Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2006, 12:40   #121
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jawatte Bekijk bericht
Ja dan kunt ge beter in uw gat rijden dan hard te remmen. Idioot.
Trouwens nog nooit van veiligheidsgordel gehoord nee?
Dat in het gat van mijn wagen rijden is geen verstanding idee, je zal dan de rest van je weg te voet verder moeten afleggen.

En wat zijn dat veiligheidsgordels, want in mijn wagen steekt dat niet.
En er is nog nooit een agent geweest die mij heeft gezegt dat ik dat moet dragen.
En ze hebben op de technische controle nog nooit gezegt dat dat er in moet steken.

Ik moest enkel de zij en boven kanten van mijn barchocs afronden en dicht maken vorige keer, hoewel ze al meer dan 30 jaar oud zijn en nooit zijn veranderd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 12:44   #122
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Daarom dat ik dus geschreef, dat de slimme pedaal een standaard uitrusting voor de nieuwe autos zou moeten zijn.

Kost minder dan de boetes die men tegenwoordig geeft.
Ik ben niet echt voorstander van een slimme pedaal.
Een GPS vertelt mij evengoed wanneer ik te snel rijd en voorkomt bovendien gevaarlijk gedrag van iemand die de weg aan het zoeken is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 12:54   #123
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik ben niet echt voorstander van een slimme pedaal.
Een GPS vertelt mij evengoed wanneer ik te snel rijd en voorkomt bovendien gevaarlijk gedrag van iemand die de weg aan het zoeken is.
Dat is dus al een vorm van slimme pedaal, alleen vertelt hij het dan niet enkel. Als je dan niet zelf vertraagt dan doet hij het, maar je kan dan nog wel sneller rijden dan de maximum toegelaten snelheid.
Maar je weet het dan, want veel mensen die van de snelweg of een lange grote baan komen, hebben geen snelheidsgevoel meer en komen dan dus te snel in de bebouwdekommen.
En daar profiteren de flikken van, want zij weten dat ook en maken daar dus misbruik van om hun kas te vullen.

Ik woon zo een een klein afgelegen gehucht.
Je moet 5 km rijden over een baan waar je 90 mag voor je hier geraakt van uit de dichtsbij liggende dorpjes.
En zonder dat er iets veranderd aan de weg zit je plots op een stuk waar je dus maar 50 mag.
Oud 1 november 2006, 13:01   #124
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Als ik sneller of even snel rijd gelijk de vrachtwagens en mij verder aan het verkeersregelment houd, hebben die niet te sakkeren en te remmen.

De vrachtwagens niet nee, maar als ge 100 rijdt dan gaat gij toch dikwijls (traagskes) de vrachtwagens moeten voorbijsteken. In 't beste geval is dat op een 3-vaksweg, waar ge dan in het midden hangt (als ge sowieso al gene verstokte linksrijder zijt) en de mensen achter u vertragen, remmen, het linkse vak proberen op te komen, beginnen ze daar ook te remmen, dicht achter elkaar te rijden, daarna terug allemaal optrekken, nogal veel gedoe (en extra verbruik!) omdat gij maar 100 wilt rijden, ik vermoed in het teken van de veiligheid.
Op een 2-vaksweg is dat hetzelfde alleen wordt er nog wat meer geremd en gesakkerd.
En in de bebouwde kom lokt ge waarschijnlijk regelmatig wat onveilige inhaalmaneuvres uit. Als gij tegen 30 door de bebouwde kom rijdt en andere mensen frustreert of aanzet tot onveilig rijgedrag, zou ik u mede verantwoordelijk noemen voor onveilig gedrag wegens onaangepaste snelheid. Onaangepaste snelheid is niet altijd overdreven snelheid.
Citaat:
Het leven is zo al gejaagt genoeg en ik heb het recht om rustig te rijden en van het landschap te genieten.
Ge hebt niet het recht om een onaangepaste snelheid aan te houden. Voorts is het ook zeer asociaal gedrag om iedereen te forceren hun ritme op dat moment aan te passen aan uw ritme, juist gelijk het asociaal is van iemand anders die in uw gat komt hangen en flitsen om u te forceren uw ritme aan te passen aan zijn ritme.
Maar -zeker als ge erop staat een obstakel te vormen in het verkeer- zou ik u aanraden wat minder naar het landschap en wat meer in uw achteruitkijkspiegel te kijken.
En vooral: als ge volhardt in uw asociaal gedrag, probeer dan vooral niet het groot voorbeeld uit te hangen op een forum.
Citaat:
En ik moet mij niet afjagen omdat gij U moet haasten om op tijd bij UW fitnes te zijn.
Opnieuw, heel asociaal en arrogant van u om te denken te kunnen bepalen waar en wanneer iemand anders maar moet zijn.
Ge moet u helemaal niet afjagen. Ge moet wel met het verkeer meegaan, geen obstakel vormen waar iedereen rond moet. Als ge vindt dat 50 km/u in een bebouwde kom of 120 km/u op een autoweg afjagen is, kunt ge natuurlijk niet op de juiste manier deelnemen aan het verkeer.
Citaat:
aar ik geniet van het landschap en ik heb alles rond mij gezien.

Behalve die voorganger waar ge tegen 10 km/u zijt opgereden
natuurlijk, want wat er OP de baan gebeurt is zo interessant niet he.
Citaat:
Ik kom ook overal en waar ik vandaag niet kom zal ik morgen wel geraken.
Da's heel goe, maar kunt ge wel eens niet de arrogantie hebben dat gij ook meteen gaat bepalen waar de anderen vandaag geraken.

Laatst gewijzigd door Jawatte : 1 november 2006 om 13:04.
Jawatte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 13:30   #125
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat gij Jantje niet kent, want die rijd bij scholen dus stapvoets.

En die rijd op de snelwegen niet rapper dan 100

En in de bebouwde kom niet sneller dan 30/40, zie dat er een knap dink loopt en ik het niet zou hebben gezien. da kan dus nie.-
Jij bent een groot gevaar op een autosnelweg.100 per uur gaan rijden,lol.Je beseft het waarschijnlijk niet.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 13:45   #126
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat rotondes gemiddeld de meest zinvolle beveiliging vormen en ook sparen ze dure verkeerslicht-apparatuur uit. Rijd je een blok te ver, dan de volgende rotonde gebruiken voor terugkeer.
Door berekenbaarheid van de vertragingsfactor (grootte van de rotonde en 1-/2-baans) ook veel minder verkeersborden nodig.
====

Ongelijkvloerse voetgangersoversteek lijkt technisch gunstig, maar indien onderdoor dan schuilplaats voor hangjeugd, junks en overvallers en bij bovenlangs onvermijdelijk werkplek van stenengooiers.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 13:52   #127
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk dat rotondes gemiddeld de meest zinvolle beveiliging vormen en ook sparen ze dure verkeerslicht-apparatuur uit. Rijd je een blok te ver, dan de volgende rotonde gebruiken voor terugkeer.
Door berekenbaarheid van de vertragingsfactor (grootte van de rotonde en 1-/2-baans) ook veel minder verkeersborden nodig.
====

Ongelijkvloerse voetgangersoversteek lijkt technisch gunstig, maar indien onderdoor dan schuilplaats voor hangjeugd, junks en overvallers en bij bovenlangs onvermijdelijk werkplek van stenengooiers.
Een rotonde is redelijk gevaarlijk als je met 2 naast elkaar kan gaan rijden en je dan allebei de rechtse kant af moet,snap je?
Ik ben al tegen gekomen dat de persoon die op het 2de vak zat/de buitenkant ook rechts af moest slaan en mij gewoon de pas wou afsnijden door zo naar het eerste te gaan terwijl deze op zijn vak moet blijven en ook afslaan.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 14:57   #128
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De vrachtwagens niet nee, maar als ge 100 rijdt dan gaat gij toch dikwijls (traagskes) de vrachtwagens moeten voorbijsteken. In 't beste geval is dat op een 3-vaksweg, waar ge dan in het midden hangt

(als ge sowieso al gene verstokte linksrijder zijt)

en de mensen achter u vertragen, remmen, het linkse vak proberen op te komen, beginnen ze daar ook te remmen, dicht achter elkaar te rijden, daarna terug allemaal optrekken, nogal veel gedoe (en extra verbruik!) omdat gij maar 100 wilt rijden,

ik vermoed in het teken van de veiligheid.

Op een 2-vaksweg is dat hetzelfde alleen wordt er nog wat meer geremd en gesakkerd.

En in de bebouwde kom lokt ge waarschijnlijk regelmatig wat onveilige inhaalmaneuvres uit. Als gij tegen 30 door de bebouwde kom rijdt en andere mensen frustreert of aanzet tot onveilig rijgedrag,

zou ik u mede verantwoordelijk noemen voor onveilig gedrag wegens onaangepaste snelheid.

Onaangepaste snelheid is niet altijd overdreven snelheid.

Ge hebt niet het recht om een onaangepaste snelheid aan te houden.

Voorts is het ook zeer asociaal gedrag om iedereen te forceren hun ritme op dat moment aan te passen aan uw ritme, juist gelijk het asociaal is van iemand anders die in uw gat komt hangen en flitsen om u te forceren uw ritme aan te passen aan zijn ritme.

Maar -zeker als ge erop staat een obstakel te vormen in het verkeer- zou ik u aanraden wat minder naar het landschap en wat meer in uw achteruitkijkspiegel te kijken.

En vooral: als ge volhardt in uw asociaal gedrag, probeer dan vooral niet het groot voorbeeld uit te hangen op een forum.
Opnieuw, heel asociaal en arrogant van u om te denken te kunnen bepalen waar en wanneer iemand anders maar moet zijn.

Ge moet u helemaal niet afjagen. Ge moet wel met het verkeer meegaan, geen obstakel vormen waar iedereen rond moet.

Als ge vindt dat 50 km/u in een bebouwde kom of 120 km/u op een autoweg afjagen is, kunt ge natuurlijk niet op de juiste manier deelnemen aan het verkeer.

Behalve die voorganger waar ge tegen 10 km/u zijt opgereden
natuurlijk, want wat er OP de baan gebeurt is zo interessant niet he.

Da's heel goe, maar kunt ge wel eens niet de arrogantie hebben dat gij ook meteen gaat bepalen waar de anderen vandaag geraken.
Ik steek de vrachtwagens wel voorbij tegen 120, ander blazen die te veel stank in mijn auto en hinder ik idd de gejaagde gasten.

Aan de linker kant van de snelweg is echt niet veel te zien hoor, en daar blijven rijden als het niet nodig is zo van mij idd een gevaar maken.
Nee, dus ik ben geen links rijder.

Als ik een ander voertuig in haal kijk ik wel eerst of er niets komt aan gevlogen hoor. Want die zotte laat ik eerst door, ik heb niet zo gehaast als zij om op het kerkhof te geraken. En een auto verbruikt minder tegen 90/100 dan tegen 120/130. moest jij als snelheids duivel toch weten.

Nee, ik heb geleerd dat het leven zeer kort kan zijn en veel te mooie is om het te vergooien aan het snelle gejaag van onze maatschappij.
Dat gejaag leverd enkel stress op en van stress word je ziek.
Trouwens ik heb mij eens bezig gehouden met uitzoeken welke mensen er het oudste worden. En gek het waren niet de snelheidsduivels en de gejaagde stresskoppen.

Maar de stomme klootzakken zoals ik die voor alles hun tijd nemen en er geen zak mee inzitten dat ze ergens wat later aankomen dan de andere.

Kan dus niet want ik versnel om andere voertuigen in te halen en rijd dan wel mijn 120, maar vertraag idd terug van zodra ik dat voertuig voorbij ben.

Waarom zou ik schuldig zijn aan het feit dat een ander niet weet of wil begrijpen dat het niet de snelheid is die telt in het leven.
En daarbij na mij zijn ze immers de eerste.

Mijn snelheid is dus weldegelijk aangepast aan de plaats waar ik rijd, jij draaid hier alles om.
Een auto moet zich aanpassen aan zijn mede weggebruikers die niet sneller kunnen en het is niet omgekeerd, het zijn echt niet de fietsers en voetgangers die moeten gaan spurten en hollen om zich aan te passen aan de gemotorizeerde weggebruikers.

Nee, maar wel het vaaks voorkomend, er zijn minder mensen die te traag rijden op de snelwegen dan er zijn die te rap rijden tussen de voetgangers en fietsers.

Begin dan maar eens eerst uit te zoeken wat onaangepast rijgedrag is.
Op plaatsen waar trage weggebruikers zijn is dat bij mijn weten nog altijd snel rijden en niet het omgekeerde, of ga je verbieden dat voertuigen en weggebruikers die jou gejaag niet kunnen volgen nog gebruik maken van de openbare weg?
Zal mooie worden, maar dan sta jij binnen een paar dagen met je snelheid aan de zijkant van de weg honger en dorst te lijden. Want de meeste voertuigen die zorgen voor jou eten en drinken en jou brandstof zijn trage weggebruikers. Sommige er van kunnen zelfs geen 30 km per uur rijden.
En je zal dan al snel door de putten en moder moeten met je mooie snelle auto, want de meeste voertuigen die zorgen dat je wegen goed berijdbaar zijn kunnen de snelheid van je auto niet volgen en kunnen deze snelheid niet halen en aanhouden in de bebouwde kommen.

Dus niet de trage voertuigen moeten zich aanpassen maar de snelle.

Ik vind het dus een veel assosialer gedrag om van iedereen en alles te eisen dat het zich naar jou snel en gejaagd leven aanpast.
Ik heb even veel recht om mij niet naar het kerkhof te haasten, als jij hebt om dat wel te doen.
En ik heb het hier dan niet over de gevolgen van een ongeval, maar over de gevolgen van jou gejaagd leven. Want die zijn dodelijk voor je gezondheid en korten je leven zeer veel in. Rustige levensgenieters sterven niet aan een hartinfarct of een hersenbloeding. De meeste daarvan sterven op oudere leeftijd rustig in hun bedje.

Ik heb voldoende achteruitkijkspiegels op mijn autootje staan en maak daar voldoende gebruik van.

En ik ben zeker geen obstakel in het verkeer, maar ik ken wel de gevolgen van snelheid. En geloof het maar vrij, de meeste verkeersdoden en gekwetsten worden opgeraapt zonder dat er een trager voertuig in de buurt is. Men raapt die juist op daar waar zij een open en vrije baan hadden. Dus trage voertuigen zijn geen obstakels maar levensredders.

Ik bepaal niet wanneer een ander ergens mag aankomen en hoesnel die mag rijden, ik heb immers niet bepaald dat hij/zij pas op het laatste ogenblik vertrekt om dan tegen een immense snelheid als een gejaagd en gestresseerde gek door het verkeerd te moeten racen.
En waarom zou ik mij moeten haasten, jij bent toch al te laat op de plaats waar je heen moet. Anders had je net als ik de tijd om rustig met je gezondheid en je leven rekening te houden en kon je het rustig aandoen.
Dus of ik nu sneller rijd en mijn gezondheid en leven ook nog een vergooi opdat jij ergens snel wil zijn, maakt niets meer uit. Je had optijd moeten vertrekken, dan had je nooit te laat geweest. Maar zoals ik reeds schreef die paar seconden dat jij wint omdat ik ook snel rijd zullen er echt niet voor zorgen dat jij nog op tijd bent. Je bent immers steeds gedomd om te laat te komen als je niet optijd vertrekt.

Nogmaals, waarom zou ik snel moeten zijn. Ik kom immers optijd daar waar ik moet zijn, want ik ben op tijd vertrokken en kan dus mijn gezondheid en zo ook mijn leven sparen. Ik moet mijn gezondheid echt niet vergooien omdat jij te laat vertrekt. En ik kan het evengoed omdraaien, pas jij je aan naar mijn levensritme. Want tenslotte leven de meeste mensen wel tegen mijn snelheid en niet tegen die van jou.

probeer eens wat minder gejaagd te leven, je zal zien dat het leven plots veel mooier word.
En ik kan heus wel snel rijden hoor, ik heb mensenlevens gered door mijn bekwaamheid als snelheidsduivel.
Dat is het grote verschil tussen jou en mij.
Ik gebruik de snelheid van gemotorizeerde voertuigen pas als het echt nodig is( en die tijd is voor mij nu voorbij, ik kan en mag niet meer met de ziekenwagen rijd) en jij gebruikt ze om je leven voorbij te rennen en je gezondheid te verspelen.

He, het was wel haar zuster die half naakt stond te zwaaien naar mijn voorligger en het was zij die stopte om nog iets tegen haar zuster te gaan zeggen. Ze was trouwens niet beter bedekt dan haar zuster en heeft zelf toegegeven dat ze plots is gestopt zonder aanwijsbare rede en te kijken of er niets achter haar reed.

Ik bepaal helemaal niet waar mensen kunnen en mogenngeraken op welke dag dan ook, maar andere gaan zeker niet bepalen dat ik mijn gezondheid moet in gevaar brengen en dat ik mijn leven moet verkorten, enkel en alleen omdat zij gejaagd willen leven en gewoon niet optijd vertrekken.
Tijd is geld, juist ja.
Maar geld is slechts het slijk der aarde en daar koop ik mijn gezondheid niet mee terug eens ik deze kwijt ben.
Maar dat is iets dat je pas zal begrijpen als je oud en versleten bent, maar dan is het te laat.
Dus geniet als jonge mens van het leven en neem je tijd om er van te genieten. En dat doe je door te beginnen met niet gejaagd te leven.
Oud 1 november 2006, 15:05   #129
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Een rotonde is redelijk gevaarlijk als je met 2 naast elkaar kan gaan rijden en je dan allebei de rechtse kant af moet,snap je?
Ik ben al tegen gekomen dat de persoon die op het 2de vak zat/de buitenkant ook rechts af moest slaan en mij gewoon de pas wou afsnijden door zo naar het eerste te gaan terwijl deze op zijn vak moet blijven en ook afslaan.
Slechte rijders bestaan, ja; het voordeel van een rotonde bij "verkeerd voorsorteren" ten opzichte van gewone grote kruispunten is bij "te links" de correctie-mogelijkheid door het draaien van een extra rondje en bij "te rechts" hopen dat er kort verderop wéér een rotonde is.
Vergelijken met alternatieven, dus.
Oud 1 november 2006, 15:07   #130
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Jij bent een groot gevaar op een autosnelweg.100 per uur gaan rijden,lol.Je beseft het waarschijnlijk niet.
Waarom, vrachtwagens zijn zelfs begrenst op 90 km per uur.

Zijn zij dan ook het gevaar op de snelwegen, enkel en alleen omdat ze zelfs niet sneller dan 90 mogen kunnen.

Goed we zullen ze allemaal van de weg af halen en hen niets meer laten vervoeren.

Ik ken de gevolgen daar reeds van, hoop dat jij dat ook doet.

Je mag dus de wegen vrij gebruiken en alles wat niet sneller gaat en kan dan 120 mag niet meer op de snelwegen.
Wat niet sneller kan dan 90 op de andere wegen mag daar ook geeen gebruik meer van maken.
En wat niet sneller kan dan 50 mag gewoon niet meer op de openbare wegen komen.
Want deze voertuigen zijn toch maar enkel obstakels die met onaangepaste snelheid jullie gejaagd leven tegen houden en zijn een gevaar op de weg.
Dus we zullen deze regels laten invoeren als voorwaarde om de wegen te mogen gebruiken.
Oud 1 november 2006, 16:31   #131
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Jantje ge focust nogal veel op gezondheid en overleven, da's wel nen dooddoener he. Kunt ge alles mee goedpraten. De treinen hebben vertraging? Maar allez jong, da's niks, zijt toch ni gejaagd, dan leeft ge langer. De banken storten uw geld ni rap genoeg op uw rekening? Maar allez jong, da's niks, zijt toch ni zo ongeduldig, dan leeft ge langer. Ge moet alle dagen overuren doen op 't werk? Maar allez jong, doe die toch op uw gemak, ge geraakt morgen wel thuis, en ge leeft langer.

Punt is: wat ook uw redenen zijn om een obstakel te vormen in 't verkeer, ge blijft een obstakel dat er niet thuis hoort.
Oud 1 november 2006, 16:54   #132
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje ge focust nogal veel op gezondheid en overleven, da's wel nen dooddoener he. Kunt ge alles mee goedpraten. De treinen hebben vertraging? Maar allez jong, da's niks, zijt toch ni gejaagd, dan leeft ge langer. De banken storten uw geld ni rap genoeg op uw rekening? Maar allez jong, da's niks, zijt toch ni zo ongeduldig, dan leeft ge langer. Ge moet alle dagen overuren doen op 't werk? Maar allez jong, doe die toch op uw gemak, ge geraakt morgen wel thuis, en ge leeft langer.

Punt is: wat ook uw redenen zijn om een obstakel te vormen in 't verkeer, ge blijft een obstakel dat er niet thuis hoort.

Ik heb u al geschreven, we zullen alle obstakels uit uw weg halen en je mag zo snel rijden als je wil op de wegen.
Je staat na een paar uren toch stil, en na een paar dagen lig je dood naast of in je wagen.
Want die obstakels die jou snel leven verhinderen en die jou verhinderen om tegen hoge snelheid door de straten te racen, zijn nu eenmaal van levens belang voor jou en je snelle auto. Zonder he kan jij nog niet eens met je snelle auto rijden.
Dus houd rekening met hen en geef hen het respect dat ze verdienen en stop met enkel aan je zelf te denken achter het stuur van je racemachine.
Want zonder die obstakels staat alles stil.

En wat jij overuren noemt waren voor mij normale werkdagen.
Ik heb tot mijn 43ste steeds meer dan 14 en 15 uur per dag gewerkt.
Dus kom daar niet mee af, geld is het echt niet waard om je leven voorbij te racen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 1 november 2006 om 16:57.
Oud 1 november 2006, 17:31   #133
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Ja, Jantje je hebt vanuit een standpunt zeker gelijk hoor. Maar kun je er ook inkomen dat er twintigers zijn die vooruit willen, dat die mensen graag optimaal van hun tijd gebruik maken? Ik denk dat je geen ongelijk hebt op enkele gebieden. Maar bekijk het eens vanuit iemand anders standpunt. Het ging hem initieel over de opstelling van flitscamera's. Soms staan die dingen echt niet opgesteld ten voordele van verkeersveiligheid maar om geld binnen te brengen. Soms zijn lokale verkeersregels echt inefficient en kan het heel wat beter, zonder aan doorstroming te maken.

Er wordt de laatste jaren zo gefocused op maximumsnelheid en snelheidsbeperkingen. Snelheid is één factor, maar zeker niet de enige. Durf dat ook eens erkennen. Je kunt op een rustige autostrade, met klaar weer en effen wegdek met de huidige wagens gerust 150 sjeezen zonder dat dat een invloed van enig belang heeft op je eigen veiligheid of dat van anderen. Dat kun je afdoen als 'snelheidsduivelaanbidderij', maar in wezen maakt het niet uit of je aan 150 frontaal tegen een muur gaat of aan 110. Anderzijds moet je op een secundaire baan met putten en bij regenweer geen 90 gaan vlammen in een aftandse ford, ook al laat het reglement dat toe.

Onze familie woont op 100 kilometer, als we 110 rijden op de autostrade doen we er 75 minuten over, als we 130 rijden 60 minuten. Rekenkundig klopt dat niet hé, ja ik weet het, het verschil tussen 110 en 130 is dat je in het eerste geval konstant moet afremmen tussen de vrachtwagens omdat je op de rechterrijstrook moet rijden, want je gaat te traag voor de linker.

Rijd je 130, dan kun je grotendeels op de linker blijven rijden. 15 minuten zeg je dan, ja, akkoord op zich niet veel, maar de drempel om elk weekend op en af naar de schoonouders te rijden is wel een stuk hoger. Tel dat eens uit op een jaar. Wetende dat we smorgens om 7h naar het werk vertrekken en om 19 h terug zijn. De externe meerkost en het risico van 130 te rijden is marginaal, maar het bespaart je wel heel wat ergernis en op termijn tijd. Volgens jou zijn we dan snelheidsduivels omdat we niet aan 110 rijden en de limiet 120 is. Die limiet is X aantal jaar opgesteld, de wegen én de wagens waren doorgaans slechter en de tijden zijn veranderd. Misschien moeten de beleidsmakers eens een andere aanpak gaan hanteren dan snelheid als enige factor te demoniseren. De infrastructuur is aan verandering toe, de prijs kan geen reden zijn, er wordt aan onnozeligheden tegenwoordig heel wat meer uitgegeven dan nodig zou zijn om overal intelligente snelwegen te implementeren.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 17:44   #134
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging hem initieel over de opstelling van flitscamera's. Soms staan die dingen echt niet opgesteld ten voordele van verkeersveiligheid maar om geld binnen te brengen. Soms zijn lokale verkeersregels echt inefficient en kan het heel wat beter, zonder aan doorstroming te maken.
Maar dan moet je mijn mening over die flitsdingen wel kennen he.
Dat die niet dienen voor de veiligheid, maar om de politiefeestjes te betalen zal ik zeker niet ontkennen.

Citaat:
Er wordt de laatste jaren zo gefocused op maximumsnelheid en snelheidsbeperkingen. Snelheid is één factor, maar zeker niet de enige. Durf dat ook eens erkennen. Je kunt op een rustige autostrade, met klaar weer en effen wegdek met de huidige wagens gerust 150 sjeezen zonder dat dat een invloed van enig belang heeft op je eigen veiligheid of dat van anderen. Dat kun je afdoen als 'snelheidsduivelaanbidderij', maar in wezen maakt het niet uit of je aan 150 frontaal tegen een muur gaat of aan 110. Anderzijds moet je op een secundaire baan met putten en bij regenweer geen 90 gaan vlammen in een aftandse ford, ook al laat het reglement dat toe.
Dat sommige verkeersregels te zot zijn op los te lopen weet ik als geen ander. Ik heb ooit een weg gevonden, waar je maar 15 mocht rijden.

Een 2 rijvaksweg met aan beide kanten een muur van meer dan 5 meter hoog over een afstand van 10 km.
Ja, zelfs ik reed daar dus te snel, maar had het geluk dat ik toen slechts 50 reed en de flisten voor mij zag, ik was dus optijd onder de 10km.

Maar het grote probleem op de snelwegen is dus dat de vrachtwagens niet sneller kunnen dan 90. daar tussen racen is dus echt wel levensgevaarlijk geworden.
De huidige auto's zijn te licht en te zwak gebouwd op de klap met zo'n monster te kunnen verwerken.
Oud 1 november 2006, 21:10   #135
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat dan niet asociaal en arrogant van u om te bepalen hoe snel iemand volgens u moet rijden?
Citaat:
Ge moet u helemaal niet afjagen. Ge moet wel met het verkeer meegaan, geen obstakel vormen waar iedereen rond moet. Als ge vindt dat 50 km/u in een bebouwde kom of 120 km/u op een autoweg afjagen is, kunt ge natuurlijk niet op de juiste manier deelnemen aan het verkeer.
De snelheid van 120 km/u op een autoweg is de maximum snelheid, niet het minimum, deze is vastgesteld op 70 km/u.

Laatst gewijzigd door Bobke : 1 november 2006 om 21:11.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 10:35   #136
genehunter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar het grote probleem op de snelwegen is dus dat de vrachtwagens niet sneller kunnen dan 90. daar tussen racen is dus echt wel levensgevaarlijk geworden.
De huidige auto's zijn te licht en te zwak gebouwd op de klap met zo'n monster te kunnen verwerken.
Vandaar de reden dat ik liever 130 rijd dan 110, maar ja, uw verbruik gaat ermee omhoog natuurlijk (alhoewel ik dan nog maar aan de 4.7l zit).

Containers van en naar zeebrugge de trein op zou de boel al ontlasten. Maja, dan moet de NMBS wel een efforeke doen en zijn infrastructuur aanpassen natuurlijk.
Oud 2 november 2006, 10:36   #137
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Is dat dan niet asociaal en arrogant van u om te bepalen hoe snel iemand volgens u moet rijden?
Asociaal betekent hier dat ge moedwillig niet het overige verkeer volgt. Dat ge moedwillig anders doet dan de anderen, goed wetende dat ge hen daarmee frustreert maar het u ni aantrekt. Dus 30 km/u in de bebouwde kom is asociaal, juist gelijk 80 km/u in de bebouwde kom asociaal is.
Citaat:
De snelheid van 120 km/u op een autoweg is de maximum snelheid, niet het minimum, deze is vastgesteld op 70 km/u.
Ja die regel is er om te verhinderen dat te trage voertuigen zoals landbouwvoertuigen toch de snelweg oprijden. Dat verandert niks aan het asociaal zijn. Ga eens moedwillig 70 km/u rijden op de autoweg, liefst in regenweer zodat de vrachtwagens u niet voorbij mogen. Oh ge gaat nogal kunnen genieten van het landschap.
Citaat:
Want die obstakels die jou snel leven verhinderen en die jou verhinderen om tegen hoge snelheid door de straten te racen, zijn nu eenmaal van levens belang voor jou en je snelle auto.
Jaja weet ge wanneer ik vrees voor mijn leven en dat van anderen? Wanneer ik achter iemand gelijk gij op de oprit van een autoweg hang, die tegen 50 km/u het rechtervak probeert op te rijden alvorens te acceleren. Maar dat trekt gij u waarschijnlijk ni aan he Jantje, dat er gevaarlijke situaties ontstaan door het snelheidsverschil tussen u (en ik achter u) en de anderen, want gij zijt natuurlijk van het landschap aan het genieten.

