Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 november 2010, 12:05   #161
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Cultuur is ook "hoe beleid voeren". Vlaamse cultuur is: vooruit willen, Waalse cultuur: stokken in de wielen steken.

Open je geest man. Je hebt serieuze kleppen steken!
Echt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Cultuur? Je bedoelt dat de Vlaamse regering meer aandacht zal besteden aan de uitstraling van het Nederlands? Dat Nederlandstalige muziek meer gepromoot gaat worden en dat men minder Amerikaanse eenheidsworst gaat verkopen? Dat de Vlamingen zelf assertiever gaan worden en stoppen met Franstaligen continu in hun eigen taal te bedienen? Want dat alles mag nu niet van Wallonië, of wat?
Pelgrim is offline  
Oud 26 november 2010, 12:07   #162
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
- Heb jij dan in de pers al een digitale of gescande versie van de tekst gevonden?
- We moeten VDL dus op zijn woord geloven?
- Wat met de tekst die blijkbaar in Le Soir stond?
Wel ik heb daar grote vraagtekens bij:

als de tekst van bvb Bart komt en hij kan ondubbelzinnig verwijzen naar die tekst als bron. Hoe kan hij dan een ernstige onderhandeling voeren over een voorstel, als iedereen een ander voorstel krijgt ?

Dat is alsof je onderhandelt met een gespleten tong ??

Bovendien zelfs als BDW de tekst lekt, is daar nog geen wet voor die dat verbiedt...

En stel dat de tekst van BDW andere woorden bevat dan van de collega's, dan ben je helemaal gek bezig, want je krijgt dan een onhoudbare onderhandeling als iedereen over een verschillende tekst moet beginnen spreken. Een uitroepteken of een vraagteken, een dubbel punt of een puntcomma op een andere plaats maakt de tekst al anders, laat staan dat hij zelfs met woorden anders zou zijn.

Bovendien vind ik dat best grappig dat VDL zich daarmee zou bezighouden, zegt veel over de pietluttigheid waarmee hij bezig is.
brother paul is offline  
Oud 26 november 2010, 12:11   #163
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit keer was het dan wel Wallonië om de centen te doen. Efkes selectief blind? Manmanman, wat ben jij toch een aandragen van non-argumenten!
Ik vind het goed dat Peeters duidelijk stelt dat het voorstel voor vlaanderen een inlevering inhoudt van 2 miljard...

IN feite bewijst krijg ik op die manier respect voor dat onderwerp.
Als wallonie dan afkomt dat ze 1miljard moeten inleveren, denk ik dan even, oharme, geen probleem, vlaanderen moet meer doen.
brother paul is offline  
Oud 26 november 2010, 12:12   #164
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

In de Tijd van vandaag:

Citaat:
Duitsland gidst Europa op banenfront
‘Ik ben ervan overtuigd dat volledige tewerkstelling binnenkort mogelijk is. Sommige delen van Zuid-Duitsland komen nu al in de buurt van dat doel.’ De Duitse minister van Economie, Rainer Brüderle, was gisteren tijdens een speech in de Bondsdag in een wel heel optimistische bui. Maar als goede Duitser bezondigde hij zich niet aan ongefundeerde euforie.
Nog een argument om Vlaanderen een maximum aan eigen beleidsbevoegdheid, eigen fiscaliteit en responsabilizering te geven. Dan kunnen we nauwer aansluiten bij een sterke Noord-Europese Euro-kern.
Oud 26 november 2010, 12:19   #165
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bijvoorbeeld door het opengrenzenbeleid dat ons door de franstaligen wordt opgedrongen waardoor onze cultuur zwaar in de verdrukking komt?

Het lakse veiligheidsbeleid

Etc
Al een beter argument, maar maakt weinig indruk op mij hoor.
Ik kijk beroepshalve op lange tot zeer lange termijn, dus nu al vast en zeker tot na mijn eigen dood.

Als vlaamse gezinnen niet dringend meer dan 2 kinderen gaan maken zijn we sowieso gedoemd te verwijnen, samen met onze cultuur, gewoon een kwestie van tijd. Uiteraard kan het tij nog keren, maar ik heb er geen enkele aanwijzing voor.
spherelike is offline  
Oud 26 november 2010, 12:21   #166
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik stem op mensen, die jammergenoeg tot een partij moeten behoren om verkiesbaar te zijn.
Mensen die ondanks de partijprogramma's een bescheiden eigen koers aanhouden, en bij principiele beslissingen de partijtucht durven doorbreken om hun persoonlijk programma, waarmee ze gekozen zijn getrouw te blijven.
Ik mag ze niet betrappen op een bewuste leugen. Ik volg hun activiteiten en zie of ze echt toegevoegde waarde leveren of "meelopers" of tribune politiekers zijn die in beeld komen met vragen aan ministers, waarvan het antwoord twee deuren verder in de bibliotheek voor het rapen ligt.
Vooral de eigen wetsvoorstellen (niet die ze mee ondertekenen) en het werk in de commissies zijn voor mij toonaangevend.
Een politieker waar ik op stem moet ook als zijn partij in de oppositie zit positief meewerken aan verbetering voor zijn kiezers. Ieman die alles afschiet zonder motivatie omdat het een voorstel is van meerderheid/oppositie moet niet op mijn steun rekenen.
U begrijpt ongetwijfeld wel dat het bijna onmogelijk is dat één partij op alle niveaus een dergelijk iemand of een "belofte" in die zin heeft. Soms is het echt moeilijk/onmogelijk om zo iemand te vinden, en dan ....
U mag mij de naam van die "witte merel" altijd aan de hand doen! Mijn ervaring (en da's dan toch van vrij dichtbij) leert mij dat dergelijke vogels bijzonder moeilijk te vinden zijn...
den ambetantsten is offline  
Oud 26 november 2010, 12:29   #167
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cultuur is ook "hoe beleid voeren". Vlaamse cultuur is: vooruit willen, Waalse cultuur: stokken in de wielen steken.Open je geest man. Je hebt serieuze kleppen steken!
Zoals destijds met die genetisch gewijzigde populieren....

Wie was er tegen en verbood aanvankelijk dat men in gent een proefveld met genetisch gemanipuleerde populieren aanlegde ter onderzoek....

Juist ja,Paul Magnette...

Citaat:
De Belgische federale overheid heeft een aanvraag van het Vlaams Instituut voor Biotechnologie (VIB) om een veldproef met genetisch gewijzigde populieren uit te voeren, afgewezen.
Dat heeft het VIB maandag bekendgemaakt en wordt bevestigd door Jeroen Janssens, woordvoerder van minister van Klimaat en Energie Paul Magnette. Het VIB onderzoekt de mogelijkheden om tegen de beslissing in beroep te gaan.
http://ovl.indymedia.org/news/2008/05/23196_comment.php

Laatst gewijzigd door Svennies : 26 november 2010 om 12:30.
Svennies is offline  
Oud 26 november 2010, 12:37   #168
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Is "dierbaar België" qua simplisme dan te vergelijken met "Vlaamse paus" en dergelijke? Of is dat van een andere orde?
?
Volgens mij van een andere orde, zeker in deze draad.
Er zouden mogelijk teksten van VDL gelekt zijn, en een heel deel hier voelen zich zonder enig verder onderzoek geroepen om al te zeggen dat het niet BDW (hun paus) is die dat gedaan heeft. Zo een blindeling "geloof" en onfeilbare "paus" lijken mij hier van toepassing.
Waar zie jij een objectief criterium om mij gehechtheid aan belgie aan te smeren, tenzij je zelf gaat geloven dat vragen stellen over de toekomst van vlaanderen, en de houding van V-partijen en hun aanhangers in deze automatisch een bekentenis tot belgicist inhoudt?
Citaat:
Maar los daarvan... Verwijt u nu de V-partijen dat zij nog niet vrijwillig hebben gedaan wat de "echte" democraten met vuur bestrijden? (Terloops merkt u misschien wel op dat ik dus niet zo onderlegd ben in de interne keuken van deze of gene politieke partij. Die onafhankelijkheid, weet u wel.) Of waren het volgens u ook de V-partijen die - ander voorbeeld - de hoegrootheid van de transfers angstvallig verdoken hielden voor kiezers als u en ik?
Ik weet niet of ik u goed begrijp.
Ik verwijt inderdaad de V-partijen dat zij hun hoofdpartijprogrammapunt al die jaren neit uitgewerkt hebben, die is gewoon fatsoenlijk naar hun kiezers toe, net als andere partijen dat met hun programmapunten zouden moeten doen.
Die terloopse omperking waar u mj van verdenkt ontgaat me volledig. Kan je iets duidelijker zijn.
Wat de transferts betreft, daar hebben de V-partijen op zijn minst schromelijk in overdreven, gedeeltelijke en tendensieuze informatie verspreid, en kiezers dus niet correct voorgelicht. Ik kan me gezien sommige feiten niet ontdoen van de indruk dat dit een "foutje " was, eerder een bewuste keuze.
spherelike is offline  
Oud 26 november 2010, 12:42   #169
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U mag mij de naam van die "witte merel" altijd aan de hand doen! Mijn ervaring (en da's dan toch van vrij dichtbij) leert mij dat dergelijke vogels bijzonder moeilijk te vinden zijn...
Wel om u een plezier te doen zal er één noemen die zich nu teruggetrokken heeft, en nu op een andere en onbezolgdigde manier zich inzet voor de medemens.

Greta D'hondt kon op mijn stem rekenen
spherelike is offline  
Oud 26 november 2010, 12:45   #170
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij van een andere orde, zeker in deze draad.
Er zouden mogelijk teksten van VDL gelekt zijn, en een heel deel hier voelen zich zonder enig verder onderzoek geroepen om al te zeggen dat het niet BDW (hun paus) is die dat gedaan heeft. Zo een blindeling "geloof" en onfeilbare "paus" lijken mij hier van toepassing.
Waar zie jij een objectief criterium om mij gehechtheid aan belgie aan te smeren, tenzij je zelf gaat geloven dat vragen stellen over de toekomst van vlaanderen, en de houding van V-partijen en hun aanhangers in deze automatisch een bekentenis tot belgicist inhoudt?

Ik weet niet of ik u goed begrijp.
Ik verwijt inderdaad de V-partijen dat zij hun hoofdpartijprogrammapunt al die jaren neit uitgewerkt hebben, die is gewoon fatsoenlijk naar hun kiezers toe, net als andere partijen dat met hun programmapunten zouden moeten doen.
Die terloopse omperking waar u mj van verdenkt ontgaat me volledig. Kan je iets duidelijker zijn.
Wat de transferts betreft, daar hebben de V-partijen op zijn minst schromelijk in overdreven, gedeeltelijke en tendensieuze informatie verspreid, en kiezers dus niet correct voorgelicht. Ik kan me gezien sommige feiten niet ontdoen van de indruk dat dit een "foutje " was, eerder een bewuste keuze.
Kan JIJ, of iemand anders, dan die GELEKTE teksten een TONEN? Als ze gelekt zijn, wil dat zeggen dat ze in de pers zijn verschenen. Letterlijk (hoe anders ze te herkennen als "lek"?

Graag een citaat of een bron dus.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 26 november 2010 om 12:45.
EddyBal is offline  
Oud 26 november 2010, 12:46   #171
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Echt?
Ja, echt!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 26 november 2010, 12:54   #172
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kan JIJ, of iemand anders, dan die GELEKTE teksten een TONEN? Als ze gelekt zijn, wil dat zeggen dat ze in de pers zijn verschenen. Letterlijk (hoe anders ze te herkennen als "lek"?

Graag een citaat of een bron dus.
Leer lezen man

Er staat "mogelijk" gelekte teksten, tot het bewijs is het verstandig dat zo te houden.

Daarentegen staat dat zonder een antwoord op de vraag of? en wie? er zich al een deel geroepen voelen om te zeggen:

- Zeker BDW niet

- VDL zijn verleden oprakelen en hem eveneens zonder verder onderzoek leugenachtig maken.

- Zich al indekken van moest hij het toch gedaan hebben dit een grote democratische daad is om de kiezer in te lichten

Kortom, de verdedigingsreactie zonder te weten of er iets is waartegen verdedigd moet worden.

Als ik hierover opmerking maak, vraag je mij nu te bewijzen dat er zaken gelekt zijn.

Dat had jij eerder moeten doen, misschien was bij ontbreken van bewijs deze draad met al zijn verklaringen dan wel overbodig.
spherelike is offline  
Oud 26 november 2010, 12:56   #173
EddyBal

Standaard

Citaat:
Leer lezen man

Er staat "mogelijk" gelekte teksten, tot het bewijs is het verstandig dat zo te houden.

Daarentegen staat dat zonder een antwoord op de vraag of? en wie? er zich al een deel geroepen voelen om te zeggen:

- Zeker BDW niet

- VDL zijn verleden oprakelen en hem eveneens zonder verder onderzoek leugenachtig maken.

- Zich al indekken van moest hij het toch gedaan hebben dit een grote democratische daad is om de kiezer in te lichten

Kortom, de verdedigingsreactie zonder te weten of er iets is waartegen verdedigd moet worden.

Als ik hierover opmerking maak, vraag je mij nu te bewijzen dat er zaken gelekt zijn.

Dat had jij eerder moeten doen, misschien was bij ontbreken van bewijs deze draad met al zijn verklaringen dan wel overbodig.
Voila, in deze volledig met je eens. (alleen vroeg ik het niet alleen aan jou he)

Dat had je niet verwacht he
EddyBal is offline  
Oud 26 november 2010, 13:35   #174
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De bevolking is dus op de hoogte gebracht van de tekst waarmee hun "vertegenwoordigers" onderhandelen? Ik zie het probleem niet.
Neigt dat niet naar democratie, zoiets? Da mag nie zelle!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 26 november 2010, 13:38   #175
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Leer lezen man

- Zeker BDW niet

En toch... En toch krijg ik zo een donkerbruin vermoeden (let op de kleurkeuze, ik laat immers geen gelegenheid ongebruikt om de nodige clichés te bevestigen) dat het u niet te doen is om te zoeken naar grijstinten in dit verhaal, enkel om een bevestiging van het zwartwitverhaal.
Ik ben er ten stelligste van overtuigd dat heel dit circus immers niet draait om het zoeken, vinden of "durven" van een akkoord, maar het toestoppen van de zwartepiet aan een bepaalde partij. Daarvoor zijn alle middelen goed. Als u echt zo politiek geïnteresseerd en geïnformeerd zou zijn, zou u dat moeten doorzien en durven onderkennen.
Dus is de reactie hier perfect te begrijpen, toch? Als zij een spelletje mogen spelen, als zij menen met ons kl... (speciaal voor dames op het forum: klompen) mogen rammelen, mogen wij dit hier op dit voor het overige onbetekenende en onbelangrijke forum net zo goed.
Oud 26 november 2010, 13:39   #176
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Mocht uw stelling kloppen en armer inderdaad = beter, waarom pikt Belgofonië dan al 180 jaar lang jaarlijks een hoop geld van Vlaanderen?
Daar zulen we ons in de toekomst toch nog eens over moeten bezinnen...vindt u niet?
Je kan argumenteren:

geld krijgen => subsidieverslaving => verarming.

althans, dat geloven sommige politieke stromingen en economen.

ik geloof dat mensen die Wallonië subsidieverslaafd willen houden, het erg slecht voor hebben met die streek.

solidariteit, my ass. Je wordt alleen rijker door kei en keihard te werken, als samenleving. Of door op een oliebel te zitten (zoals Doebai, niet zoals Rusland)
Hollander is offline  
Oud 26 november 2010, 13:42   #177
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wellicht zijn er nog anderen die het mogelijk niet gedaan hebben? Wellicht kunt u hen ook bij naam, toenaam en huisadres noemen?

of is het slechts handig BDW te noemen als persoon die mogelijk iets niet gedaan heeft?
Hollander is offline  
Oud 26 november 2010, 13:43   #178
EddyBal

Standaard

Citaat:
En toch... En toch krijg ik zo een donkerbruin vermoeden (let op de kleurkeuze, ik laat immers geen gelegenheid ongebruikt om de nodige clichés te bevestigen) dat het u niet te doen is om te zoeken naar grijstinten in dit verhaal, enkel om een bevestiging van het zwartwitverhaal.
Ik ben er ten stelligste van overtuigd dat heel dit circus immers niet draait om het zoeken, vinden of "durven" van een akkoord, maar het toestoppen van de zwartepiet aan een bepaalde partij. Daarvoor zijn alle middelen goed. Als u echt zo politiek geïnteresseerd en geïnformeerd zou zijn, zou u dat moeten doorzien en durven onderkennen.
Dus is de reactie hier perfect te begrijpen, toch? Als zij een spelletje mogen spelen, als zij menen met ons kl... (speciaal voor dames op het forum: klompen) mogen rammelen, mogen wij dit hier op dit voor het overige onbetekenende en onbelangrijke forum net zo goed.
De vraag waarop hij antwoordde was: WAAR zijn ze, die "gelekte" teksten??? Iedereen heeft het erover na de aankondiging van JVDL, maar NIEMAND heeft ze al gezien...
Het is dus een non-item als het over de teksten gaat. Het is wél een item als het over de leugens van VDL gaat.
EddyBal is offline  
Oud 26 november 2010, 13:49   #179
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De vraag waarop hij antwoordde was: WAAR zijn ze, die "gelekte" teksten??? Iedereen heeft het erover na de aankondiging van JVDL, maar NIEMAND heeft ze al gezien...
Het is dus een non-item als het over de teksten gaat. Het is wél een item als het over de leugens van VDL gaat.
Voor zover ik het heb begrepen zou het gaan over het feit dat N-VA nu blijkbaar wel problemen maakt over een bepaald onderdeel van die nieuwe financieringswet, daar waar zij zich tegenover hem daarover aanvankelijk pro hadden verklaard. Mag ik daar dan uit begrijpen dat N-VA en de rest van de Vlamingen zijn bakkes moet houden daarover en ter zake geen amendementen mag indienen of hoe moet ik dat inschatten? Waarmee heeft professor Johan eigenlijk een probleem? Dat N-VA opkomt voor zijn belangen?
Oud 26 november 2010, 13:50   #180
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In de Tijd van vandaag:

Nog een argument om Vlaanderen een maximum aan eigen beleidsbevoegdheid, eigen fiscaliteit en responsabilizering te geven. Dan kunnen we nauwer aansluiten bij een sterke Noord-Europese Euro-kern.
Volgens de EU sluit Belgie na Oostenrijk reeds het dichts aan bij Duitsland qua arbeidsmark tijdens deze crisis.
solidarnosc is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be