Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2006, 09:20   #101
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Die enige, echte Vlaamse partij zit straks al 2 jaar in de Vlaamse Regering.
Ik heb ze tot nu toe nog niet Vlaams zien scoren.
Jij wel?
Zij hebben op deze twee jaar al meer gedaan voor de Vlaamse zaak dan het VB in haar hele bestaan .
Het VB heeft van de Vlaamse zaak iets verfoeilijks gemaakt, iets waar de gewone burger op kotst.
Wij proberen de mensen op andere gachten te brengen.
En wij doen dit niet met haat prediken, hier zijn heus wel andere middelen voor.
Oud 14 januari 2006, 09:34   #102
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Zij hebben op deze twee jaar al meer gedaan voor de Vlaamse zaak dan het VB in haar hele bestaan .
Wat dan wel?
Citaat:
Het VB heeft van de Vlaamse zaak iets verfoeilijks gemaakt, iets waar de gewone burger op kotst.
Waarom stemt die gewone burger dan van langs om meer op dat VB?
Citaat:
Wij proberen de mensen op andere gachten te brengen.
Door BHV te splitsen? Door de Europese grondwet goed te keuren? Door zakgeld te geven aan Flup de Taaie? Door niet te doen maar wel te zeggen wat de achterban verlangt? Door een mug light?
Citaat:
En wij doen dit niet met haat prediken, hier zijn heus wel andere middelen voor.
Zoals deze : ?
Oud 14 januari 2006, 10:50   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

[quote=guido 007]
Citaat:
Zij hebben op deze twee jaar al meer gedaan voor de Vlaamse zaak dan het VB in haar hele bestaan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Wat dan wel?
De oer-Vlaamse Laura Lynn een fameuze stoemp bezorgd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Het VB heeft van de Vlaamse zaak iets verfoeilijks gemaakt, iets waar de gewone burger op kotst
Waarom stemt die gewone burger dan van langs om meer op dat VB?
Omdat het VB naast het Vlaams Nationalisme, waar de verstandige burger idd van kotst, ook nog een ander programmapunt heeft, dat zo mogelijk nog meer inspeelt op de lage, ongepolijste driften: puur racisme (cfr. veroordeling)
Het laagje beschaving is blijkbaar heel dun.
Oud 14 januari 2006, 11:51   #104
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
puur racisme (cfr. veroordeling)
Kom , kom jongen, ge kunt beter...
Citaat:
8)
Oud 14 januari 2006, 12:39   #105
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

tony46's schermafbeelding

Standaard

Het draadje is al zo lang aan het lopen maar ik heb nog niks gelezen waarom ik nu juist op NVA zou moeten kiezen.
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 14:55   #106
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest er geen Vlaams belang bestaan, Vlaanderen zou al veel verder staan in haar onafhankelijkheid. De weinige echt Vlaamsnationalisten die stemmen voor het Vlaams belang, zouden stemmen voor de enige echte Vlaamse partij, namenlijk de N-VA. Onthoudt goed dat het Vlaams belang de Vlaamse zaak meer schaadt dan baat.
Moest er geen Vlaams Belang bestaan, dan was er nog minder druk voor de Vlaamse Partijen, dan waren alle andere Vlaamse Partijen nog meer slaaf van de Walen geweest.

Het Vlaams Belang mag dan wel in het Cordon Sanitaire en in de oppositie zitten, ze zetten meer druk om de Vlaamse Meerderheidspartijen als de N-VA hoor.

Als die N-VA dan nog bereid is om samen met Leterme in het bed van Elio te kruipen is het hek helemaal van de dam.

Al goe dat er nog een partij zoals het VB is!!
Oud 14 januari 2006, 15:16   #107
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Voor mij is trouw aan de mensen die je kansen geven, aan de partij waar je voor gekozen hebt, bijgevolg een zeer groot goed. Overlopers, en vooral overlopers die hun ex-partij bekladden, zitten daarom bij mij in de laagste schuif.
Voor mij is de partijtrouw nu net hetgene wat ervoor zorgt dat Vlaanderen steevast aan het kortste eind trekt. Trouw aan de mensen die je kansen geven in een partij is m.i. compleet ondergeschikt aan persoonlijke integriteit én aan wat men de kiezer beloofd heeft, wat altijd het belangrijkste referentiepunt moet zijn.

En ik vind niet dat de N-VA'ers die zijn overgelopen naar het VB aan hypocriet opportunisme hebben gedaan, gezien zij er persoonlijk niet beter van werden (Morel had een véél makkelijker keuze kunnen maken door voor eender welke andere partij te gaan, m.i. zou zij bij zowat elke partij gewenst zijn) en de rest van de overgelopen N-VA'ers hadden er persoonlijk ook veel meer bij te verliezen dan winnen. In PC België betekent deel gaan uitmaken van het VB immers ongeveer hetzelfde als vogelvrij verklaard worden.

Ik vind niet dat je de overlopers van N-VA naar het VB ook maar in de verste verte kan vergelijken met de Anciaux, Vankrunkelsvens enz van deze wereld.

Ik kan begrip opbrengen voor het feit dat de N-VA gezien de kiesdrempel (waar toegegeven het VB beter anders gestemd had) geen andere keuze had dan een kartel te gaan vormen.

Ik heb al veel minder (maar nog een klein beetje) begrip voor het feit dat dit kartel met CD&V werd aangegaan.

Ik heb 0.0 begrip dat de N-VA vervolgens mee de regering is ingedoken (en vooral blijven zitten) zonder enige noemenswaardige vlaamse eis te realiseren.

En dan hebben we de toekomst van een coalitie met de PS nog te gaan. Op dat moment is de N-VA volledig verworden tot wat ze de volksunie verweet. Een machtsgeil clubje salonflaminganten dat al lang de vlaamse belangen niet meer dient...

Face it, voor Vlaanderen is het imperatief dat de VLD en CD&V uit elkaar vallen, bij dat tweede zou N-VA een grote rol kunnen spelen. Maar ik zie niet het minste teken dat ze die moed zullen opbrengen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 17:40   #108
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Mensen probeer nu eens 1maal op het topic zelf te antwoorden A.U.B. WAAROM,WAAROM?????? MOET JE STEMMEN OP NVA?
Oud 15 januari 2006, 18:59   #109
tasmdevil
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony46 Bekijk bericht
Mensen probeer nu eens 1maal op het topic zelf te antwoorden A.U.B. WAAROM,WAAROM?????? MOET JE STEMMEN OP NVA?
omdat dat een partij is voor kritische, rationele, realische mensen, kortweg de intellectuelen, vandaar onze ietwat lager stemmenaantal
tasmdevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 19:08   #110
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil Bekijk bericht
omdat dat een partij is voor kritische, rationele, realische mensen, kortweg de intellectuelen, vandaar onze ietwat lager stemmenaantal
No kidding, ik dacht al dat het een partij was voor Flaminganten.
Ben ik even gerustgesteld.
Oud 15 januari 2006, 19:16   #111
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ietwat?Prullenpartij is het.
Waarom trekt dat enige kiezers?
Stem toch gewoon VB
Oud 15 januari 2006, 19:52   #112
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony46 Bekijk bericht
Ietwat?Prullenpartij is het.
Waarom trekt dat enige kiezers?
Stem toch gewoon VB
Waarom zouden mensen met een greintje gezond verstand in Godsnaam op het VB moeten stemmen. Mensen met gezond verstand, en zeker de werkmensen, stemmen beter niet VB.
Lees het programma er maar op na.
Oud 16 januari 2006, 11:23   #113
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden mensen met een greintje gezond verstand in Godsnaam op het VB moeten stemmen. Mensen met gezond verstand, en zeker de werkmensen, stemmen beter niet VB.
Je bent hier wel één miljoen Vlamingen, en meer bepaald de werkmensen onder hen, aan het uitmaken voor dommerikken! Sterk bezig! Respect voor 6 miljoen Vlamingen, nietwaar?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 12:02   #114
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef mij eens een copy-paste uit dit programma dat zeker niet voor mensen met gezond verstand of voor werkmensen aanstootgevend is.
Ik geef je de link:
http://vlaamsbelang.org/index.php?p=21
Bedankt bij voorbaat.
Oud 16 januari 2006, 12:58   #115
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest er geen Vlaams belang bestaan, Vlaanderen zou al veel verder staan in haar onafhankelijkheid. De weinige echt Vlaamsnationalisten die stemmen voor het Vlaams belang, zouden stemmen voor de enige echte Vlaamse partij, namenlijk de N-VA. Onthoudt goed dat het Vlaams belang de Vlaamse zaak meer schaadt dan baat.
Dan had ik daar graag de bewijzen van gezien. Waar zijn dan al die VU-kiezers naartoe, als er maar 'weinigen' voor het Vlaams Belang kiezen? We hebben met de Volksunie gezien naar waar compromissenpolitiek leidt. Naar een Belgisch schijnfederalisme én het einde van de VU (eigenlijk al ingezet in 1977). De N-VA heeft wat dat betreft nog géén lessen geleerd. Integendeel. In de eerste plaats steunt zij in de praktijk het cordon-sanitaire. Daarmee zet zij zonder schroom een Vlaams-nationale partij én 1 miljoen kiezers buitenspel. In de tweede plaats heeft hun regeringsbeleid een hoog déj�*-VU gehalte.

Ze zouden op de Barricaden beter, véél beter moeten weten. De scheldnamen die het Vlaams Belang heden naar het hoofd geslingerd krijgen, zijn indentiek aan degenen die de Volksunie in de jaren '50 - '60 te slikken kreeg.
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 14:04   #116
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
omdat dat een partij is voor kritische, rationele, realische mensen,
Jammer, ik kan er dus niet voor stemmen.
Ik ben niet echt heel realisch.
Citaat:
kortweg de intellectuelen, vandaar onze ietwat lager stemmenaantal

Nu snap ik het: je bent sarcastisch bezig!
Oud 16 januari 2006, 17:21   #117
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Jammer, ik kan er dus niet voor stemmen.
Ik ben niet echt heel realisch.

Nu snap ik het: je bent sarcastisch bezig!
gezien jij je als belgicist telkenmale gewillig door het VB voor hun kar laat spannen (wanneer er een discutie is tussen het VB en N-VA), weet ik dat Belgicisten nattigheid voelen van ons. 8)

Laatst gewijzigd door giserke : 16 januari 2006 om 17:29.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 18:08   #118
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
gezien jij je als belgicist telkenmale gewillig door het VB voor hun kar laat spannen (wanneer er een discutie is tussen het VB en N-VA),
Dat is een gemene insinuatie.
Heb je dergelijke argumentatie ad hominem ook geleerd tijdens je doktersstudie?

Citaat:
weet ik dat Belgicisten nattigheid voelen van ons. 8)
Nog een sarcast.
Oud 16 januari 2006, 18:21   #119
Sarangi
Vreemdeling

Sarangi's schermafbeelding

Standaard

N-VA staat voor verstandig Vlaams-nationalisme mét stijl, zonder geweld, zonder racisme en zonder autoritaire leider.
Het feit dat mensen op het Vlaams belang stemmen, is een teken dat bij hen extreem-rechtse opvattingen primeren op het Vlaams-nationalisme.
Sarangi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 18:36   #120
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mogen we even herinneren aan de dure eden die toenmalig partijzitter Geert Bourgeois zwoer voor de verkiezingen van 13 juni 2004 (uit een interview in De Morgen, 8 juni 2004)?
De Morgen: Maar zegt u dan eens wat de strategie wel is. Laat ons beginnen bij Brussel-Halle-Vilvoorde.
Geert Bourgeois: "We willen dat die kieskring gesplitst wordt vóór we in een Vlaamse regering stappen. Daar gaan we niet meer over overleggen, dat moet nu maar eens gebeuren."
De Morgen: Dus u zet geen handtekening onder een Vlaams regeerakkoord voor de splitsing is goedgekeurd in het federaal parlement.
Geert Bourgeois: "Inderdaad. Die kwestie kan meteen na de verkiezingen geagendeerd worden door de Vlaamse partijen in het federaal parlement. Over die zware discriminatie van de Vlamingen gaan we niet meer onderhandelen. Ze kan met een gewone meerderheid uit de wereld geholpen worden."
De Morgen: Om helemaal zeker te zijn: als die splitsing niet federaal gestemd is, tekent u dus geen Vlaams regeerakkoord?
Geert Bourgeois: "Daar komt het inderdaad op neer."
Na de afgang van de Vlaamse meerderheidspartijen, inclusief het "Vlaams" Kartel van CD&V en N-VA, in het BHV-debâcle, verklaarde diezelfde Bourgeois (in De Morgen van 23 mei 2005):
De Morgen: Iedereen heeft beloftes gedaan die niet gehouden werden, ook u. U zou niet in de regering stappen voor B-H-V gesplitst was. U zit er nog altijd.
Geert Bourgeois: "Ik beklaag me dat ik dat gezegd heb. Leterme had dat op televisie verklaard en toen kreeg ik telefoon van De Morgen, die wilde weten wat wij zouden doen. Ik heb toen een hele lange seconde getwijfeld, ik wist dat dat niet realistisch was. Maar Yves had het op televisie gezegd en de achterban zou het niet pikken als ik niet even ver ging. En De Morgen bleef maar aandringen (lacht) en toen heb ik dat inderdaad gezegd."
Zoals Gerolf Annemans al zei op het eerste ledencongres van het Vlaams Belang toen hij de hypocrisie van Geert Bourgeois op de korrel nam: "Die Bourgeois is nog meer tsjeef dan de tsjeven zelf."
Bourgeois blijft op zijn stoel zitten en de N-VA krijgt "vertrouwenwekkende maatregelen": wat gespierde taal over een "versterkt" beleid in de Vlaamse rand. Never mind dat deze maatregelen ook al in het regeerakkoord stonden. Goed geprobeerd maar zoals het spreekwoord gaat: "You can fool everyone some of the time, and some people all the time, but you can't fool everyone all the time." Conclusie: de N-VA heeft niet langer het recht zich een Vlaams-nationale partij te noemen. Wie zich Vlaams-nationalist noemt, stelt zich een onafhankelijke Vlaamse staat tot doel. Door in bed te kruipen met de CD&V kan men nooit tot een bevredigend resultaat komen. Welke ernstige strategie heeft de N-VA om tot een onafhankelijk Vlaanderen te komen? Geen enkele: de N-VA is net zoals Spirit een kiesvereniging om de portefeuilles en politieke carrières van enkele mensen veilig te stellen. Wie bewijst het tegendeel?
Tekst komt van de website van VBJ. Ontzettend pertinent in deze thread.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be