Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2022, 23:12   #27861
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Tommeke
Die oligarchen zijn geen doetjes dat zijn net als hun Oekraiense collegas maffiosi met erg veel vijanden. Wie zegt trouwens dat ze zich uitspraken tegen de oorlog?
Klopt, in Oekraine lopen er corrupte oligarchen en criminelen rond. Maar we zijn ondertussen een stap verder: blijkbaar geef je nu toe dat het in Rusland krankzinnig corrupt is en dat moord daar een gewone zaak is en het daar geen haar beter is dan in Oekraine?

Citaat:
Die journaliste die live tijdens het journaal op de belangrijkste Russische zender een plakkaat tegen de oorlog ophield, werd vandaag veroordeeld tot een boete van 800 euro.
Zoals ik al zei, in een dictatuur heeft men voorbeelden nodig om schrik aan te jagen. Hier inderdaad een maandloon straf, anderen zoals Vladimir Kara-Moerza of Aleksej Gorinov vliegen echt wel in de gevangenis voor jaren, enkel en alleen omdat ze zich hebben uitgesproken tegen de oorlog. Als het hier in het Westen dan zo veel erger is, geef dan eens een voorbeeld van gevangenisstraffen die hier zijn uitgesproken tegen gekken die de oorlog steunen? En kom niet af met voorbeelden over Oekraïne, we hebben het hier over het westen. Ik wil zelfs een bonus geven: gevangenisstraf die is uitgesproken om een mening uit te spreken tegenover eender welk totalitair regime.

Citaat:
Er wonen erg veel etnische Russen, Oekrai?ne werd pas onafhankelijk nadat er afspraken gemaakt waren dat het land in een supranationaal verbond zou blijven met Rusland. Ook is er het vredesakkoord van Minsk, dat Rusland medeondertekende.
Oekraïne werd onafhankelijk in 1991 (of er nu etnische russen wonen of niet), pas in 1994 tekende men de deal over het verwijderen van de kernwapens en de bescherming van de neutraliteit van het grondgebied van Oekraïne. Europa zou dus eigenlijk wel degelijk verder moeten gaan om Oekraïne te beschermen, dat is zo afgesproken. Minsk akkoorden werden aan beide zijden geschonden en keuren een *invasie* absoluut niet goed. In Cherson blokkeert men bv. nu al Oekraïense sim kaarten en begint men de roebel te pushen. Dat is dus verovering.

Citaat:
Euromaidanpress al eens gelezen?
Euromaidanpress is Oekrains. We hebben het hier over het westen. Een ander voorbeeldje, heb je al eens naar Vecher s Vladimirom Solovjym gekeken? Een pure fascist die op nationale staatstelevisie zich al heeft uitgesproken over heropvoeding van Oekrainers, uitroeiing goedpraat en zelfs pro nucleaire aanval is. Vind je het dan niet ironisch dat Rusland over nazi's praat, als zo'n figuren (elke dag!) aan het woord komen op de nationale TV? Geef eens een voorbeeld in Europa waar men "uitroeiing" of "heropvoeding" promoot?

Citaat:
Poroshenko heeft zelf aangegeven dat er geen pensioenen meer worden uitbetaald in "bezet gebied". Om zich te registreren als "internally displaced person" moet je de frontlijn oversteken en een hele bureaucratische hel doorlopen, wat voor gepensioneerden niet simpel is.
Geef jij dan eens een suggestie wat men had moet doen? Zoals ik hiervoor al schreef, er werd op *enorme* schaal gefraudeerd met die pensioenen. En het geld ging waarschijnlijk ook nog eens naar wapens voor de rebellen. Lijkt me dus wel logisch dat de regering controle wil dat het enkel bij de juiste personen komt. De frontlijn oversteken was ook moeilijk net door de rebellen, die verplicht eigen paspoorten begonnen uit te geven in 2016 waar je je natuurlijk in Kiev niet mee kon registreren.
Anderzijds snap ik de gepensioneerden wel, die kennen die achtergrond niet, ze krijgen geen pensioen en zijn sowieso al niet pro overheid, Rusland geeft dan een habbekrats en koopt zo de goodwill van de mensen. En dat verklaart net de support in die gebieden waar je het over hebt.


Citaat:
Als dat de reden is dan moeten er ook geen journalisten meer naar Oekraine komen want de Oekraiense wetgeving is nog veel repressiever. Het is een drogreden om de extreem eenzijdige berichtgeving te verklaren.
Westerse journalisten mogen gewoon Oekraïne binnen en zijn daar ook. En daar is *onze* nieuwsgeving opgebaseerd. Het is ook interessant dat je het altijd over het zogezegde "gniloj zapad" hebt en dan telkens enkel kan afkomen met voorbeelden uit Oekraïne.

Citaat:
Dit is een conflict tussen 2 landen die geen deel uitmaken van NAVO. Eigenlijk heeft het Westen hier niets mee te zien.
Het westen heeft beloofd de soevereiniteit van Oekraïne te verdedigen, haalde ik reeds aan.

[quote]
Vooral Russen die banden.hebben met het Westen of producten uit het Westen nodig hebben zijn hard getroffen. Chinese huishoudtoestellen zijn niet duurder geworden, wel westerse merken. Ook hier schiet het Westen in eigen voet. De Europeanen worden nu volledig uit de Russische markt gedwongen en wie eenmaal de goedkopere Chinese alternatieven gewend is zal niet meer terugkeren.
[quote]

Helemaal niet hoor, de Chinese producten zijn ondertussen ook een pak duurder. Een Haier kostte bv in 2020 rond de 25.000 roebel, nu rond de 40.000. En daar komt dan ook nog eens bij dat veel mensen hun job zijn kwijt gespeeld...

Citaat:
Dat moet niet perse. ik zou dat laten afhangen van de lokale bevolking in die febieden. Wat zij willen telt voor mij. Directe democratie, geen pseudo-democratie met pro-forma verkiezingen waaraan alleen pro-westerse partijen mogen deelnemen.
Jammer genoeg is het ondertussen moeilijk geworden voor mensen om zelf te beslissen. De censuur is volledig sinds de Russen er zitten, zoals ik al zei worden Oekraïne simkaarten geblokkeerd (toch voor data) en moet je Russische simkaarten gebruiken. Ondertussen is Google zelfs geblokkeerd zodat je eigenlijk enkel propaganda kan lezen. Als je maar een stuk van de informatie hebt en die is dan ook nog fake, hoe kan je dan beslissen?

Citaat:
Als de EU een totaal embargo tegen de VS en het VK instelt totdat Bush, Clinton en Blair zijn uitgeleverd aan Den Haag dan ga ik akkoord gaan met de sancties tegen Rusland. Israel moet ook een totaal embargo opgelegd krijgen tot ze de bezette gebieden verlaten.
Ik ben ook akkoord dat bv Blair of Clinton zou moeten gestraft worden. Maar het absoluut is wel whataboutism: u keurt het ene af, maar praat Rusland wel volledig goed.

Citaat:
Moest het Westen nooit de democratisch verkozen president hebben laten afzetten dan waren de Russen nooit binnengevallen.
Wacht, ik recapituleer even. Dus Oekraïne is quasi voor 100% corrupt volgens jou. Eerlijke verkiezingen zijn er niet, het zijn allemaal Westerse marionetten, er wordt gefraudeerd tot en met. Maar als er een pro-Russische president aan de macht is, dan is alles opeens democratisch gebeurd, en is het dus onmogelijk dat er een opstand bij het volk uitbreekt tegen die president. Snap ik het goed?

Citaat:
Het Oekraiense leger zou trouwens ook schieten moesten de Russen er niet zitten, zoals ze trouwens al 8 jaar doen, maar dan op rebellen en burgers.
In Cherson was het bv. altijd rustig, en daar schieten ze nu wel, dus dat is onzin.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 23:12   #27862
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Tommeke
Die oligarchen zijn geen doetjes dat zijn net als hun Oekraiense collegas maffiosi met erg veel vijanden. Wie zegt trouwens dat ze zich uitspraken tegen de oorlog?
Klopt, in Oekraine lopen er corrupte oligarchen en criminelen rond. Maar we zijn ondertussen een stap verder: blijkbaar geef je nu toe dat het in Rusland krankzinnig corrupt is en dat moord daar een gewone zaak is en het daar geen haar beter is dan in Oekraine?

Citaat:
Die journaliste die live tijdens het journaal op de belangrijkste Russische zender een plakkaat tegen de oorlog ophield, werd vandaag veroordeeld tot een boete van 800 euro.
Zoals ik al zei, in een dictatuur heeft men voorbeelden nodig om schrik aan te jagen. Hier inderdaad een maandloon straf, anderen zoals Vladimir Kara-Moerza of Aleksej Gorinov vliegen echt wel in de gevangenis voor jaren, enkel en alleen omdat ze zich hebben uitgesproken tegen de oorlog. Als het hier in het Westen dan zo veel erger is, geef dan eens een voorbeeld van gevangenisstraffen die hier zijn uitgesproken tegen gekken die de oorlog steunen? En kom niet af met voorbeelden over Oekraïne, we hebben het hier over het westen. Ik wil zelfs een bonus geven: gevangenisstraf die is uitgesproken om een mening uit te spreken tegenover eender welk totalitair regime.

Citaat:
Er wonen erg veel etnische Russen, Oekrai?ne werd pas onafhankelijk nadat er afspraken gemaakt waren dat het land in een supranationaal verbond zou blijven met Rusland. Ook is er het vredesakkoord van Minsk, dat Rusland medeondertekende.
Oekraïne werd onafhankelijk in 1991 (of er nu etnische russen wonen of niet), pas in 1994 tekende men de deal over het verwijderen van de kernwapens en de bescherming van de neutraliteit van het grondgebied van Oekraïne. Europa zou dus eigenlijk wel degelijk verder moeten gaan om Oekraïne te beschermen, dat is zo afgesproken. Minsk akkoorden werden aan beide zijden geschonden en keuren een *invasie* absoluut niet goed. In Cherson blokkeert men bv. nu al Oekraïense sim kaarten en begint men de roebel te pushen. Dat is dus verovering.

Citaat:
Euromaidanpress al eens gelezen?
Euromaidanpress is Oekrains. We hebben het hier over het westen. Een ander voorbeeldje, heb je al eens naar Vecher s Vladimirom Solovjym gekeken? Een pure fascist die op nationale staatstelevisie zich al heeft uitgesproken over heropvoeding van Oekrainers, uitroeiing goedpraat en zelfs pro nucleaire aanval is. Vind je het dan niet ironisch dat Rusland over nazi's praat, als zo'n figuren (elke dag!) aan het woord komen op de nationale TV? Geef eens een voorbeeld in Europa waar men "uitroeiing" of "heropvoeding" promoot?

Citaat:
Poroshenko heeft zelf aangegeven dat er geen pensioenen meer worden uitbetaald in "bezet gebied". Om zich te registreren als "internally displaced person" moet je de frontlijn oversteken en een hele bureaucratische hel doorlopen, wat voor gepensioneerden niet simpel is.
Geef jij dan eens een suggestie wat men had moet doen? Zoals ik hiervoor al schreef, er werd op *enorme* schaal gefraudeerd met die pensioenen. En het geld ging waarschijnlijk ook nog eens naar wapens voor de rebellen. Lijkt me dus wel logisch dat de regering controle wil dat het enkel bij de juiste personen komt. De frontlijn oversteken was ook moeilijk net door de rebellen, die verplicht eigen paspoorten begonnen uit te geven in 2016 waar je je natuurlijk in Kiev niet mee kon registreren.
Anderzijds snap ik de gepensioneerden wel, die kennen die achtergrond niet, ze krijgen geen pensioen en zijn sowieso al niet pro overheid, Rusland geeft dan een habbekrats en koopt zo de goodwill van de mensen. En dat verklaart net de support in die gebieden waar je het over hebt.


Citaat:
Als dat de reden is dan moeten er ook geen journalisten meer naar Oekraine komen want de Oekraiense wetgeving is nog veel repressiever. Het is een drogreden om de extreem eenzijdige berichtgeving te verklaren.
Westerse journalisten mogen gewoon Oekraïne binnen en zijn daar ook. En daar is *onze* nieuwsgeving opgebaseerd. Het is ook interessant dat je het altijd over het zogezegde "gniloj zapad" hebt en dan telkens enkel kan afkomen met voorbeelden uit Oekraïne.

Citaat:
Dit is een conflict tussen 2 landen die geen deel uitmaken van NAVO. Eigenlijk heeft het Westen hier niets mee te zien.
Het westen heeft beloofd de soevereiniteit van Oekraïne te verdedigen, haalde ik reeds aan.

Citaat:
Vooral Russen die banden.hebben met het Westen of producten uit het Westen nodig hebben zijn hard getroffen. Chinese huishoudtoestellen zijn niet duurder geworden, wel westerse merken. Ook hier schiet het Westen in eigen voet. De Europeanen worden nu volledig uit de Russische markt gedwongen en wie eenmaal de goedkopere Chinese alternatieven gewend is zal niet meer terugkeren.
Helemaal niet hoor, de Chinese producten zijn ondertussen ook een pak duurder. Een Haier kostte bv in 2020 rond de 25.000 roebel, nu rond de 40.000. En daar komt dan ook nog eens bij dat veel mensen hun job zijn kwijt gespeeld...

Citaat:
Dat moet niet perse. ik zou dat laten afhangen van de lokale bevolking in die febieden. Wat zij willen telt voor mij. Directe democratie, geen pseudo-democratie met pro-forma verkiezingen waaraan alleen pro-westerse partijen mogen deelnemen.
Jammer genoeg is het ondertussen moeilijk geworden voor mensen om zelf te beslissen. De censuur is volledig sinds de Russen er zitten, zoals ik al zei worden Oekraïne simkaarten geblokkeerd (toch voor data) en moet je Russische simkaarten gebruiken. Ondertussen is Google zelfs geblokkeerd zodat je eigenlijk enkel propaganda kan lezen. Als je maar een stuk van de informatie hebt en die is dan ook nog fake, hoe kan je dan beslissen?

Citaat:
Als de EU een totaal embargo tegen de VS en het VK instelt totdat Bush, Clinton en Blair zijn uitgeleverd aan Den Haag dan ga ik akkoord gaan met de sancties tegen Rusland. Israel moet ook een totaal embargo opgelegd krijgen tot ze de bezette gebieden verlaten.
Ik ben ook akkoord dat bv Blair of Clinton zou moeten gestraft worden. Maar het absoluut is wel whataboutism: u keurt het ene af, maar praat Rusland wel volledig goed.

Citaat:
Moest het Westen nooit de democratisch verkozen president hebben laten afzetten dan waren de Russen nooit binnengevallen.
Wacht, ik recapituleer even. Dus Oekraïne is quasi voor 100% corrupt volgens jou. Eerlijke verkiezingen zijn er niet, het zijn allemaal Westerse marionetten, er wordt gefraudeerd tot en met. Maar als er een pro-Russische president aan de macht is, dan is alles opeens democratisch gebeurd, en is het dus onmogelijk dat er een opstand bij het volk uitbreekt tegen die president. Snap ik het goed?

Citaat:
Het Oekraiense leger zou trouwens ook schieten moesten de Russen er niet zitten, zoals ze trouwens al 8 jaar doen, maar dan op rebellen en burgers.
In Cherson was het bv. altijd rustig, en daar schieten ze nu wel, dus dat is onzin.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 7 augustus 2022 om 23:14.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 23:31   #27863
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat jij je omringd met extremisten verbaast me niks. Je bent dat zelf ook.
Nederlands is niet mijn moedertaal maar dit is toch wel echt een kanjer van een dt fout hé.

Voor het zeer weinige dat jij hier komt zeggen - bijna altijd zijn het hatelijke off-topic one-liners om mensen persoonlijk aan te vallen - kan dat dt geflater wel tellen.

Hier een screenshot van je laatste "bijdragen" van tolerantie en "wijsheid" aan dit forum. Lijkt wel Het werk van een liberale extremist die geen andere meningen duldt. Met dt overigens.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  lib.PNG
Bekeken: 20
Grootte:  60,4 KB
ID: 116592
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 00:05   #27864
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat jij je omringd met extremisten verbaast me niks. Je bent dat zelf ook.
Taalfouten als argument gebruiken is een bewijs dat men er geen echte heeft.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 02:57   #27865
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Taalfouten als argument gebruiken is een bewijs dat men er geen echte heeft.

Flamebaiters mogen op taalfouten gewezen worden. Maar dat begrijp jij niet.


Kijk, mijn argumenten staan in dezelfde post, inclusief bewijsmateriaal. Maar ik zal er nog eens wat meer geven.

* Iemand die nog geen 10 posten plaatst op 4 maanden tijd, geen énkele inhoudelijk of langer dan 1 zin, en dan nog enkel om hatelijk te komen doen, mag niet / verdient niet op taalfouten aangesproken worden volgens u??


* U verdedigt hier bewust een persoon met constant destructive posten ("flamebaiting" ). T.o.v. tomm die de moeite neemt hier letterlijk duizenden lange, inhoudelijk interessante posten te plaatsen, of u het er nu mee eens bent of niet. Daarmee kennen we dus uw prioriteiten. Als het maar anti-russen zijn, dan mag alles.


* Ik ben ideologische tegenstander van tomm, op heel veel punten. Toch zal ik hem verdedigen wanneer de situatie er om vraagt, wanneer doodgewone universele principes van elementaire deftigheid en intellectuele eerlijkheid er om vragen.


* Als u zelfs in zulke doodgewone dingen niet een beetje objectief kan zijn, of erger nog, het punt niet eens begrijpt, dan bewijst u enkel maar dat het geen enkele zin heeft met mensen met zulke houding of zwakke prioriteiten te discussieren.

Apropos, argumenten kunnen u geen reet schelen Anselmo.

* Mijn mening is gekend. Argumentatie heb ik al honderd keer gegeven. Er is hier nog nooit iemand van gedacht veranderd met al dat geargumenteer. Intussen lees ik wel mee, en dan heb ik het recht duidelijk storende flamebaiters even tegenwind te geven.

Vooral als die zelfde flamebaiter al eens aangepakt werd door de moderatie voor zulk storend gezeik. Hij zal wel weten waarover ik het heb.


En nu ben je uiteraard op je pik getrapt.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 06:56   #27866
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht

* U verdedigt hier bewust een persoon met constant destructive posten ("flamebaiting" ). T.o.v. tomm die de moeite neemt hier letterlijk duizenden lange, inhoudelijk interessante posten te plaatsen,
in zijn laatste post beweert Tomm dat hij momenteel in Odessa en dus oorlogsgebied zit.
daar spreekt hij actief met honderden lokale bewoners en blijkbaar is 70 ?* 80% daarvan pro russisch en zijn die mensen doodsbang vh westen

met alle respect
maar dat is geen inhoudelijk interessante en/of objectie onderbouwde bewering.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 07:54   #27867
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Ik heb mijn vrienden geholpen ben hier niet voor toeristische redenen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Op cafe geweest, gaan dansen, in parken rondgelopen, etc. en telkens met mensen in gesprek geraakt.
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 08:11   #27868
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Mooie verhaaltjes, compleet ongeloofwaardig uiteraard.
Zelfs je status als 'Belg' beschermt je niet als je nu, in de huidige omstandigheden publiek pro-Russische geluiden zou laten horen in Odesa of die omgeving, al dan niet met een steenkool-accent.
Dat pro-Rusland kan nog subtiel verborgen worden. Maar in een land-in-oorlog, met een duidelijk buitenlands accent, "spontaan" mensen in het russisch gaan aanspreken... Ik zou direct denken dat ik met een GRU/SVR humint officer te doen heb en zou die ook maar wat napraten.
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.

Laatst gewijzigd door Visjnu : 8 augustus 2022 om 08:12.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 08:39   #27869
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Dan wordt je minstens in elkaar geslagen of erger : dan wordt je bont en blauw overgeleverd aan de Oekraiense SBU.
als tommeke in Oost-oekraiene dezelfde praat verkoopt als hier, zelfs in google-translate russisch, wordt hij afgevoerd als collaborateur
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 10:17   #27870
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U bent hier nooit geweest en citeert een propagandasite als bron van informatie.
Ik ben net als iedereen vooringenomen maar ik vraag wel heel veel mensen naar hun mening.
…ge zegt zelf dat ge vooringenomen zijt en ik zou uw weergave van uw ontmoetingen met local op uw woord moeten geloven?…
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 10:19   #27871
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat gebeurt er met mensen die zich tijdens een telefonische enquête positief zouden durven uitlaten over Rusland in Oekraïne?
Niets, maar dan ook niets zal ooit genoeg zijn om uw mening over wat dan ook te doen veranderen. Ik doe geen moeite meer hoor.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 10:46   #27872
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
in zijn laatste post beweert Tomm dat hij momenteel in Odessa en dus oorlogsgebied zit.
daar spreekt hij actief met honderden lokale bewoners en blijkbaar is 70 ?* 80% daarvan pro russisch en zijn die mensen doodsbang vh westen

met alle respect
maar dat is geen inhoudelijk interessante en/of objectie onderbouwde bewering.
Ik begrijp u hier wel, maar niet alles wat tomm zegt is daarom zever hé. Ik kwam ginder ook af en toe in het verleden en veel wat hij zegt is ook mijn ervaring.

Hij verdient het zeker niet door niets bijdragende boelzoekers op laffelijke wijze uitgekafferd te worden zonder "argumentatie" omdat hij een makkelijk doelwit is om uit te kafferen.

Ik heb ook bronnen (gemengde families rus/oekr) ter plaatse. Het is en blijft echter - ook voor hen- enorm moeilijk te achterhalen wat er ter plaatse echt gebeurt. En wat betreft de steun van de bevolking : mensen zijn bang. Bang vooral van de Oekraiense gestapo met hun snelrecht en gebruikte methodes.

Politie aan Oekraiense kant kan gewoon je huis binnenvallen en onmiddellijk nagaan wat je ook maar intikt op je telefoon en welke nieuwsbronnen (sociale media) je volgt. Als het hen niet aanstaat riskeer je je leven of gefolterd te worden.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 12:14   #27873
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Niets, maar dan ook niets zal ooit genoeg zijn om uw mening over wat dan ook te doen veranderen. Ik doe geen moeite meer hoor.
Een als logica gecamoufleerde persoonlijke aanval deed u. Vandaar mijn vraag.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 augustus 2022 om 12:14.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 12:14   #27874
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Ik begrijp u hier wel, maar niet alles wat tomm zegt is daarom zever hé.
als hij zegt dat de aarde rond is dan geloof ik hem wel

Citaat:
Ik kwam ginder ook af en toe in het verleden en veel wat hij zegt is ook mijn ervaring.
1 vd hoofdargumenten van zowat alle poetinfans hier:"wij toeteren dat we er ooit al zijn geweest en weten at er speelt ". sorry, dat is een drogreden want momentel zitten heir tienduizenden oekraieners. Die zijn hier niet op vakantie

Citaat:
Hij verdient het zeker niet door niets bijdragende boelzoekers
Hij zou ook kunnen stoppen met liegen en fantaseren
zijn intense aanwezigheid op dit forum is redelijk in tegenspraak met zijn verzinsels en fantasietjes

Citaat:
Ik heb ook bronnen (gemengde families rus/oekr) ter plaatse.
so? Ik zit met een oekraiens lief.
verzinsels of echt? op een room vanalles verzinne is makkelijk

Citaat:
Het is en blijft echter - ook voor hen- enorm moeilijk te achterhalen wat er ter plaatse echt gebeurt.
Rusland valt Oekraïene aan, brandt steden plat, berooft, verkracht, ontvoert en executeert Oekraieners op bevel van een dictator. een dictator die zich baseert op onzin maar elke tegenstand heeft uitgeschakeld

Citaat:
Politie aan Oekraiense kant kan
dat men in Oekraine, zeker in steden aan het front, actief op zoek gaat naar collaborateurs spreekt voor zich.
jou verhaal doet vooral aan een dictatuur denken, wat Oekraïne niet is
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 12:14   #27875
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Ik begrijp u hier wel, maar niet alles wat tomm zegt is daarom zever hé.
als hij zegt dat de aarde rond is dan geloof ik hem wel

Citaat:
Ik kwam ginder ook af en toe in het verleden en veel wat hij zegt is ook mijn ervaring.
1 vd hoofdargumenten van zowat alle poetinfans hier:"wij toeteren dat we er ooit al zijn geweest en weten at er speelt ". sorry, dat is een drogreden want momentel zitten heir tienduizenden oekraieners. Die zijn hier niet op vakantie

Citaat:
Hij verdient het zeker niet door niets bijdragende boelzoekers
Hij zou ook kunnen stoppen met liegen en fantaseren
zijn intense aanwezigheid op dit forum is redelijk in tegenspraak met zijn verzinsels en fantasietjes

Citaat:
Ik heb ook bronnen (gemengde families rus/oekr) ter plaatse.
so? Ik zit met een oekraiens lief.
verzinsels of echt? op een forum vanalles verzinnen is makkelijk

Citaat:
Het is en blijft echter - ook voor hen- enorm moeilijk te achterhalen wat er ter plaatse echt gebeurt.
Rusland valt Oekraïene aan, brandt steden plat, berooft, verkracht, ontvoert en executeert Oekraieners op bevel van een dictator. een dictator die zich baseert op onzin maar elke tegenstand heeft uitgeschakeld

Citaat:
Politie aan Oekraiense kant kan
dat men in Oekraine, zeker in steden aan het front, actief op zoek gaat naar collaborateurs spreekt voor zich.
jouw verhaal doet vooral aan een dictatuur denken, wat Oekraïne niet is

Laatst gewijzigd door 1207 : 8 augustus 2022 om 12:15.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 12:28   #27876
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een als logica gecamoufleerde persoonlijke aanval deed u. Vandaar mijn vraag.
Lange-tenen-dag, blijkbaar…
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 12:33   #27877
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
als tommeke in Oost-oekraiene dezelfde praat verkoopt als hier, zelfs in google-translate russisch, wordt hij afgevoerd als collaborateur
Ja, ernstig nu, dat is echt een mogelijkheid…

Maar, ik weet niet wat allemaal te geloven van tomm’s persoonlijke ervaringen…
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 15:13   #27878
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

De russen en de collaboratie burgemeesters in de bezette gebieden ervaren problemen met de voorbereiding van hun fake referendum om daarna die gebieden te annexeren. Door verzet en tegenwerking zouden ze nu plannen om het referendum niet in één dag te laten plaatsvinden op normale manier maar via militairen huis na huis te laten afgaan en de mensen te 'interviewen'.
Verkiezingen at gunpoint dus.

https://www.understandingwar.org/bac...nflict-updates
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 20:38   #27879
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Lange-tenen-dag, blijkbaar…
Het was geen aanval op mij. U liet wat evidente opties weg (zoals dat mensen bang zijn om een telefonische enquête te beantwoorden) om dat een valse conclusie te pogen trekken. Niet de eerste keer. En ik geloof niet echt dat het domheid is.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 20:41   #27880
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Ondertussen wil Servië een Russische militaire basis en...

Citaat:
Moscow has informed Washington of a?*“temporary withdrawal”?*from the inspection regime under the START nuclear disarmament treaty, the Russian Foreign Ministry said on Monday. Citing treaty provisions for?*“exceptional circumstances,”?*Russia is saying the Western sanctions have prevented its inspectors from performing their duties, thus giving US inspectors an unfair advantage. Once the principle of parity and equality is restored, the inspections will resume, Russia said.

Laatst gewijzigd door Bach : 9 augustus 2022 om 21:03.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be