Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2006, 22:35   #101
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, als iemand met een kleinere wagen ziet dat zijn achter ligger niet afremd kan hij evengoed versnellen als een grote wagen.

Maar defensief rijden is idd het veiligste, maar dan nog kan het nodig zijn om plots te moeten kunnen optrekken.
Voor zover ik mij kan herinneren was het nooit nodig te accelereren om achteropkomend verkeer te ontwijken. Wel maakte ik eens mee dat mijn 600cc wagentje er tijdens een klim niet in slaagde vlot voorbij te steken. Kwestie van goed te leren inschatten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 22:36   #102
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ja je hebt gelijk, dom van mij.
Maar ik geloof toch niet dat de fabrikakt andere remmen zal plaatsen op een klasse A.
Misschien niet bij alle merken/typen, maar ik had ooit een brom-scooter 49cc merk Peugeot Speedfight, die op het motorblokje na absoluut identiek was aan de 100cc snelweg-scooter.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 16:06   #103
Jawatte
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 oktober 2006
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jij wil enkel snel kunnen rijden en vindt dat andere maar optijd weg moeten zijn als jij er aankomt.
Wel zo werkt het verkeer niet.

Maar je zal dat nog wel leren, of de staat eerst nog wat steunen of eerst een mensenleven vernielen.

Ik hoef trouwens geen poot te hebben om op te staan, geeft jij maar eens een deftige rede waarom alles maar snel moet gaan.

Ik zie er geen.
Jantje, gij rijdt braafjes 30 km/u aan de scholen. Toch is -als mijn dochter plots oversteekt voor uw auto- die 30 km/u te veel. Kunt ge mij eens uitleggen waarom ge geen 5 km/u rijdt aan de scholen. Ge gaat toch akkoord dat ge mijn dochter liever raakt aan 5 km/u dan aan 30 km/u.
Ik denk dat gij helemaal geen 30 km/u rijdt om mensenlevens te redden, gij rijdt enkel 30 km/u om geen boete te hebben. En dan is het nogal hypocriet te kankeren op andere mensen die ook niet aan mijn dochter denken maar daarbij wel het risico op een boete accepteren.

Of zou het kunnen dat ge 5 km/u belachelijk traag vindt en daarom rapper rijdt?
Jawatte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 16:48   #104
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jawatte Bekijk bericht
Jantje, gij rijdt braafjes 30 km/u aan de scholen. Toch is -als mijn dochter plots oversteekt voor uw auto- die 30 km/u te veel. Kunt ge mij eens uitleggen waarom ge geen 5 km/u rijdt aan de scholen. Ge gaat toch akkoord dat ge mijn dochter liever raakt aan 5 km/u dan aan 30 km/u.
Ik denk dat gij helemaal geen 30 km/u rijdt om mensenlevens te redden, gij rijdt enkel 30 km/u om geen boete te hebben. En dan is het nogal hypocriet te kankeren op andere mensen die ook niet aan mijn dochter denken maar daarbij wel het risico op een boete accepteren.

Of zou het kunnen dat ge 5 km/u belachelijk traag vindt en daarom rapper rijdt?
Jawatte
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 21:13   #105
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jawatte Bekijk bericht
Jantje, gij rijdt braafjes 30 km/u aan de scholen. Toch is -als mijn dochter plots oversteekt voor uw auto- die 30 km/u te veel. Kunt ge mij eens uitleggen waarom ge geen 5 km/u rijdt aan de scholen. Ge gaat toch akkoord dat ge mijn dochter liever raakt aan 5 km/u dan aan 30 km/u.
Ik denk dat gij helemaal geen 30 km/u rijdt om mensenlevens te redden, gij rijdt enkel 30 km/u om geen boete te hebben. En dan is het nogal hypocriet te kankeren op andere mensen die ook niet aan mijn dochter denken maar daarbij wel het risico op een boete accepteren.

Of zou het kunnen dat ge 5 km/u belachelijk traag vindt en daarom rapper rijdt?
Ik denk dat gij Jantje niet kent, want die rijd bij scholen dus stapvoets.

En die rijd op de snelwegen niet rapper dan 100

En in de bebouwde kom niet sneller dan 30/40, zie dat er een knap dink loopt en ik het niet zou hebben gezien. da kan dus nie.-
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 21:21   #106
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Jantje rijd misschien met een camion?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 22:00   #107
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jantje rijd misschien met een camion?
Nee, Jantje rijd niet met de vrachtwagen meer. Jantje zijn medische goedkeurig is daarvoor ingetrokken na een zwaar arbeidsongeval.
Jantje rijd dus enkel nog met een gewone auto, maar Jantje kijkt wel graag naar de mooie vrouwtjes die in de steden en dorpen wandelen, zeker in de zomer.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 22:25   #108
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, Jantje rijd niet met de vrachtwagen meer. Jantje zijn medische goedkeurig is daarvoor ingetrokken na een zwaar arbeidsongeval.
Jantje rijd dus enkel nog met een gewone auto, maar Jantje kijkt wel graag naar de mooie vrouwtjes die in de steden en dorpen wandelen, zeker in de zomer.
Ja daar mag je niet te rap voor rijden hé.
Oplossing, meer mini op straat.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 22:30   #109
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja daar mag je niet te rap voor rijden hé.
Oplossing, meer mini op straat.
Ikke weet dat er al genoeg mini en doorkijk bloezen op straat lopen.

Ben al tegen 10 per uur op een voorligger die stopte gebotst door de schuld van deze beide.

Ikke blij dat ik niet sneller reed.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 22:43   #110
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ikke weet dat er al genoeg mini en doorkijk bloezen op straat lopen.

Ben al tegen 10 per uur op een voorligger die stopte gebotst door de schuld van deze beide.

Ikke blij dat ik niet sneller reed.
aha nu komt de aap uit de mouw.

Troost u nieuwe technieken die de afstand naar de voorligger meten en u automatisch afremmen zijn al bezig zich aan het installeren.

(technieken die de afstand naar de schone vrouwen meten zijn nog in ontwikkeling echter)
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 22:45   #111
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ikke weet dat er al genoeg mini en doorkijk bloezen op straat lopen.

Ben al tegen 10 per uur op een voorligger die stopte gebotst door de schuld van deze beide.

Ikke blij dat ik niet sneller reed.
Oh gij kieken gij.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 22:50   #112
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
aha nu komt de aap uit de mouw.

Troost u nieuwe technieken die de afstand naar de voorligger meten en u automatisch afremmen zijn al bezig zich aan het installeren.

(technieken die de afstand naar de schone vrouwen meten zijn nog in ontwikkeling echter)
Mijn auto kon wel tegen dat duwtje hoor, ik had geen schade en de andere ook niet.

En ik weet dat er reeds autos zijn die beginnen lawaai te maken als je te kort bij de voorligger komt. en die van zelf remmen
Maar beeld je in dat jij plots achter mij rijd, dan remt jou auto plots af en plak jij tegen je voorruit. Dus dat systeem heeft toch ook nog een paar pijnlijke nadelen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 22:51   #113
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Oh gij kieken gij.
Wel dat zei die knappe juf die uit die auto stapte ook.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 11:11   #114
Jawatte
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 oktober 2006
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En die rijd op de snelwegen niet rapper dan 100
En in de bebouwde kom niet sneller dan 30/40
Goe bezig jong, hou het verkeer maar goed op, dat ze achter u maar zitten te remmen en te sakkeren en maar proberen voor te steken. Ge zijt nen hele veilige chauffeur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ben al tegen 10 per uur op een voorligger die stopte gebotst door de schuld van deze beide.
Ik denk da'k Jantje heel goe ken. Mensen gelijk gij kom ik elke dag tegen in 't verkeer. En inderdaad juist gelijk gij beseffen die totaal ni waar ze mee bezig zijn.
Jawatte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 11:13   #115
Jawatte
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 oktober 2006
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar beeld je in dat jij plots achter mij rijd, dan remt jou auto plots af en plak jij tegen je voorruit. Dus dat systeem heeft toch ook nog een paar pijnlijke nadelen.
Ja dan kunt ge beter in uw gat rijden dan hard te remmen. Idioot.
Trouwens nog nooit van veiligheidsgordel gehoord nee?
Jawatte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 11:37   #116
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Moeste iedereen zich gewoon aan het verkeersreglement houden, i.p.v. per sé aan 150km/u langs schoolpoorten te willen racen, dan zou het allemaal niet nodig zijn... Als je je gewoon aan de wet houdt dan heb je geen reden tot klagen want dan wordt er helemaal geen geld uit de mensen hun zakken geklopt. Wie de wet over treedt moet gestraft worden, dat lijkt me nogal logisch. Voor mijn part kan de pakkans voor al die zondags- en doodsrijders niet groot genoeg zijn, tot die dikke egoisten leren dat ze niet de enige weggebruiker zijn, maar dat ze met de veiligheid van alle weggebruikers moeten denken.
Ik heb die discussie al eens gehad. Ofwel heb je zelf geen wagen, ofwel rijdt je er niet vaak mee, ofwel heb je geen drukke agenda...

Ik heb er geen probleem mee dat er een snelheidslimiet is, en ik heb er zeker geen probleem mee dat er iets gedaan wordt aan de verkeersveiligheid, en ik wil zeker niet dat mijn kinderen later omver gereden worden, laat staan de kinderen van een ander.

Maar veel van de snelheidscontroles staan op plaatsen met slechts één doel: de gemeentekas spijzen. Neem nu de Leuvense koning boudewijnlaan. Daar staat een flitscamera's aan de afrit van de autosnelweg. Tweevaksbaan, 2x2 rijstroken afgescheiden door een middenberm, theorethisch mag je daar dus 120, nee, 70 zegt het plaatje. Bergaf. Je moet werkelijk op je rem duwen om daar geen 90 te rijden. Dat heeft niks te maken met verkeersveiligheid hé, de weinige schoolgaande jeugd daar in de buurt rijdt langs de dijle op een fietspad. En na de lichten rijdt iedereen gewoon weer 120, met het gevolg dat de ongevallen zich nu verplaatsen naar de kruispunten aan Terbank en Groenveld, waar nota bene studentenkoten zijn. Een intelligentere infrastructuur zou al veel meer doen voor de algemene veiligheid.

Een ander voorbeeld: de expressbaan maaseik-maasmechelen. Het probleem met deze viervaksbaan is dat er veel lokale bewoners links gaan staan om hun eigendom op te rijden over het andere rijvak. De oplossing van de politiek: van 90 naar 70 en 50 en bijhorende flitscamera's. Gevolg: nog steeds ongevallen maar met minder doden. Mijn idee: zet over gans de lijn betonblokken of een andere afsluiting op het midden en laat de mensen even 300-400 meter omrijden en draaien aan goed afgestelde lichten in de dorpskernen ipv vrij de baan te laten oversteken.

De kustbaan ter hoogte van raversijde: overstekende toeristen en een trambaan langs de weg. 50 ipv 90? Nee, fout bezig jongens, op geregelde plaatsen een voetgangersbrug over de weg en de tramsporen en een degelijke afsluiting van aan de dijk tot aan de duinen. Je hebt daar toch je vaste uitgangen en je bent meteen af van de tramongevallen met onvoorzichtige wandelaars. En de lokale middenstand zal gretig de zijkanten sponsoren via reclamepanelen.

Want ik rij geen 150 bij scholen en de gemiddelde BMW rijder maalt niet om een boete van 150€. Het zijn niet steeds de stinkend rijke hardrijders die het gelag betalen, maar de werkende middenklasse die meer op zijn kilometer teller moet kijken dan op de weg kan letten. Buitensporige boetes om de kas te spijzen zijn niet de enige optie. Gebruik dat geld dan tenminste om de verkeersinfrastructuur op een intelligente manier in te richten.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 12:00   #117
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Ik heb die discussie al eens gehad. Ofwel heb je zelf geen wagen, ofwel rijdt je er niet vaak mee, ofwel heb je geen drukke agenda...

Ik heb er geen probleem mee dat er een snelheidslimiet is, en ik heb er zeker geen probleem mee dat er iets gedaan wordt aan de verkeersveiligheid, en ik wil zeker niet dat mijn kinderen later omver gereden worden, laat staan de kinderen van een ander.

Maar veel van de snelheidscontroles staan op plaatsen met slechts één doel: de gemeentekas spijzen. Neem nu de Leuvense koning boudewijnlaan. Daar staat een flitscamera's aan de afrit van de autosnelweg. Tweevaksbaan, 2x2 rijstroken afgescheiden door een middenberm, theorethisch mag je daar dus 120, nee, 70 zegt het plaatje. Bergaf. Je moet werkelijk op je rem duwen om daar geen 90 te rijden. Dat heeft niks te maken met verkeersveiligheid hé, de weinige schoolgaande jeugd daar in de buurt rijdt langs de dijle op een fietspad. En na de lichten rijdt iedereen gewoon weer 120, met het gevolg dat de ongevallen zich nu verplaatsen naar de kruispunten aan Terbank en Groenveld, waar nota bene studentenkoten zijn. Een intelligentere infrastructuur zou al veel meer doen voor de algemene veiligheid.

Een ander voorbeeld: de expressbaan maaseik-maasmechelen. Het probleem met deze viervaksbaan is dat er veel lokale bewoners links gaan staan om hun eigendom op te rijden over het andere rijvak. De oplossing van de politiek: van 90 naar 70 en 50 en bijhorende flitscamera's. Gevolg: nog steeds ongevallen maar met minder doden. Mijn idee: zet over gans de lijn betonblokken of een andere afsluiting op het midden en laat de mensen even 300-400 meter omrijden en draaien aan goed afgestelde lichten in de dorpskernen ipv vrij de baan te laten oversteken.

De kustbaan ter hoogte van raversijde: overstekende toeristen en een trambaan langs de weg. 50 ipv 90? Nee, fout bezig jongens, op geregelde plaatsen een voetgangersbrug over de weg en de tramsporen en een degelijke afsluiting van aan de dijk tot aan de duinen. Je hebt daar toch je vaste uitgangen en je bent meteen af van de tramongevallen met onvoorzichtige wandelaars. En de lokale middenstand zal gretig de zijkanten sponsoren via reclamepanelen.

Want ik rij geen 150 bij scholen en de gemiddelde BMW rijder maalt niet om een boete van 150€. Het zijn niet steeds de stinkend rijke hardrijders die het gelag betalen, maar de werkende middenklasse die meer op zijn kilometer teller moet kijken dan op de weg kan letten. Buitensporige boetes om de kas te spijzen zijn niet de enige optie. Gebruik dat geld dan tenminste om de verkeersinfrastructuur op een intelligente manier in te richten.
Ik weet wel wat je bedoeld.
En het is idd zo dat nu de boets voor een deel naar de politie korpsen gaan, ze meer op geldjacht zijn dan voor de veiligheid werken.

Daarom dat ik dus geschreef, dat de slimme pedaal een standaard uitrusting voor de nieuwe autos zou moeten zijn.

Kost minder dan de boetes die men tegenwoordig geeft.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 12:07   #118
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Daarom dat ik dus geschreef, dat de slimme pedaal een standaard uitrusting voor de nieuwe autos zou moeten zijn.

Kost minder dan de boetes die men tegenwoordig geeft.
Bwa, zo blijft de druk bij de bestuurders liggen, het is de staat die voor de verkeersveiligheid op het openbaar moet zorgen, ze schuift haar verantwoordelijkheid zo opnieuw af op het individu. Het wordt dagelijks al genoeg aangetoond dat de burger bij het handje genomen moet worden, geleid als een kudde schapen. De truuk is het niet te laten merken... door een intelligente inrichting van de openbare weg.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 12:24   #119
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jawatte Bekijk bericht
Goe bezig jong, hou het verkeer maar goed op, dat ze achter u maar zitten te remmen en te sakkeren en maar proberen voor te steken. Ge zijt nen hele veilige chauffeur.
Als ik sneller of even snel rijd gelijk de vrachtwagens en mij verder aan het verkeersregelment houd, hebben die niet te sakkeren en te remmen.
Ik heb tijd en ik heb geen stress.
Het leven is zo al gejaagt genoeg en ik heb het recht om rustig te rijden en van het landschap te genieten.

Ik denk da'k Jantje heel goe ken. Mensen gelijk gij kom ik elke dag tegen in 't verkeer. En inderdaad juist gelijk gij beseffen die totaal ni waar ze mee bezig zijn.
Ik denk dat ik dat stukken beter weet dan jij.
Maar ik geniet van het landschap en ik heb alles rond mij gezien.
En ik moet mij niet afjagen omdat gij U moet haasten om op tijd bij UW fitnes te zijn.
En ik zal mij nooit op de baan begeven tijdens de spitsuren als ik niet echt moet.
Wat is er verkeerd aan om niet mee te doen aan de gejaagde en gestresserde maatschappij van vandaag.
Ik kom ook overal en waar ik vandaag niet kom zal ik morgen wel geraken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 12:33   #120
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Bwa, zo blijft de druk bij de bestuurders liggen, het is de staat die voor de verkeersveiligheid op het openbaar moet zorgen, ze schuift haar verantwoordelijkheid zo opnieuw af op het individu. Het wordt dagelijks al genoeg aangetoond dat de burger bij het handje genomen moet worden, geleid als een kudde schapen. De truuk is het niet te laten merken... door een intelligente inrichting van de openbare weg.
Verkeersveiligheid begint niet bij de overheid.
Verkeersveiligheid begint bij iedere weggebruiker zelf.
De helft van de huidige verkeersregels zijn gewoon overbodig als de weggebruiker eens zou beginnen met rekening te houden dat de openbare weg niet alleen van hem is maar van iedereen.
En een betaalbare intellegente weginrichting bestaat niet, als ze al bestaat.
Het is dus idd dat men de bevolking als een kudde schapen moet leiden en wie niet in de kudde blijft of ze in gevaar brengt moet hard en verstanding aangepakt worden.
Alleen dat laatste laat het bij onze huidige politici wel eens afweten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be