Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 13 april 2006, 13:09   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Dat was puur om hun politieke tegenstanders te slachtofferen. En wat is er uit gekomen? Nul komma nul, nada, noppes, zero,.... Zo ongeveer alle beschuldigden zijn vrijgesproken.
Toen het Agusta schandaal, als uitloper van een zwendel in aandelen aan het licht kwam, kon 'men' niet anders dan een aantal rooien aanklagen en veroordelen. Maar zelfs daarom kreeg NIEMAND van de 'veroordeelden' een gevangenismuur aan de binnenkant te zien.
Oud 13 april 2006, 13:10   #102
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Toen Ali de tassjesdief in Nederland onopzettelijk werd gedood waren er relletjes
Toen die islam leraar in Borgerhout werd gedood waren er relletjes
Ook al was het niet bewezen, volgens de allochtonen was het een rascistische misdaad.
Waar wachten we op?

Voor vreemdelingen stel ik het volgende voor: heel de familie is voor elkaar verantwoordelijk (die gasten hebben toch zo'n sterk familie gevoel). Als één iemand van een familie met het gerecht in aanraking komt: één waarschuwing. Tweede keer: tweede waarschuwing. Derde keer: heel de familie tot de vierde graad op den boot naar Marokko of waar dan ook. Ze zullen zich wel gedragen.
Stoer zeg.....gewauwel zonder uitslag...
Oud 13 april 2006, 13:12   #103
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
1) Ik heb nooit een visa kaart gehad.
2) Zelfs het kleinste kind weet dat een rugzak kopen en doopkaartjes laten drukken op de kosten van de stad niet behoren tot kosten die eigen zijn aan het uitoefenen van zijn ambt.
En wat als je nu vanuit je ambt als schepen plots duizend ipv honderd doopkaartjes met laten drukken, omdat je er 900 moet versturen naar "professionele" contacten? Ik ken genoeg zelfstandigen die dit van hun belastingen aftrekken....
Wat als je nu een rugzak koopt om je laptop, die je enkel voor je werk nodig hebt, in mee te sleuren?

't is maar om te zeggen dat de lijn tussen prive en professioneel gebruik inderdaad zeer dun is.
Oud 13 april 2006, 13:13   #104
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Gaan ze nu ook er de nadruk op leggen dat de daders ALLOCHTONEN waren?
Op de site van de VRT staat alleszins vermeld dat ze van noord-afrikaanse afkomst waren. Maar voor de zoveelste keer: Deze soort criminaliteit (handtassendiefstal tot roofmoord) komt nu eenmaal meer voor in verarmde delen van de samenleving. En de historische ontwikkeling wil nu eenmaal dat het voor een groot stuk allochtonen zijn die in die hoek gedrumd zijn.

Iemand die geen uitzicht heeft op beter leven; die geen uitzicht heeft op werk, weet dat hij in een soort appartheidssamenleving woont en dat hij nooit effectief kansen zal krijgen; heeft niets te vrezen, en zal ook sneller in staat zijn om een moord te begaan...

Niettemin vind ik het wel straf dat ze dat gedurfd hebben aan het begin van het spitsuur in één van de drukste stations van de hoofdstad...

Enfin; nog iets - waarom moet hier over elke grote misdaad (deze mag gerust want heeft mij ook verbaasd om zijn driestheid) die door allochtonen wordt gepleegd een ellenlange thread worden opgestart... Terwijl er per dag drie moorden gebeuren (voor het over-overgrote deel voor blanken) en ik toch niet elke dag zo'n thread zie... selectieve verontwaardiging?

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 13 april 2006 om 13:16.
Jonas Elossov is offline  
Oud 13 april 2006, 13:14   #105
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik moest het artikel zelfs niet lezen. Toen ik de titel zag, wist ik dat de daders Abdullah's waren.
Tja... Volgende oefening:

Citaat:
***slaan Ieperse twintiger de schedel in

elverdinge wervik ieper - Een bende *** heeft afgelopen weekend een spoor van vernieling achtergelaten in de Westhoek: eerst verbouwden ze een jeugdcafé in Wervik en later op de avond sloegen ze in Elverdinge een discotheekganger in het ziekenhuis.

Naar schatting twintig *** bestormden zaterdagochtend het jeugdcafé de Bierpompe in Wervik. ,,Ze *** , vertelt de voorzitter van het jeugdhuis. De bende nam het niet dat ze tot de orde werden geroepen. ,, Daarop schopten ze een toilet stuk." Later doken enkele *** op in dancing De Meuln in Elverdinge. Ze sloegen er een 20-jarige Ieperling met een koevoet neer. De jongeman werd met een schedelbreuk weggebracht. Eén *** is aangehouden. (ODW)
De oplossing
Oud 13 april 2006, 13:15   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Da's dan onnozel van de media ...
Niet onnozeler dan het 'selectief' omgaan met de nationaliteit van deze en gene crimineel.
Oud 13 april 2006, 13:15   #107
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Afschuwelijk zeg.
Ik hoop dat ze die daders asap vatten en wat mij betreft mogen ze de rest van hun leven wegrotten in de gevangenis.

Kansarm of niet, zoiets doe je NIET.

Voorspelbaar scenario :

De daders worden opgepakt in Molenbeek waarna er onmiddellijk spontane rellen uitbreken om hun vrijlating te eisen met als slagzinnen : "het was uitgelokt", "die met z'n MP3 is een racist", "het was zelfverdediging", "zij zijn begonnen". Hierna beslist het Parket om de daders terug op vrije voeten te stellen. De Rechtbank veroordeelt ze tot 2 maanden voorwaardelijk, ze moeten wel beloven dat ze het nooit meer zullen doen.

Patje48 is offline  
Oud 13 april 2006, 13:17   #108
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Niettemin vind ik het wel straf dat ze dat gedurfd hebben aan het begin van het spitsuur in één van de drukste stations van de hoofdstad...
Ik vind het véééééél straffer dat een jongeman vermoord wordt, en dan nog enkel voor een MP3-speler!
Oud 13 april 2006, 13:18   #109
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Voorspelbaar scenario :

De daders worden opgepakt in Molenbeek waarna er onmiddellijk spontane rellen uitbreken om hun vrijlating te eisen met als slagzinnen : "het was uitgelokt", "die met z'n MP3 is een racist", "het was zelfverdediging", "zij zijn begonnen". Hierna beslist het Parket om de daders terug op vrije voeten te stellen. De Rechtbank veroordeelt ze tot 2 maanden voorwaardelijk, ze moeten wel beloven dat ze het nooit meer zullen doen.

Zeg Patje48, zijn er nog zo 47 zoals jij?
Ben jij het 48ste probeersel om van het initiële Patje prototype een perfect product te maken? Zo ja, dan is er nog heel veel werk voor de boeg.
M.a.w., kom nog eens terug als je iets intelligents te zeggen hebt!!
Oud 13 april 2006, 13:18   #110
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
"het was uitgelokt", "die met z'n MP3 is een racist", "het was zelfverdediging", "zij zijn begonnen".
Tis niet omdat jij er zo altijd tussen uitkomt na een robbertje vechten met je maatjes op school dat je dat moet extrapoleren.
Oud 13 april 2006, 13:18   #111
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Khonnor. Zelfs al is de dader van een verkeersongeval niet gevonden, dan nog is noemen we het een ongeval. Met misschien verzwarende omstandigheden. Da's aan het gerecht om dat uit te maken. En de magistratuur om er een straf op te plakken.

Onze jonge rakkers die een roofmoord plegen voor een MP3 speler van een paar euro.... dat is nooit een ongeval. Ik hoor ze al afkomen tijdens hun ondervraging op politiekantoor X, met een felle lamp op hun lieve smoeltjes gericht.

Citaat:
"Ik stak die MP3 misbruiker een paar keer per ongeluk in zijn borst, helemaal toevallig in de buurt van het hart. Ik wist niet dat het hart daar lag, of dat het zo belangrijk was voor een ongelovige. Maar het was helemaal niet mijn bedoeling om die kaffir pijn te doen, gewoon te laten schrikken zodanig dat die arme MP3 speler naar zijn nieuwe eigenaar kwam zonder te veel heisa."
Citaat:
"Waarom ik een mes bijhad. Da's uit menslievende redenen he. Je weet maar nooit wanneer je een jongedame kan helpen met aardappelen schillen, of iemands autogordel lossnijden na een ongeval."
Eneuh, vergoeilijken....

Jonas Elossov
Citaat:
Citaat:
Op de site van de VRT staat alleszins vermeld dat ze van noord-afrikaanse afkomst waren. Maar voor de zoveelste keer: Deze soort criminaliteit (handtassendiefstal tot roofmoord) komt nu eenmaal meer voor in verarmde delen van de samenleving. En de historische ontwikkeling wil nu eenmaal dat het voor een groot stuk allochtonen zijn die in die hoek gedrumd zijn.
Iemand die geen uitzicht heeft op beter leven; die geen uitzicht heeft op werk, weet dat hij in een soort appartheidssamenleving woont en dat hij nooit effectief kansen zal krijgen; heeft niets te vrezen, en zal ook sneller in staat zijn om een moord te begaan...
Zelfs in de meest miserabele omstandigheden ga ik niemand vermoorden voor een stukje luxe. En nu jij....

Laatst gewijzigd door maddox : 13 april 2006 om 13:22.
maddox is offline  
Oud 13 april 2006, 13:19   #112
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind het véééééél straffer dat een jongeman vermoord wordt, en dan nog enkel voor een MP3-speler!
Inderdaad. Die gasten moeten indien gevonden minstens voor 20 jaar den bak in.
Oud 13 april 2006, 13:21   #113
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Toen het Agusta schandaal, als uitloper van een zwendel in aandelen aan het licht kwam, kon 'men' niet anders dan een aantal rooien aanklagen en veroordelen. Maar zelfs daarom kreeg NIEMAND van de 'veroordeelden' een gevangenismuur aan de binnenkant te zien.
Het verslag van de uitspraak stond breed uitgesmeert op twee blz te lezen in GvA en daar sprak men van een zware straf maar wat me meer is bijgebleven is het artikeltje rechts onderaan:

'' de correctionele rechtbank van Anwerpen veroordeelde een man die zijn werkgever had opgelicht voor 100000 fr tot drie jaar effectief''

Claes & co lichten hun werkgever (de staat) op voor miljoenen en krijgen met veel moeite amper voorwaardelijk.
daiwa is offline  
Oud 13 april 2006, 13:21   #114
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat noemt men een roofmoord... Dat gebeurd vrij frequent; en soms voor 20€... Maar dan wel ergens in een achterbuurt in het donker.

Hetgeen mij zo verbaasd is het tijdstip en de plaats.
Oud 13 april 2006, 13:22   #115
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet onnozeler dan het 'selectief' omgaan met de nationaliteit van deze en gene crimineel.
Gezien ik elke verwijzing naar nationaliteit als irrelevant zie (wees niet bang, ik zou een verwijzing naar de kleur van de ogen of het gewicht van de daders ook als irrelevant beschouwen) ...
Oud 13 april 2006, 13:22   #116
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Khonnor. Zelfs al is de dader van een verkeersongeval niet gevonden, dan nog is noemen we het een ongeval. Met misschien verzwarende omstandigheden. Da's aan het gerecht om dat uit te maken. En de magistratuur om er een straf op te plakken.

Onze jonge rakkers die een roofmoord plegen voor een MP3 speler van een paar euro.... dat is nooit een ongeval. Ik hoor ze al afkomen tijdens hun ondervraging op politiekantoor X, met een felle lamp op hun lieve smoeltjes gericht.
Juist. Volledig mee akkoord. Maar, iemand die vluchtmisdrijf pleegt bij een dodelijk ongeval en te laf is om verantwoording af te leggen voor zijn onverantwoord gedrag verdient m.i. evenmin repect als twee Noord-Afrikanen die een jongen neersteken voor een domme mp3 speler. Trouwens, met 3 promille in je bloed in de wagen stappen en vervolgens, per ongeluk, iemand doodrijden is mijns inziens evengoed doodslag.
Oud 13 april 2006, 13:23   #117
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja... Volgende oefening:

De oplossing
Waarom heb je er dit stukje uitgelaten, Bad Atilla?

Citaat:
,,Ze zongen Duitse liederen en brachten de Hitlergroet", vertelt de voorzitter van het jeugdhuis.
Het STOND er immers bij, dit terwijl iedereen weet aan welke partij deze neo-nazi's maar al te graag zullen gelinkt worden.

Hoe zit het ondertussen trouwens met de zaak Remmery? Nog zo'n geval waar al direct de link diende gelegd te worden met de te demoniseren partij.

Raar dat je een intelligente kerel zoals jij iets hoger niet leek te begrijpen wat ik bedoelde.
Oud 13 april 2006, 13:24   #118
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat schrijf ik dan ook Khonnor. Verzwarende omstandigheden.

En dat het niet aan mij is om te veroordelen. Maar dat ik wel een eigen mening erover kan hebben. Je kan een roofmoord niet vergelijken met een vluchtmisdrijf of zelfs doodslag.
maddox is offline  
Oud 13 april 2006, 13:29   #119
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezien ik elke verwijzing naar nationaliteit als irrelevant zie (wees niet bang, ik zou een verwijzing naar de kleur van de ogen of het gewicht van de daders ook als irrelevant beschouwen) ...
Ik vind dat ook maar ben niet zo hypocriet om 'jongeren' met bruine ogen te ontzien maar wel alle mogelijke aandacht te besteden aan neo-nazi's met blauwe ogen die Duitse zuipliederen zingen alvorens een onschuldig café kort en klein te slaan.
Oud 13 april 2006, 13:29   #120
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Op de site van de VRT staat alleszins vermeld dat ze van noord-afrikaanse afkomst waren. Maar voor de zoveelste keer:
Op teletekst dan toch zeker niet.
Daar houd men het als naar gewoonte bij '' tiener neergestoken door twee anderen jongeren''
daiwa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be