![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Best wel extreem om zelfs een begrafenis zo te beletten. Dat is weinig respect en erg cynisch. Nu ja, het is de regelgeving, maar tussenspringen is zou netjes zijn. Deze dienst gaat door over de taalgrens wel, gelukkig. Laatst gewijzigd door Weyland : 4 augustus 2022 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In onderstaande berichten schrijf je dat ik problemen zou hebben met de Koerdische afkomst van Zuhal Demir zonder daar een bewijs van te leveren. Ik ben 100% mij ooit negatief over Koerden uitgelaten te hebben en al helemaal niet over de afkomst van Zuhal Demir. In real life zou ik je hiervoor een klacht wegens smaad en laster aan je broek gesmeerd hebben omdat ik door zulke ongefundeerde beweringen schade zou ondervinden. Citaat:
Citaat:
Maar omdat ik de slechtste nog niet ben, geef ik je zoektools om de post waarin ik volgens jou mij negatief over de afkomst van Zuhal Demir terug te vinden. Voeg hieronder nog trefwoorden naar keuze toe en plak de onderstaande lijn dan in google. Het zou hooguit een minuutje ofzo moeten duren om te vinden waar je mij van beschuldigt in het geval het waar zou zijn. site:forum.politics.be "Ke Nan" Zuhal Demir
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 4 augustus 2022 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik accepteer je excuses en mijn respect ook daarvoor. Case closed.
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou jou ook vaker als Limburger, trouwens. Laatst gewijzigd door Weyland : 4 augustus 2022 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als Nederlandse Brabander ben ik doorgaans pro-Vlaams, maar er zijn grenzen. Dit is gewoon kleinzielig mensen schoppen, die het al zwaar hebben. Niet erg medemenselijk en niet wat het Lam Gods ons heeft geleerd, om het even Katholiek te verwoorden, maar ook atheïsten schaamt u. Ongetwijfeld waren velen bang voor een precedent werking.... Overigens vind ik, dat Franstaligen die na een bepaalde periode in Nederlandstalig België wonen, grotendeels het Vlaams gewest maar soit (we moeten ergens Brussel mee terugveroveren), gewoon Nederlands moeten leren, geen mitsen en maren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Brugse zot gaan tappen Velo's gaan slijten in de woestijn Kaarsjes branden bij de paus Frietjes venten Speelgoedprincesjes gaan verkopen.... Voor de rest bewijst Jambon het totale failliet van het dom idiote splitsingsdenken.
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Waar hebben onze voorouders voor gevochten behalve om te overleven, hun kinderen te voeden en een betere toekomst te geven ?
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Pak er eens een geschiedenisboek bij zou ik zeggen. Zonder de Vlaamse Beweging zou u niet eens in staat geweest zijn om op mijn eerdere bijdrage te reageren omdat u louter Franstalig zou zijn. En ja, ik weet het, uw gebrek aan vaderlandsliefde (en ruggengraat!) weerhoud u ervan om hier ook maar iets om te geven. Maar (gelukkig) zegt dit meer over u dan over de gemiddelde Vlaming. Fijne dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
En zou dat erg zijn dat ik in een ander historisch scenario franstalig zou geweest zijn, of Duitstalig of Spaanstalig .... of als we de historie lang genoeg uitrekken Latijnstalig ? Neen, zou mij geen hol uitmaken. Want ik zou nog moeten werken om in mijn onderhoud te voorzien, ik zou nog moeten ademen om te overleven, de zon zou nog opkomen en zou ik minder gelukkig zijn ? Alsof de zonsopgang en geluk taalafhankelijk zouden zijn. Ik wil maar zeggen dat de moedertaal van iemand een loutere toevalligheid is die door de loop van de geschiedenis wordt bepaald. En dat dit nu Vlaams is (niet Nederalands !!!), ben ik daar best tevreden mee en kan ik de verwezenlijkingen van de Vlaming in het Vlaams best pruimen. Het doet mij alleen zeer veel zeer aan mijn Vlaamse hart dat mensen die van zichzelf beweren "de echte Vlamingen te zijn" dat Vlaanderen en zijn geschiedenis willen kapot maken. Als ik zie wat een Vlaams nationalist wil doen met het kapotmaken van de agrarische pijler van de Vlaamse volksaard en wat een Vlaams nationalist aan het doen is met erfgoed van de beschermingslijst te schrappen....dan bloedt mijn Vlaamse hart.