Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2022, 21:25   #221
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Het zotte is dat het Westblok zich is beginnen moeien tot nu zelfs Oekraine, 2de sterkste Warschawpacter, dus dat het Russisch regime tot daar gewacht heeft met een streep te trekken, en dat die streep trekken, dan als "imperialisme" wordt gevlagd. Een in een hoek van de kamer gejaagde die uitvalt, die verweten wordt het dorp te willen veroveren.
Het is de realiteit invers.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2022, 22:17   #222
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het zotte is dat het Westblok zich is beginnen moeien tot nu zelfs Oekraine, 2de sterkste Warschawpacter, dus dat het Russisch regime tot daar gewacht heeft met een streep te trekken, en dat die streep trekken, dan als "imperialisme" wordt gevlagd. Een in een hoek van de kamer gejaagde die uitvalt, die verweten wordt het dorp te willen veroveren.
Het is de realiteit invers.
Nee, Oekraine wil zelf een andere kant op, juist omdat ze in uw woorden 2de sterkste Warschau-Pacter waren, willen ze niet meer het schoothondje van het Kremlin zijn.
Tja, wat dan een Finland of Oostenrijk rol? Dus misschien in de toekomst, EU, maar NAVO is een brug te ver, hoe zeer ze ook juist van deze Russisch dreiging af willen.
Nou, die streep trekken deed Rusland al, toen in 2014, de Krim, Heim ins Reich moest.
Rusland is eerder iemand die wanhopig achter een vrouw blijft aanzitten, nadat zij hem heeft afgewezen. We weten allemaal, dat dit pijn doet, maar uiteindelijk gaat het leven verder (kan soms langer duren dan je wilt, maar toch).
Oud 1 september 2022, 22:31   #223
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Nee, Oekraine wil zelf een andere kant op, juist omdat ze in uw woorden 2de sterkste Warschau-Pacter waren, willen ze niet meer het schoothondje van het Kremlin zijn.
Tja, wat dan een Finland of Oostenrijk rol? Dus misschien in de toekomst, EU, maar NAVO is een brug te ver, hoe zeer ze ook juist van deze Russisch dreiging af willen.
Nou, die streep trekken deed Rusland al, toen in 2014, de Krim, Heim ins Reich moest.
Rusland is eerder iemand die wanhopig achter een vrouw blijft aanzitten, nadat zij hem heeft afgewezen. We weten allemaal, dat dit pijn doet, maar uiteindelijk gaat het leven verder (kan soms langer duren dan je wilt, maar toch).
Poetin heeft nooit de ontwikkelingen na Gorbatjov kunnen accepteren.
Hij is als een halsstarrig jongetje blijven hangen in een verleden dat nooit meer terug komt.
Hiermee veroorzaakt hij duizenden doden en leidt Rusland in het moeras van een achterlijk en achtergebleven land.
Arm volk dat al eeuwen gebukt moet gaan onder meedogenloze heersers , die geen enkel respect kennen voor de burgers .

Laatst gewijzigd door cato : 1 september 2022 om 22:34.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2022, 22:59   #224
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Poetin heeft nooit de ontwikkelingen na Gorbatjov kunnen accepteren.
Hij is als een halsstarrig jongetje blijven hangen in een verleden dat nooit meer terug komt.
Hiermee veroorzaakt hij duizenden doden en leidt Rusland in het moeras van een achterlijk en achtergebleven land.
Arm volk dat al eeuwen gebukt moet gaan onder meedogenloze heersers , die geen enkel respect kennen voor de burgers .
Is het dan verplicht voor Russen om de Russische rijkdom te laten plunderen?

Niemand laat zich met plezier beroven en bestelen.
Oud 1 september 2022, 23:00   #225
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Maar Putin wil dat niet, allé dat is toch wat heel wat strategen (o.a. Mearsheimer) en ook ik denken. Hij heeft nooit blijk gegeven van imperialistische gedachten. Wat hij wel altijd gezegd heeft is dat als Oekraïene of Georgië plannen zou hebben om de NAVO te vervoegen, dat in Oekraïene zonder de oostelijke provincies zou zijn en dat het in beide gevallen oorlog zou betekenen. En het is niet dat hij daar nu mee afkomt: hij heeft dat gezegd na een NAVO-bijeenkomst in 2008, in 2014, en in 2021. Hij heeft zelf naar Washington letterlijk die vraag gestuurd om daarmee te kappen en gezegd dat dat voor hem een rode lijn is. Zelf Merkel en Sarkozy hebben dat toegegeven en stonden niet achter dat plan. Maar Washington wou niet plooien, en Oekraïene dacht dat het geen vodden zou hebben. Wat Putin wil, is dat men geen raketten op 300km van Moskou plaatst, net gelijk dat de V.S. de Monroe-doctrine hebben en destijds geen raketten in Cuba wilden.

En anders mag je mij gerust eens een voorbeeld geven van Putin zijn "imperialisme". Als die zo'n imperialist is, zal hij toch wel vaak zo'n quotes geuit hebben in toespraken, of erg vaak gepoogd hebben om gebieden te veroveren in de twintig jaar, die hij al aan de macht is.
Juiste analyse.
Oud 1 september 2022, 23:07   #226
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht

De rijkdom is niet gestolen door Oekraïne maar door eigen oligarchen.
Het is Rusland die landjepik pleegt ten koste van andere staten en hiermee eigen volk onderdrukt en in het gevang zet.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2022, 00:04   #227
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De rijkdom is niet gestolen door Oekraïne maar door eigen oligarchen.
Het is Rusland die landjepik pleegt ten koste van andere staten en hiermee eigen volk onderdrukt en in het gevang zet.
Eens, deze rijkdom is gestolen door oligarchen. Landen zoals Oekraïne en Georgië zijn nu onafhankelijk, de laatste waar ze aan denken is hun ex Rusland.
Gezien de impasse is een status zoals tijdens de koude oorlog Finland en Oostenrijk niet slecht, niet ideaal, maar dan wel echt onafhankelijk en niet als een satelliet....
Oud 2 september 2022, 17:47   #228
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Dan zijn het Russisch sprekenden een reden om andere landen aan te vallen, dan weer zien ze 'Russische rijkdom' in die landen als reden.
Ge begrijpt dat het Westen gealarmeerd is .
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2022, 18:04   #229
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

“Russische rijkdom”??? Nou breekt mijn klomp!
Dus de Baltische staten, Finland, Oekraïne… dat zijn, volgens jou althans, allemaal “Russische rijkdommen”… Waarom voeg je er niet Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije enz. aan toe? De Oost-Europese staten die na de Nazi’s nog het twijfelachtig genoegen hadden nog 44 jaren onder het Russisch oppergezag te moeten leven en die pas écht bevrijd werden in november 1989/91.
Op de conferenties van Teheran en Yalta drong Churchill erop aan bij Stalin dat in alle Europese landen die door de Russki’s in 1944/45 van de Nazi’s bevrijd werden er vrije meerpartijen-verkiezingen zouden gehouden worden. Stalin vertikte het zelfs van daarop te antwoorden. We hebben daarna wel begrepen waarom hij niet antwoordde.

Laatst gewijzigd door quercus : 2 september 2022 om 18:05.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2022, 19:47   #230
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dus de Baltische staten, Finland, Oekraïne… dat zijn, volgens jou althans, allemaal “Russische rijkdommen”… Waarom voeg je er niet Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije enz. aan toe? De Oost-Europese staten die na de Nazi’s nog het twijfelachtig genoegen hadden nog 44 jaren onder het Russisch oppergezag te moeten leven en die pas écht bevrijd werden in november 1989/91.
Op de conferenties van Teheran en Yalta drong Churchill erop aan bij Stalin dat in alle Europese landen die door de Russki’s in 1944/45 van de Nazi’s bevrijd werden er vrije meerpartijen-verkiezingen zouden gehouden worden. Stalin vertikte het zelfs van daarop te antwoorden. We hebben daarna wel begrepen waarom hij niet antwoordde.
Stalin was een botterik en tiran.
Voor zover bekend: als hij zei "ja" dan was het ja.
Als hij niets zei, was het ernaar raden.
Hij werd lelijk bedrogen door Hitler. Hij nam dan ook wraak in Stalingrad & Koersk. Stalingrad was het begin v.h. einde van WO II. Het waren ook de Russen die Berlijn veroverden en Snorremans deden zichzelf vermoorden. Niettegenstaande alles mogen we hem hiervoor een beetje dankbaar zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 18:29   #231
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt voor 1000% >>> Dat Poetin Oekraïner wil veroveren, en stelt dat het Russische rijkdom is. Is louter en alleen om de grondstoffen en de gewassen opbrengsten. steden, dorpen, de mensen interesseren hem totaal niet, zit alleen maar in de weg om de grondstoffen uit de grond te halen. En daar ben ik zeker van:
>> omdat ik voordat ik ziek werd, dus tijdens de CCCP bezetting van Hongarije door de russen. Zaken aankocht in Hongarije. Geproduceerd tot volwaardig product uit voor 100% grondstoffen van het land Hongarije zelf.

Weet dat ik die goederen NIET mocht betalen aan de Hongaarse fabrikant!!! Weet dat de fabrikant geen geld van mij rechtstreeks mocht aanvaarden voor zijn goederen!!!!! De repressie was heel groot, als ik daar op bezoek ging om de goederen te aanschouwen hield ik het daar geen 2 dagen uit.....door de Russische schaduw die mij van aan de grens "begeleide" >>> toegewezen volgde en steeds moest horen wat ik met de Fabrikant afsprak of zei!!!! Mijn bezoek moest aangevraagd en toegestaan worden via Aeroflot Russian Airlines!!! Dan werd je "uitgenodigd" ook al nabetaling van administratieve kosten, pffff

Weet dat er steeds 6 maand voor de levering van de goederen moest betaald worden aan de russen via Aeroflot Russian Airlines!!! Je wist niet wat je zou krijgen, het bleef en gok en hopen dat het product was zoals door de fabrikant belooft, getoond.

De russen bepaalde de prijs en ze bepaalden ook wat ze voor zich zelf hielden. Dus de fabrikant kreeg voor zijn werk wat de russen bepaalden wat het waart was.

En geloof mij wat de fabrikant kreeg voor zijn producten >>> was een peulenschil van wat ik in werkelijkheid aan de russen betaald had. Corrupte door de Russische staat Maffia praktijken waren het onder zeer zware repressie.

Dit leegzuigen van de bezette landen onder de CCCP noemt Poetin nu hun “Russische rijkdom”

Dat is wat de russen nu terug doen in het bezette Oekraïne, alles wegslepen naar Rusland om van uit Rusland te verkopen en de winst in de Russische zaken te laten verdwijnen >>> nu onder het mom van vergoeding voor hun kosten om de Nazi in Oekraïense te verdrijven.!!!!

Larie want dat heeft de CCCP altijd gedaan!!! KGB man Poetin weet dat zéér goed en wil die geld stroom naar Rusland duidelijk terug!!!

Weet dat toen alleen handel gedreven mocht / kon worden om goederen aan te kopen in de door de russen bezette landen via Aeroflot Russian Airlines, alleen Aeroflot Russian Airlines mochten kontakten onderhouden met "het westen" en geld ONTVANGEN!!!!
En een klachten aanspreek punt was er niet hoor.

De linkse hier hebben totaal geen idee wat linkse repressie inhoud .............
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 18:57   #232
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de Baltische staten, Finland, Oekraïne… dat zijn, volgens jou althans, allemaal “Russische rijkdommen”… Waarom voeg je er niet Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije enz. aan toe?
En niet te vergeten, een stuk van Duitsland en Berlijn. Inderdaad, dat is de logica die begint eens men de Oekrainse grens oversteekt, en dat is de reden waarom we die Russen GINDER moesten stoppen, en niet voor de poorten van Warschau of Berlijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 19:02   #233
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Wat Putin wil, is dat men geen raketten op 300km van Moskou plaatst, net gelijk dat de V.S. de Monroe-doctrine hebben en destijds geen raketten in Cuba wilden.
Maar dan is het toch ook normaal dat Oekraine geen raketten wil op 300 km van Kiev ? Gaan de Russen dan ook een band van 300 km op HUN grondgebied ontwapenen om geen bedreiging te vormen voor Oekraine ?

Oftewel is Oekraine een onafhankelijk land, dat zelf kiest tot welke allianties het wil behoren, oftewel dient men te zeggen dat Oekraine half onder bevel staat van de Russen die mogen zeggen welke clubs dat land wel en niet mag betreden.

Het zou een wederzijds akkoord kunnen geweest zijn dat Oekraine een lid is van de NATO maar zonder kernwapens op minder dan 300 km van de Russische grens, als de Russen ook aanvaarden dat er een gedemilitariseerde zone komt op hun grondgebied op minder dan 300 km van elk NATO land he, inclusief Oekraine.

Beweren dat je ergens mag binnenvallen omdat ze daar vrienden worden met uw geviseerde prooien (de NATO landen dus, de NATO landen zijn potentiele slachtoffers van de Russische agressie he, daar bestaat de NATO voor) moet reciprook zijn he. Wij mogen dan ook Rusland binnenvallen omdat daar dingen staan op minder dan 300 km van de Oekrainse grens.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 september 2022 om 19:05.
Oud 3 september 2022, 19:51   #234
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En niet te vergeten, een stuk van Duitsland en Berlijn. Inderdaad, dat is de logica die begint eens men de Oekrainse grens oversteekt, en dat is de reden waarom we die Russen GINDER moesten stoppen, en niet voor de poorten van Warschau of Berlijn.
Daar zullen we echter niet in slagen. Rusland gaat gewoon artilleriegewijs doorstomen tot Lissabon.

Daar Poetin moederskindjes, zoals president Macron, niet kan uitstaan zal hij de Franse kerncentrales manu militari sluiten en enkel gascentrales toelaten. Om deze verderfelijke manier van elektriciteitopwekking (kernenergie) in de kiem te smoren komen alle kerntechnici op een zwarte lijst terecht. Deze vogelvrijverklaarden zullen door iedereen mogen uitgeschakeld worden. Deze laatsten zullen beloond worden met forse premies en zelfs met een datsja krijgen in de Krim.

Patrick het is hoog tijd om uw biezen te pakken of u aan te sluiten bij het maquis en in het Alpengebergte u veilig te stellen. Hou de moed erin, eens komt de bevrijding.

Laatst gewijzigd door fcal : 3 september 2022 om 19:52.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 07:20   #235
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Patrick het is hoog tijd om uw biezen te pakken of u aan te sluiten bij het maquis en in het Alpengebergte u veilig te stellen. Hou de moed erin, eens komt de bevrijding.
Ik ben een flexiebele mens. Tegen dat Vladimir hier staat, wordt ik Russofiel.
Oud 4 september 2022, 08:51   #236
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Strak plan.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 09:28   #237
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Strak plan.
Hoezo ? Dat was toch ook zo met de mannen van de weerstand van 't laatste uur he
Oud 4 september 2022, 10:35   #238
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zal niet volstaan. U zal ook gasingenieur dienen te zijn en uw collaboratie met nucleaire maffia dienen te verhullen. Dat kan door bijvoorbeeld ergens een turbine zonder olie te laten draaien. Zo kunt u beweren dat u ondergedoken steeds aan de goede kant stond en daarom sabotage pleegde.
Oud 4 september 2022, 12:18   #239
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Stalin was een botterik en tiran.
Voor zover bekend: als hij zei "ja" dan was het ja.
Als hij niets zei, was het ernaar raden.
Hij werd lelijk bedrogen door Hitler. Hij nam dan ook wraak in Stalingrad & Koersk. Stalingrad was het begin v.h. einde van WO II. Het waren ook de Russen die Berlijn veroverden en Snorremans deden zichzelf vermoorden. Niettegenstaande alles mogen we hem hiervoor een beetje dankbaar zijn.
Vooral de mensen die stierven in de Goulags waren hem dankbaar. En dat was zijn eigen volk.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 19:37   #240
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo ? Dat was toch ook zo met de mannen van de weerstand van 't laatste uur he
Mijn peter was boer tijden WOII, heeft mensen verborgen voor de Nazi.
Nadien werd hij in zijn dorp gelauwerd voor zen daden. Ook mocht hij zen woordje zeggen na burgemeester en witte brigade afgevaardigde.

Ik herinner het mij zeer goed. Peter zei: Dat ik gelauwerd word is goed al deed ik het gewoon om te helpen, maar in weze zouden zij die de bonnekes voor het voedsel in de bus dropten en het transport voor de mensen regelden en het gevaar liepen gepakt te worden hier en overal gelauwerd moeten worden >>>> maar die zie ik hier niet, zie of hoor ik nooit meer iets van.

De "witte" vertegenwoordiger en den burgemeester die hier het woord voeren zijn er van pas na de oorlog moet ik pijnlijk vaststellen.

Nadien ging mijn peter naar de WC om te plassen en ik ging mee >>> er kwam een persoon achter en die spuwen in mijn peter zijn gezicht omdat die van mening was dat mijn peter blijkbaar de "witte" bende had aangevallen van op het podium !!! .............. daarom vergeet ik dit nooit, en ben ik sinds kinds af nogal argwanend tegen individuen die zichzelf op een verhoog plaatsen met zelf opgespelde titels of insignes
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be