Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2018, 20:38   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Toch wordt (zonder tegenspraak) VB vaak blok genoemd en niet belang.
Het feit dat VB zelf hier niet op reageert zegt heeeeeeel veel.
Om welke reden zou het Vlaams Belang een persmededeling moeten doen omdat er hier bepaalden zijn die nog steeds spreken over "het Blok"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 20:39   #142
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om welke reden zou het Vlaams Belang een persmededeling moeten doen omdat er hier bepaalden zijn die nog steeds spreken over "het Blok"?
Ik bedoel in rechtstreekse debatten.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 20:40   #143
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat je rijp bent voor een lidkaart van de PVDA/PTB...
Waarom denkt u dat?

Ik gaf gewoon een zo objectief mogelijke omschrijving van wat 'fascisme' eigenlijk is, zonder daar onmiddellijk een waarde-oordeel aan te verbinden.

(Om u gerust te stellen: de PVDA/PTB is naar mijn zin véél te doctrinair leninistisch-stalinistisch. Ik zou nooit kunnen aarden in die partij, hoe hard ik ook m'n best deed.

Ik kan eigenlijk niet aarden in een partij tout court, al snap ik wel dat het nodig kan blijken me te verenigen met een groep mensen waar ik slechts weinig méér mee gemeen heb dan het inzicht dat een bepaald probleem wérkelijk bestaat, en dat er een oplossing voor moet worden gevonden. Die 'vereniging' zal echter altijd ad hoc zijn, en dus ook slechts tijdelijk.)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2018 om 20:46.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 20:53   #144
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In een vorige draad verkondigde je net dat NVA niet rechts is maar midden rechts. Bijna alsof je zelf "rechts" te beschimpend vond.

Maar goed, ik ben blij dat je duidelijkheid schept: NVA is volgens jou rechts-nationalistisch. Nu nog dat nationalisme verduidelijken want ik zie het niet, tenzij het belgisch is.
Beetje haat dragend karakter zeker…. Ben vorige keer gestopt met verduidelijken dat NVA Midden rechts is dat wil en met dialoog tot en vergelijk te komen om iets op te lassen. En nu kom je terug … typisch links dictatoriaal gedrag dus om toch maar gelijk te krijgen!

Kijk ik heb al veel geschreven dat ik voor geen enkele partij ben zolang men niet de politiek zoals in Zwitserland wil voeren. Referendum kiezen in de zelf beslissende kanton of deelstaat…

Toch kan ik alleen maar verwijzen naar de openheid van de NVA om hun mening te geven over onderwerpen waar andere partijen steeds rond de pot draaien en met spindokter preken bijna 99% keer de discussie op en zij spoor zetten.

En dat is dan ook de enige rede waarom ik niet anders kan dan naar NVA te verwijzen om zo iets in de juiste context te kunnen bespreken.

Maar ik veronderstel dat je dit ook wel weer zal verbasteren tot ….

Waar op ik dus niet meer zal reageren…. Weiger tegen de muren te spreken, ben Don Quijote niet! Het ga je goed.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 20:53   #145
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het cordon was ook enkel tegen het Vlaams Blok die zich na een rechtszaak heeft ontbonden, Het Vlaams Belang zit in geen enkel cordon.

En als er dan toch een cordon is dan zou links onevenredig politieke winst maken hiermee. Wat er minstens zou moeten gebeuren is dat links een even groot percentage aan stemmen moet inleveren zodat er een evenwicht is.
Wat een flauwe zever toch
Ge gat er nog steeds vanuit dat die stemmen letterlijk door de versnipperaar zouden gehaald worden.
Onzin natuurlijk... die stemmen en behaalde zetels tellen evenredig mee...aleen is er geen zicht op een mogelijke coalitie

Als ik die redenering moet doortrekken dan is moet het Vb nu het aantal stemmen van de pvda ( waar BDW, en zowat heel centrum en centrum-rechtszegt niet met mee te willen werken onder geen beding ) ook inleveren
Idem dito de spa die zag hij ook niet zitten dus aantal stemmen ps door bdw in te leveren enz enz

Citaat:
Daarom dat PVDA ook in dat moreel cordon zit, om het evenwicht te onderhouden. Als PVDA uit het cordon komt dan staan alle deuren open voor het VB en andere kleine rechtse partijen.
wat een gezever
Het PVDA zit bij menige partijen ook in een soort (moreel) cordon omwille van zowat dezelfde redenen

De vraag is natuurlijk wat het allemaal waard is op lange termijn en in hoever het niet louter strategisch is om opkomende kapers in de kiem te
smoren.
Ik zie een BDW nog wel op lange termijn _indien het moet _ met een pvda samenwerken als die ondertussen bepaalde cruciale zaken zouden afgezweerd hebben en de scherpe kantjes eraf gehaald hebben

Bij het VB ligt dat net wat anders hé... dat is één scherp kantje en heeft naarmate z'n groei en duur nog niks wezenlijks veranderd waaruit mag blijken dat ze de elementaire mensenrechten wensen te respecteren of nog maar iets van hun ronduit racistische propaganda wensen in te binden.
Integendeel...
Het VB verkiest in feite zelf om in een CS te blijven ..en het voelt zich blijkbaar zeer goed in die slachtofferrol
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 20:57   #146
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd

....en van tijd tot tijd worden we herinnerd aan wat er allemaal (vermeend) van het oorspronkelijke 70-punen programma werd verwezenlijkt door andere partijen.
Die zijn dus nog steeds dat lijstje da in Filip zijne bureau ligt aan het aanvinken
Oud 11 november 2018, 21:02   #147
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In een vorige draad verkondigde je net dat NVA niet rechts is maar midden rechts. Bijna alsof je zelf "rechts" te beschimpend vond.

Maar goed, ik ben blij dat je duidelijkheid schept: NVA is volgens jou rechts-nationalistisch. Nu nog dat nationalisme verduidelijken want ik zie het niet, tenzij het belgisch is.
Ge hebt duizenden vormen ideologieën die onder de term nationalisme gaan
Zo heb je bv zoiets als cultuurnatioalisme of staatsnationalisme...dat komt aardig in de buurt
Oud 11 november 2018, 21:34   #148
A=A
Burger

Standaard

Ik ben benieuwd wat de coalitie in Zelzate gaat opleveren. Best spannend.
A=A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 21:36   #149
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ge hebt duizenden vormen ideologieën die onder de term nationalisme gaan
Zo heb je bv zoiets als cultuurnatioalisme of staatsnationalisme...dat komt aardig in de buurt
>>>Nationalistisch<<< is iets dat door tegenpartijen meestal gebruikt word om te kunnen afbreken… zonder rekening te moeten houden met voorstel dat aangebracht word om en onderwerp aan te pakken met kans tot te verbeteren…

In Zwitserland heeft men dus nooooooit over Nationalistisch…..

In Zwitserland telt de degelijke Functionaliteit en vooral de keuze van de door meerderheid gekozen via persoonlijke keuze via referendum!
Ik heb familie in Zwitserland wonen en die begrijpen gewoon niet hoe wij hier nog steeds via en middeleeuws bestel Moeten kiezen tussen machtswellusteling partijen of personen om hen dan de volmacht te geven ons te misbruiken zoals het hen best past!

Terwijl de Zwitsers voor hun kanton of voor het land via referendum kiezen ( kan nu zelfs al via GSM) voor de aanpak van een onderwerp of probleem. De keuze dus niet Links of rechts is…de politiek die de voorstellen aanbracht nadien toeziet dat het door meerderheid gekozene uitgevoerd / verwezenlijkt word.

Mijn kameleon Vlaamse Leeuw icoontje waarin ik alle kleuren van de partijen in verwerkt heb verwijzen naar de hoop dat het Zwitserse bestel hier ooit doorgevoerd word, war alle partijen bijdrage leveren en de mensen altijd democratisch kunnen kiezen.

En dan is links en extreem links niet de juiste weg om dit te bereiken, ik bedoel democratische echt de macht aan het volk te geven. De geschiedenis en ook Noord Korea, Cuba, Venezuela tonen hoe het er aan toe gaat in extreem linkse landen = repressie onder grote armoede! Neen dat wil ik hier niet!
Dus nogmaals mijn keuze is het Zwitsers systeem waar in ik de jaren dat ik de politiek volg nog nooit missserie gehoord of gezien heb. Dat economisch en politiek zeer goed functioneert. kiezen via referendum in en vanuit zelf beslissend kanton … hier dan deelstaat misschien.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 23:29   #150
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard, maar het politieke on-evenwicht blijft, daarom ook zit PVDA mee in dat intussen morele cordon.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 23:42   #151
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
PVDA zit samen met SPa in het gemeentebestuur in Zelzate.
SPa zou het voorakkoord met Open-VLD geschonden hebben, zegt uittredend burgemeester Bruggeman.

Voorakkoorden hebben geen juridische waarde.
Pvda is al decenia hetzelfde. Het zijn voluntaristische (en een beetje wereldvreemde) idealisten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 23:47   #152
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Pvda is al decenia hetzelfde. Het zijn voluntaristische (en een beetje wereldvreemde) idealisten.
Inderdaad! Ware idealisten die dwepen met de Koreaanse familie Kim en hier ook zo'n ideale samenleving als ginder wensen te verwezenlijken.
Oud 11 november 2018, 23:49   #153
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Inderdaad! Ware idealisten die dwepen met de Koreaanse familie Kim en hier ook zo'n ideale samenleving als ginder wensen te verwezenlijken.
Zijn de NVA debatfiches nog altijd niet geupdated?
Oud 11 november 2018, 23:58   #154
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zijn de NVA debatfiches nog altijd niet geupdated?
Tja, niets is perfect zolang de gepaste staatsstructuur er niet op naziet dat alle 'debatfiches' niet 'geupdated' worden tot spontane bijvalbetuigingen zoals dit in gidsland Noord-Korea reeds verwezenlijkt werd. De PVDA heeft nog veel werk voor de boeg.
Oud 12 november 2018, 00:02   #155
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Wat de PVDA hier wenst te realiseren heeft niets te maken met Noord-Korea. Ik vind hun programma op budgettair vlak niet overtuigend, maar de continue kritiek met verwijzingen naar Noord-Korea en Venezuela zijn zeer zwak en in mijn ogen niet ter zake doend.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 00:08   #156
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, niets is perfect zolang de gepaste staatsstructuur er niet op naziet dat alle 'debatfiches' niet 'geupdated' worden tot spontane bijvalbetuigingen zoals dit in gidsland Noord-Korea reeds verwezenlijkt werd. De PVDA heeft nog veel werk voor de boeg.
Dat getuigt van B+ papaaierij. Je zit in de beste 70% van dit forum.

Felicitaties
Oud 12 november 2018, 00:19   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel in rechtstreekse debatten.
In welke rechtstreekse debatten hebt u al horen spreken over "Vlaams Blok" in plaats van "Vlaams Belang" en reageerde de VB-mandataris(sen) er niet op?
Oud 12 november 2018, 00:20   #158
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat de PVDA hier wenst te realiseren heeft niets te maken met Noord-Korea. Ik vind hun programma op budgettair vlak niet overtuigend, maar de continue kritiek met verwijzingen naar Noord-Korea en Venezuela zijn zeer zwak en in mijn ogen niet ter zake doend.
Hun huldebetoon aan Noord-Koreaanse leiders is anders vrij duidelijk :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  pvda voorpagina (1).png‎
Bekeken: 88
Grootte:  353,1 KB
ID: 109709  

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 november 2018 om 00:20.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 00:21   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Bij het VB ligt dat net wat anders hé... dat is één scherp kantje en heeft naarmate z'n groei en duur nog niks wezenlijks veranderd waaruit mag blijken dat ze de elementaire mensenrechten wensen te respecteren of nog maar iets van hun ronduit racistische propaganda wensen in te binden.
Kunt u die beweringen met feiten illustreren? U weet wel: niet respecteren van de elementaire mensenrechten en de ronduit racistische propaganda?

Als de propaganda van het Vlaams Belang trouwens "ronduit racistisch" is, waarom legt dan niemand klacht neer?
Oud 12 november 2018, 00:21   #160
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het Pvda terugbetalingstarief wel beter dan het Koen Kennis tarief.

Edit: dt faut

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 november 2018 om 00:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be