Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2022, 18:29   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In die toekomst zullen alle warenhuizen met (grote) parkings laadpaalparkeerplaatsen hebben. (te lang voor scrabble)

Dat noemt men extra dienstverlening.

https://www.hln.be/mobiliteit/kaart-....google.com%2F
Lidl biedt dat gratis aan.
Ik begrijp niet waarom mijn koopwaar duurder moet zijn zodat anderen gratis kunnen laden.
Ondertussen hebben ze natuurlijk problemen met stroomdieven.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 18:30   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.553
Standaard

Onlangs was er iemand zijn auto aan het opladen aan een bouwwerf.

Wel nen dure oto maar geen geld meer voor den elentrik.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 18:56   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Lidl biedt dat gratis aan.
Ik begrijp niet waarom mijn koopwaar duurder moet zijn zodat anderen gratis kunnen laden.
Ondertussen hebben ze natuurlijk problemen met stroomdieven.
Niet alleen Lidl.

Uw koopwaar blijft even duur. Je bent ook niet verplicht daar te kopen.

Lidl kan dat inbrengen en-of krijgt er subsidie voor.

Benzine- en dieseldieven bestaan natuurlijk niet?

Waarom moet ik meer betalen aan een tankstation omdat bepaalde mensen een tankkaart krijgen?
https://financien.belgium.be/nl/Stat...e-brandstoffen

https://www.hln.be/binnenland/feiten...voer~ae073e63/

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2022 om 19:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 19:41   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.007
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Niet alleen Lidl.

Uw koopwaar blijft even duur. Je bent ook niet verplicht daar te kopen.

Lidl kan dat inbrengen en-of krijgt er subsidie voor.
Ergo, de (R)overheid zorgt weer voor een compleet verkloot beeld van de echte prijs van energie in velerlei vormen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 20:13   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Niet alleen Lidl.

Uw koopwaar blijft even duur. Je bent ook niet verplicht daar te kopen.

Lidl kan dat inbrengen en-of krijgt er subsidie voor.

Benzine- en dieseldieven bestaan natuurlijk niet?

Waarom moet ik meer betalen aan een tankstation omdat bepaalde mensen een tankkaart krijgen?
https://financien.belgium.be/nl/Stat...e-brandstoffen

https://www.hln.be/binnenland/feiten...voer~ae073e63/
Lidl of anderen kunnen dat bekostigen door een cadeau van 200% als aftrekpost.

Die wij betalen natuurlijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 20:48   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ergo, de (R)overheid zorgt weer voor een compleet verkloot beeld van de echte prijs van energie in velerlei vormen.
Fietsvergoeding ook? Dat is eigen energie.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 20:52   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Lidl of anderen kunnen dat bekostigen door een cadeau van 200% als aftrekpost.

Die wij betalen natuurlijk.
En wij betalen ook de miljarden subsidies aan de salaris- en bedrijfswagens.

Die met een BEV rijden betalen ook navenant meer BTW die mogen dan af en toe een verwaarloosbare aalmoes krijgen.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2022 om 21:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 02:57   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.007
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Fietsvergoeding ook? Dat is eigen energie.
Ook dat geeft een vertekend beeld.

Verbruik van een fietser is 750W per uur tegen 20km/u.

Kost 750W €5?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 06:32   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Lidl of anderen kunnen dat bekostigen door een cadeau van 200% als aftrekpost.

Die wij betalen natuurlijk.
Zo simpel is het.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 06:33   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En wij betalen ook de miljarden subsidies aan de salaris- en bedrijfswagens.

Die met een BEV rijden betalen ook navenant meer BTW die mogen dan af en toe een verwaarloosbare aalmoes krijgen.
U betaalt geen kloten aan de bedrijfswagens.
Dat is loon waar die mensen voor gewerkt hebben.
U heeft daar zelfs geen steentje aan bijgedragen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 09:25   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik stelde de vraag al eerder

Vraag eens aan 100 mensen of de wagen waar hij/zij met rijden wel hun eigen wagen is. (bedrijfs/leasing/andere...)

Dat gaat lachen worden denk ik.
De meesten die ik ken zijn (niet zo kleine) zelfstandigen en kunnen hun auto dus via hun bedrijf aankopen.
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 09:45   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U betaalt geen kloten aan de bedrijfswagens.
Dat is loon waar die mensen voor gewerkt hebben.
U heeft daar zelfs geen steentje aan bijgedragen.
Natuurlijk betaald iedereen mee aan die bedrijfswagenspolitiek.

https://www.hln.be/binnenland/feiten...voer~ae073e63/

Het Federale Planbureau maakte vorig jaar dan weer een inschatting van 1,5 miljard euro misgelopen ontvangsten in de personenbelasting, zonder bijvoorbeeld rekening te houden met extra subsidies in de sociale zekerheid.

De meest recente studie komt van de Europese Commissie, waar Groen eveneens naar verwijst. In een rapport over het milieubeleid van de lidstaten tikt Europa België fors op de vingers wanneer het gaat over de salariswagens. "Ondanks reeds genomen maatregelen om de belastinggrondslag voor bedrijfswagens verder af te stemmen op de CO2-uitstoot, wordt het privégebruik van deze voertuigen nog altijd sterk gesubsidieerd. Uitgaande van nationale belastingstelsels en verschillende vergelijkende schattingen vertegenwoordigt de gunstige fiscale behandeling bijna 3,75 miljard euro aan gederfde inkomsten."

De Commissie heeft het in de studie over 2 miljard euro aan gemiste inkomstenbelasting en 1,75 miljard euro aan sociale zekerheids inkomsten.

De Commissie verwijst ook opnieuw naar de OESO, die "in haar economische vooruitzichten erop heeft gewezen dat dit zwakke punt verdere vooruitgang in de aanpak van congestie, luchtvervuiling en de uitstoot van broeikasgassen belemmert".

Maatschappelijke kost

Naast een som aan gemiste inkomsten, heeft het systeem van salariswagens ook een hoge maatschappelijke kost. Die bedroeg volgens het Planbureau in 2016 905 miljoen euro per jaar, 0,23 procent van het bbp of 2.300 euro per salariswagen. Maatschappelijke kosten zijn bijvoorbeeld economisch verlies door een overmatig bezit van de wagen, bijkomende milieu- en externe congestiekosten die veroorzaakt worden door een overmatig gebruik van de wagen, vooral in de spits.

Volgens het Planbureau rijdt een salariswagen jaarlijks 6.000 kilometer meer dan particuliere auto's, de FOD Mobiliteit rekende zelfs uit dat een salariswagen jaarlijks gemiddeld 28.937 kilometer afmaalt, bijna het dubbel van het gemiddelde van alle ingeschreven personenwagens (14.999 kilometer). "Dat maakt dat salariswagens, die 7,8 procent uitmaken van de personenwagens, 15,7 procent van de gereden kilometers voor hun rekening nemen."

Gebruiken we in de cijfersoep rond de salariswagens het laatst beschikbare cijfer van 3,75 miljard euro gederfde inkomsten per jaar, waar Groen ook zelf naar verwijst, dan komen we met de maatschappelijke kost erbij geteld op grofweg 4,7 miljard euro.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 juli 2022 om 09:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 11:39   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Lidl biedt dat gratis aan.
Ik begrijp niet waarom mijn koopwaar duurder moet zijn zodat anderen gratis kunnen laden.
Ondertussen hebben ze natuurlijk problemen met stroomdieven.
Slimme gasten, die van de Lidl.

Ze trekken redelijk rijke luizen naar hun winkel, en die geven per kar en per bezoek meer uit dan een tsjoek-tsjoek of een leefloner.
Papieren reclame, internet reclame, advertenties ... allemaal minder efficiënt.

En een artikel over stroomdieven: alweer een grote advertentie gespaard.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 11:40   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Onlangs was er iemand zijn auto aan het opladen aan een bouwwerf.

Wel nen dure oto maar geen geld meer voor den elentrik.
Waarom zou een bezoekende ingenieur op een van zijn vele bouwwerven niet even aankoppelen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 11:45   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ergo, de (R)overheid zorgt weer voor een compleet verkloot beeld van de echte prijs van energie in velerlei vormen.
Een van de vele taken van de overheid is om gewenste gedragsbeïnvloeding te bewerkstelligen via fiscaliteit.

Een groot principe, teveel over gepraat maar te weinig gedaan, is:
de vervuiler betaalt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 12:18   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Natuurlijk betaald iedereen mee aan die bedrijfswagenspolitiek.

https://www.hln.be/binnenland/feiten...voer~ae073e63/

Het Federale Planbureau maakte vorig jaar dan weer een inschatting van 1,5 miljard euro misgelopen ontvangsten in de personenbelasting, zonder bijvoorbeeld rekening te houden met extra subsidies in de sociale zekerheid.

De meest recente studie komt van de Europese Commissie, waar Groen eveneens naar verwijst. In een rapport over het milieubeleid van de lidstaten tikt Europa België fors op de vingers wanneer het gaat over de salariswagens. "Ondanks reeds genomen maatregelen om de belastinggrondslag voor bedrijfswagens verder af te stemmen op de CO2-uitstoot, wordt het privégebruik van deze voertuigen nog altijd sterk gesubsidieerd. Uitgaande van nationale belastingstelsels en verschillende vergelijkende schattingen vertegenwoordigt de gunstige fiscale behandeling bijna 3,75 miljard euro aan gederfde inkomsten."

De Commissie heeft het in de studie over 2 miljard euro aan gemiste inkomstenbelasting en 1,75 miljard euro aan sociale zekerheids inkomsten.

De Commissie verwijst ook opnieuw naar de OESO, die "in haar economische vooruitzichten erop heeft gewezen dat dit zwakke punt verdere vooruitgang in de aanpak van congestie, luchtvervuiling en de uitstoot van broeikasgassen belemmert".

Maatschappelijke kost

Naast een som aan gemiste inkomsten, heeft het systeem van salariswagens ook een hoge maatschappelijke kost. Die bedroeg volgens het Planbureau in 2016 905 miljoen euro per jaar, 0,23 procent van het bbp of 2.300 euro per salariswagen. Maatschappelijke kosten zijn bijvoorbeeld economisch verlies door een overmatig bezit van de wagen, bijkomende milieu- en externe congestiekosten die veroorzaakt worden door een overmatig gebruik van de wagen, vooral in de spits.

Volgens het Planbureau rijdt een salariswagen jaarlijks 6.000 kilometer meer dan particuliere auto's, de FOD Mobiliteit rekende zelfs uit dat een salariswagen jaarlijks gemiddeld 28.937 kilometer afmaalt, bijna het dubbel van het gemiddelde van alle ingeschreven personenwagens (14.999 kilometer). "Dat maakt dat salariswagens, die 7,8 procent uitmaken van de personenwagens, 15,7 procent van de gereden kilometers voor hun rekening nemen."

Gebruiken we in de cijfersoep rond de salariswagens het laatst beschikbare cijfer van 3,75 miljard euro gederfde inkomsten per jaar, waar Groen ook zelf naar verwijst, dan komen we met de maatschappelijke kost erbij geteld op grofweg 4,7 miljard euro.
Het federale planbureau kent de kloten van Schoof van economie.
Kom daar dus niet mee aandraven.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 juli 2022 om 12:20.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 12:19   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom zou een bezoekende ingenieur op een van zijn vele bouwwerven niet even aankoppelen?
's Nachts na de werkuren van de bouwvakkers?
Wat doet zo ne ingenieur daar dan?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 12:20   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een van de vele taken van de overheid is om gewenste gedragsbeïnvloeding te bewerkstelligen via fiscaliteit.

Een groot principe, teveel over gepraat maar te weinig gedaan, is:
de vervuiler betaalt.
Den elentrikverbruiker is ook ne vervuiler.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 12:41   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.007
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een van de vele taken van de overheid is om gewenste gedragsbeïnvloeding te bewerkstelligen via fiscaliteit.
Het enige een overheid zou mogen doen is een kader maken waarbinnen mensen vrij kunnen handelen.

Citaat:
Een groot principe, teveel over gepraat maar te weinig gedaan, is:
de vervuiler betaalt.
Vervuilers , da's een zelfoplossend probleem. Veel vervuiling, veel doden, minder vervuilers, minder vervuiling, minder doden enzoverder.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2022, 11:46   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
's Nachts na de werkuren van de bouwvakkers?
Wat doet zo ne ingenieur daar dan?
Was er een koeken tiene bij?
Nen Tesla-poeper zoals ze zeggen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 juli 2022 om 11:49.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be