![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#28601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Het oorlogsrecht is arbitrair. Een land dat zichzelf moet verdedigen tegen bezetters heeft zich daar weinig van aan te trekken. Punt. 3: Als je denkt dat er bij Rusland geen opportunistische agenda achter zit, dan ben je hopeloos naïef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28602 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kamp is volledig apolitiek geen vlaggen of symbolen te bespeuren anders dan hier. Toen ze zeiden dat ze van nabij Bucha waren heb ik mijn plannen om eens vroeg te gaan slapen opgeborgen en zijn we met wat eten en drankjes op een bankje in het park gaan zitten. Het is duidelijk dat ze Yanukovich en Lukashenko aanhangers waren. Ze hebben niets met het nationalisme van het regime in Moskou noch het huidige regime in Kiev. Hij kon aan de dienstplicht ontsnappen omdat hij de dubbele Moldavisch-Oekraiense nationaliteit had. Volgens hen is het grootste gevaar in Kiev momenteel dat Russische raketten boven woonwijken neergehaald worden en vervolgens op die woonwijken terecht komen. Volgens hen werd vlak na de "bevrijding" tientallen pro-Russen en "collaborateurs" om het leven gebracht. Daarnaast vielen er heel veel doden omdat het hevige en intense gevechten waren. Wie niet op tijd in de schuilkelders ging had een grote kans om gewond te raken of erger. Ze wisten ook te vertellen dat ze Maidan bezochten gewoon uit nieuwsgierigheid, en ze zagen daar een mix van studenten, ultra-nationalisten, etc. " leeglopers die niets anders te doen hebben en duidelijk betaald werden." Poroshenko en Saakashvili hebben een kasteel in de VS, waar ze ook studeerden. Zelensky is ook een puppet. "Donbas dat zijn Rusden en wij Oekrainers hebben daar niets te zoeken" Veel zaken wist ik uiteraard al, maar sommige zaken, die ik ook van andere Oekraieners hoorde, waren nieuw. Zoals bvb. dat mensen gewoon van straat geplukt worden en naar het front gestuurd. Als zij of hun familie geen 2000 euro hebben worden ze naar het front gestuurd zonder kogelvrije vest... Volgens hen is het enige goede scenario regime change in Kiev. Ze voelen zich geen Rus ("toch wel halve Aziaten als je ze echt leert kennen") en willen niet bij Rusland. Lukashenko werd door het Westen in zo n positie geplaatst dat hij geen keuze had dan meedoen met de Russen, maar volgens hen is het dik tegen zijn zin. Ze zeiden ook dat inwoners van Odesa (de meeste in dat centrum) geen echte Oekrainers zijn en dat de meeste pro-Putin zijn. Dat laatste ben ik niet zeker van maar de overgrote meerderheid die ik sprak was duidelijk wel anti-westers en anti- regime. Mijn vrienden, die naar Oostenrijk zullen verhuizen, zijn wel pro-Poetin.. Met taal alleen heeft het volgens hen niet zoveel te maken. Ook in Kiev zijn veel gezinnen Russisch talig, maar die voelen zich wel 100% Oekraiener. "Het regime heeft ook hier haar mannetjes" "daarom aub morgen bij het ontbijt niet over politiek beginnen is gevaarlijk". De volgende dag moesten we daar weg maar ze willen dat we zeker langskomen als de oorlog voorbij is. Ze willen ook met naam en toenaam vermeld worden maar enkel als het regime weg is. Ik heb beloofd duscretie te bewaren. De andere interessante ontmoetingen in dat kamp was met een anti-Putin Rus die al jaren in Straatsburg woonde en er vrijwilliger was, en met een vrijwilligster uit Amsterdam met Joods-Oekraiense roots. Zij ging regelmatig de frontlinie over en vertelde ook hoeveel dat kost.(wat ook meteen verklaarde hoe zoveel Transdnistriers erin slaagden dwars door Oekraine naar het rront te reizen... aan Russische kant... Haar visie op de oorlog was erg genuanceerd en cynisch, typisch voor iemand die de situatie echt grondig kende, voorbij de grote verhalen. Ze was het met me eens dat wat onze media over Oekraine berichten eenzijdige smurrie is. Laatst gewijzigd door tomm : 25 augustus 2022 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28603 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28604 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tommeke toch
. het verbaast me nog steeds dat gij u beperkt tot :"80% is russisch-gezind" terwijl we uit Russische referenda en Russische verkiezingen weten dat het minimum altijd rond de 97% ligt. Citaat:
die ene dag dat ge op dit forum maar 10 berichten smeet gooide dat koppel al zijn miserie voor uw voeten ![]() Citaat:
Citaat:
maar goed, ge zijt niet van een leugentje meer of minder gestorven ... Citaat:
