![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Alle ogenschijnlijke nadelen hebben hun voordelen. De hoge brandstofprijzen ( wat is hoog? ), compenseren het ik-spring-als-een-kip-zonder-kop-in-mijn-auto zodra ik me dien te verplaatsen.
Mensen gaan dus nadenken over hun mobiliteit en zich bewuster verplaatsen en alternatieven zoeken. Zo heeft het fietsverbruik een vlucht genomen en maken steeds meer mensen gebruik van de fiets om naar het werk te gaan bijvoorbeeld. Zo zijn ze minder gefrustreerd, zijn ze fitter en gezonder, sparen ze kosten uit en verplaatsen ze zich stil en milieuvriendelijk. Geen vervuiling, geen dode dieren. Tevens zorgen hoge energieprijzen dat men meer aandacht aan isolatie gaan besteden en energie zuinige toepassingen en dat men ook versneld inzet op groene energie.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ze op vakantie zou willen gaan, dan kan dat met volledig onbelaste kerosine naar Tenerife. Mensen moeten niet meer nadenken over hun kleine verplaatsingen; Vivaldi moet gaan nadenken over wat ze in de vergaderingen van de EU eindelijk eens moeten gaan voorstellen. De foorapen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zullen alweer loze woorden zijn.
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 4 augustus 2022 om 12:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gaan we dan alleen de winsten van bedrijven belasten? Of sprenkelen de olie-exporterende landen (bv Noorwegen) hun olie uit filantropische redenen onder de marktprijs over de gewillige afnemers?
Citaat:
Vanuit het klimaat-wokeness standpunt (quote 2) zou men de prijs nog liever hoger zien. Ook de groenen hier zouden graag 2 Euro extra bijlappen als dat geen electorale zelfmoord zou zijn. Dus verlegt men de focus naar de 'recordwinsten'. Alsof het afromen van die winsten de prijzen naar beneden zouden halen. Integendeel, in de eerste quote wil men de winsten afromen om het verbruik te kunnen garanderen van diegenen die uit de boot dreigen te vallen. De hoge prijzen zijn in de eerste plaats het gevolg door de onbalans tussen vraag en aanbod gecreëerd door beleid. - Klimaat-wokeness - taksen - geopolitieke instabiliteit ... De winsten zijn net als de hogere prijzen het gevolg, niet de oorzaak.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 4 augustus 2022 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oliesector, gezinnen, aandeelhouders, raar klassement.
De papa's en de mama's van gezinnen met kinderen niet oud genoeg om te mogen, kunnen werken in de oliesector, kunnen aandelen hebben. Even raar als "de belastingsbetaler". Alsof dat iedereen is. Nop, een deel van de bevolking betaalt netto, een ander deel ontvangt. Er is maar één uitzonderingsscenario, dat iemand geld in de gracht gooit en niemand dat eruit gaat halen. "als de ware prijs moet worden betaald" Wot? ![]() Wie zitten er zich hele dagen te moeien met prijsmechanismen? Overheden. Niet de onderling handelvoerende mensen...
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 13 augustus 2022 om 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=266011 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ongehoord hoe de mensen door de énergie sector afgezet worden.
Ik las enkele dagen terug dat een ton steenkool 60€ kost in de mijn en dat doorverkopers 25€ of meer voor 25 kilo nu rekenen. Winst torenhoog.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 augustus 2022 om 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat willen ze zo lang mogelijk verder kasseren, ff kijken hoeveel fossiele lobbyisten er onlangs waren op de klimaattop in Glasgow, minstens 500: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 14 augustus 2022 om 09:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat advies is in ieder geval een heel stuk minder onnozel dan geld blijven plaatsen op een spaarrekening tegen 0.11% terwijl er een inflatie van +9% woekert.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie dat de 95 terug op 1.70€ de liter staat ivg met een paar maand terug toen hij boven 2€ ging, goedkoop maar tegen een jaar geleden schijte duur. Alles is relatief. En voor de overheid is het kassa want het grootste deel van de kostprijs aan de pomp bestaat aan belastingen en accijnzen en dat zal ook zo worden bij het elektriciteit tanken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Bij onzekerheid en schaarste is men bereid meer te betalen doorheen heel de keten.
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Oplossing: ga het zelf ophalen in de mijn.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben we een keuze? Bereid zijn om voor iets te betalen is wel heel breed. Ik heb de keuze, dure energie kopen op omkomen van de koude. Goede keuze hé. En de leefloners, de leefloners betalen maar 1/5 van wat de rest moet betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Natuurlijk.
Citaat:
Misschien moet (gelet uw stelling inzake bomen op de parking) de overheid u verplichten uw huis compleet energieneutraal te maken he? Citaat:
De baten willen en niet de kosten. Waar heb ik dat nog gezien? ![]()
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 14 augustus 2022 om 11:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn huis is bijna energieneutraal. Zonnepanelen brengen genoeg op om mijn warmtepomp (water / water) in bedrijf te houden. Mijn buitengevels zijn nu goed geïsoleerd, nieuw glas in de ramen en buitendeuren aangepast (dikkere en betere isolatie binnen in geplaatst). Ik zoek nu nog de ideale methode om mijn overtollige energie op te slaan, zodat ik de terugdraaiende teller niet zal missen na 2025. Ik wijs niet naar anderen. Ik ste alleen maar vast dat zij, die voor onze pensioenen gaan zorgen, maar 1/5 van de prijs betalen van die wij betalen. Gelukkig heb ik buiten (propaangas) niet veel extra energie meer nodig. De airco doet het nu goed en hij bolt op zonne energie!!!! Laatst gewijzigd door reservespeler : 14 augustus 2022 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Begint hij te vallen?
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt de commies die alles gratis willen uitdelen (nadat ze een onvrijwillige collecte hebben gedaan) en je hebt de commies-by-proxy die huilen wanneer de vrije markt in hun nadeel speelt. En die 'vrije' moet je door de inmenging van de overheid niet letterlijk nemen. Integendeel, ze gaan dan huilen dat diezelfde overheid, welke door haar inmenging een negatieve impact heeft en vaak catalysator is, moet ingrijpen. Ze wenen dan voor prijsfixering, afromen van winsten, .... Zowel de commies, als de commies-by-proxy beseffen niet dat ze beiden kanten zijn van dezelfde munt.
![]() |