|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen | 
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  11 november 2018, 20:38 | #141 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
				 |   Om welke reden zou het Vlaams Belang een persmededeling moeten doen omdat er hier bepaalden zijn die nog steeds spreken over "het Blok"? | 
|   |   | 
|  11 november 2018, 20:39 | #142 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  3 februari 2006 Locatie: Zulte - temidden de Vloanders 
				 |   Ik bedoel in rechtstreekse debatten. 
				__________________  leve de manmanman club   | 
|   |   | 
|  11 november 2018, 20:40 | #143 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 januari 2006 Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest 
				 |   Citaat: 
 Ik gaf gewoon een zo objectief mogelijke omschrijving van wat 'fascisme' eigenlijk is, zonder daar onmiddellijk een waarde-oordeel aan te verbinden. (Om u gerust te stellen: de PVDA/PTB is naar mijn zin véél te doctrinair leninistisch-stalinistisch. Ik zou nooit kunnen aarden in die partij, hoe hard ik ook m'n best deed. Ik kan eigenlijk niet aarden in een partij tout court, al snap ik wel dat het nodig kan blijken me te verenigen met een groep mensen waar ik slechts weinig méér mee gemeen heb dan het inzicht dat een bepaald probleem wérkelijk bestaat, en dat er een oplossing voor moet worden gevonden. Die 'vereniging' zal echter altijd ad hoc zijn, en dus ook slechts tijdelijk.) 
				__________________ "There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!   Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2018 om 20:46. | |
|   |   | 
|  11 november 2018, 20:53 | #144 | |
| Minister Geregistreerd: 29 maart 2003 
				 |   Citaat: 
  Ben vorige keer gestopt met verduidelijken dat NVA Midden rechts is dat wil en met dialoog tot en vergelijk te komen om iets op te lassen. En nu kom je terug … typisch links dictatoriaal gedrag dus om toch maar gelijk te krijgen! Kijk ik heb al veel geschreven dat ik voor geen enkele partij ben zolang men niet de politiek zoals in Zwitserland wil voeren. Referendum kiezen in de zelf beslissende kanton of deelstaat… Toch kan ik alleen maar verwijzen naar de openheid van de NVA om hun mening te geven over onderwerpen waar andere partijen steeds rond de pot draaien en met spindokter preken bijna 99% keer de discussie op en zij spoor zetten. En dat is dan ook de enige rede waarom ik niet anders kan dan naar NVA te verwijzen om zo iets in de juiste context te kunnen bespreken. Maar ik veronderstel dat je dit ook wel weer zal verbasteren tot …. Waar op ik dus niet meer zal reageren…. Weiger tegen de muren te spreken, ben Don Quijote niet! Het ga je goed. 
				__________________ Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. | |
|   |   | 
|  11 november 2018, 20:53 | #145 | ||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 25 juni 2004 
				 |   Citaat: 
 Ge gat er nog steeds vanuit dat die stemmen letterlijk door de versnipperaar zouden gehaald worden. Onzin natuurlijk... die stemmen en behaalde zetels tellen evenredig mee...aleen is er geen zicht op een mogelijke coalitie Als ik die redenering moet doortrekken dan is moet het Vb nu het aantal stemmen van de pvda ( waar BDW, en zowat heel centrum en centrum-rechtszegt niet met mee te willen werken onder geen beding ) ook inleveren Idem dito de spa die zag hij ook niet zitten dus aantal stemmen ps door bdw in te leveren enz enz Citaat: 
 Het PVDA zit bij menige partijen ook in een soort (moreel) cordon omwille van zowat dezelfde redenen De vraag is natuurlijk wat het allemaal waard is op lange termijn en in hoever het niet louter strategisch is om opkomende kapers in de kiem te smoren. Ik zie een BDW nog wel op lange termijn _indien het moet _ met een pvda samenwerken als die ondertussen bepaalde cruciale zaken zouden afgezweerd hebben en de scherpe kantjes eraf gehaald hebben Bij het VB ligt dat net wat anders hé... dat is één scherp kantje en heeft naarmate z'n groei en duur nog niks wezenlijks veranderd waaruit mag blijken dat ze de elementaire mensenrechten wensen te respecteren of nog maar iets van hun ronduit racistische propaganda wensen in te binden. Integendeel... Het VB verkiest in feite zelf om in een CS te blijven ..en het voelt zich blijkbaar zeer goed in die slachtofferrol | ||
|   |   | 
|  11 november 2018, 20:57 | #146 | |
				 |   Citaat: 
 ....en van tijd tot tijd worden we herinnerd aan wat er allemaal (vermeend) van het oorspronkelijke 70-punen programma werd verwezenlijkt door andere partijen. Die zijn dus nog steeds dat lijstje da in Filip zijne bureau ligt aan het aanvinken  | |
|   |   | 
|  11 november 2018, 21:02 | #147 | |
				 |   Citaat: 
 Zo heb je bv zoiets als cultuurnatioalisme of staatsnationalisme...dat komt aardig in de buurt | |
|   |   | 
|  11 november 2018, 21:34 | #148 | 
| Burger Geregistreerd: 22 maart 2014 
				 |   Ik ben benieuwd wat de coalitie in Zelzate gaat opleveren. Best spannend. | 
|   |   | 
|  11 november 2018, 21:36 | #149 | |
| Minister Geregistreerd: 29 maart 2003 
				 |   Citaat: 
 In Zwitserland heeft men dus nooooooit over Nationalistisch….. In Zwitserland telt de degelijke Functionaliteit en vooral de keuze van de door meerderheid gekozen via persoonlijke keuze via referendum! Ik heb familie in Zwitserland wonen en die begrijpen gewoon niet hoe wij hier nog steeds via en middeleeuws bestel Moeten kiezen tussen machtswellusteling partijen of personen om hen dan de volmacht te geven ons te misbruiken zoals het hen best past! Terwijl de Zwitsers voor hun kanton of voor het land via referendum kiezen ( kan nu zelfs al via GSM) voor de aanpak van een onderwerp of probleem. De keuze dus niet Links of rechts is…de politiek die de voorstellen aanbracht nadien toeziet dat het door meerderheid gekozene uitgevoerd / verwezenlijkt word. Mijn kameleon Vlaamse Leeuw icoontje waarin ik alle kleuren van de partijen in verwerkt heb verwijzen naar de hoop dat het Zwitserse bestel hier ooit doorgevoerd word, war alle partijen bijdrage leveren en de mensen altijd democratisch kunnen kiezen. En dan is links en extreem links niet de juiste weg om dit te bereiken, ik bedoel democratische echt de macht aan het volk te geven. De geschiedenis en ook Noord Korea, Cuba, Venezuela tonen hoe het er aan toe gaat in extreem linkse landen = repressie onder grote armoede! Neen dat wil ik hier niet! Dus nogmaals mijn keuze is het Zwitsers systeem waar in ik de jaren dat ik de politiek volg nog nooit missserie gehoord of gezien heb. Dat economisch en politiek zeer goed functioneert. kiezen via referendum in en vanuit zelf beslissend kanton … hier dan deelstaat misschien. 
				__________________ Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. | |
|   |   | 
|  11 november 2018, 23:29 | #150 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 19 april 2017 
				 |   | 
|   |   | 
|  11 november 2018, 23:42 | #151 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 13 mei 2015 Locatie: Vlaams-Brabant 
				 |   Pvda is al decenia hetzelfde. Het zijn voluntaristische (en een beetje wereldvreemde) idealisten. | 
|   |   | 
|  11 november 2018, 23:47 | #152 | 
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd:  4 april 2002 
				 |   Inderdaad! Ware idealisten die dwepen met de Koreaanse familie Kim en hier ook zo'n ideale samenleving als ginder wensen te verwezenlijken. 
				__________________ Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles | 
|   |   | 
|  11 november 2018, 23:49 | #153 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  11 november 2018, 23:58 | #154 | 
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd:  4 april 2002 
				 |   Tja, niets is perfect zolang de gepaste staatsstructuur er niet op naziet dat alle 'debatfiches' niet 'geupdated' worden tot spontane bijvalbetuigingen zoals dit in gidsland Noord-Korea reeds verwezenlijkt werd. De PVDA heeft nog veel werk voor de boeg. 
				__________________ Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles | 
|   |   | 
|  12 november 2018, 00:02 | #155 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  9 mei 2014 
				 |   Wat de PVDA hier wenst te realiseren heeft niets te maken met Noord-Korea. Ik vind hun programma op budgettair vlak niet overtuigend, maar de continue kritiek met verwijzingen naar Noord-Korea en Venezuela zijn zeer zwak en in mijn ogen niet ter zake doend. 
				__________________ Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. | 
|   |   | 
|  12 november 2018, 00:08 | #156 | |
				 |   Citaat: 
 Felicitaties  | |
|   |   | 
|  12 november 2018, 00:19 | #157 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  12 november 2018, 00:20 | #158 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 28 maart 2009 
				 |   Citaat: 

__________________ "Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)  Laatst gewijzigd door Zipper : 12 november 2018 om 00:20. | |
|   |   | 
|  12 november 2018, 00:21 | #159 | |
				 |   Citaat: 
 Als de propaganda van het Vlaams Belang trouwens "ronduit racistisch" is, waarom legt dan niemand klacht neer? | |
|   |   | 
|  12 november 2018, 00:21 | #160 | |
				 |   Citaat: 
 Edit: dt faut  Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 november 2018 om 00:38. | |
|   |   |