Laatst gewijzigd door Jawatte : 2 november 2006 om 10:40.
Oud 2 november 2006, 12:04   #138
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Asociaal betekent hier dat ge moedwillig niet het overige verkeer volgt. Dat ge moedwillig anders doet dan de anderen, goed wetende dat ge hen daarmee frustreert maar het u ni aantrekt. Dus 30 km/u in de bebouwde kom is asociaal, juist gelijk 80 km/u in de bebouwde kom asociaal is.
Ben ik asociaal omdat ik geen haast heb en omdat ik stop om iemand de straat te laten oversteken, ben ik dat omdat ik rustig rijd en van ver reeds zie waar ik mijn auto kan parkeren en dus niet plots moet remmen omdat ik er anders voor bij ben.
Ben ik asociaal omdat ik het beu ben dagelijks kinderen op te rapen die door een snelrijdende auto van de weg zijn gemaaid.
Ben ik asociaal omdat ik het beu ben dat mensen achter het stuur veranderen in monsters.

Als er geen klotezakken zoals ik om de baan zitten en iedereen maar steeds de snelheid van het overige verkeer aanneemt, wel dan zal je snel geen jeugd meer hebben in dit land, want dan hebben we ze ten grave mogen dragen voor hun 30ste verjaardag.

Ik heb lang genoeg met de ziekenwagen gereden om te weten wie er van de muren en bomen moest geschraapt worden.

Nee, jongen het zijn niet de mensen die trager rijden die asociaal zijn, want zij zeggen steeds zelf tegen hun geliefden dat ze thuis zijn.
Het zijn de snelle jongens die asociaal zijn, want zij willen dat iedereen zich naar hen aanpast en eisen dan ook nog dat een ander tegen hun geliefde gaat zeggen dat ze de rest van haar/zijn leven alleen mag gaan zorgen voor de kinderen, wat de andere helft van de twee ouders is klaar op onder de grond gestoken te worden.

Citaat:
Ja die regel is er om te verhinderen dat te trage voertuigen zoals landbouwvoertuigen toch de snelweg oprijden. Dat verandert niks aan het asociaal zijn. Ga eens moedwillig 70 km/u rijden op de autoweg, liefst in regenweer zodat de vrachtwagens u niet voorbij mogen. Oh ge gaat nogal kunnen genieten van het landschap.

Citaat:
de snelwegen, zijn de verbindingswegen die werden aangelegd om het vrachtverkeer uit de steden en dorpen te halen en hen makkelijker de plaatsen te laten bereiken waar ze moeten laden en lossen.
En dus zijn deze wegen eigenlijk wegen van de vrachtwagens.
Dus pas je met je auto aan naar de jongens om wiens wegen je zit, zij moeten zich niet naar jou aanpassen.

Citaat:
Jaja weet ge wanneer ik vrees voor mijn leven en dat van anderen? Wanneer ik achter iemand gelijk gij op de oprit van een autoweg hang, die tegen 50 km/u het rechtervak probeert op te rijden alvorens te acceleren. Maar dat trekt gij u waarschijnlijk ni aan he Jantje, dat er gevaarlijke situaties ontstaan door het snelheidsverschil tussen u (en ik achter u) en de anderen, want gij zijt natuurlijk van het landschap aan het genieten.
Weet je de dag dat we horen of lezen dat er weereens een idioot tegen een boom is gereden of zijn auto in een huis heeft geparkeerd of heeft geprobeerd om met zijn auto een vrachtwagen te verplaatsen en jij komt niet meer op het forum, dan weten we waar we naar de begrafenis moeten.

En of dit nog lang op zich laat gaat wachten is iets dat ik zeer hard begin te betwijfelen, iemand die de mensen asociaal noemt omdat ze in zijn weg rijden is nu eenmaal geen lang leven beschoren.
Oud 2 november 2006, 12:16   #139
genehunter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb lang genoeg met de ziekenwagen gereden om te weten wie er van de muren en bomen moest geschraapt worden.
Allez, dat is mijn principe dat sommige problemen zichzelf oplossen.
Oud 2 november 2006, 12:38   #140
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Allez, dat is mijn principe dat sommige problemen zichzelf oplossen.
Ja, maar ze laten een ander wel achter met alle problemen en ellende er van, asociale en egoistische klootzakken zijn het die snelheidsduivels.
Ze denken zelfs niet aan hun vrouw en kinderen die ze achter laten.
Of aan hun ouders die hen moeten te grave dragen, terwijl kinderen hun ouders horen te begraven.

En dan mogen andere mensen nogeens de rommel die ze maken opkuisen.

Nee, ze vernielen veel meer dan dat ze ooit zelf zullen beseffen.

Lang leven de slimme pedaal.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be