Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2022, 21:13   #101
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Die landen blijven daar verder in investeren op hun eigen grondgebied dat wel tegen onze landsgrens aangelegen is hé....

Maar wij ,wij zouden het heilig paterke op het gebied van kernenergie moeten gaan spelen ...

Ze gaan nogal met ons lachen hé ...
Mijn standpunt over kernenergie heeft niks te maken met Groene religie, wokeness en dwangdenkbeelden.

Ik ben een 100% wetenschappelijk mens en ik ben pro-kernenergie, maar ik ben tegen kerncentrales in dichtbevolkte gebieden zoals België.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 21:27   #102
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb dat al vroeger gezegd:
- import via contracten met landen die voldoende hernieuwbare energie produceren.
- bouw van kerncentrales op veilige plaatsen in samenwerking met landen die over dunbevolkte gebieden beschikken.
- opbouwen van buffercapaciteit voor elektriciteit te beginnen met verplichte thuisbatterij bij zonnepanelen.
Ach ,weer zo'n uiting van het groene gedachtengoed met een dure verplichting wat betreft batterijen voor opslagcapaciteit op te leggen aan de burger die zonnepanelen op zijn dak heeft liggen ,en die zijn terugdraaiende teller heeft moeten inwisselen voor een digitale versie waarop géén terugdraaiende functie meer aanwezig is...

U weet toch wel dat in dit geval men de in uw batterijen opgeslagen energiecapaciteit probleemloos én ongestraft mag wegtrekken om pieken in het verbruik te gaan opvangen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 21:33   #103
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn standpunt over kernenergie heeft niks te maken met Groene religie, wokeness en dwangdenkbeelden.

Ik ben een 100% wetenschappelijk mens en ik ben pro-kernenergie, maar ik ben tegen kerncentrales in dichtbevolkte gebieden zoals België.
De landen ten noorden én ten zuiden van ons zetten hun kernenergiebeleid wel verder hé ....

Wij als dichtbevolkt gebied daartussen zijn sowieso de sigaar hé als daar wat gebeurd...
Oud 3 september 2022, 21:53   #104
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uw standpunt over kernenergie heeft niks te maken met Groene religie, wokeness en dwangdenkbeelden.

niet links of rechts, boven of onder, maar averechts.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 21:56   #105
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
niet links of rechts, boven of onder, maar averechts.
Quoteveranderaars!
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 22:00   #106
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- import via contracten met landen die voldoende hernieuwbare energie produceren.
- bouw van kerncentrales op veilige plaatsen in samenwerking met landen die over dunbevolkte gebieden beschikken.
- opbouwen van buffercapaciteit voor elektriciteit te beginnen met verplichte thuisbatterij bij zonnepanelen.
Uw thuisbatterij kan u welgeteld een halve dag verwarming via een warmtepomp regelen. De rest van de winter staat dat ding daar dan gewoon leeg en in de zomer als uw batterij vol steekt dan staat uw verwarming af.

Hoe jullie dit blijven verzinnen is echt wel beyond me
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 22:06   #107
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uw thuisbatterij kan u welgeteld een halve dag verwarming via een warmtepomp regelen. De rest van de winter staat dat ding daar dan gewoon leeg en in de zomer als uw batterij vol steekt dan staat uw verwarming af.

Hoe jullie dit blijven verzinnen is echt wel beyond me
Dat niet alleen , ze kunnen via het stroomnet uw thuisbatterij gratis volledig leegtrekken ,en kan u dan gelijk moeten betalen voor hetgeen u op dat moment verbruikt...
Oud 4 september 2022, 00:46   #108
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Els van Doesburg: ‘Het ganse bestaan van Guy Verhofstadt verdient eigenlijk een onderzoekscommissie’

Dat is geen dom blondje

https://www.demorgen.be/meningen/els...ssie~baebbdb3/
Diezelfde Els Van Doesburg die experimentele covid vaccinaties promoot bij kinderen, en iedereen die kritisch is op haar FB pagina meteen blokkeert.

Diezelfde Els Van Doesburg die Peter De Roover bij N-VA poept. Een man die haar grootvader had kunnen zijn. Liefde kent geen leeftijd, maar als je toevallig ook politica wil worden, toevallig bij dezelfde partij, dan is het punt duidelijk.

Een opportunistische bazenpoeper met een heel groot bakkes.

Bah
Oud 4 september 2022, 00:49   #109
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Diezelfde Els Van Doesburg die experimentele covid vaccinaties promoot bij kinderen, en iedereen die kritisch is op haar FB pagina meteen blokkeert.

Diezelfde Els Van Doesburg die Peter De Roover bij N-VA poept. Een man die haar grootvader had kunnen zijn. Liefde kent geen leeftijd, maar als je toevallig ook politica wil worden, toevallig bij dezelfde partij, dan is het punt duidelijk.

Een opportunistische bazenpoeper met een heel groot bakkes.

Bah
In dit geval verkeert ze alvast in goed gezelschap van de ranzige uit Blaasveld hé...

Of mag dat niet gezegd worden...

Laatst gewijzigd door Svennies : 4 september 2022 om 00:50.
Oud 4 september 2022, 10:42   #110
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben jarenlan zo’n contract gehad met Nederland over de levering van aardgas.
Je moet gewoon goede contracten opstellen.

Ten tijde van de oliecrisissen in de jaren 1970 waren er ook contracten en met Rusland waren en zijn er ook contracten ...

Gaza 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 12:12   #111
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken je er zo ?

Ik ken zo goed als geen enkel land dat zelf 100% op hernieuwbaar draait, en nog veel kan exporteren. De enige landen die dat zouden kunnen zijn de Maghreb landen, als die een deel van de Sahara vol zonnepanelen leggen. En dan zijn we weer afhankelijk van die baardapen.

Citaat:
Kerncentrales kunnen best in dichtbevolkte gebieden staan. Als er niks mee gebeurt, dan heeft het geen belang, en als ze een ongeluk hebben, worden dat nadien toch dunbevolkte gebieden en staan ze perfect daar waar je wilde.

Citaat:
Zonder grote buffer kapaciteit is hernieuwbaar in elk geval altijd maar een minderheidsding. Dat zal ooit wel komen. Op dit ogenblik hebben we zo geen serieuze technologie. Thuisbatterijen zijn larie op dat vlak. Ze kunnen wel iets over een paar uur gladstrijken, maar dat is het dan ook.

Ik heb ergens voorgerekend dat als je 100% op hernieuwbaar wil draaien, en je dus ongeveer een maand "opslag" moet hebben van het Belgische verbruik, als je bvb op wind energie draait, je rond de 6 - 8 TWHr opslag capaciteit moet hebben. De ganse USA heeft op dit ogenblik 0.25 TWHr opslag capaciteit.

Wil je fotovoltaisch gaan, dan moet je eerder 4 - 5 maanden opslag hebben (zomer - winter).

Dat gaat komen. Maar we zijn er bijlange nog niet. Daarvoor moeten we massieve "vloeibare" batterijen hebben. Daar is nog niet enorm veel onderzoek naar. Wat we nu hebben, zijn kleine, compacte, mobiele batterijen, voor mobiele toepassingen. Dat moet zelfs nog een factor 2 of 3 winnen om de auto elektrisch succesvol te maken. Maar we praten over iets totaal anders qua het land van stroom voorzien.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 12:13   #112
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Remember Fukushima. Half België ontruimen. Go for it!
Dat is toch geen probleem ? In elk geval gaan we een goed deel van Belgie moeten ontruimen binnen een eeuw of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2022 om 12:14.
Oud 4 september 2022, 14:48   #113
lancalot
Burgemeester

lancalot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil gewoon zeggen dat Els Van Doesburg, die een tweewekelijkse column heeft in de door uw geestesgenoten als fake news omschreven krant in die column haatpraat zit te verkondigen.
Altijd vreemd dat fenomeen waar iemand van een andere politieke strekking een politiek figuur van een andere partij meent te moeten verdedigen.
Meestal verdedigen VBers N-VA , maar nu een Sos die een liberaal verdedigt.

Echt blij was ik niet met het uiteindelijke resultaat van zijn regeringen.
Het vreemdenlingen stemrecht werd door onze strot geduwd, en gebouwen verkopen om ze duur terug te huren lijkt me niet echt een voorbeeld van duurzaam beleid.

En ja dat zeg ik als liberaal. Verhofstadt was gewoon alleen uit om premier te worden en heeft zijn zieltje verkocht. Wie gelooft die man noch ?
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 15:10   #114
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is een van de redenen waarom alle onnozelaars die kritiek leveren op een van de grootste Europese veroveraars, ene A. Hitler, ook beter hun bakkes kunnen houden. De meesten waren niet eens geboren toen Adolf de plak zwaaide, maar hoeveel van hen hebben een wereldoorlog ontketend ? Allemaal nobodies die praten over dingen die ze niet eens meegemaakt hebben en durven kritiek leveren - vitriool kritiek in de meeste gevallen zelfs - over een man die ze nooit bezig hebben gezien.

Allen die dus zomaar zitten te lullen over hoe slecht meneer Hitler was, hebben dat ook maar van pillow talk van een overjarige kamp-overlevende.
Ik heb wel het bedenkelijke genoegen gehad om tijdens WO2 in Cardiff op ettelijke bombardementen van den Adolf zijn Luftwaffe getrakteerd te worden. Braaf als ze waren volgde mijn familie de instructies die we op de BBC hadden gehoord. Als er nog voldoende tijd was na het horen van het sirene-gehuil moesten we rennen naar de "shelter" die op het plein stond rechtover onze woning. Was er geen tijd meer (wanneer het gebrom van de Henkels en de Messerschmits praktisch samenviel met het sirene-geluid) dan was het BBC-advies om te schuilen onder trap van het huis.
Oud 4 september 2022, 15:23   #115
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb wel het bedenkelijke genoegen gehad om tijdens WO2 in Cardiff op ettelijke bombardementen van den Adolf zijn Luftwaffe getrakteerd te worden. Braaf als ze waren volgde mijn familie de instructies die we op de BBC hadden gehoord. Als er nog voldoende tijd was na het horen van het sirene-gehuil moesten we rennen naar de "shelter" die op het plein stond rechtover onze woning. Was er geen tijd meer (wanneer het gebrom van de Henkels en de Messerschmits praktisch samenviel met het sirene-geluid) dan was het BBC-advies om te schuilen onder trap van het huis.
Je bescheidenheid siert je, quercus. Maar dat was niet de start. Vertel ons over de luchtgevechten van de RFC onder leiding van Brigadier-General Sir David Henderson, hoe jullie duitse vliegtuigen neerhaalden met jullie befaamde Sopwith-Camels.

Volgens de kronieken hebben jullie toen maar liefst 1.294 duitse vliegtuigen neer weten te halen.

Dus aub : géén valse bescheidenheid.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 15:35   #116
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Altijd vreemd dat fenomeen waar iemand van een andere politieke strekking een politiek figuur van een andere partij meent te moeten verdedigen.
Meestal verdedigen VBers N-VA , maar nu een Sos die een liberaal verdedigt.

Echt blij was ik niet met het uiteindelijke resultaat van zijn regeringen.
Het vreemdenlingen stemrecht werd door onze strot geduwd, en gebouwen verkopen om ze duur terug te huren lijkt me niet echt een voorbeeld van duurzaam beleid.
En ja dat zeg ik als liberaal. Verhofstadt was gewoon alleen uit om premier te worden en heeft zijn zieltje verkocht. Wie gelooft die man noch ?
Tijdens de jaren negentig, als oppositieleider van "Dehaene-Tobback", orakelde hij in de Kamer nochtans nog uit volle borst en in echte "Dewinter-stijl", dat de islam niet thuishoorde in Europa.
Eens zelf premier, moest hij dat natuurlijk terug inslikken, indien hij nog samen met de sossen en agalev/ecolo door één deur wou.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 15:51   #117
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan allemaal goed zijn, maar ik vrees toch dat je onder Panda zijn beschrijving valt van iemand die niet gerechtigd is enige kritiek te uiten:

Citaat:
Haar groteske column gaat over een periode waar zij niets vanaf weet trouwens. Het meiske was 10 jaar oud
Was jij veel ouder dan 10 jaar ? Ik denk het niet he
Oud 4 september 2022, 15:53   #118
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je bescheidenheid siert je, quercus. Maar dat was niet de start. Vertel ons over de luchtgevechten van de RFC onder leiding van Brigadier-General Sir David Henderson, hoe jullie duitse vliegtuigen neerhaalden met jullie befaamde Sopwith-Camels.

Volgens de kronieken hebben jullie toen maar liefst 1.294 duitse vliegtuigen neer weten te halen.

Dus aub : géén valse bescheidenheid.
Ik weet het Panda, mijn verhaal is een afwijking van het thema van deze draad. Mea culpa...
Maar PatrickVe begon over Hitler en de verleiding om daar even op in te pikken was groot.
Oud 4 september 2022, 15:53   #119
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Tijdens de jaren negentig, als oppositieleider van "Dehaene-Tobback", orakelde hij in de Kamer nochtans nog uit volle borst en in echte "Dewinter-stijl", dat de islam niet thuishoorde in Europa.
Eens zelf premier, moest hij dat natuurlijk terug inslikken, indien hij nog samen met de sossen en agalev/ecolo door één deur wou.
Hij is eigenlijk het toonbeeld van hoe de politiek een mens verandert. Hij was intellectueel prima bezig, en zijn Burgermanifest was heel goed. Wat je daar schrijft wist ik niet, maar hij had uiteraard ook gelijk. En dan begint uw politieke loopbaan, he, en moet je een "professioneel" van het vak worden. En hij is een van de meest "professionelen" van het vak die er waren. Zoals deze draad titel aangeeft.
Oud 4 september 2022, 15:57   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het Panda, mijn verhaal is een afwijking van het thema van deze draad. Mea culpa...
Maar PatrickVe begon over Hitler en de verleiding om daar even op in te pikken was groot.
Helemaal niet, je illustreert het punt perfect. Volgens Panda kunnen mensen die maar 10 jaar oud zijn op het ogenblik van historische feiten, nadien helemaal geen kritiek leveren op de personen die belangrijke functies hadden in het kader van die feiten ; zeker niet als die personen zelf ook nadien niet van gelijkaardige "rang" zijn in het hebben van invloed op belangrijke feiten.

Daar pas jij perfect in: jij hebt zelf geen wereldoorlogen kunnen voeren, en je was nog geen 10 jaar oud toen Hitler aan de knoppen zat, dus heb jij, net zoals de dame waarover deze draad gaat, je bek te houden want je weet er uiteraard niks van. De dame in kwestie was immers ook maar 10 jaar toen meneer Verhofstadt zijn belangrijke feiten pleegde (weliswaar veel minder belangrijk dan die van meneer Hitler, we zitten op een andere schaalgrootte he), en die dame in kwestie is zelf ook nooit eerste minister geweest, dus heeft zij totaal niks te blaten over die belangrijke meneer Verhofstadt. En jij dus nog veel minder over die nog veel belangrijker meneer Hitler, als we dezelfde logica van Panda toepassen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be