Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 13 april 2006, 13:31   #121
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eneuh, vergoeilijken....
[SIZE=5]WAAR? [/SIZE][SIZE=2]Waar vergoeilijk ik hier iets? Ik ga gewoonweg niet mee in de trend om alles op te blazen en probeer de zaken in hun perspectief te zien. Uiteraard is het erg wat die jongen is overkomen en het verdriet van die ouders zal waarschijnlijk zeer groot zijn. Maar ik bekijk de zaak hier liever op een realistische maatschappelijke wijze dan op een sentimentele wijze. We zitten hier op een politiek forum; niet aan de koffietafel.[/SIZE]

Citaat:
Zelfs in de meest miserabele omstandigheden ga ik niemand vermoorden voor een stukje luxe. En nu jij....
Dat kun jij niet weten aangezien jij nooit zulke omstandigheden hebt gekend en er nooit zult kennen; bovendien is er ook nog een afhankelijkheid van het karakter enz... Niet elke persoon in uitzichtloze miserie zou dit doen, maar de kans ligt wel hoger dan bij een persoon die met het zakgeld van één week zo'n ding kan gaan kopen om de hoek.
Oud 13 april 2006, 13:31   #122
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat schrijf ik dan ook Khonnor. Verzwarende omstandigheden.

En dat het niet aan mij is om te veroordelen. Maar dat ik wel een eigen mening erover kan hebben. Je kan een roofmoord niet vergelijken met een vluchtmisdrijf of zelfs doodslag.
Waarom niet?
(1) 't zijn allebei misdrijven
(2) er zijn bij beiden dodelijke slachtoffers
(3) in beide gevallen is het dodelijke slachtoffer niet gevallen met voorbedachten rade.
Het resultaat is het zelfde. Een onnodig sterfgeval door het roekeloze of sociaal onaangepaste gedrag van iemand anders.

Laatst gewijzigd door Khonnor : 13 april 2006 om 13:34.
Khonnor is offline  
Oud 13 april 2006, 13:32   #123
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik vind dat ook maar ben niet zo hypocriet om 'jongeren' met bruine ogen te ontzien maar wel alle mogelijke aandacht te besteden aan neo-nazi's met blauwe ogen die Duitse zuipliederen zingen alvorens een onschuldig café kort en klein te slaan.
Zoals ik hierboven alz zei, zeggen dat de brandstichters in St-Niklaas autochtonen waren vond de media dan relevant.
Bij het andere schorremorrie hield men het liever bij het meer algemene jongeren terwijl iedereen goed genoeg wist welke afkomst die hadden.

Laatst gewijzigd door daiwa : 13 april 2006 om 13:33.
daiwa is offline  
Oud 13 april 2006, 13:35   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Juist. Volledig mee akkoord. Maar, iemand die vluchtmisdrijf pleegt bij een dodelijk ongeval en te laf is om verantwoording af te leggen voor zijn onverantwoord gedrag verdient m.i. evenmin repect als twee Noord-Afrikanen die een jongen neersteken voor een domme mp3 speler. Trouwens, met 3 promille in je bloed in de wagen stappen en vervolgens, per ongeluk, iemand doodrijden is mijns inziens evengoed doodslag.
Ik denk niet dat er hier maar iemand ontkent dat een dronkaard die vluchtmisdrijf pleegt een rechtmatige straf moet krijgen. Ik betwijfel echter zwaar of de nationaliteit van de dronken doodrijder even angstvallig geheim zou worden gehouden door de media als deze van de 'Noord Afrikanen', mocht er een VB-foldertje op de achterbank van de vluchtauto gevonden zijn.
Oud 13 april 2006, 13:35   #125
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Inderdaad, des te meer omdat zij in de meerderheid zijn.
Het is dan ook spijtig dat die meerderheid de rotte appels zelf niet tot de orde roepen! Voor die gasten zouden ze zelf moeten de sharia-wetten toepassen zoals in hun landen van oorsprong! Maar... meestal grote stilte van die kant. Neen, ze zijn er ook niet mee akkoord, maar ze gaan dat zeker niet op straat en niet te luid komen zeggen. En er zeker niets aan doen...
Anderzijds, die "minderheid" van grote en kleine gangsters, messentrekkers, dieven, brandstichters en noem maar op is toch véél te groot om er geen probleem van te maken, dacht je het ook niet?
andev is offline  
Oud 13 april 2006, 13:36   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kun jij niet weten aangezien jij nooit zulke omstandigheden hebt gekend en er nooit zult kennen
Hoe weet jij dat?
Knuppel is offline  
Oud 13 april 2006, 13:36   #127
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom heb je er dit stukje uitgelaten, Bad Atilla?

Het STOND er immers bij, dit terwijl iedereen weet aan welke partij deze neo-nazi's maar al te graag zullen gelinkt worden.
Anders zou het spel te gemakkelijk geweest zijn (merk op dat ik toon dat er iets is weggelaten).
Indien er "ze zongen Allah' Ak'bar" geschreven was, zou ik het er ook uitgehaald hebben.

Citaat:
Hoe zit het ondertussen trouwens met de zaak Remmery? Nog zo'n geval waar al direct de link diende gelegd te worden met de te demoniseren partij.

Raar dat je een intelligente kerel zoals jij iets hoger niet leek te begrijpen wat ik bedoelde.
Waar heb ik in deze topic het VB gedemoniseerd (voor één keer dat ik het niet doe) ???? En sorry, maar een link zetten tussen "familiedrama" en "nationaliteit van de betrokkenen" lijkt mij verre van evident (dank u voor het compliment trouwens ).

Ik herhaal het, voor mij hoeft men niet over de nationaliteit van de betrokkenen te beginnen, behalve bij inbreuken op racismewet (wat logisch is) of bij "etnisch" geweld. In het artikel hierboven hoefde het ook niet om naar "skinheads" te verwijzen ("jongeren" ware voldoende geweest).

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 13 april 2006 om 13:45.
Bad Attila is offline  
Oud 13 april 2006, 13:37   #128
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W.I. Bekijk bericht
Luister he makker, maar Filip De Winter is de Vlaamse versie van Abou Jahjah. Als ik hoor wat voor onzin en racistisch gezeik die van tijd uitslaat, moet je niet staan te kijken dat de boel hier op ontploffen staat.

Over die cartoons: ik blijf erbij dat de moslims in die zaak GELIJK hadden, maar dat ze het op een heel foute manier hebben getoond. De rellen in Antwerpen hoef je niet te overdrijven, want op voorhand wist je dat er enkele zure appels zouden zijn die de boel wilden verzieken. Wat mij vooral bijbleef in Antwerpen was dat 95% van die moslims VREEDZAAM hun ongenoegen hebben getoond, en dat verschillende geestelijken er alles aan deden het rustig te houden.

Over die portiers: sorry makker, maar ik ben al op verschillende plaatsen geweest waar portiers zo racistisch zijn als Hitler en Dewinter in hun beste dagen. Je moet trouwens altijd naar de reden kijken waarom iets gebeurd. Ik kan mij hoe dan ook niet voorstellen dat iemand op een avond in zijn wagen stapt met het idee: "Vanavond ga ik is iemand een mes tussen zijn ribben planten".

Nog iets over uw taalgebruik: zelf wat meer respect tonen en termen als "varkensmoslims" weglaten zou ook al een stap in de goede richting zijn. De volgende keer dat ik iets dergelijks van u lees (in die termen) vraag ik om een ban wegens zwaar racistisch taalgebruik.
portiers, beste, doen wat hun baas hun opdraagt.Die gaan niet op eigen houtje beginnen filteren, naargelang hun eigen smaak & voorkeur.Deze domme opmerking van u bewijst al dat ge géén enkele portier kent, behalve dan van zien mischien.En uitbaters van zaken die een portier nodig hebben ook niet.Als ge in uw zaak, waar mannen en vrouwen zich amuseren, dansen, en enkele glazen alkohol nuttigen, Noord-Afrikanen en Zwarten binnenlaat zonder beperking, dan word het slaande ruzie in minder tijd dat je het hier schrijven kunt.Want die gaan onmiddellijk de vrouwen lastigvallen.Resultaat: geweld, politie erbij, een slechte reputatie, en klanten die niet meer terugkomen.Eindresultaat: sleutel onder de mat, en de boel dicht!Daarom, en enkel daarom, weigeren zekere portiers de ingang aan deze bevolkingsgroepen.NIET omdat ze racisten zijn...
En wat die messen betreft: die messentrekkers gaan mischien, ik zeg wel mischien, niet van huis weg , met het idee om "vanavond eens iemand overhoop te steken", maar ze vergeten toch niet hun wapen mee te nemen...
carlgustaaf is offline  
Oud 13 april 2006, 13:38   #129
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het resultaat is het zelfde. Een onnodig sterfgeval door het roekeloze of sociaal onaangepaste gedrag van iemand anders.

Ben ji nu werkelijk helemaal..........?.

Roofmoord = een moord gepleegt om een diefstal te vergemakkelijken en/of zijn sporen uit te wissen.

En jij noemt dat roekeloos of sociaal onaangepast gedrag.
daiwa is offline  
Oud 13 april 2006, 13:39   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Op teletekst dan toch zeker niet.
Daar houd men het als naar gewoonte bij '' tiener neergestoken door twee anderen jongeren''
Op radioI vanmorgen evenmin.

Het hadden echter eens skinheads moeten zijn....
Oud 13 april 2006, 13:42   #131
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maak je niet ongerust: voor je uurwerk, je gsm en je portefeuille ploffen ze ook wel hun mes tussen je ribben. Geen discriminatie van mensen die geen mp-3speler hebben! Dat zou er nog aan ontbreken...
heb je geen mooie gouden tanden om uit je bek te laten timmeren?Dat is ook geld waard hoor!Alle kleine profijtjes helpen!En het is toch zo plezant om die uit te meppen...
carlgustaaf is offline  
Oud 13 april 2006, 13:44   #132
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
En wat die messen betreft: die messentrekkers gaan mischien, ik zeg wel mischien, niet van huis weg , met het idee om "vanavond eens iemand overhoop te steken", maar ze vergeten toch niet hun wapen mee te nemen...
Ik heb ook jaren met een mes rondgewandeld.

En dan (behalve dat dit verboden is en dat ik dus eigenlijk een crimineel ben/was)?
Oud 13 april 2006, 13:44   #133
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen- Bekijk bericht
Ik heb geen mp3-speler.
Ik ook niet.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 13 april 2006, 13:44   #134
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ben ji nu werkelijk helemaal..........?.
In jouw ogen wel. In mijn ogen ben jij gewoon om mee te

Citaat:
Roofmoord = een moord gepleegt om een diefstal te vergemakkelijken en/of zijn sporen uit te wissen.
Een moord gepleegd om... Voor 't overige, min of meer juiste definitie

Citaat:
En jij noemt dat roekeloos of sociaal onaangepast gedrag.
Ja, toch wel.
Wie zegt dat die gasten de bedoeling hadden om die gast te doden? Net zo min als een onnozele zatlap de bedoeling had om iemand omver te rijden. Dus, resultaat = hetzelfde.

Trouwens, een goeie maat van mij is vorig jaar omver gereden door zo'n zatlap. Gelukkig was hij niet dood EN gelukkig hebben ze die zatlap kunnen pakken.

Laatst gewijzigd door Khonnor : 13 april 2006 om 13:47.
Khonnor is offline  
Oud 13 april 2006, 13:44   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
portiers, beste, doen wat hun baas hun opdraagt.Die gaan niet op eigen houtje beginnen filteren, naargelang hun eigen smaak & voorkeur.Deze domme opmerking van u bewijst al dat ge géén enkele portier kent, behalve dan van zien mischien.En uitbaters van zaken die een portier nodig hebben ook niet.Als ge in uw zaak, waar mannen en vrouwen zich amuseren, dansen, en enkele glazen alkohol nuttigen, Noord-Afrikanen en Zwarten binnenlaat zonder beperking, dan word het slaande ruzie in minder tijd dat je het hier schrijven kunt.Want die gaan onmiddellijk de vrouwen lastigvallen.Resultaat: geweld, politie erbij, een slechte reputatie, en klanten die niet meer terugkomen.Eindresultaat: sleutel onder de mat, en de boel dicht!Daarom, en enkel daarom, weigeren zekere portiers de ingang aan deze bevolkingsgroepen.NIET omdat ze racisten zijn...
En dat is de triestige waarheid.

Zelfs in zwembaden zijn het meestal dezelfden die hun handen niet van andermans vrouwvolk kunnen afhouden.
Oud 13 april 2006, 13:47   #136
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, misdaad is misdaad. Ik vind het in elk geval uiterst bizar dat het VB als de anti-misdaad-partij nooit fulmineert tegen fraude, belastingsontduiking en allerhande maar wel steeds spreekt over een middeleeuwse, hyper-repressieve aanpak van straat-criminaliteit, roofovervallen en andere. Misschien omdat dit net de misdaden zijn die ze in de schoenen van de "anderen", in casu de vreemdelingen, kunnen schuiven?
Alle misdaden dienen inderdaad vervolgd te worden. Maar u zal het toch wel met mij eens zijn dat roofmoord een ergere misdaad is dan fraude?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 13 april 2006, 13:47   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb ook jaren met een mes rondgewandeld.

En dan (behalve dat dit verboden is en dat ik dus eigenlijk een crimineel ben/was)?
Wees gerust. Jij bent niet de enige. Ik ben er echter zeker van dat jij het nooit zou gebruiken om er iemand mee van kant te maken op wiens MP3 je het gemunt hebt.
Oud 13 april 2006, 13:48   #138
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op radioI vanmorgen evenmin.

Het hadden echter eens skinheads moeten zijn....

Kregen we een extra nieuwsuitzending en deze avond in ''Ter Zake'' nog een ellenlange berichtgeving.
Maar dat de daders van deze roofmoord allochtonen waren wil men liefst zo snel mogelijk op de achtergrond verdringen wat dat past niet in het o zo mooie multiculturele sprookje.
daiwa is offline  
Oud 13 april 2006, 13:49   #139
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Alle misdaden dienen inderdaad vervolgd te worden. Maar u zal het toch wel met mij eens zijn dat roofmoord een ergere misdaad is dan fraude?
Waarom? Als jij door jouw fraude iemand volledig ruïneert? Als jij door jouw fraude miljoenen euro's in je eigen zak steekt die naar de staat of andere mensen zouden moeten gaan?
Oud 13 april 2006, 13:49   #140
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel, misdaad is misdaad. Ik vind het in elk geval uiterst bizar dat het VB als de anti-misdaad-partij nooit fulmineert tegen fraude, belastingsontduiking en allerhande maar wel steeds spreekt over een middeleeuwse, hyper-repressieve aanpak van straat-criminaliteit, roofovervallen en andere. Misschien omdat dit net de misdaden zijn die ze in de schoenen van de "anderen", in casu de vreemdelingen, kunnen schuiven?
miljoenen- fraudeurs & belastingontduikers kunnen tezamen met niet-europeanse straatmoordenaars onthoofd worden op de Grote Markt.Zo goed? Geen jaloerse mensen, er is straf voor iedereen..
carlgustaaf is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be