die raketten vertrekken helemaal vanzelf ![]() geef de data door dat ge daar zat en en we zullen eens tellen hoeveel berichten ge in die periode op dit forum hebt gesmeten |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kamp heeft een grote keuken. Iedereen brzngt wat mee. Wij betaalden niet voor onze logie, maar we hadden een gehuurd busje dus deden inkopen en namen kinderen mee naar het monasterie van Stariy Orhey, op restaurant en naar de oever van de rivier. . Er was een bevriend Belgisch koppel mee en hun zoon. ( ik liet ze achter in Kisinev voor enkele dagen en ging alleen naar Oekraine) Die had de nutella mee want is in die landen niet zo gemakkelijk te vinden. Je kunt en gaat dat natuurlijk in het belachelijke trekken maar zo is het gebeurd. Zoveel niet-Oekrainers waren er niet in dat kamp behalve die Hollandse en die Franse Rus iedereen keek discreet naar ons toen we Nederlands praatten dus het was vrij duidelijk van wie die nutella was... Velen hier hebben de mond vol van Oekraine maar in de praktijk zien ze Oekraine toch vooral als het schaakbord waarop ze tegen Poetin spelen. Het lot van de Oekrainers kan de meeste hier gestolen worden. Patrickv is daar het eerlijkst in. Ik heb in die periode weinig gepost. Ik heb hier mn visa stempels voor Moldavie gedeeld daarop kun je zien wanneer ik daar was. Laatst gewijzigd door tomm : 25 augustus 2022 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Weinig landen trekken zich daar iets van aan. Maar de westerse leiders en pers beschuldigen enkel de Russen. 3. Natuurlijk zit er ook een opportunistische agenda achter. Rusland wil uitbreiden. Mijn trip was trouwens ook een beetje opportunistisch, heb een vrouw leren kennen in Moldova. Het land zit ook vol Oekraiense vrouwen van wie de man gesneuveld is. Volgens mijn Belgische vrienden was Moldova en Teansdnistrie echt een catwalk van beeldschone Moldavische, Russische en Oekraiense vrouwen. Laatst gewijzigd door tomm : 25 augustus 2022 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28608 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28609 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 25 augustus 2022 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28610 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit moet echt wel de meest cynische posting zijn van heel het jaar...
De grootste poetin-trol die Rusland hun schandalige oorlog tegen Oekraïne systematisch zit te verdedigen trekt naar oorlogsgebied om daar een oorlogsweduwe te gaan binnen doen... beuââârk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28611 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28612 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Poetin-trollen zijn voor niets verlegen.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ale we gaan nog wat vuurwerk krijgen ze
There are currently more than 400 Russian planes and about 360 combat helicopters near the borders of Ukraine. https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/08/25/7364724/ kunnen ze niet vaneerstekeer met die himars of hun navysealstroepen al die vliegtuigen uitschakelen zoals in de krim, t'is seriewerk
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 25 augustus 2022 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28614 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ja maar dat is met de beste intenties hoor…
![]() |
![]() |
#28615 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in andere europese landen zie je dat : enkel neo-fascisten en extreem links is Pro-Putler. In Nederland is dat bv Baudet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28616 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal kreten van wanhoop. Dagelijks worden Oekraïense stellingen gebombardeerd, nu en dan een keer een succesje is voor de Oekraïners zo zeldzaam dat ze er een heel spel rond maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is natuurlijk, willen ze dat het lijden van de bevolking stopt? Of ligt de prioriteit bij "Rusland strategisch verzwakken?" De PVDA is geen Poetin fan. De partij is tegen nationalisme, tegen een grotere rol van de kerk, tegen het kapitalistisch model van de Russische economie. Het enige wat ze met Poetin gemeen hebben is een afkeer voor westerse imperialisme en voor het Oekraïense regime, dat op alle vlakken veel erger is dan het Russische regime. Maar je moet niet voor Poetin zijn om tegen de sancties te zijn. Die schaden onze eigen burgers en economie, en doen niets om de oorlog te stoppen. De zogenaamde "centrum partijen" zijn gewoon regime partijen, en krijgen hun orders uit Brussel en van de Bilderberg groep. Ze eten uit de ruif van de 1%. Gelukkig hebben kiezers steeds meer hun buik vol van deze centrum partijen. Laatst gewijzigd door tomm : 25 augustus 2022 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |