![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: 'hitler... | |||
...was een toneelspeler, leugenaar, charlatan' |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,49% |
...was een duivel, een monster' |
![]() ![]() ![]() |
8 | 11,94% |
...was een seksueel gefrustreerde psychopaat' |
![]() ![]() ![]() |
20 | 29,85% |
...geloofde oprecht dat hij deed wat goed was' |
![]() ![]() ![]() |
26 | 38,81% |
...bezat een hypnotiserend talent' |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,45% |
iets anders. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,46% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Verder steun ik de mening dat het individu in NS-Duitsland niet genoeg vrijheden had, en dat dat zeker een zwakkere zijde was van de ideologie toendertijd. Maar het is ook zo dat we dat in het juiste kader moeten zien, zoals Guderian zegt. We mogen niet vergeten dat mensenrechten helemaal niet bestonden in die dagen. We mogen niet vergeten dat er in oorlogstijd helemaal geen rekening dient gehouden te worden met mensenrechten, zelfs al zouden ze er wel zijn. Uiteraard waren er reeds KZs vóór de oorlog, maar ook dat was maatschappelijk aanvaard: men sloot er immers staats- en dus volksgevaarlijke individuen op. Of ze dat echt waren, dat weet ik zo nog niet, hoewel de dreiging voor een communistische revolutie niet uit de lucht gegrepen was; er waren er immers reeds een paar geprobeerd...
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Elk echt individu is volksgevaarlijk, behalve als het aan de lijding staat natuurlijk...
Volgens mij kan de boel echt goed draaien als iedereen de kans heeft om zichzelf te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() Hitler was een bijzonder man.
De historische feiten bewijzen het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Aan de ene kant bewonder ik hem om zijn ongekende vaderlandsliefde,discipline en recht voor de raap politiek zonder omwegen.Het was te nemen of te laten.Iedereen moest zijn steentje bijdragen aan het sociaal systeem,profiteurs,volksveraders en groot-moelen werden niet geduld. Hierin alleen maar petje af! Maar aan de andere kant heb ik moeite met het feit dat hij zomaar kinderen,vrouwen,bejaarden zonder boe of bah van het leven beroofde.Het is zeer jammer dat dit gebeurd is want had hij de oorlog gewonnen,zonder de kampen,dan waren we misschien wel de sterkste natie van deze aardkloot geweest..........................
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat is wellicht het enige 'positieve' dat ik van die massamoordenaar kan zeggen. ![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 30 april 2005 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb gekozen dat hij oprecht dacht dat hij goed deed voor het duitse volk en de duitse natie.
Om hitler te kunnen begrijpen voor een deel moeten we ons zelf eerst kunnen plaatsen in dat tijdsbeeld. Zoals iedereen weet heeft hitler ook in WO 1 meegevochten en zoals je misschien wel weet was dit misschien wel één van de ergste en bloederigste oorlog (WO2 buiten beschouwing gelaten even)Duitsland had deze oorlog verloren en het werd zwaar gestraft via het verdrag van versailles. Daarbij komt ook nog eens dat duitsland na WO 1 te kampen had met een economische crisis maar ook een sociale crisis door de opkomst van de communistische gedachte vanuit rusland. Als je dan daarbij ook nog eens toevoegd dat joden nog vrij welvarend waren in deze jaren en dat terwijl vele duitsers in armoede leefde. Ook mag men de persoonlijke mislukkingen van hitler in het leven niet vergeten. Deze hebben hem allemaal rechtstreeks of onrechtstreeks beinvloed en ook zijn haat tegenover jopden sterk aangewakkerd. Het enige goede talent dat hitler bezat was een menigte toespreken en voor een groot stuk manipuleren. Maar om zo groot te kunnen worden heeft hij ook hulp gehad van talrijke belangrijke personen die hem naar die absolute top geduwd hebben.en die hem natuurlijk ook beschermd hebben in de gevaarlijke begin tijden waar politieke moorden nog gewoon waren. Dus allerlei factoren zoals economische verval in duitsland en sociale crisis hebben er voor kunnen zorgen dat een grote menigte in de ban kwam van hitler en zijn gedachten goed. Hij stelde het ook allemaal mooi en perfect voor en men geloofde hem in zijn zelfvertrouwen en vechtlust en moed. En hierdoor kon deze man uit groeien tot een keizer en zijn onmenselijkheid tot uitvoer brengen door de joden te vermoorden. Een persoonlijkheid zoals hitler zou in onze huidige tijd geen kans maken om zulke massa te manipuleren omdat ten eerste hebben de mensen hier allemaal toch genoten van een degelijke opleiding en zijn dus minder goed te manipuleren denk ik, ook is de media nu zo belangrijk geworden en iets wat in amerika gebeurt is op een paar minuten hier gekend en zo voorts. maar vooral is onze economie niet in verval of zitten we hier (nog) niet in een economische crisis. Dit waren allemaal zeer belangrijke factoren die in het duitsland van 1919 tot 1939 niet aanwezig waren en die er voor gezord hebben dat 1 man zulk kwaads kon doen. Maar ik wil toch er even bijzeggen dat de spanningen in euopa terug aan het stijgen zijn.economisch gezien zijn wen iet schitterend bezig door de opkomst van china en als onze economieën in europa fel gaan achteruitgaan in de komende decennia zullen de sociale onrusten groot worden en de spanningen tussen de verschillende volkeren enorm groot worden.Maar deze keer denk ik niet dat het een oorlog worden tussen landen maar opnieuwe tussen religies. Vooral de islam baart mij eerlijk gezegd zorgen. Want nu al zijn er grote spanningen tussen moslims en de rest van de wereld en vermits hier vele moslim gemeenschappen leven in europa ( die elk jaar groter worden trouwens) is de kans groot dat indien er ooit nog een conflict komt dat het een grote kans is dat het tegen deze religie gaat zijn. maar laat ons hopen dat onze economie goed blijft en dat de islam in de komende jaren toch kan gaan evolueren naar een meer westers model Maar laten we ook niet vergeten dat het nu al 60 jaar rustig is in europa en dat is eerder een zeldzaamheid in onze geschiedenis en ik hoop echt dat dit nog eeuwen kan blijven duren want oorlog zoals WO 1 en 2 moet iets verschrikkelijk zijn, iets wat ik op dit moment niet kan vatten net zoals vele hier op dit forum kunnen we ons niet inbeelden wat voor een ellende dit moet zijn en de vraag is "Waarom doen mensen mekander toch zo'n pijn aan?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() is dat Hitler zijn geboorte- of sterftedatum ofzo? of zijn verjaardag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door la_Principessa : 30 april 2005 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En wordt het dan ook tijd dat 'blanke vrouwen' zich weer gewillig ten dienste stellen van 'blanke mannen' als Haider? ![]()
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Daarnaast kan elke objectieve analyse alleen maar tot de conclusie leiden dat zijn economisch beleid een ramp was, dat de administratieve chaos die hij (al dan niet bewust) creërde resulteerde in een bijzonder inefficiënte overheid, en dat wat bij hem voor cultuur- en wetenschapsbeleid doorging Duitsland's grote verwezenlijkingen op dit vlak volledig dreigde teniet te doen. Een overwinning van Hitler in WOII zou voor heel Europa ongetwijfeld de donkerste periode ingeleid hebben in meer dan 1000 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Staatssecretaris
|
![]() 1 woordje is genoeg om uit te drukken waar we naar moeten streven en dat is
GELIJKHEID als we dit bij alles juist toepassen dan heeft men de perfecte samenleving.alleen hebben we 1 groot probleem en dat is dat de mens niet perfect is om dit systeem toe te passen. Het communisme heeft het geprobeerd maar heeft zwaar gefaald omdat het egoisme in de mens te sterk is en liever het kapitalisme aanvaard en de ongelijkheid tussen mensen versterkt dan dat we streven naar absolute gelijkheid. ook onze machtshonger die instinctief in onze genen zit en vermits geld macht is zullen we nooit die gelijkheid kunnen bereiken hoe graag ook vele miljoenen mensen dit wel willen. technologisch gezien zweven we al ver in de ruimte maar op moraal gebied kruipen we nog met onze buik over de grond niet wetende dat gelijkheid het enige juiste en rechtvaardigste is en zolang de mensheid dit niet kan inzien zijn we gedoemd om te falen en zal de mensheid uiteindelijk ooit verdwijnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omgekeerd is ook waar, als alles vrij is zijn de mensen niet gelijk. Stel dat je al het geld evenredig verdeelt over de wereld, ga een jaar later terug kijken en er zal weer ongelijkheid zijn. Mensen zitten zo eenmaal niet in elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |