Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2006, 12:47   #121
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft daar niks mee te maken. Het principe telt: wie belastingen betaalt, heeft inspraak in het bestuur. Uw principe is al een eeuw gedateerd.
Citaat:
Democratie is niet gratis.
Ik denk dat heel wat VB stemmers het met u eens zijn. Wat zou er gebeuren als al dat kiesvee eens geen belastingen meer beslist te betalen zolang hun partij geen deelname heeft aan de macht desondanks het feit dat zij de grootste is?

Laatst gewijzigd door genehunter : 2 augustus 2006 om 12:47.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 14:17   #122
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
wat een zever, wat een zever

Ze moeten 5 (denk ik) jaar geregistreerd zijn in de gemeente waar ze gaan stemmen. Het gaat hier wel degelijk om mensen die in Belgie werken en wonen, maar de Belgische nationaliteit niet hebben. Het gaat hier om mensen waarvan de grote meerderheid een job heeft.

En waarom de VZW's hieraan meewerken? Daarom zijn het VZW's natuurlijk. Zij zetten zich vrijwillig in voor eerbare doeleinden. Misschien bent u reeds zodaning verzuurd, dat u dit niet meer kan bevatten?
Ken jij ze allemaal dan ? Hoe weet je anders dat de grote meerderheid een job heeft ? Een gratuite veronderstelling ? inderdaad wat een zever, wat een zever....

Ja ik kan me voorstellen dat U het bevechten van de oppositie in dit land een eerbaar doel vindt....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 15:22   #123
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Ik denk dat heel wat VB stemmers het met u eens zijn. Wat zou er gebeuren als al dat kiesvee eens geen belastingen meer beslist te betalen zolang hun partij geen deelname heeft aan de macht desondanks het feit dat zij de grootste is?
Zou wel leuk zijn. De transfers zouden ineens omkeren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 16:16   #124
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ken jij ze allemaal dan ? Hoe weet je anders dat de grote meerderheid een job heeft ? Een gratuite veronderstelling ? inderdaad wat een zever, wat een zever....

Ja ik kan me voorstellen dat U het bevechten van de oppositie in dit land een eerbaar doel vindt....
De meerderheid van de (legale) migranten heeft een job. Ik denk dat de werkloosheid in de ergste groepen zowat 30% bedraagt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat 30% niet wil werken. Garages moeten ze al niet gaan placeren in Vlaanderen, bv.

Ik vind het ronduit belachelijk dat alles hier in het teken van het "bevechten van de oppositie" staat. De mensen mee laten beslissen over het beleid is een fundamentele waarde. Dat heeft niks met een snertpartij als het VB te maken. Die navelstaarderij van de VB'ers is een opmerkelijk verschijnsel. Het symboliseert de hele partij zo een beetje, veronderstel ik.
Oud 2 augustus 2006, 17:11   #125
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meerderheid van de (legale) migranten heeft een job. Ik denk dat de werkloosheid in de ergste groepen zowat 30% bedraagt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat 30% niet wil werken. Garages moeten ze al niet gaan placeren in Vlaanderen, bv.

Ik vind het ronduit belachelijk dat alles hier in het teken van het "bevechten van de oppositie" staat. De mensen mee laten beslissen over het beleid is een fundamentele waarde. Dat heeft niks met een snertpartij als het VB te maken. Die navelstaarderij van de VB'ers is een opmerkelijk verschijnsel. Het symboliseert de hele partij zo een beetje, veronderstel ik.
Ge denkt dan wel verkeerd. Zowat 50% voor de Afrikaanse gemeenschap (een niet te onderschatten groep) is een meer aanvaard cijfer (trouwens de jeugdwerkloosheid in Brussel en Wallonie is 33%, en 12% in Vlaanderen). En van tijd tot tijd hoort men zelfs spreken over 3/4 in gemeenten als Schaarbeek, bij sommige groepen.
Het probleem is blijkbaar dat dit niet politiek correcte materie is, zodanig dat cijfermateriaal niet zo direct beschikbaar is. Vraag mij wel af, hoe ze op deze manier, het probleem ooit gaan oplossen.
Voor de rest, het is wel bevechten van de meerderheid (de ps).
Oud 2 augustus 2006, 17:32   #126
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou daar wel eens cijfers over willen zien. ik heb juist gisteren op teletext gelezen dat de meeste werkloze allochtonen terug naar hun land gaan wonen, alleen hun woniing hier aanhouden(en verhuren�*, en hun bankrekening laten lopen om hun werkloosheidsuitkering te kunnen trekken. En dat was de RVA die dit bericgh verspreide.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 18:28   #127
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb al veel idiote dingen gelezen op dit forum, maar weinigen halen consistent het niveau dat jij haalt. Proficiat, Vlaanderen is fier op je.
Zeg schatteke, je hengelt nu al een tijdje naar aandacht. Ik wil die wel even geven maar op termijn ga je toch een andere internetvriend moeten zoeken vrees ik.

Nu een schouderklop van u, DAT zou me pas ongerust maken.

vooral blijven posten
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 19:16   #128
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard 10500!

Zijn volgens ik op het nieuws heb gehoord 10500 kiezers meer waar links nu zit naar te knipogen en die hun nu zouden moeten bevredigen, bedoel wel kwestie stemgedrag al weet men met links nooit wat ze zoal over hebben voor stemmen te ronselen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 23:50   #129
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Zijn volgens ik op het nieuws heb gehoord 10500 kiezers meer waar links nu zit naar te knipogen en die hun nu zouden moeten bevredigen, bedoel wel kwestie stemgedrag al weet men met links nooit wat ze zoal over hebben voor stemmen te ronselen.
Aangezien maar een 10% zich ingeschreven hebben, ligt (of beter lag) het potentieel wel 10maal hoger.
Oud 3 augustus 2006, 00:29   #130
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Aangezien maar een 10% zich ingeschreven hebben, ligt (of beter lag) het potentieel wel 10maal hoger.
Het ACV probeert nu de wettelijke termijn te strekken. Misschien kunnen we na :
  • het charter van de VRT dat stelt dat het VB niet aan bod mag komen
  • De bekentenis van Leo Stoops (hoofd VRT nieuwsdienst) dat de zevende dag naar een soort villa politica werd hervormd om te zorgen dat het VB niet meer zo kon scoren.
  • migrantenstemrecht : iedere vreemde die niet de nationaliteit heeft en van waar dan ook komt mag meestemmen.
  • het cordon sanitaire waarin wordt gesteld dat het kiezersaantal van het Vlaams Belang totaal niet mag meetellen. O democratie...
  • Vervanging van "rechtse" redacteurs bij De Standaard en Gazet van Antwerpen door "goede mensen" die van De Morgen komen. (die ingreep bij GVA werd zelfs aangekondigd door Steve Stevaert die nog steeds de hulde spreekt van dictator Castro)
  • Elke peiling van ofwel de Stemmenkampioen of een andere peiling die aangeeft dat de mensen de VRT amper vertrouwen, het vreemdelingenstemrecht NIET willen, de wet Lejeune NIET willen, ...
eindelijk eens toegeven dat we te rechts waren en nu maar eens snel snel die termijn moeten uitbreiden. Dan moet links wel nog een miljoen vreemdelingen binnen halen voor 2007 of het wordt weer een zwarte zondag. En wat is nu het binnenhalen van een miljoen vreemdelingen en hen meteen de belgische identiteit verlenen in vergelijking met de schaamte die we zouden ervaren mocht het VB weer een procentje winnen. Vreest niet kameraden... de hopen vreemdelingen worden ingevoerd. A rato 22.000 per maand in het kader van gezinshereniging. Allemaal actieve mensen die meteen aan het werk gaan. Bomma's en bompas en broedmachines. Dat wordt ingevoerd.

De VLD vecht en neukt zich naar de volgende verkiezing toe en misschien kunnen we in 2007 een 20-partijen regering zien...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 11:10   #131
humble
Burgemeester

Standaard

Het schijnt dat nog moet nagezien worden of die 10% allochtonen wel recht hadden zich in te schrijvingen. Maar daarvoor zou de tijd ontbreken.
-Wie volgt dit op?
- Wat is de rechtsgeldigheid indien na de stemming blijkt dat , zeg 3% werderrechterlijk ging stemmen?
- kan men dit zomaaar blauw blauw laten?

Laatst gewijzigd door humble : 3 augustus 2006 om 11:10.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 11:25   #132
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het ACV probeert nu de wettelijke termijn te strekken. Misschien kunnen we na :
  • het charter van de VRT dat stelt dat het VB niet aan bod mag komen
  • De bekentenis van Leo Stoops (hoofd VRT nieuwsdienst) dat de zevende dag naar een soort villa politica werd hervormd om te zorgen dat het VB niet meer zo kon scoren.
  • migrantenstemrecht : iedere vreemde die niet de nationaliteit heeft en van waar dan ook komt mag meestemmen.
  • het cordon sanitaire waarin wordt gesteld dat het kiezersaantal van het Vlaams Belang totaal niet mag meetellen. O democratie...
  • Vervanging van "rechtse" redacteurs bij De Standaard en Gazet van Antwerpen door "goede mensen" die van De Morgen komen. (die ingreep bij GVA werd zelfs aangekondigd door Steve Stevaert die nog steeds de hulde spreekt van dictator Castro)
  • Elke peiling van ofwel de Stemmenkampioen of een andere peiling die aangeeft dat de mensen de VRT amper vertrouwen, het vreemdelingenstemrecht NIET willen, de wet Lejeune NIET willen, ...
eindelijk eens toegeven dat we te rechts waren en nu maar eens snel snel die termijn moeten uitbreiden. Dan moet links wel nog een miljoen vreemdelingen binnen halen voor 2007 of het wordt weer een zwarte zondag. En wat is nu het binnenhalen van een miljoen vreemdelingen en hen meteen de belgische identiteit verlenen in vergelijking met de schaamte die we zouden ervaren mocht het VB weer een procentje winnen. Vreest niet kameraden... de hopen vreemdelingen worden ingevoerd. A rato 22.000 per maand in het kader van gezinshereniging. Allemaal actieve mensen die meteen aan het werk gaan. Bomma's en bompas en broedmachines. Dat wordt ingevoerd.

De VLD vecht en neukt zich naar de volgende verkiezing toe en misschien kunnen we in 2007 een 20-partijen regering zien...
Oftewel: 'als de bevolking niet links wil stemmen, vervangen we gewoon de bevolking'.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 11:36   #133
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Het schijnt dat nog moet nagezien worden of die 10% allochtonen wel recht hadden zich in te schrijvingen. Maar daarvoor zou de tijd ontbreken.
-Wie volgt dit op?
- Wat is de rechtsgeldigheid indien na de stemming blijkt dat , zeg 3% werderrechterlijk ging stemmen?
- kan men dit zomaaar blauw blauw laten?
B-H-V is ook ongrondwettelijk en daar tekt men zich ook niets van aan.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 12:11   #134
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Jazeker, ik begrijp niet goed wat ik in jouw signatuur doe. Het is niet echt een grote onthulling of schitterende one-liner, wel?
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:16   #135
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

En ja hoor, het is zover:

Citaat:
Onderzoek naar inschrijving vreemdelingen voor verkiezingen in Zele

ZELE - Het parket van Dendermonde onderzoekt mogelijke fraude bij de inschrijving van vreemdelingen voor de gemeenteraadsverkiezingen in Zele.
Een eerste onderzoek toonde concrete aanwijzingen aan van valsheid in geschrifte bij minstens 17 inschrijvingen, zegt de Dendermondse persmagistraat Theo Byl. In een dertigtal andere dossier is het nog onduidelijk of er een fraude werd gepleegd.

Het verdere onderzoek wordt gevoerd door de lokale politie Berlare-Zele. Niet-Europese vreemdelingen konden zich tot 31 juli laten registreren als kiezer voor de gemeente- en provincieraadsverkiezingen op 8 oktober. Bij de zaak in Zele bleken onder meer personen die zich lieten registreren nog niet ingeschreven op het opgegeven adres. Andere geregistreerde kiezers zouden zelf niet op de hoogte geweest zijn van hun aanvraag.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:56   #136
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Oftewel: 'als de bevolking niet links wil stemmen, vervangen we gewoon de bevolking'.
Dat is toch hetgeen Michel eens, in een zwak moment, op den vrt heeft gezegd (denk dat het een rechtstreekse uitzending was, anders had men het er wel uitgeknipt).

Laatst gewijzigd door Bob : 7 augustus 2006 om 17:02.
Oud 7 augustus 2006, 19:25   #137
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

De politiek correcte partijen hadden beter ineens de migranten ook opkomstplicht gegeven. Dan moesten ze minder investeren om erachter te lopen. Daarnaast zouden de rijen in de kiesbureau's zo lang worden, dat ze de volgende verkiezingen heel de opkomstplicht in vraag gaan stellen.
Daarnaast zouden migranten en Belgen dan ook meteen over 1 kam geschoren geweest zijn en niet de 2 maten en 2 gewichten, zoals het nu is.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 19:43   #138
humble
Burgemeester

Standaard

Weer een prachtige mogelijkheid tot fraude en misbruik, wat is die multicuturele maatschappij toch een weldaad;
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 20:34   #139
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Weer een prachtige mogelijkheid tot fraude en misbruik, wat is die multicuturele maatschappij toch een weldaad;
Misbruik zal er altijd zijn, vrees ik. Maar in een democratie wordt die aangepakt.

Dit heeft trouwens niks met multicul te maken, zelf mensen met een zware multiculphobie zouden dit moeten zien.
Oud 9 augustus 2006, 20:42   #140
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is toch hetgeen Michel eens, in een zwak moment, op den vrt heeft gezegd (denk dat het een rechtstreekse uitzending was, anders had men het er wel uitgeknipt).
aaaahhhh de Michel. Gelukkig voor ons bestaat Europa nog om zo'n mannen naartoe te voeren.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be