![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Normaalgezien ben ik tegen kortzichtige definities als "N-VA is voor verstandige Vlaams-nationalisten en Vlaams Belang voor domme", maar uw bijdrages zouden me nog bijna van het tegendeel overtuigen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moet ik Clemens eens roepen?
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus zolang het tegendeel niet bewezen is, is het VB zeker geen werkmanspartij.
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is uiterst makkelijk, laf en ongeloofwaardig om steeds te roepen 'bewijs het eens' en vervolgens nooit de kans te geven om je te bewijzen. De N-VA daartegenover heeft de laatste jaren al verschillende kansen gehad om te bewijzen hoe menens het hen is met hun 'vlaams' programma. Bij de minste tegenstand plooien de kopstukken zich terug op het veilige postje en pleiten 'onmacht'. Niet echt geloofwaardig als je in een regering zit. Bovendien zou ik nooit stemmen op mensen waarvan ik weet dat ze bij tegenwerking 'onmacht' zullen pleiten zonder al het mogelijke geprobeerd te hebben. Vlamingen moeten ophouden met politici te kiezen die zich al bij voorbaat hebben neergelegd bij de franstalige suprematie. En CD&V en N-VA zijn op dat vlak in hetzelfde bedje ziek. Decrem was in Menzo weer duidelijk. Ook deze 'rechtse en vlaamse' cd&v'er heeft zich al bij voorbaat neergelegd bij de suprematie van de PS. Politici die al op voorhand enkel voor de kruimels gaan hoef ik niet. Als je ziet hoe de franstaligen onderhandelen moet je daar geen 'beschaafde deurmat' �* la Bourgeois met laten onderhandelen, dan heb je al op voorhand verloren. Dan wens ik vertegenwoordigd te worden door een Dewinter... Fight fire with fire ![]() Om het met een analogie te zeggen: als Chamberlain aan de macht was gebleven waren er nu geen joden meer en spraken we allemaal Duits. Soms is er een 'bullebak' �* la Churchill nodig. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 16 januari 2006 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Racisme.... jammer dat gij al da "links" gelul geloofd. Ik ben het levende bewijs dat het VB niet racistisch is!! Volgens jou is onze partij extreem omdat er zoveel mensen op stemmen??? Raar hoor. En als de mensen niet Vlaams Gezind zouden zijn, dan zouden zij er niet op stemmen, alvast storen ze zich zeker niet aan ons Vlaams nationalistisch discours!!!
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
![]() Proficiat.
![]() |
![]() |
#128 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() HAHAHAHA Dan zijn er veel meer domme als slimse mensen in Vlaanderen. Hoe zou dat nu komen denk je? Denk jij nu echt dat de NVA ooit een gewone partij kan worden zonder naar de stem van de mensen te willen luisteren. Denk daar maar ééns over na want als VBer mag je niet vrijuit je mening verkondigen,dus simpel en kort dan maar hé
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Schepen
|
![]() N-VA staat voor verstandig Vlaams-nationalisme mét stijl, zonder geweld, zonder racisme en zonder autoritaire leider.
Het feit dat mensen op het Vlaams belang stemmen, is een teken dat bij hen extreem-rechtse opvattingen primeren op het Vlaams-nationalisme. Deze annalyse is correct en juist! Natuurlijk dat VBers dit niet snappen! Kan ook niet vanwege hun racistische en totaal verkeerde opvattingen en hun mensonterende standpunten. Vandaar dan ook de onnozele en zeer laag bij de grondse reactie van o.m. stab. Nu ja, méér kan men van dat "soort" niet verwachten! Zij tonen hiermee aan dat inderdaad het VB met alle politieke middelen moet bestreden worden. Vlamingen: DOE DIE OOGKLEPPEN VAN HET VB AF!!! NOOIT, maar dan ook NOOIT kan met hen een politieke oplossing gevonden worden voor de samenleving van de 21° eeuw! Hun "oplossingen" stammen nog uit de 13° eeuw! Dus VERGEET HET! MET HET VB.... NOOIT !!!
![]() |
#130 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, de N-VA heeft van alle partijen de hoogst opgeleide kiezers, en waarom zult ge wel denken, omdat dat mensen zijn die meedraaien aan den top, en weten hoe het er aan toe gaat in dit "land". Inderdaad, kleine kinderen, mensen die niet echt van de zaken op de hoogte zijn, zo'n mensen kunt ge gemakkelijk wijsmaken dat het hier zeer goed leven is. Wat zij bv. niet zullen weten is dat onze welvaart dalende is, en wat de mogelijke oorzaken daarvan zijn. Ik heb veel respect voor de Walen, daar niet van, en dat is mede de reden waarom ik nooit voor het blok kan stemmen. Maar dat kan mij er niet van weerhouden om de beste oplossing voor Vlaanderen (en Wallonië) te zoeken, waarbij wij onze welvaart kunnen garanderen. Gisteren las ik nog een tekst van een paar Walen (wel MR): "Si j'etais flamands, je serais séparatist." "Je comprends mieux le séparatisme en Flandre" en van die zaken. Ik denk dat mijn visie op de zaken toch een pak realischer is dan de uwe, maar soit, met subjectiviteit kan je ook de meest bekrompen zaken beargumenteren he Laatst gewijzigd door tasmdevil : 17 januari 2006 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het is niet mijn partij, maar wel de uwe die de Vlaamse Leeuw schande heeft aangedaan. Vraag het maar aan elke zichzelf respecterende flamingant |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ten tweede, de flaminganten van het VB begrijpen blijkbaar niet dat om de onafhankelijkheid van Vlaanderen te bewerkstelligen ge ook medewerking nodig hebt vanuit centrumparijen en linkse partijen. Het belang gaat nooit 50% halen en dan eens de splitsing door voeren he, wees blij dat de N-VA er is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Weet je wat ik dom vindt, een partij die 1/3 van de stemmen haalt, een partij die groot geworden is dankzij het Vlaamse Volk, uitsluiten, processen ertegen starten, maar de Vlaming gewoon vergeten... Dat vind ik pas dom. Racisme is volgens jou wel een heel, heel "ruim" begrip.
![]() |
![]() |
#134 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom eigenlijk: jullie werken toch samen met de tsjeven? Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
![]() Citaat:
Waar dat bekrompen haatgevoel mag vandaan komen, is mij een raadsel. Misschien is het not done om de prestaties van n-va als regeringspartij te bekritiseren... Citaat:
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry ik weet het, dat is 'not done'
Maar in eenzelfde post waar je N-Va-stemmen associeert met bekwame, intellectuele en hoogopgeleide kiezers, frappeerde het mij té erg om er niet naar te sneren. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan van élk mini-partijtje gezegd worden.
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-Va is een elitocratische partij die er openlijk voor uitkomt de macht niet aan de burger te willen, maar enkel aan een kliekje oncontroleerbare 'verkozenen'
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |