![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want daar gaat het vreemdelingenstemrecht over... het laten meestemmen van mensen die het paspoort niet hebben en geen inkomensbelastingen betalen hier. Waarom denk je dat die vzw's hier op weg zijn ? Voor de lieve vrede gods ? Hah! |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
1/ Er bestond en bestaat geen maatschappelijk draagvlak voor. De invoering van het stemrecht heeft de VLD een serieuze electorale pandoering opgeleverd en tevens bergen nieuwe stemmen voor het VB. 2/ Het vreemdelingenstemrecht is een slag in het water. Slechts een klein deel van de vreemdelingen heeft zich geregistreerd om deel te nemen aan de verkiezingen. 10.000 mensen, las ik enkele berichten terug. Zeg nu zelf, 10.000 man.... Het zal de resultaten waarschijnlijk amper beïnvloeden. De schade zal voor het VB zeer beperkt zijn, de winst enorm. Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 2 augustus 2006 om 01:41. |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hebben de sossen en de "blauw" dit cadeau bewust gegeven uit menslievendheid of uit domheid? Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 augustus 2006 om 01:45. |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ook sociaal-democraten zijn ideologisch gezien vóór dat stemrecht. Het enkel en alleen afdoen als een poging om meer stemmen binnen te halen via de vreemdelingen -zoals Jazeker doet- vind ik nogal goedkoop. Al zal het uiteraard zeker en vast meegespeeld hebben. |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Parlementslid
|
Ik heb geen idee of dat zo is, maar het zou niet onlogisch zijn, toch voor wat betreft de moslims. Het VB staat op ethisch vlak van alle partijen duidelijk het dichtst bij de gemiddelde moslimkiezer.
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 2 augustus 2006 om 02:04. |
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
jazeker jazeker jazeker
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Europees Commissaris
|
Dus een niet belg hoeft zich aan de belgische wetten niet te houden. men heeft dan 2 soorten wetten, in belgië, ene voor belgen en ene voor niet belgen. is dat niet ietje te ver van het gelijkheidsbeginsel. een niet belg mag dan eremoorden plegen?
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ze moeten 5 (denk ik) jaar geregistreerd zijn in de gemeente waar ze gaan stemmen. Het gaat hier wel degelijk om mensen die in Belgie werken en wonen, maar de Belgische nationaliteit niet hebben. Het gaat hier om mensen waarvan de grote meerderheid een job heeft. En waarom de VZW's hieraan meewerken? Daarom zijn het VZW's natuurlijk. Zij zetten zich vrijwillig in voor eerbare doeleinden. Misschien bent u reeds zodaning verzuurd, dat u dit niet meer kan bevatten?
|
|
|
|
#112 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik heb al veel idiote dingen gelezen op dit forum, maar weinigen halen consistent het niveau dat jij haalt. Proficiat, Vlaanderen is fier op je.
|
|
|
#113 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
#114 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
een belg heeft niet dezelfde rechten/plichten als een niet-belg
|
|
|
|
#115 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik weet niet of je nu sarcastisch bent, maar ik vind dit ook.
|
|
|
#116 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Bon, je moet een beetje normaal doen. Je gaat niet zomaar je nationaliteit inruilen.
|
|
|
#117 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit hangt van u status af. Vb Belg= stemrecht Niet-belg= stemrecht Vluchteling= Werkverbod Gastarbeider,Eu-lid,Belg= keuze Niet-eu-lid= geen staatsjob eu-lid of belg= wel HANGT VAN U STATUS AF |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Gouverneur
|
Verschillende wetten zijn inderdaad �* la carte voor allochtonen-doelgroepen.
|
|
|
|