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 augustus 2022 om 07:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Was de Franse assimilatie geslaagd hadden we daar nu ook niet van wakker gelegen. Dan was dat het status quo, en Frans onze moedertaal. In die Franse moedertaal zou ik toegang hebben tot heel wat meer media dan in onze huidige Nederlandse moedertaal. Anderzijds denk ik niet dat ik zo vlot Engels gesproken zou hebben als nu. Voordelen en nadelen. Het is wat het is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 5 augustus 2022 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Ook toevallig omdat ik hier geboren ben. Net als mijn moedertaal Dus niets om via valse emotionaliteit enige fierheid of repultie voor te voelen. Mijn persoonlijkheid daarentegen wordt naast de gentische factor ook deels bepaald door mijn omgeving. Vlaanderen en de problemen van kleine Vlaamse generatieboeren zal daar allicht een rol in gespeeld hebben. En daar ben ik fier op. Waar ziet u dat ik mijn Vlaamse afkomst overboord wil gooien (bonjouren lijkt mij geen nederlands of Vlaams woord). Ik ben er juist heel fier op, doch plaats dit binnen het enig mogelijke perspectief van historisch toeval gecombineerd met wat voortplantingsactiviteiten van mijn ouders. Mocht iedereen evenveel Vlaming zijn dan ikzelf er zouden geen afbraakpogingen worden gedaan om de agrarische pijler van de (mijn !) Vlaamse volksaard kapot te maken. Er zouden geen erfgoedstukken van de beschermlijst verdwijnen die getuigen van een rijk en werkzaam verleden van de Vlaming. Waarom zouden anderen moeten bepalen hoe ik mij moet gedragen om te voldoen aan hun predikaat ?! U maakt van Vlaming zijn een meer dan religieuze rithus waar uitbundige deelname aan de erediensten een noodzakelijkheid is. Anders wordt men door de clerus naar de verdoemenis gewenst en worden uitgestoten zoals bij de Jehovas. Triestig om zien dat Vlaanderen en Vlaams gekidnapt wordt door zo'n bende maloten en morons.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 augustus 2022 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft natte dweil, daar heb ik geen bezwaar tegen. Past mooi bij wat Mark Twain ooit schreef: “The human race is a race of cowards; and I am not only marching in that procession but carrying a banner.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Maakt het voor u uit of ge Nederlandstalig of Franstalig zijt? Dat heel nationalistisch gezever is enkel een middel om bepaalde figuren aan macht te helpen. Vergelijkbaar met godsdienst gezever. Welke band zou ik trouwens moeten hebben met de Nederlandse taal? Mijn moedertaal is Limburgs. Of mijn taal om met een grotere groep mensen te communiceren nu Nederlands, Frans, Engels, Chinees of Russische... is. Dat maakt toch niks uit. Taal is een werkinstrument. Of ge nu met een rode hamen of een blauwe hamer een nagel inklopt, dat maakt toch ook geen verschil uit. De nagel in de plank kloppen is het doel. Zoals communiceren het doel is van taal. Ik snap niet dat zoveel mensen zich laten misbruiken als speelbal voor machtsgeile personen. PS Leer uw Nederlandse spreekwoorden en gezegdes: 'Wiens brood men eet diens woord men spreekt'. Ik hoop dat ge deze begrijpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Een zwart beest. Een zwarte leeuw met al dan niet rode klauwen Een fabeldier dus want zwarte leeuwen bestaan niet. Learn to live with it. Van Vlaanderen en Vlaming een Jehova geloof maken is het droevigste dat ik mee maak. Wie niet slaafs onderworpen aan het Vlaemen-analoog van de Bijbel de erediensten meebrult, die wordt uitgestoten door de morons van de Vlaemen-clerus. Zoiets verdient het fiere Vlaanderen en de trotse Vlaming niet
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom maakt het voor de Franstaligen dan blijkbaar wel zeer veel uit dat zij Franstalig kunnen blijven als zij zich in een Nederlandstalig gebied komen vestigen? Zij eisen faciliteiten ,Franstalige rechters in Vlaams Brabant,Franstalige missen in Vlaams Brabant en willen in het Frans bediend worden in de plaatselijke winkels. Alweer die twee maten en twee gewichten voor Nederlandstaligen en Franstaligen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben Belg...staat op mijn identiteitskaart op die manier En idd ik ben in het Vlaamse deel van België geboren. Wat die Franstaligen willen en waarom moet u aan hen gaan vregen. Kan mij echt geen lor schelen. En als die winkels die mensen in hun eigen taal bedient, dan is het toch dat de winkelier er denkt aan te kunnen verdienen. Trouwens niemand hoeft zich te moeien welke taal er binnen een zaak wordt gesproken, ook als het over klantencontacten gaat. Bij beleefde zaken bepaalt de klant dat, binnen de mate van het mogelijke. En die missen...zal in alle mogelijke betekenissen van het woord niet de minste van mijn bekommernissen zijn. Gans die taalonnozelheden zie ik als een mier die zich aandient om geneukt te worden.
![]() |