![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen het Agusta schandaal, als uitloper van een zwendel in aandelen aan het licht kwam, kon 'men' niet anders dan een aantal rooien aanklagen en veroordelen. Maar zelfs daarom kreeg NIEMAND van de 'veroordeelden' een gevangenismuur aan de binnenkant te zien.
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#103 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat als je nu een rugzak koopt om je laptop, die je enkel voor je werk nodig hebt, in mee te sleuren? 't is maar om te zeggen dat de lijn tussen prive en professioneel gebruik inderdaad zeer dun is.
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iemand die geen uitzicht heeft op beter leven; die geen uitzicht heeft op werk, weet dat hij in een soort appartheidssamenleving woont en dat hij nooit effectief kansen zal krijgen; heeft niets te vrezen, en zal ook sneller in staat zijn om een moord te begaan... Niettemin vind ik het wel straf dat ze dat gedurfd hebben aan het begin van het spitsuur in één van de drukste stations van de hoofdstad... Enfin; nog iets - waarom moet hier over elke grote misdaad (deze mag gerust want heeft mij ook verbaasd om zijn driestheid) die door allochtonen wordt gepleegd een ellenlange thread worden opgestart... Terwijl er per dag drie moorden gebeuren (voor het over-overgrote deel voor blanken) en ik toch niet elke dag zo'n thread zie... selectieve verontwaardiging?
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 13 april 2006 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet onnozeler dan het 'selectief' omgaan met de nationaliteit van deze en gene crimineel.
#107 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Voorspelbaar scenario : De daders worden opgepakt in Molenbeek waarna er onmiddellijk spontane rellen uitbreken om hun vrijlating te eisen met als slagzinnen : "het was uitgelokt", "die met z'n MP3 is een racist", "het was zelfverdediging", "zij zijn begonnen". Hierna beslist het Parket om de daders terug op vrije voeten te stellen. De Rechtbank veroordeelt ze tot 2 maanden voorwaardelijk, ze moeten wel beloven dat ze het nooit meer zullen doen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ben jij het 48ste probeersel om van het initiële Patje prototype een perfect product te maken? Zo ja, dan is er nog heel veel werk voor de boeg. M.a.w., kom nog eens terug als je iets intelligents te zeggen hebt!!
![]() |
#110 |
Europees Commissaris
|
![]() Tis niet omdat jij er zo altijd tussen uitkomt na een robbertje vechten met je maatjes op school dat je dat moet extrapoleren.
#111 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Khonnor. Zelfs al is de dader van een verkeersongeval niet gevonden, dan nog is noemen we het een ongeval. Met misschien verzwarende omstandigheden. Da's aan het gerecht om dat uit te maken. En de magistratuur om er een straf op te plakken.
Onze jonge rakkers die een roofmoord plegen voor een MP3 speler van een paar euro.... dat is nooit een ongeval. Ik hoor ze al afkomen tijdens hun ondervraging op politiekantoor X, met een felle lamp op hun lieve smoeltjes gericht. Citaat:
Citaat:
Jonas Elossov Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door maddox : 13 april 2006 om 13:22. |
||||
![]() |
![]() |
#112 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad. Die gasten moeten indien gevonden minstens voor 20 jaar den bak in.
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'' de correctionele rechtbank van Anwerpen veroordeelde een man die zijn werkgever had opgelicht voor 100000 fr tot drie jaar effectief'' Claes & co lichten hun werkgever (de staat) op voor miljoenen en krijgen met veel moeite amper voorwaardelijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hetgeen mij zo verbaasd is het tijdstip en de plaats.
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien ik elke verwijzing naar nationaliteit als irrelevant zie (wees niet bang, ik zou een verwijzing naar de kleur van de ogen of het gewicht van de daders ook als irrelevant beschouwen) ...
#116 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Hoe zit het ondertussen trouwens met de zaak Remmery? Nog zo'n geval waar al direct de link diende gelegd te worden met de te demoniseren partij. ![]() Raar dat je een intelligente kerel zoals jij iets hoger niet leek te begrijpen wat ik bedoelde. ![]()
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat schrijf ik dan ook Khonnor. Verzwarende omstandigheden.
En dat het niet aan mij is om te veroordelen. Maar dat ik wel een eigen mening erover kan hebben. Je kan een roofmoord niet vergelijken met een vluchtmisdrijf of zelfs doodslag. |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat ook maar ben niet zo hypocriet om 'jongeren' met bruine ogen te ontzien maar wel alle mogelijke aandacht te besteden aan neo-nazi's met blauwe ogen die Duitse zuipliederen zingen alvorens een onschuldig café kort en klein te slaan.
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |