![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de burgemeesters van B-H-V de verkiezingen boycotten? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
106 | 81,54% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
24 | 18,46% |
Aantal stemmers: 130. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lees mijn handtekening.
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hetzelfde geldt voor wie als voorzitter of bijzitter een kiesbureau gaat bemannen, en wellicht ook voor wie zijn stem gaat uitbrengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sorry voor het cynisme, een beetje realiteitszin helpt.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 9 februari 2007 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Als je ziet hoe onze politiek personeel blij en vrolijk in de media hun toneeltjes opvoeren zonder enige verwijzing naar de onwettige verkiezingen waaraan zij gaan deelnemen, moet men besluiten dat het voor hen geen punt is dat de Grondwet verkracht wordt. Allen maken zij zich op, ook het VB en de NVA, voor dit feest van de democratie.
Wat is het toch moeilijk om jezelf buiten spel te zetten om etische redenen. Gewoon zeggen : "Hier doe ik niet aan mee !" Aan uitleg heeft het nooit gemankeerd, aan moed evenwel.
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een scenario dat nu op tafel ligt in één der gemeenten van de BH van V:
Een schrijven ligt klaar om naar de Gouverneur en Mr. De Wael gestuurd te worden waarin de gemeente meldt dat, aangezien de verkiezingen op basis van het arrest van de Raad van State onwettig zijn, het de burgemeester en het gemeentebestuur onmogelijk (want onwettig) wordt gemaakt om de verkiezingen te organiseren. Tot eind maart worden de lokalen die normaal worden gebruikt voor de verkiezingen op 10 juni niet reserveerbaar gesteld voor derden. Vanaf 1 april kan, tenzij er maatregelen getroffen worden van hogerhand, elke burger die ruimten reserveren voor één of ander activiteit. Er wordt reeds melding gemaakt van een verkiezingsbrunch (zonder verkiezingen welliswaar ![]() Bijna alle burgemeesters van de BH van V staan nog steeds achter de originele actie van de burgemeesters maar een aantal burgemeesters kijken de kat uit de boom en wachten een aantal initiatieven, zoals hierboven beschreven, af om stappen te ondernemen.
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Burgemeester Lennik is Willy "De Waele"
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 10 februari 2007 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() Anders?
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 15 februari 2007 om 01:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kieskring BHV houdt in alle geval een grondwetsovertreding wegens discriminatie. En wordt aan discriminatie niet enorm zwaar getild in dit land? Of zijn we selectief in onze verontwaardiging al naargelang wie er gediscrimineerd wordt? Nog eens verkiezingen met behoud van dezelfde kieskring werden al ongeldig verklaard VOOR de vorige verkiezingen. Jouw reactie verwondert mij dan ook ten zeerste. Wat de kiesdrempel betreft, niemand heeft daar na zijn invoering meer tegen geageerd dan ik.
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
By the way, ga jij gehoor geven aan de opkomstdwang bij de volgende, onwettige verkiezingen?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 februari 2007 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals de zaken nu staan denk ik werkelijk om mij niet aan te bieden en deze weigering schriftelijk te motiveren zoals de 'dienstweigeraars' van Haveko. Als er enige gunstige evolutie komt, door de acties van de burgemeesters, en de partijen kleur bekennen of werkelijk de situatie aanpakken, dan ga ik stemmen in de hoop met mijn schamele 1 stem mee het verschil te maken. En jij ?
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 15 februari 2007 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() En niet alleen de burgemeesters van BHV moeten de verkiezingen boycotten, maar ook alle Vlamingen ! Zo zal de federale beseffen dat ze nutteloos zijn !!
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik twijfel tussen de houding die jij beschrijft en een oppositiestem (LDD?).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister
|
![]() Je hoeft niet te twijfelen. Het is het een en het andere. De keuze is duidelijk. Toepassen naar gelang de situatie één week voor de verkiezingen.
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terloops: ik ben geen lid van het VB maar stemde er wel al een paar keer op, zij het om strategische redenen. Er is echter al een mail vertrokken om het Vlaams Belang ervan te verwittigen dat ik deze keer op geen enkele partij zal stemmen die zonder meer aan ongrondwettelijke verkiezingen deelneemt.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 februari 2007 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister-President
|
![]() Dat was een boycot omdat één van de partijen de stemcomputers niet vertrouwde dacht ik. Ik wil hier ook geen Chavez type hebben want dan zit je nog met Wallonië aan je been hé.
![]() |
#140 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is een goed idee! Alle partijen zouden trouwens zo'n mails mogen krijgen.
|
![]() |
![]() |