![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En iedereen loopt al eens met brandwonden rond in de periode dat er en der autootjes in brand worden gestoken natuurlijk. Zoek daar maar eens een bewijs voor. En natuurlijk had die brave jongen geen strafblad: zoiets begint toch maar te lopen vanaf je 18de? Hoe oud was hij toen hij die stoute Demoor het zwijgen oplegde? 18 en twee maanden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was Yves Desmet dan tegen MIJ bezig? Dat is leuk zeg! Ik wist niet dat ik BV was!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien ik naar de opera of cinema ga, (waarbij ik zelfs nog naar buiten kan lopen) dan wordt er ook verondersteld dat ik daar in alle veiligheid kan zitten nadat ik mijn ticket heb betaald. Ik zie niet in waarom er zwaarder moet bestraft worden omdat men eerst "vuile XXX" zegt alvorens men een niet-blanke doodtrapt, terwijl er strafVERMINDERING wordt toegepast als iemand op het openbaar vervoer een oudere persoon die je tot beter gedrag aanmaant kan doodtrappen. Maar laat maar hoor Edina, ik weet dat je het niet begrijpt. Mag ik je alle leuks toewensen op je volgende tramritjes? Een paar kereltjes die je een mes onder de keel duwen zodat je je boekentas netjes afgeeft bijvoorbeeld. En uiteraard zullen ALLE medepassagiers netjes de andere kant opkijken moest je dit overkomen! En IK zeker! Je kan dan altijd nog proberen aan je belagertjes duidelijk te maken: "jamaar, ikke ben Edina! je weetwel degene die het steeds voor jullie opneemt, lezen jullen geen politics.be?"
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 november 2007 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
Overigens ontgaat de relevantie van die zaak mbt tot het onderwerp van deze thread me volkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() In bende aangevallen? Weet jij nog steeds niet dat 4 van de oorspronkelijke 6 verdachten geen vinger hebben uitgestoken naar Demoor? Dat het over slechts één slag en één schop ging? En dat Demoor één van de daders ook zelfs heeft vastgegrepen? Er zijn overigens helemaal geen aanwijzingen dat er van een racistisch motief sprake is. Bekijk deze trieste zaak nu aub eens in zijn werkelijke proporties en vergeet wat men de pers er in de hysterie van de eerste dagen van heeft gemaakt. Dat laatste bleek immers in de rechtszaal alles behalve overeen te komen met de feiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() Nee hoor Bhairav had het wel degelijk bij het rechte eind. Demoor heeft wel degelijk de dader vastgegrepen. De rechtbank heeft dat vastgrijpen weliswaar niet als uitlokking aanvaard, maar dat vastgrijpen is een vaststaand feit. Eentje dat velen liever niet willen weten blijkbaar. Misschien moet jij maar eens verder lezen dan de eerste paar berichten.
Laatst gewijzigd door Edina : 16 november 2007 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() Om te kunnen spreken van racisme heeft men wel wat meer nodig dan een dader en slachtoffer van verschillende afkomst (en dat geldt altijd, niet alleen als de dader allochtoon is). En in dit geval zijn er geen enkele aanwijzingen voor racisme. Hou je eens bij de feiten aub!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Zelfs jullie leiders begrijpen dat de vergelijking die jij hier maakt te belachelijk is voor woorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
'k Hoop van harte dat zijn verdedigers, de rechter en zijn advocaat incluis eens hetzelfde meemaken als de nabestaanden van het echte slachtoffer, benieuwd hoe de wind dan zal waaien.
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
|
![]() Citaat:
Maar je vroeg bronnen, dus hier en hier. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan mij niet herinneren dat er veel auto's in brand zijn gestoken in Antwerpen, beste Circe. En nee, het hebben van brandwonden is geen bewijs voor het "hebben in brand willen steken van een auto", hoe graag jij dat blijkbaar ook zou willen. Er is trouwens ook helemaal geen auto in brand gestoken. Zullen we vanaf nu iedereen waarvan we denken dat hij foute plannen heeft veroordelen? Was dat niet één van die dingen waar jij zo tegen was. Iemand veroordelen om wat hij zegt of denkt? Bovendien ben je grondig fout dat een strafblad pas begint te lopen van je achttiende. Je kan wel degelijk voordien al een strafblad hebben. En dat wordt niet automatisch blanco bij je achttiende. Aanvaard nu maar gewoon dat de dader een blanco strafblad had en dus helemaal niet de crimineel was die ervan gemaakt werd. Feiten zijn feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Wat betreft de zaak waar deze draad over gaat: wat doen we met selectieve fundi's, oftewel moslims die enkel hun geloof gebruiken, als het hen goed uitkomt om hun misdrijven en -daden goed te praten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() Nee, maar jij was wel zo dom die idiote vergelijking te maken. Een vergelijking waarvan zelfs één van je VB-idolen al lijkt te beseffen dat ze hopeloos belachelijk is. Nu jij nog!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
Waarom een racistisch motief als verzwarende factor kan gelden, legde ik je hoger al uit: om de eenvoudige reden dat de kans op recidive hoger is. Nogal logisch als het motief een andere huidskleur is. Die kom je immers nogal vaak tegen. Racistische bemerkingen maken is overigens niet hetzelfde als een racistisch motief hebben, maar waarschijnlijk is dat onderscheid wat te moeilijk voor jou. Ik merk overigens dat je al goed hebt bijgeleerd van Luc van Balberghe: andere mensen slechte dingen toewensen. Ik denk dat dit nog hetgene is wat ons het meest doet verschillen. Ik wens werkelijk niemand iets slechts toe. En ik zou het zelfs opnemen voor een VB'er als die in een benarde situatie zit. |
|
![]() |
![]() |