Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2022, 12:05   #28461
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Dus de video in dat NYT artikel liegt?
Je houding is puur negationisme van een wereldwijd erkende en aanvaarde massamoord.

In analogie met jouw houding over Bucha kan ik stellen dat die moordaanslag onzin is, er is enkel Russische info daarover te zien die uiteraard allemaal propaganda is.

Daria Dugina leeft ongetwijfeld nog en zit in Dubai of ergens gelijkaardigs aan de cocktails.
Jammer van de auto wel.
Helemaal niet wereldwijd erkend. Gewoon leugenachtige propaganda door het regime in Kiev overgenomen door de westerse propaganda.
Uit een artikel in de Guardian bleek trouwens dat de meeste slachtoffers omkwamen door stukjes metaal in hun lichaam, dus ofwel meevochten ofwel zich op de verkeerde plaats op het verkeerde moment bevonden.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 12:07   #28462
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Van dubbele standaarden en hypocrisie gesproken, op deze dag in 1939 tekende Stalin het Molotov-Ribbentrop Pact waarbij hij samen met Hitler Centraal en Oost-Europa verdeelde in "invloedszones" en wingewesten.

Een van de gevolgen van dit Pact was de simultane aanval op Polen in September 1939 door Nazi-Duitsland en Nazi-vriend USSR.

De geest van het Molotov-Ribbentrop pact leeft tot vandaag in het hoofd van mensen als Poetin.
Was gewoon het antwoord van Moskou op dit verdrag waar je veel minder over hoort in de westerse leugen pers.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_M%C3%BCnchen
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 12:19   #28463
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Was gewoon het antwoord van Moskou op dit verdrag waar je veel minder over hoort in de westerse leugen pers.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_M%C3%BCnchen
Het verdrag van München was van de kant van de Britten en de Fransen puur appeasement, angst en passiviteit.

Het Ribbentrop-Molotovpact was vanwege Duitsland en de Sovjet Unie een akkoord om een Polen onder elkaar te verdelen.

Een verschil dat je onvermeld laat.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 13:00   #28464
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
I.v.m. de moord op Dacia Dugin.

Een jonge filosofe vermoorden, wat is het volgende?
Ho ho ho!!!
Die zogezegde "filosofe" was, net zoals haar baardige "voadre", een journaliste en een zeer ijverige imperialistische propagandiste voor Groot Rusland. Goed, in naam van de vrije meningsuiting (die bij de Russki's slechts bestaat als het de zegen heeft van het Kremlin) was dat haar recht. Maar, verwacht je dat onafhankelijke staten zoals Kazachstan, Azerbaidjan, Tadjikistan, Turkmenistan, Uzbekistan en Kirgiziestan er ook allemaal zo over denken? Ik geloof het niet De huidige Russische Federatie is nog steeds het grootste land op de planeet. Maar nog steeds heerst er in het Kremlin en bij pipo's zoals Alexander Dugin een sterke kolonialistische drang.
Oud 23 augustus 2022, 13:10   #28465
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om het in jullie bewoordingen te zeggen: ze werkte voor de regimepers.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 23 augustus 2022, 13:33   #28466
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Doegin en zeker zijn dochter waren gewoon opiniemakers, "influencers". Geen politici, noch militairen. Te vergelijken met wat wij hier op dit forum doen. Moet ik dan oproepen om Parcival te vermoorden? Of hij mij?
mja
zonder enige vorm van bewijs beschuldig je Oekraïene
Misschien zat dat meisje gewoon een sigaret te roken, Russische sigaretten zijn vrij explosief tegenwoordig

Citaat:
Dat Oekraine Russische miliraire doelen viseert heb ik geen probleem mee, en ook omgekeerd, hoort bij oorlog, maar geen burgers.
opnieuw vals beschuldigen zonder bewijs. jij die altijd tot voorzichtigheid oproept als Russen beschuldigt worden.

Citaat:
Wat Bucha betreft in Moldova sprak ik een hele avond mzt een koppel van nabij Bucha. Hun verhaal is heel anders dan dat van de Oekraiense propaganda,
ben je daar weer met je eigen fantasiewereld
hoe ben je met die mensen in contact gekomen? uiteraard zijn die, zeker tegen onschuldige belgen, spontaan over bucha beginnen praten en vertellen
van ver zagen e dat je een communist was en konden ze dus vrijuit praten.

jij gelooft echt jezelf hé
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 14:33   #28467
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Ik volg deze zaak niet dagelijks maar ik vraag me echt af wat er gebeurd zou zijn als Rusland niet was binnengevallen. Welk excuus zouden de machthebbers dan bedacht hebben voor de economische ineenstorting? Hoe zouden ze hun controlestaat verder kunnen uitbreiden zonder acute 'coronapaniek'? Ik merk dat o.a. in Nederland ideeën over een CO2-budget etc. stilaan mainstream beginnen te worden. Schwab zal blij zijn. Heeft Poetin de oligarchen - die niet primair 'tegen Rusland' strijden maar tegen de middenklasse - geen geweldig cadeau gegeven?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 23 augustus 2022 om 14:33.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 14:39   #28468
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Het islamitische fundamentalisme heeft al meerdere decennia lang een fatwa op schrijver Salman Rushdie afgekondigd.

In deze zin zit een duidelijk dreigement naar repressie van personen of groepen van personen waar je schijnbaar achter staat. Het is zelfs een rechtstreekse verbale aanval, je weet dat je hiervoor strafbaar bent.

De geschiedenis van schnapps is al oud en sterk vervlochten met de Oostenrijkse tradities. Nu dus ook in Oekraïne.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Het islamitische fundamentalisme
U hebt zich bekeerd tot het Oekraïense (ISIS) fundamentalisme?

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 augustus 2022 om 14:40.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 16:54   #28469
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat zij een doelwit zullen worden, ik geef geen waardeoordeel of dit al dan niet OK is. Anders dan veel anderen hier zit ik geen terroristische daad goed te praten of te bejubelen.
En varkens kunnen vliegen zeker....

U zit hier constant de Russische inval in Oekraïne te verdedigen ...

Die inval onder een web van leugens én bedrog kan je nét zo goed omschrijven als een terroristische actie tegenover een soeverein buurland...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 16:57   #28470
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik volg deze zaak niet dagelijks maar ik vraag me echt af wat er gebeurd zou zijn als Rusland niet was binnengevallen. Welk excuus zouden de machthebbers dan bedacht hebben voor de economische ineenstorting? Hoe zouden ze hun controlestaat verder kunnen uitbreiden zonder acute 'coronapaniek'? Ik merk dat o.a. in Nederland ideeën over een CO2-budget etc. stilaan mainstream beginnen te worden. Schwab zal blij zijn. Heeft Poetin de oligarchen - die niet primair 'tegen Rusland' strijden maar tegen de middenklasse - geen geweldig cadeau gegeven?
da's louter toeval.

of toch niet?

https://forum.politics.be/showthread.php?t=266104
Oud 23 augustus 2022, 18:41   #28471
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Wat voor hutsepot is me dit nu weer... Wat heeft corona of een fucking co-2 budget in holland in hemelsnaam te maken met een imperialistische rus die in de herfst van zijn presidentiële carrière vanuit grootheidswaanzin beslist om zijn buurman militair te verknechten en daarvoor bereid is om tienduizenden mensen de dood in te jagen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 18:48   #28472
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

gaan ze in RU ook al beginnen met dat klimaatgedoe

munitie ontploft door de warmte;..

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/08/23/7364490/

In Belgorod Oblast in Russia, ammunition is on fire and the population is being evacuated. Local authorities claim that the "lens effect" allegedly caused a fire under the bright sunshine.

eerst straffe toebak
nu gewoon het klimaat effect

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 augustus 2022 om 18:49.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 18:50   #28473
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kernkoppen staan klaar voor moest het zover komen. Iedereen hoopt natuurlijk dat NAVO het niet zo ver zal drijven maar je weet maar nooit.

https://en.wikipedia.org/wiki/RS-28_Sarmat

Een zo eentje en de hele Benelux bestaat niet meer binnen enkele seconden. Als Rusland vernietigd wordt zal het het Westen met zich meesleuren. Dat is een zekerheid.
ik zou niet meer posten op facebook, wat voor zin heeft het leven nog ? je weet toch het het zal eindigen...

Tussen haakjes er bestaat geen atoombom die volledig benelux kan vernielen... Zeg eens wat voor type bom is dat ?

had je gezegd bXl of Antw van de kaart, was ik nog gevolgd. maar volledig Benelux is dus dikke zwans

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 augustus 2022 om 18:51.
Oud 23 augustus 2022, 19:22   #28474
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

russische verliezen vijf x groter dan ukr

de aanvaller heeft altijd grootste verliezen

https://english.nv.ua/nation/danilov...-50265058.html
Oud 23 augustus 2022, 19:26   #28475
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik zou niet meer posten op facebook, wat voor zin heeft het leven nog ? je weet toch het het zal eindigen...

Tussen haakjes er bestaat geen atoombom die volledig benelux kan vernielen... Zeg eens wat voor type bom is dat ?

had je gezegd bXl of Antw van de kaart, was ik nog gevolgd. maar volledig Benelux is dus dikke zwans
Hij zit er nochthans niet zodanig ver naast hoor. In 1961 heeft de toenmalige SovietUnie geëxperimenteerd met ongelooflijk krachtige nucleaire wapens. Eentje daarvan was de Tsar-Bomb.

Uit de beschrijving van de schade:

All buildings in the village of Severny, both wooden and brick, located 55 km (34 mi) from ground zero within the Sukhoy Nos test range, were destroyed. In districts hundreds of kilometres from ground zero, wooden houses were destroyed, stone ones lost their roofs, windows, and doors, and radio communications were interrupted for almost one hour. One participant in the test saw a bright flash through dark goggles and felt the effects of a thermal pulse even at a distance of 270 km (170 mi).

The heat from the explosion could have caused third-degree burns 100 km (62 mi) away from ground zero A shock wave was observed in the air at Dikson settlement 700 km (430 mi) away; windowpanes were partially broken for distances up to 900 kilometres (560 mi).

https://en.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba

Er wordt beweerd dat dat de enige bom is, die ze zo krachtig gemaakt hebben, en laat ons hopen dat dat ook effectief zo is. Stel je eens voor dat ze zo'n ei op Brussel smijten. Het zou erg plezant zijn waarschijnlijk.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 19:31   #28476
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gaan ze in RU ook al beginnen met dat klimaatgedoe

munitie ontploft door de warmte;..

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/08/23/7364490/

In Belgorod Oblast in Russia, ammunition is on fire and the population is being evacuated. Local authorities claim that the "lens effect" allegedly caused a fire under the bright sunshine.

eerst straffe toebak
nu gewoon het klimaat effect
In Sevastopol zouden er vandaag volgens de laatste berichten ook weer wat onvoorzichtige Orcs een sigaretje aangestoken hebben, met explosieve gevolgen.

Roken is toch écht gevaarlijk...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 19:41   #28477
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
russische verliezen vijf x groter dan ukr

de aanvaller heeft altijd grootste verliezen

https://english.nv.ua/nation/danilov...-50265058.html
In het slechtste geval kan deze oorlog jaren duren. Bovendien ligt de motivatie bij Oekraïnse soldaten, zij vechten om hun land te verdedigen, veel hoger dan de Russische die zich eerder afvragen wat ze daar komen doen.

Er is een groot verschil tussen de parades op het Rode plein met soldaten in mooie uniformen en de sukkels die op de grond of in de tanks etc slapen en die stinken uren in de wind en die amper bevoorrading krijgen, zowel eten als munitie.
Op de koop toe gaan hun officieren gaan lopen naar de veilige kant van de rivier.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 19:45   #28478
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In het slechtste geval kan deze oorlog jaren duren. Bovendien ligt de motivatie bij Oekraïnse soldaten, zij vechten om hun land te verdedigen, veel hoger dan de Russische die zich eerder afvragen wat ze daar komen doen.

Er is een groot verschil tussen de parades op het Rode plein met soldaten in mooie uniformen en de sukkels die op de grond of in de tanks etc slapen en die stinken uren in de wind en die amper bevoorrading krijgen, zowel eten als munitie.
Op de koop toe gaan hun officieren gaan lopen naar de veilige kant van de rivier.
Uiteraard. En buiten een kern van hardcore nationalisten voelen die soldaten dat het verhaal van die oorlog onzin is. Ze voelen dat aan de plaatselijke bevolking, aan de tegenstander, die werkelijk niet op hen zit te wachten. Die vechten omdat ze verplicht worden, niet uit overtuiging.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 23 augustus 2022, 19:55   #28479
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niemand kent echt de situatie daar op de grond. Wie wilt zich ook bezighouden met een volledige inventarisatie van wat ze hebben? Dan nog het terrein, de economie, de politiek.

En dan nog een ruwe inschatting van hoe Oekraïne of Rusland het gaat spelen.

Men kan dan het volledige geloof in de "bevelhebber" steken. Studies over hoe en wat. Er zijn zoveel invalshoeken.

Meestal is er altijd 1 factor of groep waar ze dan zogezegd altijd op kunnen vertrouwen. De "garde" of de elite zet je daar en als die dan een zware morele klap toedienen is het al voor de helft gespeeld.

Dat is ook maar een invalshoek. Als zij er weer een uitputtingsslag van willen maken. Uiteindelijk blijft het maar euh vingers kruisen.

Training of opleiding? Ja...dan kom je op een ander ....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 20:07   #28480
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dit is dus nonsens, die hier jammer genoeg vaak herhaald wordt in de hoop dat het waar zou zijn. De Oekraïeners, die nu in de loopgraven zitten, zijn vaak verplicht door hun draft om 'te dienen' (in frieten geschoten te worden). Sommigen worden zelf letterlijk van de straat geplukt door recruiting commissars. Daar bestaan veel video's van. Ook in verband met hun 'motivatie' doet er heel wat de ronde: vaak geraken de wapens niet tot aan het front en zijn dat sitting ducks die het niet kunnen opnemen tegen de Russische artillerie. Dat is ook de reden waarom ze op alle linies terrein aan het verliezen zijn.

Je moet toch beseffen dat jouw assessment niet klopt? Je stelt immers eigenlijk dat 'ongemotiveerde Russen die niet weten wat ze doen en geen terreinkennis hebben' op één of andere manier winnen van gemotiveerde, goed gewapende Oekraïeners, die zich verschalken in de loopgraven en het terrein wel kennen. Iets klopt niet aan dat verhaal hé.

Citaat:
Tsja, een offensief in vijandig gebied is niet comfortabel, dat is het minste wat je kan zeggen. Ook de Oekraïeners verblijven in de loopgraven niet in viersterrenhotels. Waar je het gebrek aan bevoorrading vandaan haalt is me een raadsel.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 23 augustus 2022 om 20:11.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be