Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2022, 23:20   #21
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik kijk met belangstelling uit naar een boek waarin jij je overpeinzingen uiteenzet
We zijn in oorlog, elke politieker is nu onderdeel van propaganda en dus onbetrouwbaar qua informatie. Dat is gewoon een feit.

Ik ben helemaal niet slimmer dan die gasten maar daar gaat het niet om, een boek ga ik echt niet schrijven, sorry.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 23:39   #22
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 16 Indian Serial Killers You’ll Be Shocked To Know About. And Yes, One Of Them

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Haiku, haiku, haiku, haiku, haiku.

Twee schrijvers en een boek
Twee lullen tesaam
De waarheid is zoek.

ja veel fantaseren en ook keihard schrijven dat je fantasieen de harde waarheid zijn, zo kan je je bestseller schrijven.

mensen zijn lichtgelovig ok

Schrijf vooral dat Vladimir Poetin een Alien is die de russische haaien en witte ijsberen wil redden en daarom dus de hele mensen wereld in een crisis bombardeert.

Volgende zet Poetin:

nieuw Corona virus loslaten in europa

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 17:06   #23
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De "rustige vastigheid" hé ...

Maar het was eerder een roestige waarin hij uitblonk in wat als zijn beste kwaliteit mag omschreven worden...

Onzichtbaarheid met name ,die alleen in het beeld verscheen om zijn dik betaalde wedde te komen cashen....

Die kwaliteit heeft hem overigens aan zijn nog dikker betaalde post als Europees voorzitter geholpen...

Die mensen leven in hun eigen universum ...
Onzichtbaarheid >>> juist, net daarom werd hij en Charles Michel geïnstalleerd .. net omdat ze niets in de pap te brokkelen hebben er alleen zitten om "de symbolisch troon" op te vullen en de landen dan lustig hun eigen ding kunnen doen buiten de EU bemoeienissen.

Wel is hij net als Charles Michel zéér gedwee in het spoor van Merkel gebleven waardoor België en gans de EU nu in een enorme energie catastrofe zijn terecht gekomen!!!

Er zelfs nu in deze enorme energie crisis nog gesproken gesteld word dat ze de strategische kerncentrales gaan sluiten. Terwijl Oekraïne Nu zelfs na Polen enz. >> ook Duitsland wil stoom aanbieden van Oekraïense kerncentrale Kerncentrales.

Wat een schaamte moeten dat veroorzaken binnen de EU, door totaal falend beleid van de EU VIPS ??????
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 17:14   #24
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Rik van Cauwelaert, gewillige regimeslaaf.
Men heeft het steeds over de Russen en de Chinezen waar de pers niet vrij is...

van Cauwelaert, gewillige regimeslaaf. Schijf je,

Maar zijn er in dit land dan anderen????? ik bedoel: Anderen die zichtbaar zelfs gesteund met het nodige bewijs dit hier in dit land kunnen uitstallen dat het door het grote publiek gezien of gelezen kan word zonder daarvoor op het dark web te moeten gaan ???? Zijn er anderen????

In Nederland is het voorlopig daar nog mogelijk al is de Belgische persgroep met de subsidies dat ze hier krijgen stilaan de "persvrijheid " in Nederland ook aan het opkopen met alle gevolg vandien, dus eenheidsworst zoals hier!!!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 5 september 2022 om 17:15.
Oud 5 september 2022, 17:19   #25
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Nog veel minder durft geen enkele partij momenteel de uitgaven met andermans spaargeld en nieuw bijgemaakt geld in vraag stellen.
Die automatische indexering gebeurt enkel voor staatsapparatski en andere uitkeringstrekkers. Voor loontrekkenden is die niet automatisch - er zijn onderhandelingen of bepaalde tijdsbestekken opgelegd.
En vooral, voor spaarders, eigenaars van alle bestaand geld, is er GEEN indexering. Dat doen ze "apart", onder de naam "spaarrente". Die manipuleren ze permanent ONDER het prijsstijgingspercent. Natuurlijk, dat is hun hele doel, iedereen gelijk evenveel meer geven, verschuift geen koopkracht, zonder koopkracht te verschuiven kan je er geen roven. Zonder buit geen roof. Zonder beroofde geen buit.
Die automatische indexering gebeurt enkel voor staatsapparatski en andere uitkeringstrekkers >>> Dus de werkwijze dat in Rusland, China, Venezuela, Myanmar enz. toegepast word om via hen de rest van de bevolking via repressie te onderdrukken.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 5 september 2022 om 17:20.
Oud 5 september 2022, 17:38   #26
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Nochtans wordt het omgekeerde beweerd, en gegevens uit het verleden tonen dat ook aan.
Niet dat dat niet kan veranderen, zie Paul De Grauwe, van voorvechter van vrije markt, weg met overheid, naar een zetel in de centrale planning, het precieze tegendeel. Verschil tussen blabla zonder postje en boemboem mèt.
Ik denk dat waarom de heer Paul De Grauwe veel op TV mag komen het gevolg is dat hij steeds euforisch verkondigt dat er kan blijvend geld bijgedrukt worden en geleend tegen de sterren op van uit zen persoonlijk links denken.

Terwijl mijn overleden vrouw ook econoom die was verbonden aan ESAL steeds heeft gesteld dat >>> Het stomste dat gedaan werd de goud standaard afschaffen en geld koppelen aan Leningen als "veilige haven"

Waardoor geld bij drukke ZONDER BORG dus plots kon. Men keek naar de hoeveelheid leningen om te stellen dat de economie er op vooruit ging .... terwijl inderdaad de schuldenberg steeg maar dit wel TOCH nog verzilverd diende te worden door afbetaling te volbrengen. (na 2008 heeft EU zo massaal waardeloze schuld papieren heeft overgenomen.... met rest waarde waardeloos)

En de heer Paul De Grauwe maar het fabeltje preken om van water wijn te maken!!!

Bovendien werd dan nog toegestaan dat winst genomen kon worden op verlies via shorten op de beurs!!! Waardoor bedrijven en zelfs landen economisch onderuit gehaald worden?

Mijn vrouw voorspelde op die basis het einde van het westers economisch bestel. Waar het geld van de burger zal verdampen en er alleen nog waardeloos schuld papier zal overblijven. Zoals de Duitse Mark was net voor WOII, voor koopkracht totaal waardeloos.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 5 september 2022 om 17:44.
Oud 5 september 2022, 17:48   #27
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Herman en Rik: “We hebben Rusland in een economische wurggreep”

Is dat zo????????Schulden van Rusland bedraagt 2% Nationaal Product!!!! en het heeft dan bovendien Olie, Gas en goud aan zichzelf .............

Wat heeft EU nog te bieden stel ik mij zeer bezorgd de vraag????
Oud 6 september 2022, 06:20   #28
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Ni zwanzen hé Herman en Rik :

158 miljard:

https://www.hln.be/buitenland/export...rlog~aa9fad8e/
Oud 6 september 2022, 07:09   #29
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Die automatische indexering gebeurt enkel voor staatsapparatski en andere uitkeringstrekkers >>> Dus de werkwijze dat in Rusland, China, Venezuela, Myanmar enz. toegepast word om via hen de rest van de bevolking via repressie te onderdrukken.
Is dit een autobiografische reactie ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2022, 11:40   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ni zwanzen hé Herman en Rik :

158 miljard:

https://www.hln.be/buitenland/export...rlog~aa9fad8e/
Rusland, en bij uitbreiding Poetin, heeft ons in de wurggreep.
En wij maar stoer doen in de trend van: "We zullen die Russen eens een poepje laten ruiken.".

En onze staatsmannen kloppen zichzelf op de borst voor het staatsmanschap dat ze uitstralen.

Dat het Europees volk ondertussen creppeert, wie ligt daar nu wakker van.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2022, 12:16   #31
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hotels en appartementen aan de kust volzet, zelfs nu met de warme dagen loopt het nog steeds storm.
Luchthavens waar men staat te dringen.
Files op weg naar zee en naar zuiderse streken in de voorbije maanden.

Ik heb er geen zien liggen creveren langs de kant van de weg en op stoepen.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2022, 12:17   #32
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Hotels en appartementen aan de kust volzet, zelfs nu met de warme dagen loopt het nog steeds storm.

W8 nog even tot het winter is.
Oud 6 september 2022, 12:21   #33
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Rusland, en bij uitbreiding Poetin, heeft ons in de wurggreep.
En wij maar stoer doen in de trend van: "We zullen die Russen eens een poepje laten ruiken.".

En onze staatsmannen kloppen zichzelf op de borst voor het staatsmanschap dat ze uitstralen.

Creperen, in Europa voorlopig nog figuurlijk denk ik.
In Oekraine echter letterlijk, hetgeen toch nog een heel verschil is.

We zijn mekaar pijn aan het doen hè (dat lijkt me quasi zeker).
Men kan zich afvragen of we (Europa/Westen) een goede koers varen?

Mocht er garantie zijn dat Rusland met annexatie Oekraine genoegen zou nemen zou je zoiets kunnen overwegen.
Maar Rusland is toch al een hele tijd het omgekeerde aan het doen van wat ze zeggen te doen.
Je kan het huidige Rusland dus in geen geval vertrouwen zo blijkt uit hun gedrag.

Er is momenteel een volk (de Oekrainers) die blijkbaar wel bereid zijn (deels) te creperen in hun strijd tegen Rusland.
Hiermee brengen ze een offer waartegen ons eigen leed (dat er wel degelijk is) toch niet hetzelfde gewicht gegeven kan worden.
De kans lijkt me groot dat zij een strijd voeren, die in feite ook de onze zou kunnen zijn.
Het is immers zeer goed mogelijk dat Rusland wat verder zou gaan dan Oekraine.
Mogelijk is Oekraine het gevolg van geen reactie op de inname van de Krim.
Als er ook geen reactie zou geweest zijn op Oekraine, zou het dan daar gestopt zijn of was het daarna de beurt aan bvb Polen, enz...

