![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#28081 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De operatie verloopt traag, door de westerse wapens natuurlijk, maar voor het einde van dit jaar is Donbas helemaal in Russische handen, voor de volgende generaties. Ook Zuid-Oekraïne zie ik niet meer terugkeren naar Kiev. De grote vraag op ieders lippen is wat er zal gebeuren in Odessa. De meeste inwoners die ik sprak hopen stilletjes op een Russische overname zonder veel bloedvergieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28082 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Transdnistrië noemden inwoners die ik sprak Poetin "hun God". Ze wilden het eerste, reusachtige, standbeeld voor Poetin oprichten, maar naar verluid zou het Kremlin zich daartegen verzet hebben. Veel mannen waren al vrijwillig gaan vechten. En raad eens welke route ze namen? Dwars door Oekraïne, de prijs is 150 euro aan de grensovergang en tot 250 euro om het front te passeren.
In Transdnistrië zag ik ook verrassend veel, meestal heel chique, auto's met een Oekraïense "plaque". Inwoners van Odessa die zich kwamen vermaken, want in Odessa geldt er een avondklok. Tiraspol ligt op 50 km. van Odessa. De grens is officieel dicht, maar de Transdnistriërs laten je gewoon door en aan de Oekraïense kant is het $$$. Gewoon betalen er werden geen vragen gesteld. Toen ik Oekraïne verliet langs een officiële grenspost met Moldova, had ik daarentegen wel problemen. Ze doorzochten mn gsm, gelukkig hebben ze geen translate gebruikt om de inhoud van dit forum te vertalen. Maar wel "compromitterende" foto's gevonden. Na heel wat gescheld en intimidatie heb ik braafjes betaald en mocht ik het land verlaten. Niet voor herhaling vatbaar zolang de oorlog duurt, en zelfs zo lang dit regime het voor het zeggen heeft in Odessa. Om m'n vrienden niet in gevaar te brengen had ik ook al heel wat quora posten en andere schrijfsels op sociale media verwijderd, alsook foto's en facebook groepen. Ik ging er terecht van uit dat ze aan dit forum in een taal die niet Engels, Oekraïens of Russisch is wel geen aandacht zouden besteden. Er was een kans dat ik op de zwarte lijst zou staan waar al 180000 mensen op staat. Dat bleek gelukkig niet het geval. Zowiezo bij binnenkomen waren ze enkel in geld geïnteresseerd. (of de Transdnistriërs al dan niet betrokken zijn bij de scam daar waren mijn vrienden het niet over eens). In Odessa zelf tal van checkpoints, gelukkig hebben ze mij nergens gecontroleerd, ik zie er ook niet buitenlands uit en mijn Russisch is goed genoeg om niet als buitenlander door de mand te vallen bij korte conversaties. Laatst gewijzigd door tomm : 17 augustus 2022 om 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28083 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28084 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook even vermelden dat heel die controverse rond Pink Floyd niet aan Oekraïners besteed is want de meeste hebben er nog nooit van gehoord. In de kroegen van Odessa hoor je bijna uitsluitend Russische muziek, dikwijls ook van artiesten die op de zwarte lijst staan. Bijna overal moet je tegenwoordig aanbellen, dus als er milities binnenvallen kunnen ze vlug iets anders opleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28085 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
yep milities bellen vriendelijk aan, uiteraard met ene deurwaarder erbij opnieuw lul je vrolijk uit je nek eerst is pink floyd verboden en nu kent niemand ze. Je moet wel weten wat je wil hé ![]() Laatst gewijzigd door 1207 : 17 augustus 2022 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28086 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Oekrainers vechten voor hun grenzen. In Engeland worden Oekrainse officieren opgeleid in het gebruik van Britse antitankwapens. We zullen daar nog van horen... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28087 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit goede bron: de Angelsaksen (de aanstokers) weten dat het einde verhaal is voor het land dat niet meer bestaat en gaan uit van een opbreekscenarium.
![]() |
#28088 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28089 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nazaten van SS Galicië krijgen het niet klaar.
![]() |
#28090 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28091 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is da lijntje?
De comediant, EZEL-nsky, is uit-ge-COKED (te lezen als uitgekookt), in de betekenis van op-ge-COKED (te lezen als opgekookt). (fig.)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 18 augustus 2022 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28092 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is verboden, maar werd zowiezo niet gedraaid in Oekraïne. In Oekraïne, Moldova en zelfs Roemenië luisteren mensen niet zo veel naar westerse muziek, maar naar hun eigen muziek. Het Westen moet eens stoppen met te denken dat heel de wereld naar hen opkijkt. De enige westerse muziek die ik wel hoorde waren onder andere Joe Dassin, Julio Iglesias, etc. De huidige westerse muziek luistert er geen kat naar in die landen. Wel naar bvb. Roemenië: https://www.youtube.com/watch?v=A6vdrzUyDXk Moldova https://www.youtube.com/watch?v=UHjy7duqsc0 Oekraïne https://www.youtube.com/watch?v=Z1FY5QgEqlQ&t=11s https://www.youtube.com/watch?v=tbfuqFGp2oI&t=247s Laatst gewijzigd door tomm : 18 augustus 2022 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28093 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is tijd voor zeer vergaande maatregelen. Iedere Rus die achter Tsaar Poetin staat, moet de EU worden uitgebonjourd en de bezittingen worden geconfisqueerd. Ook de verachtelijke collaborateurs bij Forum voor Democratie moeten worden geïnterneerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28094 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er niet onderhandeld wordt komen de Russische delen van Oekraïne zowiezo bij Rusland, alleen zal het meer onnodig bloedvergieten betekenen. Wat jullie graag zouden willen is dat het regime in Kiev wint en de pro-Russische bevolking er wordt uitgemoord, dan zal het Westen doen alsof hun neus bloedt en "hun bezorgdheid uiten". Dat zal nooit gebeuren, nog eerder zal Rusland het Westen op 10000 kernwapens trakteren. Als de Russen uitgemoord worden, dan het Westen ook. Maar zover komt het niet, ondanks al de hoera berichten is het Oekraïne regime uitgeput en de meeste elite troepen zijn reeds gesneuveld. Ze kunnen jubelen omdat ze eens de Krim geraakt hebben, ondertussen raken honderden Russische raketten per dag militaire infrastructuur en troepen in heel Oekraïne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28095 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28096 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
serieus? Citaat:
![]() Citaat:
![]() die landen zijn 1 groot bos waar ook mowgli is opgegroeid, roodkapje werd opgegeten en het achter-achterkleinkind van tarzan vandaag zijn kunstjes uithaalt ![]() het liegebeest zit er niet, die zit op een forum in Belgie ![]() https://www.youtube.com/watch?v=TqpNxBGEBmQ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28097 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed om te zien dat jij laat zien wat je bent: een imperialistische, extremistische stalinist.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 18 augustus 2022 om 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28098 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dat soort kleine dictatortjes zit ook niemand te wachten. Behalve natuurlijk 'n kleine groepje schreeuwlelijkerdse eenzijdige radicalen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28099 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op jouw kaart :
Kherson oblast : 25% Mariupol en omgeving : 48% En jij noemt dit 'Russische gebieden' ?
![]() |
#28100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |