Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2007, 19:34   #161
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Dan bedenk ik weer...wanneer staat de volgende schietgrage gek op die de paus letterlijk van zijn stoeltje knalt? Inderdaad...al die shit te buiten.
De ware aard van de progressieve volksverraders komt naar boven.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 01:01   #162
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

idd, gedaan met het volksveraad dat religie heet.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 19:58   #163
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
idd, gedaan met het volksveraad dat religie heet.
Oud 6 april 2007, 20:12   #164
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Dan bedenk ik weer...wanneer staat de volgende schietgrage gek op die de paus letterlijk van zijn stoeltje knalt?
Inderdaad...al die shit te buiten.
Gezien de priojs van kogels zou 't verspilling zijn... zonde van 't geld
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 08:38   #165
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

De berichtgeving over paus Benedictus' kritiek op Europa die Antoon in zijn openingsbericht plaatste is onvolledig en daardoor erg misleidend, en erger nog op sommige punten zelfs volkomen onjuist.. Ik kan dan ook best begrijpen dat mensen die over deze kwestie enkel een dergelijk nieuwsbericht lezen, verontwaardigd reageren.

In de hoop een aantal misverstanden en vooroordelen uit de wereld te helpen, had ik graag een aantal zaken verduidelijkt en in een juiste context geplaatst.

Eerst en vooral wil ik hieronder verwijzen naar de volledige toespraak die paus Benedictus XVI hield op 24 maart:

http://www.rkdocumenten.nl/index.php?docid=1814

Dat de meeste media dit herleiden tot simpele berichten zoals "Paus haalt uit naar Europa dat haar christelijke wortels vergeet." zal wel zo zijn redenen hebben,correct is het in ieder geval niet.

Daarnaast zou ik ook willen reageren op een aantal reacties die in dit onderwerp aan bod gekomen zijn.

Ten eerste zijn er die zeggen dat de paus zich niet mag moeien met politiek en geen politieke uitspraken mag doen.
Naast het feit dat de paus, net zoals iedereen, uiteraard wél zijn mening mag geven over de politieke ontwikkelingen van Europa, moet men zich bewust zijn dat de toespraak van de paus eerder van maatschappelijke aard was dan van politieke aard.

Waarom sommige mensen het nodig vinden om de inquisitie en de kruistochten erbij te halen, is mij een raadsel. Trouwens, niemand zal ontkennen dat de Kerk in het verleden fouten heeft gemaakt (en nu nog steeds maakt). Ik vind het echter jammer dat mensen zich echter blind staren op het negatieve en alle positieve zaken uit het oog verliezen.

Aan diegene die het keltische en germaanse verleden van Europa aanhalen, wil ik vragen op welke manier we hun invloeden vandaag de dag nog merken? Ik wil niet uitsluiten dat hun culturen geen invloed hebben gehad om onze Europese samenleving, maar vraag me oprecht af of die invloed te vergelijken is met die van het christendom.

Tot slot wil ik nog opmerken dat de toespraak van de paus niet zozeer gericht was tegen de islam maar wel tegen het atheïsme en relativisme.
Oud 7 april 2007, 17:58   #166
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Deze posts bewijst nog maar eens dat de klassieke links-rechts opdeling geen maatstaf kan zijn voor het bepalen wie de volksverraders zijn, wie de vijanden zijn van onze Vlaamse volkscultuur. Inderdaad, de progressieven, die zowel bij links als bij rechts voorkomen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 18:31   #167
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Deze posts bewijst nog maar eens dat de klassieke links-rechts opdeling geen maatstaf kan zijn voor het bepalen wie de volksverraders zijn, wie de vijanden zijn van onze Vlaamse volkscultuur. Inderdaad, de progressieven, die zowel bij links als bij rechts voorkomen.
Wij "volksverraders" zijn in de meerderheid. Dat betekent de facto dat u de volksverrader bent....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 18:45   #168
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Alaarm Te Wapen!!Te Wapen!! Burgers en buitenlui, de frietkraam en de kermiskoers zijn in gevaar!! Wat nog, Diet.. euh, Maxke?
Oud 7 april 2007, 22:22   #169
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Alaarm Te Wapen!!Te Wapen!! Burgers en buitenlui, de frietkraam en de kermiskoers zijn in gevaar!! Wat nog, Diet.. euh, Maxke?
Minstens de frietkraam moet zwaar worden verdedigd.
Oud 7 april 2007, 22:28   #170
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Minstens de frietkraam moet zwaar worden verdedigd.
Maar d�*�*rvoor hebben we de geniale stratreeg-tacticus van de 21° eeuw op dit forum!!
Ik noem geen naam,
van de Potomac bij het Petagon tot de oevers van Tigris en Eufraat kent iedereen zijn faam!!

(schandalig zo met die mens te spotten feitelijk...)

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 april 2007 om 22:32.
Oud 9 april 2007, 09:55   #171
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Aan diegene die het keltische en germaanse verleden van Europa aanhalen, wil ik vragen op welke manier we hun invloeden vandaag de dag nog merken? Ik wil niet uitsluiten dat hun culturen geen invloed hebben gehad om onze Europese samenleving, maar vraag me oprecht af of die invloed te vergelijken is met die van het christendom.

door de actieve uitmoordingspolitiek van de kerk en eenmaal alle tegenstand is/was uitgemoord het overweldigend machtsmisbruik om eigen gelijk centraal te stellen en onverdraagzaamheid/haat t.o.v. alle andere, serieuzer onderbouwde, levensvisies te verspreiden en nog slaagde de kerk er niet in de westerse mens volledig te onderwerpen.
En nu durven afkomen met welke invloed?? oprecht????? aub zeg vraag u eerst eens af hoeveel eeuwen uwen kerk oprecht het Keltische verleden aanvaard.
Geen invloed?? Enkel bij geindoctrineerden zijn kerstmis, pasen enz christelijke feesten (kwestie van zeer slechte invloed zonder enig respect voor de reeds aanwezige cultuur), elke degelijk geinformeerd mens weet dat we winterzonnewende vieren en equinoxen en van die dingen.

Laatst gewijzigd door the_dude : 9 april 2007 om 09:55.
Oud 9 april 2007, 11:54   #172
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
door de actieve uitmoordingspolitiek van de kerk en eenmaal alle tegenstand is/was uitgemoord het overweldigend machtsmisbruik om eigen gelijk centraal te stellen en onverdraagzaamheid/haat t.o.v. alle andere, serieuzer onderbouwde, levensvisies te verspreiden en nog slaagde de kerk er niet in de westerse mens volledig te onderwerpen.
En nu durven afkomen met welke invloed?? oprecht????? aub zeg vraag u eerst eens af hoeveel eeuwen uwen kerk oprecht het Keltische verleden aanvaard.
Geen invloed?? Enkel bij geindoctrineerden zijn kerstmis, pasen enz christelijke feesten (kwestie van zeer slechte invloed zonder enig respect voor de reeds aanwezige cultuur), elke degelijk geinformeerd mens weet dat we winterzonnewende vieren en equinoxen en van die dingen.
Uw zinnen zijn niet altijd even goed te begrijpen. Kunt u uw eerste zin a.u.b. herformuleren, want daar is blijkbaar iets mis mee gegaan. Het is mij ook niet duidelijk wat u bedoelt met (kwestie van zeer slechte invloed zonder enig respect voor de reeds aanwezige cultuur). Misschien kunt u dat wat nader toelichten.

De enige keltische of germaanse invloed op onze Europese samenleving die u aanhaalt, is de datum van Kerstmis en Pasen.
Nu, u kan daar anders over denken, ik vind dat toch maar een minimale invloed. En als u stelt dat Kerstmis en Pasen geen christelijke feesten zijn, raad ik u aan om uw kennis van die feesten eens op te frissen. Met Kerstmis vieren we nl. de geboorte van Jezus en met Pasen vieren we zijn verrijzenis.

De Kerk heeft bij mijn weten het keltische verleden van Europa steeds erkent.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 9 april 2007 om 12:08.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 12:59   #173
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw zinnen zijn niet altijd even goed te begrijpen. Kunt u uw eerste zin a.u.b. herformuleren, want daar is blijkbaar iets mis mee gegaan. Het is mij ook niet duidelijk wat u bedoelt met (kwestie van zeer slechte invloed zonder enig respect voor de reeds aanwezige cultuur). Misschien kunt u dat wat nader toelichten.

De enige keltische of germaanse invloed op onze Europese samenleving die u aanhaalt, is de datum van Kerstmis en Pasen.
Nu, u kan daar anders over denken, ik vind dat toch maar een minimale invloed. En als u stelt dat Kerstmis en Pasen geen christelijke feesten zijn, raad ik u aan om uw kennis van die feesten eens op te frissen. Met Kerstmis vieren we nl. de geboorte van Jezus en met Pasen vieren we zijn verrijzenis.

De Kerk heeft bij mijn weten het keltische verleden van Europa steeds erkent.
spijtig, u bent volledig geïndoctrineerd en kan geen open wereldbeeld voor de geest halen. Verdere discussie is zinloos.
Oud 10 april 2007, 22:35   #174
willem1940NLD

Standaard

Kelten (Galaten) verloren tamelijk gemakkelijk hun eigen talen en cultuur, omdat ze zo soepel alles wat nieuw kwam "erbij" namen; ze haalden dus te lichtvaardig ieder "Paard van Troje" binnen.

Bij de Germanen duurde/duurt dat iets langer, vooral op het taal-stuk.

Evengoed vind ik het een teken van totale vervreemding dat zo veel (goed)gelovigen, naast hun nationaliteit, vertoon geven van horigheid aan het operettestaatje "Vaticaan", hobby-project van de bisschop van Rome.
Oud 11 april 2007, 09:47   #175
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je maakt er een potje van. De Keltische kultuur was al sterk afgezwakt nog voor dat "de kerk" in staat was om op die dingen te wegen. De christelijke godsdienst wordt pas een factor na 313 en daarna zal het nog eeuwen duren eer de paus in Rome zijn wil begint op te leggen. Tot dan spelen andere factoren een veel grotere rol :

- de Rome van de keizers ! Lang voor de bischop van Rome de pretentie had om het christendom te regenteren sprak men al van Gallo-Romeinen
- de invallen van de barbaren : Franken, Wisigothen, Ostrogothen, edm
- Angel-Saxen in Groot-Britannië

Verder is het niet zo dat de Germaanse invallers van de Vde en VIde eeuwen verplicht werden om zich te bekeren. Zij (of hun leiders) hebben dat vrijwillig gedaan : niet de kerk maar zij zelf hadden toen de macht in handen.

Waar jij naar refereert is pas met Karel de Grote begonnen, nl. de verplichte bekering van Germanië en het afslachten van de weigeraars. Dat is echter in de IXde eeuw en in West Europa blijft er in die tijd niet veel meer over van de inheemse keltische kultuur.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 09:50   #176
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Evengoed vind ik het een teken van totale vervreemding dat zo veel (goed)gelovigen, naast hun nationaliteit, vertoon geven van horigheid aan het operettestaatje "Vaticaan", hobby-project van de bisschop van Rome.
Ach kom, hoeveel mensen doen dat nog de dag van vandaag (in W-Europe bedoel ik)?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 10:32   #177
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Je maakt er een potje van. De Keltische kultuur was al sterk afgezwakt nog voor dat "de kerk" in staat was om op die dingen te wegen. De christelijke godsdienst wordt pas een factor na 313 en daarna zal het nog eeuwen duren eer de paus in Rome zijn wil begint op te leggen. Tot dan spelen andere factoren een veel grotere rol :

- de Rome van de keizers ! Lang voor de bischop van Rome de pretentie had om het christendom te regenteren sprak men al van Gallo-Romeinen
- de invallen van de barbaren : Franken, Wisigothen, Ostrogothen, edm
- Angel-Saxen in Groot-Britannië

Verder is het niet zo dat de Germaanse invallers van de Vde en VIde eeuwen verplicht werden om zich te bekeren. Zij (of hun leiders) hebben dat vrijwillig gedaan : niet de kerk maar zij zelf hadden toen de macht in handen.

Waar jij naar refereert is pas met Karel de Grote begonnen, nl. de verplichte bekering van Germanië en het afslachten van de weigeraars. Dat is echter in de IXde eeuw en in West Europa blijft er in die tijd niet veel meer over van de inheemse keltische kultuur.
wat niet wegneemt dat die cultuur er toch was en als er zijn die willen zeveren over DE europese cultuur, dan is de Keltische toch ouder en europeser dan dat geloof uit israel en omstreken.
Oud 11 april 2007, 13:42   #178
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
wat niet wegneemt dat die cultuur er toch was en als er zijn die willen zeveren over DE europese cultuur, dan is de Keltische toch ouder en europeser dan dat geloof uit israel en omstreken.
Niemand zal ontkennen dat er een keltische cultuur was, en dat er hier en daar nog sporen van terug te vinden zijn.
Het punt is echter dat, voor zover ik weet, deze cultuur in tegenstelling tot het christendom zo goed als geen invloed heeft gehad op de ontwikkeling van Europa gedurende de laatste 2000 jaar.
Oud 12 april 2007, 15:20   #179
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niemand zal ontkennen dat er een keltische cultuur was, en dat er hier en daar nog sporen van terug te vinden zijn.
Het punt is echter dat, voor zover ik weet, deze cultuur in tegenstelling tot het christendom zo goed als geen invloed heeft gehad op de ontwikkeling van Europa gedurende de laatste 2000 jaar.

een afschuwelijk afgrijselijke invloed die zo nefast is geweest voor onze ontwikkeling dat we politiek nog niet eens verder staan dan het oude athene.
Oud 12 april 2007, 15:56   #180
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
een afschuwelijk afgrijselijke invloed die zo nefast is geweest voor onze ontwikkeling dat we politiek nog niet eens verder staan dan het oude athene.
Het bouwen van universiteiten en ziekenhuizen, het stimuleren van kunstenaars, ontwikkelingssamenwerking, het oprichten van jeugdbewegingen (om maar enkele zaken te noemen) beschouw ik niet als een nefaste invloed.

Waar zouden we volgens u dan staan op politiek vlak indien het christendom gedurende al die eeuwen geen invloed zou gehad hebben?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be