![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit dat woordenboek van 1828 haalt u volgende definitie... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu mag u weer insinueren dat ik een gebrek aan intelligentie zou hebben, maar welke beschrijving is dan op u van toepassing na zo’n flagrante verkeerde voorstelling van zaken uwentwege. Wat u hier op dit forum doet heeft niets met religie te maken, maar misschien heeft u dat niet eens door. Als extraatje de preface van Dirk’s geprefereerde woordenboek Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 juni 2008 om 13:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nietegenstaande de veel voorkomende vertaling van psalm 93:1 in de richting van een niet bewegende aarde, overeenkomstig het achterhaalde bijbelse beeld van de aarde, is er minstens 1 'vertaling' die Psalm 93:1 (en aanverwante psalmen 96:10 en 104:5) die een compleet andere richting uitgaat, namelijk de Lutherse bijbel uit 1545. Hier wordt de onbeweeglijkheid van de fysiche entiteit 'aarde' vervangen door de eeuwigheid het 'aardrijk'. Plaats wordt vervangen door tijd.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 juni 2008 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() Oei oei oei, Dirk001 valt hier wel heel erg hard door de mand, maar misschien komt god, mocht die bestaan, hem als de welbekende deus ex machina alsnog opvangen.
Wordt zonder twijfel nog vervolgd... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Staatssecretaris
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Maes_P : 20 juni 2008 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nee, je moet nog altijd de betekenis zoeken die van toepassing is ... ook vandaag hebben woorden meer dan 1 betekenis en moet je vaak via de context afleiden waarvoor het gebruikt wordt ... . Blijkbaar is dat moeilijk voor jullie .. . Er is dus geen probleem met wat ik eerder zei. Ik snap jullie mggezifterij trouwens niet want jullie evolutieleer heeft veel grotere problemen. Nu we trouwens over planeten bezig zijn ... misschien kunnen jullie eens uitleggen hoe Uranus kan bestaan volgens jullie theorie .. en er zijn trouwens met zowat elke planeet in ons zonnestelsel ernstige problemen als jullie theorie moet kloppen. Dat lijkt me een veel groter probleem dan het al dan niet rommelen in de marge over een betekenis van een woord die jullie verdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je de bijbel letterlijk wil nemen dat moet je de consequenties daarvoor dragen ook voor passages die niet over het scheppingsverhaal gaan. De bijbel is geen kookboek he, waaruit je receptjes plukt a volonté en de rest naast je neerlegt. Die houding van je doet afbreuk aan de bijbel. Het gaat hier om een theologisch boek en geen geschiedenisboek. Dat laatste pretenderen is onhoudbaar. Het Vaticaan heeft tenminste zijn lessen getrokken uit de Galileo-controverse. De creationisten zouden best hetzelfde doen. Maar daar gaat het uiteindelijk niet om, dat weet ik wel. Eigenlijk ben je, waarschijnlijk zonder dat je het beseft, het instrument van een POLITIEK projekt dat gericht is tegen Europa. Een projekt wiens repercussies tot nu toe onderschat worden. Who's your daddy Dirk? Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 juni 2008 om 18:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() wsl heeft God die jaarringen veranderd om ons geloof op de proef te stellen ofzo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
"ja maar ge moet dat waarschijnlijk her-interpreteren met behulp van de Heilige Geest." - "hoe, niet letterlijk nemen dan?" "neenee!! De Heilige Geest moet aan de lezer duidelijk maken welke ruimere interpretatie erachter steekt" - "niet letterlijk dus?" etc etc Laatst gewijzigd door Ambiorix : 20 juni 2008 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een ongelofelijk zelfbedrog.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||
|
![]() Citaat:
Ik kan niet bewijzen dat god niet bestaat, evenals ik niet kan bewijzen dat er geen eenhoorns zijn, elfjes, trollen, cobolts, vampieren, en weet ik veel wat. Als jij gelooft dat god bestaat, maar die andere dingen niet, is dat niet hypocriet van je? We hebben van beide evenveel bewijsmateriaal (door mensenhand geschreven teksten) Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Gouverneur
|
![]() Een theïst heeft een aantal argumenten waarom hij gelooft dat de theïstische godheid bestaat. Een atheïst is niet overtuigd van deze argumenten.
Vervolgens bij een atheïst bewijslast neerleggen om aan te tonen dat de theïstische godheid werkelijk niet bestaat, slaat nergens op.
![]() |
#176 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Die positie is onhoudbaar en inconsistent. Als hij zegt ik weet het, dan zegt hij ook, ik heb alle kennis die er is, ben overal geweest in het heelal en heb alle wonderen en mirakel onderzocht en ik weet dat hij niet bestaat. Het zou logischer zijn dat hij zegt dat hij een agnost is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() tuurlijk, een overblijfsel van in de goeien ouwen tijd waarin iedereen dacht dat de zon zich bewoog rond de aarde. Tja, toen zat de Kerk nog stevig in het zadel.. idd..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |