Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2007, 15:02   #161
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Natuurlijk heeft Online geen bron. Haar verhaaltje is - zoals gewoonlijk - dan ook zo lek als een zeef (klok, luiden, klepel,...). Hij is er idd van verdacht geweest om in Antwerpen (en dus niet in Parijs) een brandbom te hebben willen gooien naar een auto nadat hij brandwonden opliep. Maar het is bij die verdenking gebleven. Er was immers geen enkel bewijs. Hij heeft dus wel degelijk een blanco strafblad. Maar voor sommige mensen staat een verdenking natuurlijk gelijk aan schuld.
Haa daarom dat ze hem hebben kunnen vinden via getuigen die hem uit het politie fotoboek konden herkennen! Het zal je maar gebeuren nietwaar?
En iedereen loopt al eens met brandwonden rond in de periode dat er en der autootjes in brand worden gestoken natuurlijk. Zoek daar maar eens een bewijs voor.
En natuurlijk had die brave jongen geen strafblad: zoiets begint toch maar te lopen vanaf je 18de? Hoe oud was hij toen hij die stoute Demoor het zwijgen oplegde? 18 en twee maanden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 15:03   #162
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit lijkt me een zeer redelijk voorstel.

Verhoogde straffen werden al voorzien voor het aanvallen van BESTUURDERS van het openbaar vervoer, maar men mag evenmin uit het oog verliezen dat ook passagiers letterlijk "vastzitten" in zo'n rijdende bus of tram en geen mogelijkheid hebben om te ontsnappen aan de agressie van sommige jonge "ik heb nog net geen strafbladhouders".

Verhoogde strafmaat is hier weldegelijk broodnodig.
Dat slaat werkelijk nergens op! Als je over straat loopt en een trap krijgt waaraan je overlijdt, dan kon je ook nergens naartoe.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 15:04   #163
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar lees jij HVT staan?
Jij hebt die vergelijking hier als eerste gemaakt, schatje. Een totaal belachelijke vergelijking natuurlijk. Dat lijkt zelfs PDW te beseffen.
Oud 16 november 2007, 15:06   #164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt die vergelijking hier als eerste gemaakt, schatje. Een totaal belachelijke vergelijking natuurlijk. Dat lijkt zelfs PDW te beseffen.
Was Yves Desmet dan tegen MIJ bezig? Dat is leuk zeg! Ik wist niet dat ik BV was!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 16 november 2007, 15:10   #165
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat slaat werkelijk nergens op! Als je over straat loopt en een trap krijgt waaraan je overlijdt, dan kon je ook nergens naartoe.
Een tram of bus is géén straat, net zomin als een openbaar gebouw een straat is. Op straat kan ik het vermijden om een groepje brave jongetjes te moeten tegenkomen. (ja hoor, de dhimmiehouding: oversteken, straatje omlopen, snel winkel binnenstappen... mogelijkheden zat).

Indien ik naar de opera of cinema ga, (waarbij ik zelfs nog naar buiten kan lopen) dan wordt er ook verondersteld dat ik daar in alle veiligheid kan zitten nadat ik mijn ticket heb betaald.

Ik zie niet in waarom er zwaarder moet bestraft worden omdat men eerst "vuile XXX" zegt alvorens men een niet-blanke doodtrapt, terwijl er strafVERMINDERING wordt toegepast als iemand op het openbaar vervoer een oudere persoon die je tot beter gedrag aanmaant kan doodtrappen.

Maar laat maar hoor Edina, ik weet dat je het niet begrijpt.

Mag ik je alle leuks toewensen op je volgende tramritjes? Een paar kereltjes die je een mes onder de keel duwen zodat je je boekentas netjes afgeeft bijvoorbeeld. En uiteraard zullen ALLE medepassagiers netjes de andere kant opkijken moest je dit overkomen! En IK zeker!

Je kan dan altijd nog proberen aan je belagertjes duidelijk te maken: "jamaar, ikke ben Edina! je weetwel degene die het steeds voor jullie opneemt, lezen jullen geen politics.be?"

Laatst gewijzigd door circe : 16 november 2007 om 15:15.
Oud 16 november 2007, 15:13   #166
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Zelfs als een allochtoon zijn zusters koelbloedig doodschiet moet dit dus volgens de linkse rukkers volledig begrepen worden. Ze leefden immers niet volgens de Islam-gebruiken en ze durfde zelfs een jeansbroek dragen. De doodstraf is hier natuurlijk volledig gerechtvaardigd volgens de linkse jongens. En natuurlijk wordt er goed over gezwegen door de rode burcht zender VRT. Wat een smeerlappen zitten er toch bij de VRT.
Zuig nog wat meer uit je duim ofzo. Er is natuurlijk geen enkele linkse die die moord in Charleroi goedpraat! Zoiets is onaanvaardbaar. En daar is iedereen - behalve een stel fundi's - het roerend over eens. Het item stond een paar dagen geleden trouwens de hele dag centraal in de nieuwsuitzendingen van de rode VRT. Maar blijkbaar is selectieve doofheid een aandoening waar wel meer mensen last van hebben (is het niet, Circe)!

Overigens ontgaat de relevantie van die zaak mbt tot het onderwerp van deze thread me volkomen.
Oud 16 november 2007, 15:24   #167
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
En Redouan is een racistische doodslager, die IN BENDE iemand aanviel
In bende aangevallen? Weet jij nog steeds niet dat 4 van de oorspronkelijke 6 verdachten geen vinger hebben uitgestoken naar Demoor? Dat het over slechts één slag en één schop ging? En dat Demoor één van de daders ook zelfs heeft vastgegrepen? Er zijn overigens helemaal geen aanwijzingen dat er van een racistisch motief sprake is. Bekijk deze trieste zaak nu aub eens in zijn werkelijke proporties en vergeet wat men de pers er in de hysterie van de eerste dagen van heeft gemaakt. Dat laatste bleek immers in de rechtszaal alles behalve overeen te komen met de feiten.
Oud 16 november 2007, 15:27   #168
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Fout. De rechtbank is van oordeel dat er geen uitlokking was door het slachtoffer. Lézen jullie dan echt niet verder dan de titel van een artikel?
Nee hoor Bhairav had het wel degelijk bij het rechte eind. Demoor heeft wel degelijk de dader vastgegrepen. De rechtbank heeft dat vastgrijpen weliswaar niet als uitlokking aanvaard, maar dat vastgrijpen is een vaststaand feit. Eentje dat velen liever niet willen weten blijkbaar. Misschien moet jij maar eens verder lezen dan de eerste paar berichten.

Laatst gewijzigd door Edina : 16 november 2007 om 15:27.
Oud 16 november 2007, 15:30   #169
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Men kan hier zeker spreken van rascisme tov belgen, maar dat bestaat niet voor het CGKR en voor de linkse meute !
Om te kunnen spreken van racisme heeft men wel wat meer nodig dan een dader en slachtoffer van verschillende afkomst (en dat geldt altijd, niet alleen als de dader allochtoon is). En in dit geval zijn er geen enkele aanwijzingen voor racisme. Hou je eens bij de feiten aub!
Oud 16 november 2007, 15:33   #170
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De "nieuwe Vlamingen" krijgen dus wel nieuwe kansen, voor dezelfde laffe daden als een maand geleden een gewone Vlaming, maar deze laatste werd wel zwaar gestraft- en terecht trouwens -, voor zijn misdaad. Hij krijgt geen tweede kans meer...
Zelfs jullie leiders begrijpen dat de vergelijking die jij hier maakt te belachelijk is voor woorden.
Oud 16 november 2007, 15:34   #171
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Ten eerste is het natuurlijk makkelijk om hier zomaar wat dingen te beweren. Of dat ook werkelijk klopt, daar hebben wij natuurlijk het raden naar. Ten tweede is je collega er hoe dan ook lichter van af gekomen. Of heeft hij ook een halfjaar in voorarrest gezeten en moet hij ook een gigantische schadevergoeding betalen? En ten derde is de kans dat iemand die dronken rondrijdt, niet aan zijn proefstuk toe is en dat dus ook zal herhalen doorgaans vrij groot.
'k Zal hem zonder twijfel vragen of hij de kosten zelf heeft moeten dragen of dat de verzekering of het een of ander fonds er voor moest opdraaien. Doodschoppertje zal ook geen centjes genoeg hebben om zijn schade te vergoeden. Mijn collega heeft echter wel nog niemand zijn leven op zijn geweten....Zijn arrest zal ik hier uiteraard niet mogen posten, dat neem je voor waarheid, of laat je.
'k Hoop van harte dat zijn verdedigers, de rechter en zijn advocaat incluis eens hetzelfde meemaken als de nabestaanden van het echte slachtoffer, benieuwd hoe de wind dan zal waaien.
Oud 16 november 2007, 15:35   #172
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Los van de discussie over schuld of onschuld, denk ik dat, wanneer iemand schuldig bevonden is, er een gepaste straf moet worden gegeven.
Een blanco strafregister is een goed argument voor strafvermindering, niet voor volledige clementie.
Daarmee geef je als rechter te kennen dat je de feiten niet zwaar acht.
Er is dan ook geen sprake van volledige clementie. De dader heeft 6 maanden in voorarrest gezeten, krijgt nu 2 jaar met uitstel en moet ook nog eens gigantische schadevergoedingen betalen aan de nabestaanden. Dat is alles behalve een lichte straf.
Oud 16 november 2007, 15:37   #173
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Redouan S. er zo gemakkelijk van afkomt, is des te schrijnender omwille van het simpele feit dat Guido Demoor niet veel meer deed dan zijn verantwoordelijkheid te nemen door jonge amokmakende allochtonen tot de orde te roepen. Wie zal na het proces Demoor nog zijn stem durven te verheffen op de bus wanneer de buschauffeur belaagd wordt? Wie durft na de uitspraak op het proces Demoor nog tussenbeide komen wanneer een jonge Vlaamse vrouwen met te blote schouders of te korte rok beledigd of geïntimideerd worden?
Hou je eens bij de feiten aub. De jongeren in kwestie waren niemand aan het belagen of aan het intimideren. Ze waren gewoon luidruchtig plezier aan het maken. En dat is wel degelijk een wereld van verschil.
Oud 16 november 2007, 16:35   #174
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luc Van Balberghe ziet er blijkbaar geen graten in om op te roepen tot geweld. Niet alleen de dader, maar ook zijn advocaat moet er van hem aan (daders hebben in zijn ogen blijkbaar geen recht op verdediging en de advocaten die dat toch doen zijn voor hem loslopend wild). Dat hebben ze immers verdiend en hij kan niet wachten tot iemand zijn woorden in daden omzet. En Circe, ziet er geen graten in om naar zo'n beerputblog te verwijzen natuurlijk. Ook al staat die vol met fouten. Ze ziet het niet eens. Niet alleen selectief doof, maar nu ook nog eens selectief blind blijkbaar.

Citaat:
Volg vooral de links in zijn tekst naar zijn originele voorspelling in juli 2006! Opmerkelijk inzicht heeft die man!
Doe dat vooral en je zal zien dat hij de bal daar compleet misslaat. In die stukjes beweerd hij namelijk dat enkel een minderjarige dader geweld zou hebben gepleegd. Redouan S., die voor de dodelijke trap verantwoordelijk is, was echter niet minderjarig. Demoor zou niemand hebben vastgegrepen. Alle getuigen zijn het daar echter over eens. En ga zo maar door. Echt iemand om op te vertrouwen, die Luc!
Oud 16 november 2007, 16:46   #175
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je daar een bron voor? Want dat is wel niet wat ik er over gelezen heb. volgens mij waren die jongetjes al na een paar weken stilletjes vrijgelaten.
Dat gold enkel voor de 4 verdachten die achteraf bleken geen vinger naar Demoor te hebben uitgestoken. De andere zijn wel degelijk lange tijd opgesloten geweest. De minderjarige nog langer dan Redouan trouwens.

Maar je vroeg bronnen, dus hier en hier.

Citaat:
Volgens wat jij hier vertelt lijkt erop alsof degenen die de moordende (pardon, perongelukmetdedoodalsgevolg) sjot hebben toebedeeld dus MINDER gestraft zijn dan het jongetje dat gewoon een vuistslagje uitdeelde om ervoor te zorgen dat Demoor zijn wurgende halsgreep loste?
Helemaal niet "onder toezicht" geplaatst betekent helemaal niet dat hij nu nog steeds opgesloten zit. En volgens mij is er nog geen definitieve uitspraak van de jeugdrechter voor wat betreft de zaak Demoor in zijn geval.
Oud 16 november 2007, 16:48   #176
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een straf dient toch niet ter vergelding zeg je net?

Waarom zou HVT nu beter worden van een levenslange gevangenisstraf terwijl Redouanneke er enkel beter van wordt als hij vrij over straat mag lopen? (in de wetenschap dat hij mag blijven schoppen als iemand hem tot kalmte aanmaant op de bus).
Een straf dient niet als vergelding, nee. En zoals ik dus al zei: een gevangenisstraf is er in de eerste plaats om de maatschappij de beschermen tegen personen die een gevaar zijn voor die maatschappij. In het geval van HVT is dat duidelijk het geval. Dat hebben zelfs zijn eigen advocaten op het proces bevestigd. Of HVT beter zal worden van de gevangenisstraf, betwijfel ik idd ten zeerste, maar daar gaat het dus niet om.
Oud 16 november 2007, 16:57   #177
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haa daarom dat ze hem hebben kunnen vinden via getuigen die hem uit het politie fotoboek konden herkennen! Het zal je maar gebeuren nietwaar?
En iedereen loopt al eens met brandwonden rond in de periode dat er en der autootjes in brand worden gestoken natuurlijk. Zoek daar maar eens een bewijs voor.
En natuurlijk had die brave jongen geen strafblad: zoiets begint toch maar te lopen vanaf je 18de? Hoe oud was hij toen hij die stoute Demoor het zwijgen oplegde? 18 en twee maanden?
Kan je even een bron geven voor het feit dat Redouan is kunnen opgespoord worden dankzij het feit dat getuigen hem herkend hadden in het politiefotoboek? Bij mijn weten is één van de verdachten zelf naar de politie gestapt en heeft die de andere aangewezen. Bovendien is in het politiefotoboek staan niet hetzelfde als ook effectief een strafblad hebben. Van ongeveer iedereen die al eens gearresteerd is geweest op een betoging hebben ze foto's bij de politie.

Ik kan mij niet herinneren dat er veel auto's in brand zijn gestoken in Antwerpen, beste Circe. En nee, het hebben van brandwonden is geen bewijs voor het "hebben in brand willen steken van een auto", hoe graag jij dat blijkbaar ook zou willen. Er is trouwens ook helemaal geen auto in brand gestoken. Zullen we vanaf nu iedereen waarvan we denken dat hij foute plannen heeft veroordelen? Was dat niet één van die dingen waar jij zo tegen was. Iemand veroordelen om wat hij zegt of denkt?

Bovendien ben je grondig fout dat een strafblad pas begint te lopen van je achttiende. Je kan wel degelijk voordien al een strafblad hebben. En dat wordt niet automatisch blanco bij je achttiende. Aanvaard nu maar gewoon dat de dader een blanco strafblad had en dus helemaal niet de crimineel was die ervan gemaakt werd. Feiten zijn feiten.
Oud 16 november 2007, 16:58   #178
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zuig nog wat meer uit je duim ofzo. Er is natuurlijk geen enkele linkse die die moord in Charleroi goedpraat! Zoiets is onaanvaardbaar. En daar is iedereen - behalve een stel fundi's - het roerend over eens. Het item stond een paar dagen geleden trouwens de hele dag centraal in de nieuwsuitzendingen van de rode VRT. Maar blijkbaar is selectieve doofheid een aandoening waar wel meer mensen last van hebben (is het niet, Circe)!

Overigens ontgaat de relevantie van die zaak mbt tot het onderwerp van deze thread me volkomen.
Enkele fundi's inderdaad, daar zeg je het zelf. Nu stel ik de vraag: wat doen we met deze mensen, die steeds meer proberen hun stempel op onze maatschappij te drukken en hun wetten er door te voeren.

Wat betreft de zaak waar deze draad over gaat: wat doen we met selectieve fundi's, oftewel moslims die enkel hun geloof gebruiken, als het hen goed uitkomt om hun misdrijven en -daden goed te praten?
Oud 16 november 2007, 16:58   #179
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was Yves Desmet dan tegen MIJ bezig? Dat is leuk zeg! Ik wist niet dat ik BV was!
Nee, maar jij was wel zo dom die idiote vergelijking te maken. Een vergelijking waarvan zelfs één van je VB-idolen al lijkt te beseffen dat ze hopeloos belachelijk is. Nu jij nog!
Oud 16 november 2007, 17:08   #180
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een tram of bus is géén straat, net zomin als een openbaar gebouw een straat is. Op straat kan ik het vermijden om een groepje brave jongetjes te moeten tegenkomen. (ja hoor, de dhimmiehouding: oversteken, straatje omlopen, snel winkel binnenstappen... mogelijkheden zat).

Indien ik naar de opera of cinema ga, (waarbij ik zelfs nog naar buiten kan lopen) dan wordt er ook verondersteld dat ik daar in alle veiligheid kan zitten nadat ik mijn ticket heb betaald.

Ik zie niet in waarom er zwaarder moet bestraft worden omdat men eerst "vuile XXX" zegt alvorens men een niet-blanke doodtrapt, terwijl er strafVERMINDERING wordt toegepast als iemand op het openbaar vervoer een oudere persoon die je tot beter gedrag aanmaant kan doodtrappen.

Maar laat maar hoor Edina, ik weet dat je het niet begrijpt.

Mag ik je alle leuks toewensen op je volgende tramritjes? Een paar kereltjes die je een mes onder de keel duwen zodat je je boekentas netjes afgeeft bijvoorbeeld. En uiteraard zullen ALLE medepassagiers netjes de andere kant opkijken moest je dit overkomen! En IK zeker!

Je kan dan altijd nog proberen aan je belagertjes duidelijk te maken: "jamaar, ikke ben Edina! je weetwel degene die het steeds voor jullie opneemt, lezen jullen geen politics.be?"
Als je van één trap doodvalt, beste Circe, dan heb je niet de tijd om weg te vluchten. Niet op de bus en niet op straat. Daar gaat het om. En nee, je kan niet vermijden zo iemand tegen te komen behalve door binnen te blijven, aangezien je niet kan aflezen op iemands gezicht of hij jou gaat slaan. Je eigen redenering volgend kan je zeggen dat je dat op de bus ook kan vermijden door simpelweg de bus niet te nemen of je mond te houden en af te stappen. Nogal idioot, me dunkt.

Waarom een racistisch motief als verzwarende factor kan gelden, legde ik je hoger al uit: om de eenvoudige reden dat de kans op recidive hoger is. Nogal logisch als het motief een andere huidskleur is. Die kom je immers nogal vaak tegen. Racistische bemerkingen maken is overigens niet hetzelfde als een racistisch motief hebben, maar waarschijnlijk is dat onderscheid wat te moeilijk voor jou.

Ik merk overigens dat je al goed hebt bijgeleerd van Luc van Balberghe: andere mensen slechte dingen toewensen. Ik denk dat dit nog hetgene is wat ons het meest doet verschillen. Ik wens werkelijk niemand iets slechts toe. En ik zou het zelfs opnemen voor een VB'er als die in een benarde situatie zit.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be