Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2022, 08:55   #101
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Opnieuw onzin. Nord Stream 2 ligt maar mag niet in gebruik genomen worden, van wie? Wie dicteert de Duitsers wat er mag en wat er niet mag?
Den Amerikaan?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 08:56   #102
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
De Duitsers zelf hebben dat beslist toen eenmaal duidelijk was dat hun gasleverancier een terrorist was die openlijk terroristische daden stelt.

Niet te verantwoorden dus om daar ooit nog opnieuw zaken mee te doen en een dwingende reden om bestaande afhankelijkheden af te bouwen.
Asap.

De prijs die ze (en wij) nu gaan betalen is die voor decennia naieviteit en Poetin-geknuffel. Uiteraard is daar een prijs voor, wat dacht je?
Is dat zo?
Bron?
Oud 29 augustus 2022, 09:04   #103
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus ook geen olie meer invoeren dan? Want politieker x vindt dat vrouwenrechten daar geschonden worden?
Geen gezegend oliesel meer vanuit het vaticaan. Tot priesters, bisschoppen en paus ook vrouwelijk kunnen zijn.

Maar eerst Rusland aanpakken. Niet alles tegelijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 09:06   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weinig consequent allemaal en vooral ongevraagd.
Dat is niet erg, want de maatregelen zijn volledig volgens mijn goesting. Ttz, ze zijn zelfs niet streng genoeg.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 09:09   #105
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Vanaf januari wordt er inderdaad ook geen olie meer ingevoerd uit Rusland.
Ja... dit helpt en versnelt (hopelijk, want voor je het weet zitten we weer aan de kolenstook) het EU+Timmermans-doel. Alternatieve energie.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 09:12   #106
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Bron?
Citaat:
A: November 2021 >
Dan toch nog geen Nord Stream 2? Duitsland schort goedkeuringsproces op
De Duitse energietoezichthouder, de Bundesnetzagentur, heeft het goedkeuringsproces voor de controversiële Nord Stream 2-aardgaspijpleiding van Rusland naar Duitsland opgeschort.

https://businessam.be/dan-toch-nog-g...ingsproces-op/
Citaat:
B: Februari 2022 >
Duitsland schort ingebruikname Nord Stream 2 opnieuw op
In reactie op de erkenning van de zelfverklaarde volksrepublieken Donetsk en Loehansk door de Russische president Vladimir Poetin, heeft de Duitse bondskanselier Olaf Scholz verklaard dat Nord Stream 2 voorlopig niet in gebruik genomen zal worden. Het is nog niet duidelijk of dit het definitieve einde betekent van de gaspijpleiding.

https://www.warmte365.nl/nieuws/duit...-64A6ADB5.html
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 10:10   #107
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is niet erg, want de maatregelen zijn volledig volgens mijn goesting. Ttz, ze zijn zelfs niet streng genoeg.
Het zou pas naar ieders goesting zijn als alles daardoor niet duurder werd he.
Oud 29 augustus 2022, 10:13   #108
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Rik Torfs: goed in het omschrijven van een probleem.

Niet in het helpen een oplossing te zoeken.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 10:44   #109
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo?
Nu treffen ze ons.
Poetin kan het echter uw kloten schelen dat z'n volk mort en verarmt.
Oud 29 augustus 2022, 10:45   #110
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bedankt voor de bron, maar dat wist ik al.
Maar ik geloof nooit dat ze dat gedaan hebben zonder druk van den Amerikaan.
Oud 29 augustus 2022, 10:46   #111
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

De eerste stap naar de oplossing van een probleem is het probleem analyseren / beschrijven / benoemen.
Oud 29 augustus 2022, 11:19   #112
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Dat is ook niet aan hem om dat te doen.
Oud 29 augustus 2022, 11:19   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bedankt voor de bron, maar dat wist ik al.
Maar ik geloof nooit dat ze dat gedaan hebben zonder druk van den Amerikaan.
Ik zie niet in waarom men "den Amerikaan" altijd moet zien als de opdrachtgever van alles. Misschien begonnen ze in Duitsland eindelijk in te zien dat ze zich al veel en veel te ver geengageerd hadden bij de Russen he. Heel "strategisch" denken kan je dat niet noemen. Kortom, het begon misschien te dagen dat men de totaal verkeerde weg op aan het gaan was.

Mij lijkt het EVIDENT dat U 200% afhankelijk maken van de Russen voor een paar zilverlingen op zich een bijzonder idiote strategie is, en dit totaal onafhankelijk van gelijk welke "internationale" druk.

Dat de Duitsers zich niet nog veel dieper in de stront wilden duwen, was misschien een normale reactie en niet noodzakelijk een "opdracht" van een "overlord" he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 11:26   #114
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hoe kan een land met kuststreek alsnog water tekorten hebben voor de landbouw?
Ligt het nu aan mij? Zie ik het te simpel of hebben wij echt volslagen idioten die ons land besturen?

Men kan niet ontkennen dat het er naar uitziet dat het overgrote merendeel van onze politici een lobotomie hebben ondergaan, en dat enkele chirurgen hun brein daarna vervangen hebben door gemengd gehakt om na te gaan welke impact dat heeft op hun beslissingsvermogen. De grootste oorzaak is helaas nog altijd de bevolking want zeg nu zelf: ge moet toch als volk collectief gatachterlijk zijn om op federaal, gewestelijk, provenciaal of gemeentelijk niveau zulke oelewappers te verkiezen.

Citaat:
EN ge moet niet zeggen dat het klimaat het hier niet toestaat, want tijdens hittegolven zou zoiets dus vollen bak produceren he, zonder 1 gram co2 uit te stoten. Wees wel zo ecologisch het residu niet terug in zee te dumpen, maar te zuiveren en verkopen voor zee-aquaria en meer.

In de middeleeuwen destilleerde men al zeewater om te overleven op zee, maar de moderne mens kan niet eens meer de landbouw van water voorzien?
Dat gaat er bij mij dus echt niet in he! Terwijl ik klaag steeg de zeespiegel enkele nanometers.
Daar mag inderdaad wel eens werk van gemaakt worden, maar vooraleer men daar dus aan begint zou het praktisch zijn om daar eens volgende zaken van te hebben:

- kostenplaatje
- ROI
- levensduur van zo'n installatie
- vergelijking met andere alternatieven

Dat de zeespiegel zo traag stijgt is gelukkig niet erg: als de zeespiegel met 10 nanometer steeg in de minuut dat je de post typte, zou dat willen zeggen dat deze (10*60*24*365*100) = 525.600.000 nanometer per eeuw stijgt. Gezien dat amper 0.52 meter is valt dat best nog mee

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 29 augustus 2022 om 11:35.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 11:30   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Men kan niet ontkennen dat het er naar uitziet dat het overgrote merendeel van onze politici een lobotomie hebben ondergaan, en dat enkele chirurgen hun brein daarna vervangen hebben door gemengd gehakt om na te gaan welke impact dat heeft op hun beslissingsvermogen. Het grootste oorzaak is helaas nog altijd de bevolking want zeg nu zelf: ge moet toch als volk collectief gatachterlijk zijn om op federaal, gewestelijk, provenciaal of gemeentelijk niveau zulke oelewappers te verkiezen.
Ja en nee. Men mag de selectie procedure voor politici niet uit het oog verliezen. Uiteindelijk komen enkel heel gekwalificeerde gelobotomiseerde oelewappers over de streep waar men er zelfs nog maar kan voor kiezen he.

Gelijk wie een beetje bekwamer is, gaat niet in de politiek, of, indien als jeugdzonde in de politiek gegaan, wordt daarbuiten gebonjourd he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 15:42   #116
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja en nee. Men mag de selectie procedure voor politici niet uit het oog verliezen. Uiteindelijk komen enkel heel gekwalificeerde gelobotomiseerde oelewappers over de streep waar men er zelfs nog maar kan voor kiezen he.

Gelijk wie een beetje bekwamer is, gaat niet in de politiek, of, indien als jeugdzonde in de politiek gegaan, wordt daarbuiten gebonjourd he.
Is dat zo?
Oud 29 augustus 2022, 19:12   #117
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Men kan niet ontkennen dat het er naar uitziet dat het overgrote merendeel van onze politici een lobotomie hebben ondergaan, en dat enkele chirurgen hun brein daarna vervangen hebben door gemengd gehakt om na te gaan welke impact dat heeft op hun beslissingsvermogen. De grootste oorzaak is helaas nog altijd de bevolking want zeg nu zelf: ge moet toch als volk collectief gatachterlijk zijn om op federaal, gewestelijk, provenciaal of gemeentelijk niveau zulke oelewappers te verkiezen.

Daar mag inderdaad wel eens werk van gemaakt worden, maar vooraleer men daar dus aan begint zou het praktisch zijn om daar eens volgende zaken van te hebben:

- kostenplaatje
- ROI
- levensduur van zo'n installatie
- vergelijking met andere alternatieven

Dat de zeespiegel zo traag stijgt is gelukkig niet erg: als de zeespiegel met 10 nanometer steeg in de minuut dat je de post typte, zou dat willen zeggen dat deze (10*60*24*365*100) = 525.600.000 nanometer per eeuw stijgt. Gezien dat amper 0.52 meter is valt dat best nog mee
De zee is het enige alternatief wanneer er geen regenwater valt en het grondwater uitgeput is.
We moeten ons voorbereiden op het ergste en naar de natuur haar signalen leren luisteren.
Oud 29 augustus 2022, 19:23   #118
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Gemiddelde energiefactuur €3000 per gezin, dat staat ons te wachten door die EU en haar pestbeleid.
Oud 29 augustus 2022, 19:29   #119
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nva gaf destijds voorwaardelijke steun voor de afbouw van kernenergie.
Er waren drie voorwaarden:
- bevoorradingszekerheid
- betaalbaarheid
- ecologisch beter dan het alternatief.

Vandaag blijkt dat aan hoeveel voorwaarden voldaan is?
- bevoorradingszekerheid ????????????????
- betaalbaarheid ?????????????????
- ecologisch beter dan het alternatief. ???????????????
De japanners hebben Hiroshima....., De kernramp van Fukushima aan de lijve mee gemaakt en stellen dat ze niet zonde kernenergie kunnen!!!!

Groen moet beseffen dat er inderdaad moet heel voorzichtig omgesprongen worden met kerncentrales, maar als het mis gaat zoals Chernobyl dan is een grote regio onbewoonbaar, dat klopt.

Maar NIET gans de wereld naar de vaantjes. en dat staat nu te gebeuren want alle steenkool, olie, vliegtuigmotor elektrische centrales wereldwijd hebben ze weer vollen bak doen draaien en DAT kan gans de wereld naar de knoppen helpen!!!!! omdat EU vooral energie nodig heeft na sluiten van de kerncentrales, omdat met de zon en de wind alleen het nooit zal lukken voldoende energie te leveren!!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 19:37   #120
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Feit is de groene hebben de geitwollen sokken verwisseld om politiek te scoren.. maar wij de bevolking zullen geitenwollensokken, sjaals en mutsen in huis, in bed moeten aantrekken deze winter mede door het dogmatig dictatoriaal gedrag van Groen
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be