Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2022, 18:20   #27901
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Interessante ontwikkelingen in de Krim na de aanval op een luchtmachtbasis daar, in een gebied dat door velen veilig werd geacht. Russische burgers vluchten nu terug uit Krim naar Rusland.

Niet vergeten dat Rusland in al die tijd dat het Krim bezet, systematisch loyalisten aan Oekraine deporteert en vervangt door etnische, loyale Russen (veelal bureaucraten). The Great Replacement zeg maar, maar dan echt. Zie o.a. Dit oud artikel: https://www.rferl.org/amp/russia-acc.../29262130.html

Maakt het allemaal nog wat moeilijker want die mensen hebben in 8j daar een leven opgebouwd, gebruik makend van geconfisqueerd huizen en bedrijven van Tartaren e.d.

Maakt niet uit wat er de komende 6maanden nog gebeurt, de Krim gaat voor vele jaren een oorzaak van conflict zijn.
Ter illustratie:

https://twitter.com/chhendricks/stat...ajSmzo2h9nIjqQ
Oud 10 augustus 2022, 19:19   #27902
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Interessante ontwikkelingen in de Krim na de aanval op een luchtmachtbasis daar, in een gebied dat door velen veilig werd geacht. Russische burgers vluchten nu terug uit Krim naar Rusland.

Niet vergeten dat Rusland in al die tijd dat het Krim bezet, systematisch loyalisten aan Oekraine deporteert en vervangt door etnische, loyale Russen (veelal bureaucraten). The Great Replacement zeg maar, maar dan echt. Zie o.a. Dit oud artikel: https://www.rferl.org/amp/russia-acc.../29262130.html

Maakt het allemaal nog wat moeilijker want die mensen hebben in 8j daar een leven opgebouwd, gebruik makend van geconfisqueerd huizen en bedrijven van Tartaren e.d.

Maakt niet uit wat er de komende 6maanden nog gebeurt, de Krim gaat voor vele jaren een oorzaak van conflict zijn.
volgens rusland is de luchthaven en 9 vliegtuigen ontploft door een slordige sigaret

https://spravdi.gov.ua/en/russian-fo...-on-august-10/

brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:49   #27903
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Vanaf het ogenblik dat tomm zijn voeten de deur uitsteekt, staat er wel de één of andere Oekraïner klaar om tegen hem te klagen over Zelensky, de Navo en het Westen.

Dat moet toch ook niet leuk zijn, zo nooit eens 5 minuten op je gemak kunnen wandelen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:52   #27904
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vanaf het ogenblik dat tomm zijn voeten de deur uitsteekt, staat er wel de één of andere Oekraïner klaar om tegen hem te klagen over Zelensky, de Navo en het Westen.

Dat moet toch ook niet leuk zijn, zo nooit eens 5 minuten op je gemak kunnen wandelen.
Sedert 1991 kennen ze in Oekraine het "roofkapitalisme".
Een groot deel v.d. bevolking staat niet te springen om bij het kapitalistisch EU te komen !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:56   #27905
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een groot deel v.d. bevolking staat niet te springen om bij het kapitalistisch EU te komen !
Ik heb de indruk dat ze ook niet staan te springen om terug naar moedertje Rusland te gaan.

Allez, toch als ik zo afga op de vele gevechten dat ze leveren tegen Rusland.

Ik heb Oekraïne evenwel nog geen wapens zien richten op Europa.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 20:01   #27906
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Angry

Citaat:
Ik heb de indruk dat ze ook niet staan te springen om terug naar moedertje Rusland te gaan.

Allez, toch als ik zo afga op de vele gevechten dat ze leveren tegen Rusland.

Ik heb Oekraïne evenwel nog geen wapens zien richten op Europa.
OK maar de meesten zijn het Westers roofkapitalisme grondig beu.
Oud 10 augustus 2022, 20:20   #27907
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En tot en met 1991 kenden ze daar het roofcommunisme ...

Denk je dat dit véél beter was....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 20:31   #27908
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En tot en met 1991 kenden ze daar het roofcommunisme ...

Denk je dat dit véél beter was....
t/m 1991 had iedereen werk. Er was een goed pensioen. De mijnwerkers gingen op pensioen aan 50, de vrouwen aan 55, de mannen aan 60.
NU is dat helemaal anders.
Oud 10 augustus 2022, 20:35   #27909
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

@broedertje Paul

Ik heb toch liever 'Lous and the Yakuza' dan die trees waar u reclame voor maakt.
Oud 10 augustus 2022, 21:09   #27910
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
t/m 1991 had iedereen werk. Er was een goed pensioen. De mijnwerkers gingen op pensioen aan 50, de vrouwen aan 55, de mannen aan 60.
NU is dat helemaal anders.
Het was een paradijs. Iedereen deed alsof ie werkte en de overheid deed alsof ze betaalde. Voor alles was er een wachtlijst, die voor een radio slechts enkele jaren duurde. Voor een televisie rekende men in decennia. Een ijskast werd alleen geplaatst bij partijfunctionarissen na bewijs van trouw lidmaatschap (minimaal 20 jaar).

Er waren ook aparte winkels voor de hogere verantwoordelijke partijkaders en die waren altijd goed voorzien. Het plebs had trouwens geen benul van de gevergde inzet van deze leidende proletariërs. De gezondheidszorg was gratis maar alleen partijverantwoordelijken van voldoende niveau kregen een onmisbaar vals gebit in roestvrij staal.

Iedereen kreeg er wat hij verdiende en voor het plebs gold een lemen hut met een strooien dak evenveel als de datsja (buitenverblijf) van de secretaris-generaal van de partij, dat hij tijdens de weekeindes opzocht met zijn limousine.
Oud 10 augustus 2022, 21:49   #27911
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
@broedertje Paul

Ik heb toch liever 'Lous and the Yakuza' dan die trees waar u reclame voor maakt.
welke reclame ? heb je geen reclamefilter in uw browser
https://defence-blog.cohttps://defen...ase-in-crimea/
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 22:35   #27912
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Oekrainse president is al een paar maand perfect duidelijk,temeer gezien het misbruik dat de Russen van dat kapershol "de Krim" gemaakt hebben met kolossale schade aan de Oekrainse Republiek tot gevolg...

Oekraine wil en zal de Krim terug...punt....

De Republiek was vooral druk met de Zwarte Zee vloot ver weg te duwen....Totnogtoe was er sprake van "pesterijtjes" in de Krim,Blauw/Gele beschilderingen op officiele gebouwen,een drone die stoute dingen deed in Sevastopol.......opwarmertjes...grapjes bijna...

Maar nu dit,zowat 140 km van het front vandaag gebeurt een ongeval met een sigaret.....

Ongeacht wat de propaganda aldaar er van maakt,Russische toeristen,en mogelijk ook kolonisten weten al genoeg.......de vakantie is bijna over.....Ze riskeren straks in een soort fort te moeten leven en dat willen ze uiteraard niet....Die brug vanuit de Krim achterlangs de Zee van Azov staat er momenteel nog,het is tijd......

Laatst gewijzigd door kelt : 10 augustus 2022 om 22:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 03:08   #27913
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De Oekrainse president is al een paar maand perfect duidelijk,temeer gezien het misbruik dat de Russen van dat kapershol "de Krim" gemaakt hebben met kolossale schade aan de Oekrainse Republiek tot gevolg...

Oekraine wil en zal de Krim terug...punt....

De Republiek was vooral druk met de Zwarte Zee vloot ver weg te duwen....Totnogtoe was er sprake van "pesterijtjes" in de Krim,Blauw/Gele beschilderingen op officiele gebouwen,een drone die stoute dingen deed in Sevastopol.......opwarmertjes...grapjes bijna...

Maar nu dit,zowat 140 km van het front vandaag gebeurt een ongeval met een sigaret.....

Ongeacht wat de propaganda aldaar er van maakt,Russische toeristen,en mogelijk ook kolonisten weten al genoeg.......de vakantie is bijna over.....Ze riskeren straks in een soort fort te moeten leven en dat willen ze uiteraard niet....Die brug vanuit de Krim achterlangs de Zee van Azov staat er momenteel nog,het is tijd......
De Krim is en blijft Russisch. Net als Kherson, Donbass, etc. Wat het Westen doet of wil doet er helemaal niet toe.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 03:12   #27914
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is gewoon een voortzetting van de deportaties en volksverhuizingen van de Sovjets. Nu gaan ze trouwens getrukeerde volks raadplegingen doen in de gebieden die ze bezetten of die mensen er voor stemmen om Rus te worden. Men kan de uitslag raden, eens zo ver gaan ze dan zeggen dat het Westen en Oekraïne Rusland aanvallen.
Ze gaan ook kernwapens plaatsen in de gebieden die ervoor kozen deel uit te maken van Rusland. Elke raket krijgen ze dubbel en dik terug.
Oud 11 augustus 2022, 03:21   #27915
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Monasteries.

Kloosters gelijk ze hier zeggen.

Net als Voltian twijfel ik wat aan de authenticiteit. Het zou kunnen dat je daar echt bent. Maar het is net zo goed mogelijk dat je dit allemaal schrijft vanuit een veranda in Erps-Kwerps.
Zoals je wil. Vandaag trouwens gesproken met een Rus die erg gekant is tegen Putin en de vluchtelingen komt helpen. Hij woont al 15 jaar in Straatsburg en komt op voor het partijtje van Zemmour. Hij was ook al in Sovjet tijd een dissident en hij zegt dat Joden en Caucasiers Rusland kapot maken. Net als onder Stalin. Uiteraard steunt hij het regime in Kiev. Hij geeft toe dat de meningen hier erg verdeeld zijn en dat de westerse media dit verkeerd weergeven. Ondanks onze meningsverschillen zeer interessante kerel.
Oud 11 augustus 2022, 03:25   #27916
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zoek ze natuurlijk wel zelf op door naar Oekraine en Moldavie te reizen. Vanaf morgen keer ik terug via Roemenie, voor nog een paar dagen gewone vakantie in de Karpaten.
Oud 11 augustus 2022, 04:13   #27917
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zoek ze natuurlijk wel zelf op door naar Oekraine en Moldavie te reizen. Vanaf morgen keer ik terug via Roemenie, voor nog een paar dagen gewone vakantie in de Karpaten.
Moge 't genie van de Karpaten zijn verrotte overblijselen je inspireren...
Oud 11 augustus 2022, 06:02   #27918
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Prachtig ! De Saky luchtmacht basis na het 'incidentje'.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 augustus 2022 om 06:04.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 07:40   #27919
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zitten reeds van bij het prille begin in de EU. Van uw “roofkapitalisme” heb ik nog niet zo gek veel gemerkt. Integendeel, door een steeds maar toenemend Belgisch overheidsbeslag zijn we reeds een stuk opgeschoven in de richting van een roofcommunisme.
Oud 11 augustus 2022, 08:34   #27920
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zoals je wil. Vandaag trouwens gesproken met een Rus die erg gekant is tegen Putin en de vluchtelingen komt helpen. Hij woont al 15 jaar in Straatsburg en komt op voor het partijtje van Zemmour. Hij was ook al in Sovjet tijd een dissident en hij zegt dat Joden en Caucasiers Rusland kapot maken. Net als onder Stalin. Uiteraard steunt hij het regime in Kiev. Hij geeft toe dat de meningen hier erg verdeeld zijn en dat de westerse media dit verkeerd weergeven. Ondanks onze meningsverschillen zeer interessante kerel.
Hier in Mikolayiv is het een mooie zomerdag. Licht bewolkt en 32 graden.

Ik sprak net nog met medewerkers van de burgemeester en ze zeiden dat de situatie moeilijk is met beschietingen.

Ik sprak nog met een ingeweken oude Russin die nog in de klas heeft gezeten met Chroestjov. Ze zei dat het toen toch allemaal beter was en dat ze de broederstrijd tussen Russen en Oekraïeners vreselijk vindt.

Ik reis straks door naar Kyiv voor een bokstraining met Vitaly Klitsjko. Ik hou jullie op de hoogte van de ongetwijfeld boeiende gesprekken die ik onderweg in de trein nog zal hebben.

Misschien plak ik er nog een strandvakantie aan in de Krim. Het schijnt dat daar veel vakantiehuisjes zijn vrijgekomen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 11 augustus 2022 om 08:58.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be