![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verfransing reikt al tot Izegem
![]() De Izegemse Delhaize vond het gepast een Franstalig kasticket aan zijn klant mee te geven. ![]() Zie je al een Nederlandstalig kasticket in de Delhaize van Charleroi verschijnen ? Hoogste tijd voor de Vlaamse onafhankelijkheid dan zal dit soort "vergissingen " tot het verleden behoren. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 26 augustus 2022 om 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie meer Engels staan dan Frans: recycled, boost, tube, cup
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo simpel is het. Maar blijf gerust geloven dat het een complot is. ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou ik toch eerst nog eens willen zien. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tand om tand. ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Wat maakt dit uit? Laat winkels toch eens zelf beslissen of ze klanten in het Nederlands, Frans, Arabisch of Chinees bedienen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Charleroi vallen ze nog liever dood dan één woordje Nederlands op hun kasticket te printen.
Hun Printer blokkeert op volle kracht zodra die een Nederlandstalig woordje scant. "Error ;langue inconnue" verschijnt er dan in het rood en geel op hun scherm. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 26 augustus 2022 om 17:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Gelukkig staat 't totaal vermeld in 't Nederlands eh..
Maar goed, 't moet echt vreselijk zijn zo een bon te ontvangen.. onbegrijpelijk én onvergeeflijk dat men niet wat meer rekening houdt met die keuterboerkes van Izegem.. zeg nu zelf: die zijn vaak nog niet eens in staat een deftig woord Nederlands uit te spreken.. dus ik begrijp vaneigens de ophef en eis tot onafhankelijkheid bij het zien van wat Franstalige woorden die voor Nederlands-onkundigen absoluut niet te begrijpen zijn.. alé nu, reductie versus reduction.. DRAMA..!! Hier moet onmiddellijk een spoedraad bijeen geroepen worden.. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 26 augustus 2022 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() die cijfers zijn toch Vlaams ?
Of zie ik niet goed ? Ik vrees, na zulk enorm drama, dat de zon morgen niet meer opkomt. De gletsjers gaan terug aangroeien, de aarde stopt met draaien en god zendt een zondvloed op de onverlaten in dit aardse Franse tranendal. Geeuw....wat een onzindraad. Alweer.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er voor minder twee aan twee gebonden, in de Maas geworpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er wel wat belangrijkere dingen zijn dan de taal op een kasticketje.. maar goed -al wil ik er niet te autistisch over doen- ik ga akkoord: in Vlaanderen mag dat in 't Nederlands worden opgesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.Geef ze een vinger en ze pakken een arm. Eerst een Franstalig kasticket, daarna Franstalige folders ,dan een Franstalige jobstudent en voor je het weet enkel nog Franstalig personeel kan je niet meer in het Nederlands terecht in de Delhaize. Kijk maar naar Brussel ,daar kan je in de Delhaize winkels al lang niet meer in het Nederlands terecht voor een inlichting. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 26 augustus 2022 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
https://www.promojagers.be/webshop/delhaize Dat zijn gasten die kortingsbons uitwisselen. Ik zie daar bv promo-boost staan. Dat is iets dat in Vlaanderen niet bestaat. Nogal wiedes dat het dan ook enkel in het frans in hun computer staat.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 augustus 2022 om 17:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Valse voorwendselen om een zuurzeikdraad te starten ?
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 26 augustus 2022 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou ik graag eens zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ticket is Nederlandstalig, enkel de Franstalige promo- en reducties staan in het Frans.
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oelalaa, dus moeten we Franstalige kastickets in de Maas gooien? Dat is sluikstorten!