![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Politici die het goed kunnen uitleggen worden bewonderend als "retorische talenten" omschreven. Volgens mij is dit gewoon een ander woord voor "praatjesmakers" (in het Westvlaams "blagoajmoakers"). Deze praatjesmakers kunnen het allemaal zo goed uitleggen en zeggen. Maar wat kunnen ze écht? Kunnen ze een hamer in hun hand houden? Kunnen ze een nagel in een plank slaan? Kunnen ze elektrische leidingen leggen? Kunnen ze waterleidingen leggen? Kunnen ze hun eigen voedsel in een moestuintje kweken?
Ik kan het wel allemaal. Moet ik dan mijn lot aan deze praatjesmakers verbinden? Ik dacht het niet. Ik zou het onderhoud van mijn huis niet toevertrouwen aan hen, maar aan échte vakmannen. Onze maatschappij hecht teveel belang aan het woord, en te weinig aan de praktijk. Daarom krijgen we dan ook de politici die we verdienen. En daarom krijgen échte vakmannen maar een tweederangsrol in onze maatschappij.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() De "anti-elitaire" Bart De Wever toont graag zijn intellektuele kunstjes aan de plebs. En de "anti-elitaire" Bracke vindt dat wie de wereld niet kan uitleggen in 16 minuten niet geschikt is voor de politiek. Een meer elitaire opvatting is niet denkbaar. Het betekent immers dat alleen taalvaardige praatjesmakers "die gestudeerd hebben" en schreeuwers die het allemaal goed kunnen uitleggen het recht hebben om hun medeburgers te besturen. De stille werkers die hun dossiers kennen maar het niet zo goed kunnen uitleggen hebben alleen recht op een tweederangsrol als gehoorzame loopjongens voor de Grote Meneren die het allemaal zo goed kunnen uitleggen. Geef mij dan maar wijlen Karel van Miert. Die kon tenminste nog zijn eigen fruit en groenten kweken, en is gestorven in de fruitgaard die hij met zoveel liefde had opgebouwd.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Politici "verkopen" hun ideeën, en raken verkozen. Als er dan postjes moeten verdeeld worden, die degelijk moeten worden opgevuld en de job behoorlijk uitgevoerd, stelt men mensen aan die die technische vaardigheid zeker hebben. Kijk maar naar bvb deze Vlaamse regering: de ministerpresident en minstens 2 van zijn ministers zijn NIET verkozen bollebozen. Niet bepaald een tweederangsrol, nietwaar?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens vind ik dat de verkozenen des volks vooral juristen zijn, en dus niet representatief voor de overgrote meerderheid van de bevolking. Andere beroepsgroepen komen er nauwelijks in voor. Hoeveel fabrieksarbeiders zitten er in het parlement? Hoeveel ingenieurs? Vandaar dat de wetten vooral een weerspiegeling zijn van het denkwereldje van de juristen.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 16 mei 2010 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 16 mei 2010 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Moestuintjes zijn precies heel belangrijk in jouw visie op de politiek?
#8 |
Minister-President
|
![]() Eten op de plank is inderdaad belangrijker dan praat voor de vaak.
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
||
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ik beloof niemand de hemel op aarde, vraag niemand om mij te volgen, en voel ook niet de behoefte om in de plaats van anderen te denken. Omgekeerd moet er ook niemand in mijn plaats nadenken of zeggen hoe ik moet leven, en al zeker geen mensen die niet eens (een deel van) hun eigen voedsel kunnen kweken of geen nagel in een plank kunnen slaan. Daar ben ik zelf wel groot genoeg voor.
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=138817
had uw andere thread niet het beoogde resultaat? of is er een reden waarom u exact dezelfde hier nog eens opent? Mss omdat niemand u blijkt te volgen in uw toogpraat?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 16 mei 2010 om 22:37. |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |