of the blue, mensen beschuldigen van moord op Twitter ? Een simpel ja of neen volstaat hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag men ongestraft beledigingen? Ik zou graag eerst even uw eerste piste uitklaren voor we naar de volgende gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, antwoord eerst even op de opwerpingen bij uw eerste stelling. Dan wil ik gerust antwoorden op uw tweede element.
Ik stel vast dat u afwijkt: u had het eerst over een Trump die beledigende tweets stuurt om dan plotseling het geweer van schouders te veranderen en te beginnen over "zware beschuldigingen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() De enigste "rechtbank" die er toe doet, is die van de ballot box.
In november weten we het: wil de amerikaan nog 4 jaar van dit krijgt Trump een tweede termijn. Ik ben er nog niet over uit of dat zo slecht is voor de EU. Als China en de VS elkaar afmaken zijn er misschien opportuniteiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister-President
|
![]() https://twitter.com/Sandervandam2/st...88687593619458
Mooi voorbeeld van waar ik in het begin naar verwees: consequent zijn. Ik vrees dat Twitter (mits zij zich anders organiseren en minder selectief te werk gaan) aan het kortste eind gaat trekken.
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu, los daarvan, geloof ik niet in het doemscenario, waarin de V.S. China zou 'afmaken' of China de V.S. Op de achtergrond, en weg van het publieke toneel denk ik wel dat ze elkaar naar waarde kunnen schatten. En uiteindelijk zal dat meer van tel zijn.
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
"Het hoofd van de officiële Twitter-politie, Yoel Roth, blijkt een Trump-hatende, godwin-plaatsende, anti-conservatieve, moralistische, agressieve, hinderlijke twitteractivist die in het verleden meerdere malen haattweets aan het adres van Trump en Trump-stemmers heeft gepubliceerd. En dat terwijl Roth in principe eindverantwoordelijk is voor Twitter’s ‘site integrity team‘, de zogenaamd ‘onafhankelijke’ en ‘objectieve’ factcheckers en moderators die bepalen waneer tweets moeten worden gecensureerd of een extra disclaimer met factchecks verdienen. In 2017 twitterde Roth nog dat er “momenteel nazi’s in het Witte Huis zitten” en vergeleek hij toenmalig Witte Huis-adviseur Kellyanne Conway met “Joseph Goebbels”, zo achterhaalde de New York Post." https://tpo.nl/2020/05/28/baas-van-o...e-trump-hater/ Kortom, Twitter kan beter die nitwit een andere job geven, de servers afstoffen of koffie maken voor de mensen die écht werken.
![]() |