Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2022, 15:28   #101
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Lampen en ventilateurs ?? Gans Siberië staat vol cannabisplanten Die groeien daar nog sneller dan gras

Maar het interesseert niemand. Is te slap. Ze drinken liever wodka.

Bijlage 116595
ja wat is het thc niveau van die Siberische shit, ...

De hollanders hebben dat tot een ware kunst verheven, die hunne poeier is beter dan het spul uit het land van oorsprong.

En wodka recht uit de still zonder water bij, ... t zal wel zijn, daar kan geen wiet tegen op dat is ongeveer een kleine 70 volume procent alcohol. Dat is bekanst 2 x zo straf als wat ge hier uit een fles goei wodka krijgt.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 10 augustus 2022 om 15:29.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 15:30   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ja wat is het thc niveau van die Siberische shit, ...

De hollanders hebben dat tot een ware kunst verheven, die hunne poeier is beter dan het spul uit het land van oorsprong.
Geen idee maar feit is dat cannabis gewoon een plant is die op vele plaatsen gewoon in het wild groeit.

In Noord-Vietnam zag ik het ook gewoon in de bermen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 18:30   #103
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Geen idee maar feit is dat cannabis gewoon een plant is die op vele plaatsen gewoon in het wild groeit.

In Noord-Vietnam zag ik het ook gewoon in de bermen.
Waarom gebruiken ze het dan niet ? Of misschien wel.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 18:45   #104
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wie drugs gebruikt ook niet. Toch niet meer dan een zatlap.
Iemand die stoned is van de cocaïne leeft op een andere planeet, is onberekenbaar, en is niet ongevaarlijk.
Bij een zatlap hang het van de gradatie van de zattigheid af.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 augustus 2022 om 18:46.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:15   #105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom gebruiken ze het dan niet ? Of misschien wel.
Ik schreef het al het interesseert ze niet. Ze vinden het maar niks. Veel Russen vinden het meer iets voor slapjanussen.

Russen zuipen wodka als water en een fles wodka in je bast is wel van een ander kaliber dan een jointje roken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 augustus 2022 om 19:16.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:16   #106
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Iemand die stoned is van de cocaïne leeft op een andere planeet, is onberekenbaar, en is niet ongevaarlijk.
Bij een zatlap hang het van de gradatie van de zattigheid af.
Ik zou denken dat de hoeveelheid criminaliteit die gebeurt door zatlappen waarschijnlijk groter is dan de criminaliteit die gebeurt door stoned cocaine snuivers. Maar die twee vormen van criminaliteit zijn PIEPKLEIN vergeleken met de criminaliteit die voortkomt uit de drugsmaffia, die enkel maar kan bestaan omdat men drugs illegaal maakt.

Kortom, je zou bijna denken dat het TV virologen zijn die ook de war on drugs toepassen: om een KLEIN probleempje van criminaliteit door stoned zotten tegen te gaan, gaan ze een GROOT criminaliteitsprobleem organiseren door een drugsmaffia op te zetten (door drugs te verbieden).

We hebben hier voor de zoveelste keer waar de remedie veel en veel erger is dan de kwaal.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:19   #107
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Iemand die stoned is van de cocaïne leeft op een andere planeet, is onberekenbaar, en is niet ongevaarlijk.
Bij een zatlap hang het van de gradatie van de zattigheid af.
Familiefeesten in de jaren 60. Een tante van mij leefde al op een andere planeet na twee glazen wijn. Nonkel Hubert zag toen alle kleuren van de regenboog.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 20:08   #108
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja maar die varkskes hebben geen ventilateurs of dure lampen nodig.
Weet gij dat ge meer dan 500 gram per plant onder de Belgische zon kunt trekken? Vijf planten outdoor kunnen een mooie jaar voorraad geven als ge weet waarmee ge bezig zijt. Selectie is alles.
Maar tis omdat het zo stiekem moet gebeuren, dat zelden gebeurt.
Als ik haze outdoor zet, zaai ik die pas rond juli.
Zet ik die in april zonder door te toppen, komt die 2m boven het dak. Daar moet ge wel netten rond spannen of ze bezwijken onder hun gewicht. Indica’s of hybrides kunt ge zelfs al in februari onder led 15 tot 50 watt voorgroeien om dan buiten af te harden. Nothing beats the sun. De zon is gratis, regen ook; vang die massaal op.




Just let it be already. Dat is voor de meeste geen drugs maar medicijn. Al die chemie moet niet, maar medicinale cannabis is echt wel over tijd.

Indoor zijn ze trouwens overgeschakeld op led. 300 watt led = 600 watt hps.
Niet dat ze daarom minder verbruiken. Maar zoiets zou gewoon outdoor of in serres gekweekt moeten worden en dan aan 5 euro de gram verkocht worden. Weg met woekerprijzen. Drugs is meer waard dan een gram goud, dat kan toch niet zijn als de productie gratis kan zijn.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 10 augustus 2022 om 20:36.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 20:45   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Weet gij dat ge meer dan 500 gram per plant onder de Belgische zon kunt trekken? Vijf planten outdoor kunnen een mooie jaar voorraad geven als ge weet waarmee ge bezig zijt. Selectie is alles.
Maar tis omdat het zo stiekem moet gebeuren, dat zelden gebeurt.
Als ik haze outdoor zet, zaai ik die pas rond juli.
Zet ik die in april zonder door te toppen, komt die 2m boven het dak. Daar moet ge wel netten rond spannen of ze bezwijken onder hun gewicht. Indica’s of hybrides kunt ge zelfs al in februari onder led 15 tot 50 watt voorgroeien om dan buiten af te harden. Nothing beats the sun. De zon is gratis, regen ook; vang die massaal op.




Just let it be already. Dat is voor de meeste geen drugs maar medicijn. Al die chemie moet niet, maar medicinale cannabis is echt wel over tijd.

Indoor zijn ze trouwens overgeschakeld op led. 300 watt led = 600 watt hps.
Niet dat ze daarom minder verbruiken. Maar zoiets zou gewoon outdoor of in serres gekweekt moeten worden en dan aan 5 euro de gram verkocht worden. Weg met woekerprijzen. Drugs is meer waard dan een gram goud, dat kan toch niet zijn als de productie gratis kan zijn.
Miljaarde van zo een boom kan je 5 jaar smoren
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 21:22   #110
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Miljaarde van zo een boom kan je 5 jaar smoren
Smoren is slecht voor de gezondheid.
Zij die zich over ons klimaat buigen behouden de verkeerde economie.

__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 21:36   #111
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Miljaarde van zo een boom kan je 5 jaar smoren
Dat past niet op mijn balkon of ik krijg last met de buren.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 21:47   #112
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Weet gij dat ge meer dan 500 gram per plant onder de Belgische zon kunt trekken? Vijf planten outdoor kunnen een mooie jaar voorraad geven als ge weet waarmee ge bezig zijt. Selectie is alles.
Maar tis omdat het zo stiekem moet gebeuren, dat zelden gebeurt.
Als ik haze outdoor zet, zaai ik die pas rond juli.
Zet ik die in april zonder door te toppen, komt die 2m boven het dak. Daar moet ge wel netten rond spannen of ze bezwijken onder hun gewicht. Indica’s of hybrides kunt ge zelfs al in februari onder led 15 tot 50 watt voorgroeien om dan buiten af te harden. Nothing beats the sun. De zon is gratis, regen ook; vang die massaal op.




Just let it be already. Dat is voor de meeste geen drugs maar medicijn. Al die chemie moet niet, maar medicinale cannabis is echt wel over tijd.

Indoor zijn ze trouwens overgeschakeld op led. 300 watt led = 600 watt hps.
Niet dat ze daarom minder verbruiken. Maar zoiets zou gewoon outdoor of in serres gekweekt moeten worden en dan aan 5 euro de gram verkocht worden. Weg met woekerprijzen. Drugs is meer waard dan een gram goud, dat kan toch niet zijn als de productie gratis kan zijn.
Het is de distributiekost en witwassen dat geld kost, al die gasten die dat kunnen regelen werken niet gratis.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 21:53   #113
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zou denken dat de hoeveelheid criminaliteit die gebeurt door zatlappen waarschijnlijk groter is dan de criminaliteit die gebeurt door stoned cocaine snuivers. Maar die twee vormen van criminaliteit zijn PIEPKLEIN vergeleken met de criminaliteit die voortkomt uit de drugsmaffia, die enkel maar kan bestaan omdat men drugs illegaal maakt.
(...)
De drugsmaffia. Als ze elkaar afmaken door met bommekes te smijten of op elkaar schieten heb ik daar niet zo echt een probleem mee. Dan heb je een paar problemen minder omdat je ze oa niet meer in den bak moet steken.
Het enige probleem is dat ge als buur 's nachts wel eens serieus kunt verschieten.

De zatlappen. Die vormen een probleem louter omdat er een wet bestaat op de beteugeling van de openbare dronkenschap.
Dronken mensen doen niet noodzakelijk een vlieg kwaad.
Iemand die stoned is, en ik heb het niet over een partydrug als cannabis, daarmee is het opletten geblazen.
Of over welke criminaliteit bij zatlappen heb je het ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 22:06   #114
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De drugsmaffia. Als ze elkaar afmaken door met bommekes te smijten of op elkaar schieten heb ik daar niet zo echt een probleem mee. Dan heb je een paar problemen minder omdat je ze oa niet meer in den bak moet steken.
Het enige probleem is dat ge als buur 's nachts wel eens serieus kunt verschieten.

De zatlappen. Die vormen een probleem louter omdat er een wet bestaat op de beteugeling van de openbare dronkenschap.
Dronken mensen doen niet noodzakelijk een vlieg kwaad.
Iemand die stoned is, en ik heb het niet over een partydrug als cannabis, daarmee is het opletten geblazen.
Of over welke criminaliteit bij zatlappen heb je het ?
Pas op he Rudy, mijn x die mocht regelmatig op van die zaten passen. Omdat de flikken ze dan kwijt waren en geen verantwoordelijkheid meer hadden dropten ze die paljassen dan maar in de kliniek.

Waar dat ze dan op een dienst terecht komen waar een nachtverpleegster die onder controle moet houden.

Als dat brave zate zijn, hebde daar gene last van, maar als dat krapuul is, is dat heel iets anders.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 22:10   #115
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het is de distributiekost en witwassen dat geld kost, al die gasten die dat kunnen regelen werken niet gratis.
Maak het legaal en niets moet witgewassen worden?
Bedenk trouwens dat planten energie kunnen leveren.
Ge hebt zoveel andere doelen voor de plant dan alleen het recreatief gebruik.
Go green.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 22:55   #116
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het is de distributiekost en witwassen dat geld kost, al die gasten die dat kunnen regelen werken niet gratis.
Witwassen kan je in Nederland gewoon zelf door uw inkomen aan te geven en er belasting op te betalen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 01:00   #117
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maak het legaal en niets moet witgewassen worden?
Bedenk trouwens dat planten energie kunnen leveren.
Ge hebt zoveel andere doelen voor de plant dan alleen het recreatief gebruik.
Go green.
Juist ja. Met al die bosbranden tegenwoordig is cannabis kweken een optie die goed is voor mens en milieu.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 11 augustus 2022 om 01:01.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 06:01   #118
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Geen idee maar feit is dat cannabis gewoon een plant is die op vele plaatsen gewoon in het wild groeit.

In Noord-Vietnam zag ik het ook gewoon in de bermen.
Bij mij is er zo een plant in de hof vanzelf uitgekomen. Maar het heeft zelfs geen geur, waarschijnlijk een zaadje uit een mezenbol dat gekiemd is.

De overbuurman was de eerste die het zag staan, mij was het nog niet opgevallen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 07:39   #119
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bij mij is er zo een plant in de hof vanzelf uitgekomen. Maar het heeft zelfs geen geur, waarschijnlijk een zaadje uit een mezenbol dat gekiemd is.

De overbuurman was de eerste die het zag staan, mij was het nog niet opgevallen.
Ja ja
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 07:48   #120
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De zatlappen. Die vormen een probleem louter omdat er een wet bestaat op de beteugeling van de openbare dronkenschap.
Dronken mensen doen niet noodzakelijk een vlieg kwaad.
Iemand die stoned is, en ik heb het niet over een partydrug als cannabis, daarmee is het opletten geblazen.
Of over welke criminaliteit bij zatlappen heb je het ?
Rudy cannabis is nu eens alles behalve een partydrug. Cannabis is eerder een drug die men gebruikt om wat rustig te chillen met wat leuke muziek.

Iemand onder invloed van cannabis ligt liefst thuis wat op de sofa en valt niet zelden in slaap. Ik heb het dan wel over ervaren mensen die cannabis gebruiken en niet misbruiken

Aangaande agressiviteit denk ik dat iemand die agressief wordt na Alcohol dat in de meeste gevallen ook al in zich heeft wanneer hij of zij nuchter is.

In de meeste gevallen maakt alcohol wel wat overmoedig maar een zachtaardige vredelievende mens zal zelden in een beest veranderen ook als is hij stomdronken.

En verder heeft cannabis een plafond effect terwijl je met Alcohol door het plafond kan gaan wat wil zeggen dat je kan doordrinken tot je letterlijk doodvalt.
Met andere woorden je wordt zatter om zatter wat niet het geval is bij cannabis.

En uiteindelijk is de reactie op drugs altijd persoonsgebonden. Sommige mensen voelen na 4 slaappillen amper iets anderen slapen 24 uren met een halve pil.

In feite zou het niet slecht zijn mocht men in scholen wat les geven omtrent drugs en druggebruik.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 augustus 2022 om 08:09.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be