![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() idd, gedaan met het volksveraad dat religie heet.
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De berichtgeving over paus Benedictus' kritiek op Europa die Antoon in zijn openingsbericht plaatste is onvolledig en daardoor erg misleidend, en erger nog op sommige punten zelfs volkomen onjuist.. Ik kan dan ook best begrijpen dat mensen die over deze kwestie enkel een dergelijk nieuwsbericht lezen, verontwaardigd reageren.
In de hoop een aantal misverstanden en vooroordelen uit de wereld te helpen, had ik graag een aantal zaken verduidelijkt en in een juiste context geplaatst. Eerst en vooral wil ik hieronder verwijzen naar de volledige toespraak die paus Benedictus XVI hield op 24 maart: http://www.rkdocumenten.nl/index.php?docid=1814 Dat de meeste media dit herleiden tot simpele berichten zoals "Paus haalt uit naar Europa dat haar christelijke wortels vergeet." zal wel zo zijn redenen hebben,correct is het in ieder geval niet. Daarnaast zou ik ook willen reageren op een aantal reacties die in dit onderwerp aan bod gekomen zijn. Ten eerste zijn er die zeggen dat de paus zich niet mag moeien met politiek en geen politieke uitspraken mag doen. Naast het feit dat de paus, net zoals iedereen, uiteraard wél zijn mening mag geven over de politieke ontwikkelingen van Europa, moet men zich bewust zijn dat de toespraak van de paus eerder van maatschappelijke aard was dan van politieke aard. Waarom sommige mensen het nodig vinden om de inquisitie en de kruistochten erbij te halen, is mij een raadsel. Trouwens, niemand zal ontkennen dat de Kerk in het verleden fouten heeft gemaakt (en nu nog steeds maakt). Ik vind het echter jammer dat mensen zich echter blind staren op het negatieve en alle positieve zaken uit het oog verliezen. Aan diegene die het keltische en germaanse verleden van Europa aanhalen, wil ik vragen op welke manier we hun invloeden vandaag de dag nog merken? Ik wil niet uitsluiten dat hun culturen geen invloed hebben gehad om onze Europese samenleving, maar vraag me oprecht af of die invloed te vergelijken is met die van het christendom. Tot slot wil ik nog opmerken dat de toespraak van de paus niet zozeer gericht was tegen de islam maar wel tegen het atheïsme en relativisme.
![]() |
![]() |
#166 |
|
![]() Deze posts bewijst nog maar eens dat de klassieke links-rechts opdeling geen maatstaf kan zijn voor het bepalen wie de volksverraders zijn, wie de vijanden zijn van onze Vlaamse volkscultuur. Inderdaad, de progressieven, die zowel bij links als bij rechts voorkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() Minstens de frietkraam moet zwaar worden verdedigd.
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik noem geen naam, van de Potomac bij het Petagon tot de oevers van Tigris en Eufraat kent iedereen zijn faam!! ![]() (schandalig zo met die mens te spotten feitelijk ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 7 april 2007 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
door de actieve uitmoordingspolitiek van de kerk en eenmaal alle tegenstand is/was uitgemoord het overweldigend machtsmisbruik om eigen gelijk centraal te stellen en onverdraagzaamheid/haat t.o.v. alle andere, serieuzer onderbouwde, levensvisies te verspreiden en nog slaagde de kerk er niet in de westerse mens volledig te onderwerpen. En nu durven afkomen met welke invloed?? oprecht????? aub zeg vraag u eerst eens af hoeveel eeuwen uwen kerk oprecht het Keltische verleden aanvaard. Geen invloed?? Enkel bij geindoctrineerden zijn kerstmis, pasen enz christelijke feesten (kwestie van zeer slechte invloed zonder enig respect voor de reeds aanwezige cultuur), elke degelijk geinformeerd mens weet dat we winterzonnewende vieren en equinoxen en van die dingen.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 9 april 2007 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De enige keltische of germaanse invloed op onze Europese samenleving die u aanhaalt, is de datum van Kerstmis en Pasen. Nu, u kan daar anders over denken, ik vind dat toch maar een minimale invloed. En als u stelt dat Kerstmis en Pasen geen christelijke feesten zijn, raad ik u aan om uw kennis van die feesten eens op te frissen. Met Kerstmis vieren we nl. de geboorte van Jezus en met Pasen vieren we zijn verrijzenis. De Kerk heeft bij mijn weten het keltische verleden van Europa steeds erkent.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 9 april 2007 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() Kelten (Galaten) verloren tamelijk gemakkelijk hun eigen talen en cultuur, omdat ze zo soepel alles wat nieuw kwam "erbij" namen; ze haalden dus te lichtvaardig ieder "Paard van Troje" binnen.
Bij de Germanen duurde/duurt dat iets langer, vooral op het taal-stuk. Evengoed vind ik het een teken van totale vervreemding dat zo veel (goed)gelovigen, naast hun nationaliteit, vertoon geven van horigheid aan het operettestaatje "Vaticaan", hobby-project van de bisschop van Rome.
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- de Rome van de keizers ! Lang voor de bischop van Rome de pretentie had om het christendom te regenteren sprak men al van Gallo-Romeinen - de invallen van de barbaren : Franken, Wisigothen, Ostrogothen, edm - Angel-Saxen in Groot-Britannië Verder is het niet zo dat de Germaanse invallers van de Vde en VIde eeuwen verplicht werden om zich te bekeren. Zij (of hun leiders) hebben dat vrijwillig gedaan : niet de kerk maar zij zelf hadden toen de macht in handen. Waar jij naar refereert is pas met Karel de Grote begonnen, nl. de verplichte bekering van Germanië en het afslachten van de weigeraars. Dat is echter in de IXde eeuw en in West Europa blijft er in die tijd niet veel meer over van de inheemse keltische kultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister-President
|
![]() Ach kom, hoeveel mensen doen dat nog de dag van vandaag (in W-Europe bedoel ik)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#178 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het punt is echter dat, voor zover ik weet, deze cultuur in tegenstelling tot het christendom zo goed als geen invloed heeft gehad op de ontwikkeling van Europa gedurende de laatste 2000 jaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een afschuwelijk afgrijselijke invloed die zo nefast is geweest voor onze ontwikkeling dat we politiek nog niet eens verder staan dan het oude athene.
![]() |
![]() |
#180 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar zouden we volgens u dan staan op politiek vlak indien het christendom gedurende al die eeuwen geen invloed zou gehad hebben?
![]() |
![]() |