Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 maart 2011, 22:13   #141
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wie bedoel je met 'die gasten hier' ? Bedoel je daarmee de gasten op het forum ? Bedoel je daarmee de PS ?
Gewoon, onnozelaars die denken België verder te kunnen helpen door de kop in 't zand te steken en voortdurend recht te praten wat onomstotelijk krom is. Diezelfde onnozelaars die België eigenhandig de doodsteek aan 't geven zijn!
Nu ja, 't zal mij een zorg wezen. Die gasten hier doen maar! In mijn kraam past dit ondertussen prima.

Oh enne... wie 't schoentje past, trekke het aan!
den ambetantsten is offline  
Oud 18 maart 2011, 22:17   #142
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Je stelt dus een regering van lopende zaken wenselijk is om N-VA buiten spel te houden. Het feit dat het parlement het ontslag niet kan eisen, dat ze geen regeringsverklaring moet afleggen,... negeren we dan maar? Het is niet geheel onmogelijk maar of dat nu positief is...In theorie kan deze regering van lopende zaken dit blijven voor 10 verkiezingen als ze een meerderheid hebben maar...
Hij is dus voorstander van een schijndemocratie die een feitelijke dictatuur is.
sjarel is offline  
Oud 18 maart 2011, 22:20   #143
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat zei je de vorige keer ook.En het was La Belziek die pats boem pardaf de afgrond in donderde.
Ik heb dat de vorige keer niet gezegd. Ik daag u uit me aan te tonen waar en wanneer ik dit zou hebben gezegd. U zuigt weer wat uit uw duim om de mensen op een verkeerd been te zetten.

Laatst gewijzigd door system : 18 maart 2011 om 22:22.
system is offline  
Oud 18 maart 2011, 22:22   #144
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Mijn grootmoeder wil ook het einde van België niet. Als ik haar vraag waarom, dan weet ze dat niet. Dat heet conservatief zijn... en moest ik op haar leeftijd zijn dan zou ik misschien ook zo reageren. Maar tegelijkertijd zegt ze wel niet toe te willen geven aan de Franstaligen...

NVA heeft nog veel potentieel...
Potentieel naar beneden zult u wellicht bedoelen.
system is offline  
Oud 18 maart 2011, 22:23   #145
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nee, ik ben geen voorstander van een staatshervorming en neen ik vind deze situatie niet wenselijk. Wat is er daar gezever aan?
Hoe kun je nu in godsnaam geen voorstander zijn van een staatshervorming? Dit land is toch langs geen kanten meer werkbaar?
Ik kan begrijpen dat je tegenstander bent van verdere regionalisering. Enfin begrijpen... 't is alleszins (theoretisch) een mogelijk alternatief. Maar een status quo is toch voor niemand goed? De Franstaligen beseffen het blijkbaar niet goed maar ook voor hen is een status quo op langere termijn dramatisch hoor.
sjarel is offline  
Oud 18 maart 2011, 22:29   #146
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De NVA verankert helemaal niet. De NVA staat nog sterk omdat de LDD en vooral het VB verder leegloopt.

Maw: 'ons' loopt over naar 'ons'. Politieke communicerende vaten noem ik dit. Alles behalve een verankering.
U neemt weeral uw wensen voor werkelijkheid.
In het artikel van "De Standaard" lees ik letterlijk :

Citaat:
Gennez verliest in de eerste plaatst stemmen aan De Wever. Post-electoraal onderzoek wees eerder uit dat de SP.A-kiezer op de dag van de verkiezingen aan die lokgroep vrij goed had weerstaan. De komst van Johan Vande Lanotte als bemiddelaar heeft het communautaire bewustzijn van de SP.A-kiezer blijkbaar aangedikt.
Anders gezegd, VDL sloofde zich uit om te proberen te bewijzen dat N-VA geen akkoord wou.
Resultaat : de SP.a kiezer lonkt nu ook naar N-VA, en wordt communautair intelligent...
Oud 18 maart 2011, 22:30   #147
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Hij is dus voorstander van een schijndemocratie die een feitelijke dictatuur is.
Zolang er verkiezingen doorgaan en deze partijen een meerderheid halen ben ik het er niet over eens. Spijtig genoeg is er geen echte beperking op een regering van lopende zaken...
Gwyndion is offline  
Oud 18 maart 2011, 22:33   #148
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Eigenlijk doet België het vrij goed voor het ogenblik. Leterme kwijt zich op zeer voortreffelijke manier van zijn taak. Als het goed is, dan zeggen we het ook.
Goed dat jij het zo goed vindt.
Je bent echter zwaar in de minderheid.
Ik citeer uit het artikel van De Standaard over die enquête :

Citaat:
De ontslagnemende federale regering heeft al geen vertrouwen in het parlement, en nu smelt ook het vertrouwen bij de bevolking weg. Een jaar geleden had de federale regering nog de steun van 45 procent van de kiezers, dat is nu weggeslonken tot 33 procent. De federale regering lokt meer en meer uitgesproken negatieve reacties uit. Het aantal kiezers dat heel duidelijk is in zijn wantrouwen, stijgt van 19 naar 33 procent.
De een of andere dag staan wij ook op ons plein van de vrijheid...
Oud 18 maart 2011, 22:34   #149
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zolang er verkiezingen doorgaan en deze partijen een meerderheid halen ben ik het er niet over eens. Spijtig genoeg is er geen echte beperking op een regering van lopende zaken...
Mja, een meerderheid volstaat niet eh : een meerderheid in beide landsdelen ok...
sjarel is offline  
Oud 18 maart 2011, 23:01   #150
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Mja, een meerderheid volstaat niet eh : een meerderheid in beide landsdelen ok...
Dat lijkt me belangrijk maar een meerderheid van de stemmen op zich is al voldoende, de gevolgen daarvan kennen we echter wel. Het is natuurlijk wel beter als er in beide kanten een meerderheid is. Ik heb vooral problemen met het feit dat zo veel controlemechanismes zoals de controle door het parlement wegvallen.
Gwyndion is offline  
Oud 18 maart 2011, 23:07   #151
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed dat jij het zo goed vindt.
Je bent echter zwaar in de minderheid.
Ik citeer uit het artikel van De Standaard over die enquête :

U doet precies op de Standaard een nieuwe bijbel is. Ik zeg gewoon dat de Nationalistische partijen geen goede beurt maken in die peiling. Punt uit. Maar goed, het is maar en peiling. En nog eentje uitgevoerd bij een goede 1100 mensen min of meer. Volstrekt irrelevant.

En dat is het laatste wat ik hierover zeg, want ik verknoei mijn tijd niet meer aan dat soort van neppeilingen. Die dienen alleen om de verkoop van de kranten wat op te krikken. Ze zouden beter een goede CD geven bij de Standaard. Dat pas zou hun oplage wat kunnen opkrikken. Want die onnozele praat over peilingen maakt alleen maar dat ik nog minder dan vroeger de Standaard ga kopen.
system is offline  
Oud 18 maart 2011, 23:14   #152
born2bewild
Banneling

Standaard

ik zal het u niet verhelen: beerschot kampioen!
born2bewild is offline  
Oud 18 maart 2011, 23:15   #153
born2bewild
Banneling

Standaard

enne...nog iets:

dexia is een prive-bank...hehehe
ssst...keep it quiet

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 maart 2011 om 23:30.
born2bewild is offline  
Oud 18 maart 2011, 23:28   #154
benjiro
Burger

Standaard

Citaat:
U doet precies op de Standaard een nieuwe bijbel is. Ik zeg gewoon dat de Nationalistische partijen geen goede beurt maken in die peiling. Punt uit. Maar goed, het is maar en peiling. En nog eentje uitgevoerd bij een goede 1100 mensen min of meer. Volstrekt irrelevant.
Waarom zit je dan zo krachtdadig altijd die Nationalistische partijen af te breken?

Als ze geen goede beurt maken, dan zou dat weergegeven moeten zijn in die Peiling. Maar vreemd genoeg zie ik geen massieve drop van het "Nationalisme" in die "irrelevant" peiling.

Moest er een grote drop geweest zijn in die "irrelevant" peiling, dan zou je hier victorie zitten roepen hebben dat het niet meer op kon. En dan was die peiling ineens niet meer zo "irrelevant".

Forum trolling 101: Embrace all that supports your opinion, break down all that does not.

Citaat:
En dat is het laatste wat ik hierover zeg, want ik verknoei mijn tijd niet meer aan dat soort van neppeilingen. Die dienen alleen om de verkoop van de kranten wat op te krikken. Ze zouden beter een goede CD geven bij de Standaard. Dat pas zou hun oplage wat kunnen opkrikken. Want die onnozele praat over peilingen maakt alleen maar dat ik nog minder dan vroeger de Standaard ga kopen.
Goed voor u. Nu is zien hoezeer je woord bij daad zal houden.
benjiro is offline  
Oud 18 maart 2011, 23:36   #155
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar ben ik niet zo zeker van. Ik kan me goed voorstellen, dat men bij het Grondwettelijk Hof of indien nodig bij het Europese Gerechtshof (dat laatste is wellicht nog het beste) een zaak inspant om vast te stellen, dat er in België van democratie geen sprake meer is en nieuwe verkiezingen nodig zijn om de burger opnieuw te raadplegen. Komt men na deze verkiezingen niet tot resultaat, dan kan men alsnog internationale bemiddeling aanvragen bij Europa. Laat Europa maar meespelen, de Franstaligen deden dat toch ook keer op keer.
We komen er wel uit.
Oud 18 maart 2011, 23:38   #156
born2bewild
Banneling

Standaard

ik begrijp de mensen niet die tegen verkiezingen zagen
dat ze hun verzuring tegen de kiesplicht uitwerken
maar ja, dan zullen de sossen onder de dempel vallen
born2bewild is offline  
Oud 18 maart 2011, 23:41   #157
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kun je nu in godsnaam geen voorstander zijn van een staatshervorming? Dit land is toch langs geen kanten meer werkbaar?
Ik kan begrijpen dat je tegenstander bent van verdere regionalisering. Enfin begrijpen... 't is alleszins (theoretisch) een mogelijk alternatief. Maar een status quo is toch voor niemand goed? De Franstaligen beseffen het blijkbaar niet goed maar ook voor hen is een status quo op langere termijn dramatisch hoor.
Wat is "werkbaar"? Als het gaat om een regering hebben dan was België perfect "werkbaar" tot CD&V/NVA in 2007 de verkiezingen won. Het is iets te simpel om de boel te saboteren om vervolgens te zeggen van tiens het werkt niet dus laten we het afvoeren.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 18 maart 2011 om 23:42.
solidarnosc is offline  
Oud 18 maart 2011, 23:41   #158
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon dat de Nationalistische partijen geen goede beurt maken in die peiling. Punt uit.
Oud 18 maart 2011, 23:43   #159
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wat is "werkbaar"? Als het gaat om een regering hebben dan was België perfect "werkbaar" tot CD&V/NVA in 2007 de verkiezingen won. Het is iets te simpel om de boel te saboteren om vervolgens te zeggen van tiens het werkt niet dus laten we het afvoeren.
vervelend he, verkiezingen
bah, foei verkiezingen zijn foei

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 maart 2011 om 23:43.
born2bewild is offline  
Oud 18 maart 2011, 23:43   #160
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal in ieder geval niet zijn op wat sommigen het mooiste plein van Europa noemen. De Brusselse Grote Markt.
solidarnosc is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be