Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: HERSTELLEN?
ja 9 20,93%
nee 34 79,07%
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2006, 18:37   #141
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft iedereen eigenlijk tegen de Joden?
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 18:47   #142
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Geen idee, maar volgens mij hebben die een abonnement op vervolgingen.

Citaat:
*kuch¨*

In 1492 zijn joden uit Spanje en Portugal verbannen. 10 jaar later volgden de moslims.
muggenzifter
Oud 4 juni 2006, 18:56   #143
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
"Moordenaars van Christus". Ze hebben in het Iberisch schiereiland dan ook af en toe de poorten van de steden opengedaan voor de moslims (beter regime onder moslims dan onder christenen voor hen). Resultaat was dat hun "populariteit" nog meer naar beneden ging.

Op een bepaald moment heeft de Ottomaanse sultan zelfs een regiment van joodse soldaten gevormd. Ik denk dat de joden van dat regiment uit Hongarije kwamen maar ben niet zeker.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 19:05   #144
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
"Moordenaars van Christus". Ze hebben in het Iberisch schiereiland dan ook af en toe de poorten van de steden opengedaan voor de moslims (beter regime onder moslims dan onder christenen voor hen). Resultaat was dat hun "populariteit" nog meer naar beneden ging.

Op een bepaald moment heeft de Ottomaanse sultan zelfs een regiment van joodse soldaten gevormd. Ik denk dat de joden van dat regiment uit Hongarije kwamen maar ben niet zeker.
Janitsaren bedoelt u, die werden oorspronkelijk (15de eeuw) buiten het Ottomaanse Rijk gerecruteerd, voornamelijk onder de Christelijke bevolking in de Balkan. Het Ottomaanse rijk was dan ook een schoolvoorbeeld van hoe tolerant moslims kunnen zijn (de moslim rijken in Spanje trouwens ook). De janitsaren moesten een tegengewicht vormen voor de Turkmeense cavalerie, die andere tak van het Ottomaanse leger.
Dat er op de duur ook joden bij de Janitsaren zaten, zou me niet verbazen. Toen die in 1492 werden verjaagd uit Spanje, konden ze zich zonder problemen in het Ottomaanse Rijk vestigen.
Oud 4 juni 2006, 21:41   #145
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Janitsaren bedoelt u, die werden oorspronkelijk (15de eeuw) buiten het Ottomaanse Rijk gerecruteerd, voornamelijk onder de Christelijke bevolking in de Balkan. Het Ottomaanse rijk was dan ook een schoolvoorbeeld van hoe tolerant moslims kunnen zijn (de moslim rijken in Spanje trouwens ook). De janitsaren moesten een tegengewicht vormen voor de Turkmeense cavalerie, die andere tak van het Ottomaanse leger.
Dat er op de duur ook joden bij de Janitsaren zaten, zou me niet verbazen. Toen die in 1492 werden verjaagd uit Spanje, konden ze zich zonder problemen in het Ottomaanse Rijk vestigen.
Heb het niet over de Janissaren. Heb het over de joden. De Janissaren is nog iets apart, maar desalniettemin zeer boeiend.
Oud 4 juni 2006, 21:44   #146
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

kan zijn, janitsaren is niet mijn specialiteit
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 23:25   #147
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb het niet over de Janissaren. Heb het over de joden. De Janissaren is nog iets apart, maar desalniettemin zeer boeiend.
http://en.wikipedia.org/wiki/History...Jews_in_Turkey
Oud 5 juni 2006, 04:09   #148
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
*kuch¨*

In 1492 zijn joden uit Spanje en Portugal verbannen. 10 jaar later volgden de moslims.
Ik zie hierin minstens een "volgorde-fout", moet echter toegeven dat ik bevooroordeeld ben want in de tamelijk vele jobs die ik had (12 in 8 bedrijven waarvan in 3 stuks 2x ingetreden) kon/mocht ik slechts onder toevallig Joodse chefs/bazen volle werksnelheid toepassen, zó verademend.

Habsburg? Wat moet dat; toch vergelijkbaar GESTOORD als "Turan"?
Oud 5 juni 2006, 08:46   #149
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik zie hierin minstens een "volgorde-fout", moet echter toegeven dat ik bevooroordeeld ben want in de tamelijk vele jobs die ik had (12 in 8 bedrijven waarvan in 3 stuks 2x ingetreden) kon/mocht ik slechts onder toevallig Joodse chefs/bazen volle werksnelheid toepassen, zó verademend.

Habsburg? Wat moet dat; toch vergelijkbaar GESTOORD als "Turan"?
Welke volgorde-fout?
Oud 5 juni 2006, 15:48   #150
Ernst
Burger

Standaard Herstel Het Habsburgse Rijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno* Bekijk bericht
Waarom niet herstellen, het zou goed zijn voor Europa...
Begin eerst met Duitstalig Belgie (Welkenraedt, Elsenborn, Sankt Vith, Eupen, Malmédy, Weismes,... ea) terug te geven aan Duitsland. Het zal een pak eenvoudiger zijn.
Maar ja de factuur in nog niet effen zeker?
Ernst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 16:27   #151
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Bekijk bericht
Begin eerst met Duitstalig Belgie (Welkenraedt, Elsenborn, Sankt Vith, Eupen, Malmédy, Weismes,... ea) terug te geven aan Duitsland. Het zal een pak eenvoudiger zijn.
Maar ja de factuur in nog niet effen zeker?
Als taal voldoende reden is om een land af te bakenen, zouden er veel problemen worden opgelost!
Maar ik weet niet of ze in Gibraltar wel bij Spanje willen komen (laatste peiling toonde aan dat 90% van de bevolking Brits wil blijven) en of een Nederlands-Vlaamse Unie Suriname zo graag gaat verwelkomen...
Oud 5 juni 2006, 16:38   #152
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Welke volgorde-fout?
Voorzover ik het tegenkom in geschiedenis en wereldnieuws, liggen landen die ooit hun Joden buitengooiden nu overwegend aan de geeuwhonger en landen die de moslims toelieten ook.
Oud 5 juni 2006, 18:23   #153
Metternich

Standaard

Als we dan toch rijken aan het herstellen zijn.

Eerst herstellen we Oostenrijk-Hongarije, daarna het tweede Duitse Rijk, dan ook nog het Britse Rijk en het Russische Rijk, het verenigd koninkrijk der Nederlanden moet uiteraard ook terugkomen het Spaanse en Portugese Rijk ook.

Is toch allemaal veel simpeler voor de wereld, minder landen

Laatst gewijzigd door Metternich : 5 juni 2006 om 18:23.
Oud 5 juni 2006, 19:00   #154
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Als we dan toch rijken aan het herstellen zijn.

Eerst herstellen we Oostenrijk-Hongarije, daarna het tweede Duitse Rijk, dan ook nog het Britse Rijk en het Russische Rijk, het verenigd koninkrijk der Nederlanden moet uiteraard ook terugkomen het Spaanse en Portugese Rijk ook.

Is toch allemaal veel simpeler voor de wereld, minder landen
En in Noord- en Midden-Amerika hertekenen we de kaart voor de drie landen:
Canada, Mexico en Jesusland!

andere suggestie:
http://images.google.be/images?q=jes...mages&ct=title

Laatst gewijzigd door Twanne : 5 juni 2006 om 19:00.
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 20:02   #155
Bratskos Di Mola
Burger

Standaard

Of we ontruimen het gebied en geven het terug aan de Indianen
Bratskos Di Mola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 20:27   #156
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Maar bij WOI zijn de Britten en Fransen met de staart tussen hun benen gaan lopen uit Galipoli in 1916 (met honderduizenden doden bij de Br. en Fr. tegen tienduizenden bij de Ottomanen). De uiteindelijke desintegratie kwam doordat de Arabieren (met Br. steun) in opstand zijn gekomen tegen de Turken (Lawrence of Arabia).
Misschien beter wat echte geschiedenis lezen ipv van filmpjes te bekijken. U hebt blijkbaar nog nooit gehoord van de geallieerde campagnes in Irak en Palestina. Daardoor werd het Ottomaanse Rijk op de knieën gedwongen, niet door het zootje ongeregeld van Feisal en co.
Het totaal aantal geallieerde doden in de Gallipoli-campagne bedroeg overigens ongeveer 43.000, het aantal Turkse doden ongeveer 65.000.

Het Ottomaanse leger werd overigens herhaaldelijk verslagen in de 16de, 17de, 18de, 19de en 20ste eeuw, door diverse Europese legers allerhande.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 20:31   #157
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Nooit hebben de legers van een verenigd avondland de verenigde legers van de Islam vernietigend verslagen. (let op de nuances in mijn zin voor u weer over de Reconquista begint of over de slag van Lepanto)
Ooit al gehoord van de slag bij de Kahlenberg in 1683? Van de 2de en 3de Turkenoorlog?
Oud 5 juni 2006, 20:36   #158
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Janitsaren werden niet "gerecruteerd", ze werden door de Turken bij hun ouders ontvoerd. Dit aanhalen als voorbeeld van tolerantie is werkelijk grotesk.
Oud 5 juni 2006, 20:37   #159
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Sebiet gaat hij nog vertellen dat de vele bekeringen onder de Bogomielen kwam doordat de islam zo'n tolerante godsdienst is
Oud 5 juni 2006, 20:39   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als taal voldoende reden is om een land af te bakenen, zouden er veel problemen worden opgelost!
Maar ik weet niet of ze in Gibraltar wel bij Spanje willen komen (laatste peiling toonde aan dat 90% van de bevolking Brits wil blijven) en of een Nederlands-Vlaamse Unie Suriname zo graag gaat verwelkomen...
Ik denk niet dat de bevolking in Gibraltar Spaans spreekt, hoor. Als ik me niet vergis, is de dominerende taal er het Engels samen met een heel merkwaardig mengtaal van Spaans en Engels.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be