Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2008, 15:18   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
adem nog eens goed in en uit en herbegint es want ge gaat weer de vulgaire tour op hé
Jij bent toch toevallig geen cloon van System?
Oud 2 mei 2008, 15:21   #142
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik vermoedde al dat jij die twee partijen bedoelde.
Neen dus.
Geen van beiden hebben ze op hun eentje, of samen, Belgique hervormd tot wat dit corrupte koningdom vandaag is.

Jij beweerde het volgende:

Leg jij nu maar uit wat de gevolgen van het splitsing van een ongrondwettelijke kieskring zijn op europees vlak. Liefst gevolgen die er door het vasthouden aan een ongrondwettelijke kieskring niet zouden geweest zijn of al bestaan.
ok duidelijk een verschil betreffende draagvlak...
ik heb het over DE splitsing, vlaanderen wallonië
de kieskring vindt ik gewoon belachlijk dat er zoveel tramelant rond gemaakt wordt, laat ze maar doen denk ik dan...
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 15:23   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vertel mij nu eens waarom de Oostfronter fout waren en hun land en volk zouden verraden hebben, terwijl dit land en volk nog tijdens die zelfde oorlog dezelfde vijand zijn gaan bestrijden op politiek vlak en meer dan 40jaar lang alle jongen mannen hebben verplicht van tussen een 1 tot 2jaar van hun jeugd op te offeren om diezelfde vijand te intimideren.

Vertel mij eens waarom ik in bepaalde oorlogen wel aan de juiste kant stond, terwijl mijn strijdmakkers en ikzelf het verdomde gevoel hadden dat we de verkeerde mensen en verkeerde belangen aan het verdedingen waren.

Vertel mij eens waarom mijn nonkel in 45 vervolgd werd en in 55 geëerd werd als een held terwijl hij twee maal tegen dezelfde legereenheid had gevochten.
Ja, hij vocht twee maal tegen dezelfde russische gevechtseenheid, maar de eerste maal werd hij als een volks en landverrader beschouwd en de tweede maal als een held van dat zelfde volk en land.
En twee maal met dezelfde bevelhebber over de gevechtseenheid waarin hij vocht.

Trouwens wat de geallieerden hebben gedaan voor, tijdens en na WW2 is echt niet veel beter dan wat er in de Nazikampen gebeurd is.

Of zijn de meeste onder jullie Rwanda reeds vergeten, Bosnië en Kosovo, waar miljoenen mensen onder de ogen van de VN werden afgeslacht, omdat de politici het lef niet hadden en hebben om hun militairen de juiste opdrachten te laten uitvoeren.

Doe geen moeite.
Largo zal er niet op anwtoorden of naast de kwestie.
Zoals alle belgicisten die niet in staat zijn om door hun eigen ogen te kijken maar enkel door die van het regime dat hen indoctineerde.
Oud 2 mei 2008, 15:26   #144
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Wat is dat dan, water?
Een regio, een gewest.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 15:27   #145
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent toch toevallig geen cloon van System?
type; alle chinezen die zijn geel en hebben spleetogen en lijken op mekaar?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 15:33   #146
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
en dit is letterlijk van toepassing... België is nu al een klein land...
En de Economische gevolgen zouden niet te overzien zijn...
Je vergeet welbewust de landen die niet grotere zijn en maar evenveel inwoners tellen als Vlaanderen maar die het stukken beter doen dan Belgique. Belgique is een plunderstaat. De kolonisator van Vlaanderen, en dit uitsluitend omdat Franstalig Belgique niet zonder het wingewest Vlaanderen kan.
Oud 2 mei 2008, 15:34   #147
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe geen moeite.
Largo zal er niet op anwtoorden of naast de kwestie.
Zoals alle belgicisten die niet in staat zijn om door hun eigen ogen te kijken maar enkel door die van het regime dat hen indoctineerde.
De dag waarop de gebeurtenissen van toen tot op het bot uitgespit en erkend worden, dan zal België pas daveren. Dat durven ze gewoon niet aan. Daarover zal geen parlementaire commissie opgericht worden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 15:37   #148
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik vind van een vaderland houden persoonlijk nogal achterlijk.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 15:39   #149
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
ok duidelijk een verschil betreffende draagvlak...
ik heb het over DE splitsing, vlaanderen wallonië
de kieskring vindt ik gewoon belachlijk dat er zoveel tramelant rond gemaakt wordt, laat ze maar doen denk ik dan...
Er zijn er wel meer die lak hebben aan de Belgische grondwet. Op dat vlak verschil jij niet van belgicisten en Franstaligen. Nochtans begint en eindigt de democratie met het wel of niet respecteren van de grondwet. Het tot in den treure verkrachten van de democratie is er de voornaamste oorzaak van dat het Belgische regime zijn eigen graf heeft gegraven.
Oud 2 mei 2008, 15:39   #150
largo_w

Standaard

Citaat:
Vertel mij nu eens waarom de Oostfronter fout waren en hun land en volk zouden verraden hebben, terwijl dit land en volk nog tijdens die zelfde oorlog dezelfde vijand zijn gaan bestrijden op politiek vlak en meer dan 40jaar lang alle jongen mannen hebben verplicht van tussen een 1 tot 2jaar van hun jeugd op te offeren om diezelfde vijand te intimideren.
andere motieven me dunkt maar het schijnt dat ik hier wat zwart-wit denk dus ik zou daarmee opletten

Citaat:
Vertel mij eens waarom ik in bepaalde oorlogen wel aan de juiste kant stond, terwijl mijn strijdmakkers en ikzelf het verdomde gevoel hadden dat we de verkeerde mensen en verkeerde belangen aan het verdedingen waren.
Omdat het te ver van je bedje lag denk ik. Maar zeker ook omdat er aan de top wel eens foute beslissingen kunnen genomen worden. Maar algemeen werden toch wel altijd de juiste vijanden aangepakt hoor.

Citaat:
Vertel mij eens waarom mijn nonkel in 45 vervolgd werd en in 55 geëerd werd als een held terwijl hij twee maal tegen dezelfde legereenheid had gevochten.
Ja, hij vocht twee maal tegen dezelfde russische gevechtseenheid, maar de eerste maal werd hij als een volks en landverrader beschouwd en de tweede maal als een held van dat zelfde volk en land.
En twee maal met dezelfde bevelhebber over de gevechtseenheid waarin hij vocht.
weeral; de motieven om tot de aanval te gaan. De eerste was een verweer tegen een oprukkende (communistische vijand) het tweede was een rotstreek van naziduitsland om nog meer grond (en olie) te anschlussen. De Stalins en Hitlers (beiden evengrote rotzakken) moesten omvergeworpen worden voor een vooruitgang (EVOLUTIE in de positieve zin).

Citaat:
Trouwens wat de geallieerden hebben gedaan voor, tijdens en na WW2 is echt niet veel beter dan wat er in de Nazikampen gebeurd is.
en hier ga ik zelf niet op voortgaan...

Citaat:
Of zijn de meeste onder jullie Rwanda reeds vergeten, Bosnië en Kosovo, waar miljoenen mensen onder de ogen van de VN werden afgeslacht, omdat de politici het lef niet hadden en hebben om hun militairen de juiste opdrachten te laten uitvoeren.
Dag en nacht verschil DAG EN NACHT (behalve dan mss ruanda) maar verder laat ik jou over aan uw (randje) negationistische ideëen. Zo zwaar ga ik me zeker niet verlagen...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 2 mei 2008, 15:41   #151
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De dag waarop de gebeurtenissen van toen tot op het bot uitgespit en erkend worden, dan zal België pas daveren. Dat durven ze gewoon niet aan. Daarover zal geen parlementaire commissie opgericht worden.
En dat is niet het enige dat het Belgische regime niet wil laten uitspitten én erkennen uit schrik voor een volksopstand waar de witte mars klein bier bij is.
Oud 2 mei 2008, 15:43   #152
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
andere motieven me dunkt maar het schijnt dat ik hier wat zwart-wit denk dus ik zou daarmee opletten

Omdat het te ver van je bedje lag denk ik. Maar zeker ook omdat er aan de top wel eens foute beslissingen kunnen genomen worden. Maar algemeen werden toch wel altijd de juiste vijanden aangepakt hoor.

weeral; de motieven om tot de aanval te gaan. De eerste was een verweer tegen een oprukkende (communistische vijand) het tweede was een rotstreek van naziduitsland om nog meer grond (en olie) te anschlussen. De Stalins en Hitlers (beiden evengrote rotzakken) moesten omvergeworpen worden voor een vooruitgang (EVOLUTIE in de positieve zin).

en hier ga ik zelf niet op voortgaan...

Dag en nacht verschil DAG EN NACHT (behalve dan mss ruanda) maar verder laat ik jou over aan uw (randje) negationistische ideëen. Zo zwaar ga ik me zeker niet verlagen...
Belgischer en anti-Vlaamser kon het antwoord niet zijn.
Oud 2 mei 2008, 15:44   #153
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
ik mis toch de link met België vrees ik ...
Citaat:
Oud 2 mei 2008, 15:45   #154
largo_w

Standaard

Citaat:
Belgischer en anti-Vlaamser kon het antwoord niet zijn.
nee nee je vergist je weer tis; "Belgischer en vlaamser kon het antwoord niet zijn"
nuja de nuance was wss te klein om te zien; tis u vergeven.
Citaat:
Oud 2 mei 2008, 15:49   #155
largo_w

Standaard

ps: ik zou even de groeten willen doen aan dronkoers die meeleest
Citaat:
Oud 2 mei 2008, 17:32   #156
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ik denk dat iedereen wel gehecht is aan bepaalde personen, vrienden, familieleden.
de hechte relaties waarbinnen wij mens zijn, waarbinnen wij onszelf weerspiegelen in betekenisvolle anderen.
dat speelt zich hoe dan ook af binnen het ruimere kader van 'volk', of 'natie'.
het is de achtergrond, het decor waarin ons leven zich afspeelt.
ik kan me voorstellen dat daar iets als 'liefde voor het vaderland' uit voortkomt.
daar is op zich niks mis mee, zolang men zijn nuchterheid niet verliest.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 18:32   #157
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
en nog steeds mag defensie niet doen wat het moet/wil doen, onder druk van de politici...
Oud 2 mei 2008, 18:33   #158
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je vergeet welbewust de landen die niet grotere zijn en maar evenveel inwoners tellen als Vlaanderen maar die het stukken beter doen dan Belgique. Belgique is een plunderstaat. De kolonisator van Vlaanderen, en dit uitsluitend omdat Franstalig Belgique niet zonder het wingewest Vlaanderen kan.
leef je nog in de middeleeuwen, of vertel je graag sprookjesverhalen?

'Je vergeet welbewust de landen die niet grotere zijn en maar evenveel inwoners tellen als Vlaanderen maar die het stukken beter doen dan Belgique'

noem er een paar?
Oud 2 mei 2008, 18:46   #159
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er zijn er wel meer die lak hebben aan de Belgische grondwet. Op dat vlak verschil jij niet van belgicisten en Franstaligen. Nochtans begint en eindigt de democratie met het wel of niet respecteren van de grondwet. Het tot in den treure verkrachten van de democratie is er de voornaamste oorzaak van dat het Belgische regime zijn eigen graf heeft gegraven.
misschien eens een verduidelijkingwelk artikel precies... argumenten...
ga er eens vanuit dat ik dat belachlijk gedoe niet echt gevolgd heb, omdat er ergere sociale, economische dingen bezig waren op dat moment in België...
Oud 2 mei 2008, 18:47   #160
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik vind van een vaderland houden persoonlijk nogal achterlijk.
sommige mensen hebben eergevoel... Leuke naam trouwens Bhairav...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be