![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat we zelf doen, doen we beter?? Vergeet het! Het Vlaams onderwijs ligt op apegapen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 augustus 2022 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe de "overgang" in zijn werk ging? Dan zou u wel zwijgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of meer lesuren in het vak dat jou best ligt, dan zou je wel goed zot moeten zijn om niet te veranderen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus zie eens hoe de federalisering van het onderwijs in Belgie, het onderwijs in Frankrijk ook verloederd heeft ! Maar meer nog: toen het Vlaamse onderwijs nog Belgisch was, waren er minder problemen met moslims in Belgie. En was de CO2 uitstoot kleiner. En de staatsschuld ook (eh, daar ben ik niet zeker van...). Enfin, kom, het splitsen van het onderwijs heeft nogal wat brokken veroorzaakt he ! Veel vreemdelingen, problemen met moslims, en een klimaatsverandering ! Laatst gewijzigd door patrickve : 27 augustus 2022 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het probleem uiteraard, er zijn plaatselijke tekorten. Iedereen wil graag op minder dan 10km van zijn woonplaats gaan werken.
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 augustus 2022 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lage netto lonen in deze dure tijden zal ook niet helpen.
Alle sectoren kampen met tekorten inmiddels. T'is overal hetzelfde. Mensen geven het gewoon op.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 augustus 2022 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een pijnlijke gedachte maar toch... Met enige graagte citeer ik Cois Backeljau alias De Bomma met respect voor Luk Wyns : "In wa ver ne weereld leven wij na?" Naast dat zou je nog met Urbanus kunnen meezingen: "De weeereld is om zeep er gebeuren rare dingen rondom mij"
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 augustus 2022 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grotendeels komt dat van de politiek dat sukkelmigranten die geimporteerde armoede en dwaasheid zijn, "slaagkansen" moesten krijgen, en dat het "discriminatie" was om de negerkes, de moslimkes, en de andere geimporteerde sukkelaars minder laten te slagen dan de smeirige wittekoppen van hier. Maar anderzijds komt dat ook door een stel kwakzalvers die onder nep-wetenschappelijke lulkoek beweerden aan didactische vernieuwing te doen en gedurende 30 jaar met heel veel ijver het concept "abstractie" als boeman in het onderwijs hebben kunnen neerzetten. De twee samen maken dat men alle poten van een degelijk onderwijs heeft afgezaagd, en het heeft lang geduurd, maar de cirkel is nu rond en het is finaal naar de knoppen. En eer je zoiets weer opbouwt, heb je lang werk, want zowel de basis als de top zijn helemaal verkankerd en er is in gans die santeboetiek geen enkele verantwoordelijke meer die weet hoe men deftig onderwijs moet geven. Ze hebben het nooit gekregen, en hebben het nooit van dichtbij gezien. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 augustus 2022 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik las daarjuist dat Weyts opteert voor flexi-jobs in het onderwijs. Als noodoplossing zou dit kunnen. Het is echter geen duurzame oplossing. Groen beschouwt het trouwens als cafépraat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Patrick zou een goede leraar zijn.
Mij hebben ze het ooit voorgesteld om het te worden bij het examen op een avondcursus die ik eens deed. Maar ik vond dat mijn dada niet.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 augustus 2022 om 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herinvoering van de lijfstraffen!
![]()
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, cool, laat ons handjekap doen als een leerling een paar testen faalt.
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of we vaccineren hem/haar. Dat zal ze leren!
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Regenboog vlag op de kont laten tatoeren als eerste graad straf. Uiteindelijk op het voorhoofd, en als ultieme eindronde, een swastika met lof van laurierbladen in't midden.
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan moeten ze de rolstoelen gaan duwen op de Yserwaecke!
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is voor de leerkrachten. Stel je voor wat we kunnen bedenken voor de leerlingen.