Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2022, 06:56   #28661
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Omdat er geen evenknie bestaat voor het VB in Wallonie. Er is niets extremistisch aan een partij die eist dat de rijken meebetalen, dat men stopt zich te gedragen als slaven van het grootkapitaal en de VS, etc.

Wat de inwoners van de Krim en Zuid- en Oost-Oekraine zelf willen interesseert u niet he? Als de NAVO Kosovo terug overdraagt aan de Serven en biljoenen schadevergoeding betaalt voor de illegale oorlog tegen Servie, dan zou het Westen misschien het recht hebben om Rusland aan te spreken over wat er in Oekraine gaande is.

Als het Westen enkel vrede wil als er een genocide is aangericht tegen de Russisch taligen (waar een herovering in de praktijk op zou neerkomen) in Oost- en Zuid-Oekraine, dan komt dat op hetzelfde neer als zeggen dat het Westen geen vrede wil.

Maar geen probleem Rusland zal toch krijgen wat het wil, ondanjs de westerse wapens.
Het ene plezier is natuurlijk het andere waard. Catalanen bvb. die het Spaanse juk beu zijn weten nu al dat als ze een gewapende strijd willen beginnen ze wapens en andere steun zullen vinden bij de Russen. Het ene plezier is het andere waard.
voor zover ik mij herinner was er in kosovo ineens een soort religieuze herbeleving van de kruistochten en stonden twee religies gesteund door twee regimes tegenover elkaar. Blijkbaar was de verdienste van het geimplodeerde regime om de vrede te bewaren tussen die groepen

voor zover ik mij nog ook herinner, van de roemenen en joegoslaven die dat hier vertellen, kunnen de russen nogal goed alles platschieten, zo een beetje hetzelfde verhaal als in UKR. Dus gewoon tapijtartilleriegeschut, kogeltjes schieten in een grid systeem tot de vijand weg is, en de steden van de aardbodem verdwenen zijn
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 06:59   #28662
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Dus ben je toch tegen een regime dat op grote schaal censuur toepast? En tegen bewapening met ons belastingsgeld van zo n regime?

2. Enkel Rusland wordt vanalles verweten door het Westen terwijl westerse bondgenoten als Israel net hetzelfde doen.

3. Ik vind dat de inwoners van die streken daar zelf over moeten beslissen.

4. In die regio moet je echt al je best doen om een lelijke te vinden. De gemiddelde vrouw daar is knap (ook nog op haar 39ste) EN intelligent, draagt geen BH en neemt zelf initiatief om mannen te verleiden. Belangrijk ook is dat vrouwen geen slaafje zonder rechten zijn zoals in Afrika, Indie, etc. maar evenmin egoistische monsters zoals veel vrouwen in het Westen. De gezondste man vrouw verhouding die ik ken. Ik heb het voordeel dat ik de taal spreek en de cultuur ken.
sowieso rammelt er één ding aan uw verhaal:
als een buurland die 10x groter is een landje platwalst, dan heeft de wereld het recht om dat landje te steunen in zijn strijd tot soevereiniteit.. PUNT
Oud 26 augustus 2022, 07:25   #28663
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
lap

zijt ge nu zo jaloers op mijn oekraiens lief dat ge uzelf nu probeert wijs te maken dat ge ginder ook een lief gevonden hebt? die van mij heb ik gewoon heir opgepikt

tjonge toch
Ik ken die al 15 jaar, een van de redenen dat ik naar daar gegaan ben. Het was heus niet om verslag uit te brengen op deze draad, maar natuurlijk wel mooi meegenomen. En meer zeg ik niet over mijn privé-leven dat wordt toch maar misbruikt.

LHTB+ (of zoiets) zou ik niet aanraden om naar die landen te reizen, ook niet naar Roemenië en zeker niet naar Oekraïne. Het kan vreemd klinken maar Turkije is op dat vlak toleranter dan Oost-Europa en de ex-Sovjet-Unie. De EU kan nog alle soorten wetgeving erdoor duwen, als de lokale cultuur en zeker de almachtige orthodoxe kerk niet mee wil komt er niets van. Rusland is op dat vlak verre van een unicum.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 augustus 2022 om 07:26.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 07:28   #28664
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Geldt dat ook voor de afscheidingsbewegingen in Rusland ?
In principe wel.
De VS hebben in de jaren 90 van alles gedaan om het land uiteen te laten vallen, is toch niet gelukt.

In Oekraïne zal het wel lukken, met Russische hulp.
Oud 26 augustus 2022, 07:35   #28665
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
voor zover ik mij herinner was er in kosovo ineens een soort religieuze herbeleving van de kruistochten en stonden twee religies gesteund door twee regimes tegenover elkaar. Blijkbaar was de verdienste van het geimplodeerde regime om de vrede te bewaren tussen die groepen

voor zover ik mij nog ook herinner, van de roemenen en joegoslaven die dat hier vertellen, kunnen de russen nogal goed alles platschieten, zo een beetje hetzelfde verhaal als in UKR. Dus gewoon tapijtartilleriegeschut, kogeltjes schieten in een grid systeem tot de vijand weg is, en de steden van de aardbodem verdwenen zijn
Dan laten uw herinneringen U in de steek. Albanezen zijn niet bijzonder gelovig.
Maar de Albanese meerderheid in de Servische provincie Kosovo wilde onafhankelijk worden. omdat Servië dat niet zag zitten werd er een terroristische organisatie opgericht, met vanaf het begin westerse steun en wapens. Toen het er naar uitzag dat de Serviërs de terroristen zouden verslaan, volgde de NAVO agressie tegen Servië en werd Kosovo eerst door NAVO bezet en nadien eenzijdig onafhankelijk verklaard. In feite hetzelfde verhaal als in Donbas of Zuid-Ossetië. Maar je wordt stante pede verbannen uit Brussel als je ook maar durft over Kosovo beginnen, daarover praten is taboe, en (heerlijke term toch) "whataboutism". (dat wil zeggen de dubbele standaard van het Westen bloot leggen, dat vinden onze leiders niet leuk want daar hebben ze geen antwoord op. )
Oud 26 augustus 2022, 07:40   #28666
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sowieso rammelt er één ding aan uw verhaal:
als een buurland die 10x groter is een landje platwalst, dan heeft de wereld het recht om dat landje te steunen in zijn strijd tot soevereiniteit.. PUNT
De Russische bevolking is slechts 3 maal groter dan de Oekraïense. En in feite heeft het regime in Kiev niet veel meer te zeggen, alles wordt beslist door hun grote bazen in Washington en Londen.

Nogmaals, het Westen is niet "de wereld". Al lang niet meer gelukkig.

Waarom steunt "de wereld" dan de Palestijnen niet tegen een van de grootste legers ter wereld? Als er een volk de Underdog zijn zijn zij het wel, veel meer dan de Oekraïners. De Palestijnen zouden dromen van Himars, etc. om de arrogante bezetter een lesje te leren, maar ze krijgen ze niet. In de praktijk steunt het Westen de ultra-racistische bezetter, Israël.
Oud 26 augustus 2022, 07:44   #28667
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard SCO vergadering - de biolabs

Patrushev over de biolabs tijdens de 17de ontmoeting van de secretarissen van de veiligheidsraden van de leden van de SCO:
“There are facts of the implementation of the Pentagon program in Ukraine in
violation of the articles of the Convention on the Prohibition of Biological and
Toxin Weapons. The analysis of the projects carried out in Ukrainian
laboratories gives sufficient grounds to conclude that the development of
biological weapons components was carried out in the immediate vicinity of our borders”
Patrushev tijdens diezelfde vergadering, over de oorsprong van COVID-19:
“We oppose Washington shifting the blame for the origin of the coronavirus to
other countries. It cannot be ruled out that in this way the United States is
trying to avoid responsibility, hide its role in the development of the pathogen
and divert attention from its activities to increase military biological activity”
BRON
19 aug 2022
(fig.: SCO)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Shanghai_Cooperation_Organisation_Membership-e1562905444530.png‎
Bekeken: 896
Grootte:  86,7 KB
ID: 116675  

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 26 augustus 2022 om 07:46.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 07:45   #28668
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die zou zelfs aan een voorverpakt stuk makreel likken uit de supermarkt dat al een week over datum is...
U weet helemaal niets over mij en we zullen dat zo houden.
Oud 26 augustus 2022, 07:56   #28669
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Mooie vent man. Was helemaal gek van Afrikaanse vrouwen.
Er is iets voor te zeggen. Maar je kunt toch niet ontkennen dat ex-Sovjet-vrouwen ook iets hebben. Roemenië was al een heel pak minder boeiend, maar nog altijd beter dan België natuurlijk in het algemeen. Nu goed in de grote steden in België vind je tegenwoordig van alles en nog wat honderden nationaliteiten en steeds gekkere koppels. (op het werk bvb. : een Albanese trans man die samen is met een Ruandees)
Ik heb Vlaamse, Belgische vrouwen als goede vriendinnen, maar zou er nooit mee kunnen een relatie hebben. Ze willen hun vriendje totaal domineren, anderzijds moet hij als nieuwe man ook voor de kinderen zorgen, de strijk doen, etc. Behalve als het op betalen aankomt, dan willen ze geen nieuwe man maar een "oude man". "Vreemd genoeg" slagen ze er maar niet in om een man te houden, ze zijn ondertussen de 40 gepasseerd en voelen de biologische klok tikken.
Oud 26 augustus 2022, 08:02   #28670
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Russische bevolking is slechts 3 maal groter dan de Oekraïense. En in feite heeft het regime in Kiev niet veel meer te zeggen, alles wordt beslist door hun grote bazen in Washington en Londen.

Nogmaals, het Westen is niet "de wereld". Al lang niet meer gelukkig.

Waarom steunt "de wereld" dan de Palestijnen niet tegen een van de grootste legers ter wereld? Als er een volk de Underdog zijn zijn zij het wel, veel meer dan de Oekraïners. De Palestijnen zouden dromen van Himars, etc. om de arrogante bezetter een lesje te leren, maar ze krijgen ze niet. In de praktijk steunt het Westen de ultra-racistische bezetter, Israël.
je fietst rond het basisprincipe

als een land, los van het probleem waar de grens precies moet lopen, zijn soevereinteit verdedigen met hulp van buurlanden ?

dat washington dat zou beslissen staat daar zelfs los van. Washington beslist volgens mij hoe hard ze oekraine steunen, beslist niet of UKR moet vechten. Maar volgens u wel. Dat staat daar eigenlijk los van... Mag een land zichzelf verdedingen of niet ? En mogen ze hulp krijgen van buurlanden ?

En zoja waarom en zonee woorom niet ?

en israel heeft hetzelfde probleem als UKR, tenzij ze daar nu toevallig wat sterke staan dan palestijnen

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 augustus 2022 om 08:04.
Oud 26 augustus 2022, 08:06   #28671
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is iets voor te zeggen. Maar je kunt toch niet ontkennen dat ex-Sovjet-vrouwen ook iets hebben. Roemenië was al een heel pak minder boeiend, maar nog altijd beter dan België natuurlijk in het algemeen. Nu goed in de grote steden in België vind je tegenwoordig van alles en nog wat honderden nationaliteiten en steeds gekkere koppels. (op het werk bvb. : een Albanese trans man die samen is met een Ruandees)
Ik heb Vlaamse, Belgische vrouwen als goede vriendinnen, maar zou er nooit mee kunnen een relatie hebben. Ze willen hun vriendje totaal domineren, anderzijds moet hij als nieuwe man ook voor de kinderen zorgen, de strijk doen, etc. Behalve als het op betalen aankomt, dan willen ze geen nieuwe man maar een "oude man". "Vreemd genoeg" slagen ze er maar niet in om een man te houden, ze zijn ondertussen de 40 gepasseerd en voelen de biologische klok tikken.
Over Belgische vrouwen heb je spijtig genoeg 100% gelijk.
Oud 26 augustus 2022, 08:12   #28672
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je fietst rond het basisprincipe

als een land, los van het probleem waar de grens precies moet lopen, zijn soevereinteit verdedigen met hulp van buurlanden ?

dat washington dat zou beslissen staat daar zelfs los van. Washington beslist volgens mij hoe hard ze oekraine steunen, beslist niet of UKR moet vechten. Maar volgens u wel. Dat staat daar eigenlijk los van... Mag een land zichzelf verdedingen of niet ? En mogen ze hulp krijgen van buurlanden ?

En zoja waarom en zonee woorom niet ?

en israel heeft hetzelfde probleem als UKR, tenzij ze daar nu toevallig wat sterke staan dan palestijnen
Hzet Westen steunt Israel in de praktijk. Een gigantische bron van onenigheid en ruzie met de islamitische wereld.

Sinds 2014 heeft het Westen de regie volledig in handen in Kiev.
Oud 26 augustus 2022, 08:35   #28673
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ken die al 15 jaar
tiens, paar dagen geleden hebt ge ze ginder pas ontmoet, gelijk uw bucha koppeltje.

Citaat:
meer zeg ik niet over mijn privé-leven dat wordt toch maar misbruikt.
op welke data zat ge ginder en hoeveel berichten hebt ge in die periode op dit forum gesmeten?

nu braakt ge weer onzin uit over Belgishce vrouwen, alsof dat allemaal dezelfden zouden zijn.

uiteraard ook weer doelpalen verschuiven
aangezien we israle steunen moetne we blijkbaar toelaten dat oekrainse vrouwen massaal verkracht en beroofd worden. Poetin een dictator in Kiev mag zetten.
Logica is uw sterkste kant neit dus vrees ik dat ge zeker geen boekhouder zijt.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 09:56   #28674
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer ga je de volgende seksvakantie ondernemen?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 10:57   #28675
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet helemaal niets over mij en we zullen dat zo houden.
Herlees #28375, dan zul je begrijpen dat we het over een vroeger forumlid hadden met de naam C2C...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 11:04   #28676
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg niet: ik raak thuis niet van 't straat.

Maar zeg dat Belgische vrouwen te moeilijk zijn.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 11:04   #28677
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
tiens, paar dagen geleden hebt ge ze ginder pas ontmoet, gelijk uw bucha koppeltje.
...
Ja, het verhaal evolueert nogal hee ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 11:05   #28678
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wanneer ga je de volgende seksvakantie ondernemen?

Misschien eens een goed idee voor U, want U lijkt mij heel erg gefrustreerd.
Oud 26 augustus 2022, 11:15   #28679
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hzet Westen steunt Israel in de praktijk. Een gigantische bron van onenigheid en ruzie met de islamitische wereld.

Sinds 2014 heeft het Westen de regie volledig in handen in Kiev.
je antwoordt niet op de vraag schatje,

mag een oekrainse deerne schieten op een russische soldaat om zijn land soeverein te houden, of moeten ze zich gewoon overgeven en als vrouw onderwerpen en laten veroveren door RU

Dus is Oekraine een stukje land die een eigen bestuur mag hebben.
Los van de discussie over Krim/Donbas...

Mogen ze de wapens opnemen tegen RU

Is dat nu een moeilijke vraag om Ja of Nee op te antwoorden ???
Een land die erkend is door de UN (de verenigde naties, je weet wel waar RU ook vetorecht heeft) moet dus volgens U door RU ingepalmd worden en mag niet meer soeverein regeren... Het land is volgens u veroverd door USA, alhoewel daar geen enkele soldaat van VS aanwezig is...

Hoe komt het vraag u eens af, dat USA geen enkele soldaat moet sturen en dat RU 5miljard wapens moet inschakelen en vernietigen om 20% van UKR te bezetten ??

Lijkt mij toch een heel unfaire behandeling van de UKR versus uw visie ??

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 augustus 2022 om 11:16.
Oud 26 augustus 2022, 12:02   #28680
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je antwoordt niet op de vraag schatje,

mag een oekrainse deerne schieten op een russische soldaat om zijn land soeverein te houden, of moeten ze zich gewoon overgeven en als vrouw onderwerpen en laten veroveren door RU

Dus is Oekraine een stukje land die een eigen bestuur mag hebben.
Los van de discussie over Krim/Donbas...

Mogen ze de wapens opnemen tegen RU

Is dat nu een moeilijke vraag om Ja of Nee op te antwoorden ???
Een land die erkend is door de UN (de verenigde naties, je weet wel waar RU ook vetorecht heeft) moet dus volgens U door RU ingepalmd worden en mag niet meer soeverein regeren... Het land is volgens u veroverd door USA, alhoewel daar geen enkele soldaat van VS aanwezig is...

Hoe komt het vraag u eens af, dat USA geen enkele soldaat moet sturen en dat RU 5miljard wapens moet inschakelen en vernietigen om 20% van UKR te bezetten ??

Lijkt mij toch een heel unfaire behandeling van de UKR versus uw visie ??
De VS heersen via een lokale corrupte elite die ze zelf aan de macht brengen, zoals ze al eeuwen doen in Latijns-Amerika, de Filippijnen, etc.

Rusland heeft ook geen enkele soldaat in de VS en toch werd er jaren hysterisch geroepen over "russiagate".

Oekraine heeft uiteraard het recht zich te verdedigen. maar de Russisch talige delen van Oekraine hebben ook het recht om zelf te beslissen bij welk land ze horen. Net als Oekraine het recht had zich af te scheiden van de SU.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be