![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uit je antwoorden blijkt voor mij dat je er niet rationeel over nagedacht hebt. De zaken zijn niet zwart-wit. En als je het over jodentransporten saboteren wil hebben, mijn beide grootvaders hebben dat ook gedaan. Zij waren beide "witten". Maar dat betekent niet dat ze ziende blind waren. Ik vraag me af welke leeftijd je hebt. Moet je niet zeggen uiteraard. Ik vraag het me enkel af.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#123 | |||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#124 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En de Economische gevolgen zouden niet te overzien zijn... |
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je leeftijd is, voor mij, in die mate relevant, dat ik nu besef dat je heel wat zaken (nog) niet kán weten. Nu kan ik wat je totnogtoe geschreven hebt, beter kaderen. Alé, ik moet nog wat werken ook. Fijne dag verder!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#128 |
|
Gouverneur
|
ja omdat het in ons land nogal complex is en ze door sommie partijen maar al te graag tegengewerkt worden... Als ge nu al ziet welke gevolgen da geeft op europees vlak zonderde splitsing, laat staan wat er gebeurt na de splitsing...
zoals ik al voordien zei: http://forum.politics.be/showthread....65#post3398765 Laatst gewijzigd door BladeToke : 2 mei 2008 om 14:27. |
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn vader werd opgeroepen om in Duitsland te gaan werken. Wat hij weigerde. Zijn gezin kwam aan de kost omdat hij kleermaker was. In de Limburgse bossen waarin hij zich verschool, of onder een tafel onder een hooimijt kon hij echter niet werken. Gelukkig waren onze grootouders boeren zodat zijn gezin en hijzelf niet uithongerde. Veel opgeroepen mensen uit die tijd hadden echter geen ouders met een boerderij waar buiten alle paarden, bijna heel de opbrengst werd opgeëist door de bezetter. Voor het goede doel, om te overleven met hun gezin dus, hebben die mensen geen eigen volk afgeranseld maar voor hun meerderen uit die tijd gewerkt. De echte Vlaming die jij beweert te zijn laat zich hier wel kennen als een onbarmhartige smeerlap zonder enig begrip of kennis. Er waren in de oorlogzelfs SS-ers met meer hart in hun pens dan jij.
|
|
|
|
#130 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#131 | |
|
|
Uiteraard staan we samen sterk maar heb ik ergens beweerd dat samen de gemakkelijkste weg is? Ik dacht het niet; in tegendeel. Veel gemakkelijker is vaak wat jij voorstelt... het simpelste zeg maar.
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Arm sukkeltje toch. Weet jij dan niet dat het dezelfde partijen zijn die Belgique gemaakt hebben tot wat het vandaag is: ONBESTUURBAAR, die elkaar tegenwerken? Je mag me nochtans gerust eens uitleggen wat de gevolgen op Europees vlak zullen zijn als Belgique (voor één keertje) eens niet zijn eigen grondwet als een vodje papier behandelt.
|
|
|
|
#133 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik besef maar al te goed dat voor belgicisten zoals jij het gezegde geldt: Waarom het gemakkelijk maken zolang het moeilijk ook (nog) gaat?
|
|
|
|
#134 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
2)ok zeg eens de desbetreffende passages? |
|
|
|
|
|
|
#135 | ||
|
|
Citaat:
"een smeerlap"? Komkom let toch op je woorden (en denk aan je hart)... Er waren zeker SS-ers met een hart en ook zeker colabos met een hart maar dat laat niet weg dat ze de verkeerde weg opgewandeld hebben en dus hun straf verdienden. En "wir haben das nicht gewusst" helpt daarbij niet... Niet klagen maar dragen en bidden om kracht.
|
|
|
|
|
#136 | |
|
|
|
|
|
|
|
#137 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je gaat wat meer moeten lezen hierover, denk ik. En ik wil helemaal geen gezagsargument aandragen. Wel een inzichtsargument. Zoveel ouder dan jij ben ik niet, maar tien jaar.
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vertel mij nu eens waarom de Oostfronter fout waren en hun land en volk zouden verraden hebben, terwijl dit land en volk nog tijdens die zelfde oorlog dezelfde vijand zijn gaan bestrijden op politiek vlak en meer dan 40jaar lang alle jongen mannen hebben verplicht van tussen een 1 tot 2jaar van hun jeugd op te offeren om diezelfde vijand te intimideren.
Vertel mij eens waarom ik in bepaalde oorlogen wel aan de juiste kant stond, terwijl mijn strijdmakkers en ikzelf het verdomde gevoel hadden dat we de verkeerde mensen en verkeerde belangen aan het verdedingen waren. Vertel mij eens waarom mijn nonkel in 45 vervolgd werd en in 55 geëerd werd als een held terwijl hij twee maal tegen dezelfde legereenheid had gevochten. Ja, hij vocht twee maal tegen dezelfde russische gevechtseenheid, maar de eerste maal werd hij als een volks en landverrader beschouwd en de tweede maal als een held van dat zelfde volk en land. En twee maal met dezelfde bevelhebber over de gevechtseenheid waarin hij vocht. Trouwens wat de geallieerden hebben gedaan voor, tijdens en na WW2 is echt niet veel beter dan wat er in de Nazikampen gebeurd is. Of zijn de meeste onder jullie Rwanda reeds vergeten, Bosnië en Kosovo, waar miljoenen mensen onder de ogen van de VN werden afgeslacht, omdat de politici het lef niet hadden en hebben om hun militairen de juiste opdrachten te laten uitvoeren. |
|
|
|
|
|
#140 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neen dus. Geen van beiden hebben ze op hun eentje, of samen, Belgique hervormd tot wat dit corrupte koningdom vandaag is. Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 mei 2008 om 15:15. |
|||
|
|
|