![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover ik mij kan herinneren was het nooit nodig te accelereren om achteropkomend verkeer te ontwijken. Wel maakte ik eens mee dat mijn 600cc wagentje er tijdens een klim niet in slaagde vlot voorbij te steken. Kwestie van goed te leren inschatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien niet bij alle merken/typen, maar ik had ooit een brom-scooter 49cc merk Peugeot Speedfight, die op het motorblokje na absoluut identiek was aan de 100cc snelweg-scooter.
![]() |
#103 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat gij helemaal geen 30 km/u rijdt om mensenlevens te redden, gij rijdt enkel 30 km/u om geen boete te hebben. En dan is het nogal hypocriet te kankeren op andere mensen die ook niet aan mijn dochter denken maar daarbij wel het risico op een boete accepteren. Of zou het kunnen dat ge 5 km/u belachelijk traag vindt en daarom rapper rijdt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die rijd op de snelwegen niet rapper dan 100 En in de bebouwde kom niet sneller dan 30/40, zie dat er een knap dink loopt en ik het niet zou hebben gezien. da kan dus nie.- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jantje rijd misschien met een camion?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, Jantje rijd niet met de vrachtwagen meer. Jantje zijn medische goedkeurig is daarvoor ingetrokken na een zwaar arbeidsongeval.
Jantje rijd dus enkel nog met een gewone auto, maar Jantje kijkt wel graag naar de mooie vrouwtjes die in de steden en dorpen wandelen, zeker in de zomer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Oplossing, meer mini op straat.
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben al tegen 10 per uur op een voorligger die stopte gebotst door de schuld van deze beide. Ikke blij dat ik niet sneller reed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Troost u nieuwe technieken die de afstand naar de voorligger meten en u automatisch afremmen zijn al bezig zich aan het installeren. (technieken die de afstand naar de schone vrouwen meten zijn nog in ontwikkeling echter) ![]()
![]() |
![]() |
#111 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik weet dat er reeds autos zijn die beginnen lawaai te maken als je te kort bij de voorligger komt. en die van zelf remmen Maar beeld je in dat jij plots achter mij rijd, dan remt jou auto plots af en plak jij tegen je voorruit. Dus dat systeem heeft toch ook nog een paar pijnlijke nadelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk da'k Jantje heel goe ken. Mensen gelijk gij kom ik elke dag tegen in 't verkeer. En inderdaad juist gelijk gij beseffen die totaal ni waar ze mee bezig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens nog nooit van veiligheidsgordel gehoord nee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb er geen probleem mee dat er een snelheidslimiet is, en ik heb er zeker geen probleem mee dat er iets gedaan wordt aan de verkeersveiligheid, en ik wil zeker niet dat mijn kinderen later omver gereden worden, laat staan de kinderen van een ander. Maar veel van de snelheidscontroles staan op plaatsen met slechts één doel: de gemeentekas spijzen. Neem nu de Leuvense koning boudewijnlaan. Daar staat een flitscamera's aan de afrit van de autosnelweg. Tweevaksbaan, 2x2 rijstroken afgescheiden door een middenberm, theorethisch mag je daar dus 120, nee, 70 zegt het plaatje. Bergaf. Je moet werkelijk op je rem duwen om daar geen 90 te rijden. Dat heeft niks te maken met verkeersveiligheid hé, de weinige schoolgaande jeugd daar in de buurt rijdt langs de dijle op een fietspad. En na de lichten rijdt iedereen gewoon weer 120, met het gevolg dat de ongevallen zich nu verplaatsen naar de kruispunten aan Terbank en Groenveld, waar nota bene studentenkoten zijn. Een intelligentere infrastructuur zou al veel meer doen voor de algemene veiligheid. Een ander voorbeeld: de expressbaan maaseik-maasmechelen. Het probleem met deze viervaksbaan is dat er veel lokale bewoners links gaan staan om hun eigendom op te rijden over het andere rijvak. De oplossing van de politiek: van 90 naar 70 en 50 en bijhorende flitscamera's. Gevolg: nog steeds ongevallen maar met minder doden. Mijn idee: zet over gans de lijn betonblokken of een andere afsluiting op het midden en laat de mensen even 300-400 meter omrijden en draaien aan goed afgestelde lichten in de dorpskernen ipv vrij de baan te laten oversteken. De kustbaan ter hoogte van raversijde: overstekende toeristen en een trambaan langs de weg. 50 ipv 90? Nee, fout bezig jongens, op geregelde plaatsen een voetgangersbrug over de weg en de tramsporen en een degelijke afsluiting van aan de dijk tot aan de duinen. Je hebt daar toch je vaste uitgangen en je bent meteen af van de tramongevallen met onvoorzichtige wandelaars. En de lokale middenstand zal gretig de zijkanten sponsoren via reclamepanelen. Want ik rij geen 150 bij scholen en de gemiddelde BMW rijder maalt niet om een boete van 150€. Het zijn niet steeds de stinkend rijke hardrijders die het gelag betalen, maar de werkende middenklasse die meer op zijn kilometer teller moet kijken dan op de weg kan letten. Buitensporige boetes om de kas te spijzen zijn niet de enige optie. Gebruik dat geld dan tenminste om de verkeersinfrastructuur op een intelligente manier in te richten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is idd zo dat nu de boets voor een deel naar de politie korpsen gaan, ze meer op geldjacht zijn dan voor de veiligheid werken. Daarom dat ik dus geschreef, dat de slimme pedaal een standaard uitrusting voor de nieuwe autos zou moeten zijn. Kost minder dan de boetes die men tegenwoordig geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kom ook overal en waar ik vandaag niet kom zal ik morgen wel geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verkeersveiligheid begint bij iedere weggebruiker zelf. De helft van de huidige verkeersregels zijn gewoon overbodig als de weggebruiker eens zou beginnen met rekening te houden dat de openbare weg niet alleen van hem is maar van iedereen. En een betaalbare intellegente weginrichting bestaat niet, als ze al bestaat. Het is dus idd dat men de bevolking als een kudde schapen moet leiden en wie niet in de kudde blijft of ze in gevaar brengt moet hard en verstanding aangepakt worden. Alleen dat laatste laat het bij onze huidige politici wel eens afweten. |
|
![]() |
![]() |