Als je het zo bekijkt zijn de offers die hier gevraagd worden niet onlogisch en eigenlijk de beste keuze die men maar kan maken (hoewel het altijd een slechte keuze blijft om de weg van geweld boven die van vrede te kiezen).

Maar voor vrede moet je wel langs beide kanten deze vrede verlangen en deze willen verankeren via allerlei mechanismen die deze vrede kunnen waarborgen.
Door een buurland tot 2 maal toe met militair geweld binnen te vallen maak je wat dat betreft geen erg geloofwaardige indruk en dus moeten we misschien de Oekrainers dankbaar zijn dat ze een strijd willen voeren die waarschijnlijk anders ook de onze zou zijn en zijn de offers die we daarbij moeten brengen misschien te beschouwen als het minste kwaad.

Laatst gewijzigd door satiper : 6 september 2022 om 12:23.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2022, 12:37   #34
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Creperen, in Europa voorlopig nog figuurlijk denk ik.
In Oekraine echter letterlijk, hetgeen toch nog een heel verschil is.

We zijn mekaar pijn aan het doen hè (dat lijkt me quasi zeker).
Men kan zich afvragen of we (Europa/Westen) een goede koers varen?

Mocht er garantie zijn dat Rusland met annexatie Oekraine genoegen zou nemen zou je zoiets kunnen overwegen.
Maar Rusland is toch al een hele tijd het omgekeerde aan het doen van wat ze zeggen te doen.
Je kan het huidige Rusland dus in geen geval vertrouwen zo blijkt uit hun gedrag.

Er is momenteel een volk (de Oekrainers) die blijkbaar wel bereid zijn (deels) te creperen in hun strijd tegen Rusland.
Hiermee brengen ze een offer waartegen ons eigen leed (dat er wel degelijk is) toch niet hetzelfde gewicht gegeven kan worden.
De kans lijkt me groot dat zij een strijd voeren, die in feite ook de onze zou kunnen zijn.
Het is immers zeer goed mogelijk dat Rusland wat verder zou gaan dan Oekraine.
Mogelijk is Oekraine het gevolg van geen reactie op de inname van de Krim.
Als er ook geen reactie zou geweest zijn op Oekraine, zou het dan daar gestopt zijn of was het daarna de beurt aan bvb Polen, enz...

Als je het zo bekijkt zijn de offers die hier gevraagd worden niet onlogisch en eigenlijk de beste keuze die men maar kan maken (hoewel het altijd een slechte keuze blijft om de weg van geweld boven die van vrede te kiezen).

Maar voor vrede moet je wel langs beide kanten deze vrede verlangen en deze willen verankeren via allerlei mechanismen die deze vrede kunnen waarborgen.
Door een buurland tot 2 maal toe met militair geweld binnen te vallen maak je wat dat betreft geen erg geloofwaardige indruk en dus moeten we misschien de Oekrainers dankbaar zijn dat ze een strijd willen voeren die waarschijnlijk anders ook de onze zou zijn en zijn de offers die we daarbij moeten brengen misschien te beschouwen als het minste kwaad.
Neen, want dan raakt hij aan de Navo en de EU. Dan is iedereen in deze club verplicht om te reageren.
Oud 6 september 2022, 13:08   #35
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, want dan raakt hij aan de Navo en de EU. Dan is iedereen in deze club verplicht om te reageren.
Onder die logica had hij dus Finland en Zweden ook mogen inlijven (wegens geen lid van de club, op dat moment althans nog)?
Oud 6 september 2022, 13:42   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder die logica had hij dus Finland en Zweden ook mogen inlijven (wegens geen lid van de club, op dat moment althans nog)?
Dat had hij kunnen proberen. Maar als je ziet hoe snel hij in Oekraïne vooruitgang boekt was dat pas een probleem voor de volgende eeuw.
Het zou me sterk verbaasd hebben dat hij aan die twee zou begonnen zijn. Zeer onwaarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 6 september 2022 om 13:44.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2022, 13:50   #37
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat had hij kunnen proberen. Maar als je ziet hoe snel hij in Oekraïne vooruitgang boekt was dat pas een probleem voor de volgende eeuw.
Het zou me sterk verbaasd hebben dat hij aan die twee zou begonnen zijn. Zeer onwaarschijnlijk.
Die trage opmars is voor een goed stuk te verklaren door het gegeven dat er hier enige ongerustheid begon toe te nemen en er dus bereidheid was om Oekraine te steunen. Zonder die steun was het mogelijks een kwestie van dagen/weken geweest?
Maw vanaf wanneer was het een goed idee om een streep te trekken.
Was het nu het goede moment, had het vroeger moeten gebeuren, hadden we nog wat kunnen wachten?
Je kan maar één situatie beoordelen hè, diegene die zich echt voordoet.
Het beeld vertoont enige nuance, maar de grote schuldige, daar kan volgens mij geen twijfel over zijn.

Laatst gewijzigd door satiper : 6 september 2022 om 13:50.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2022, 13:53   #38
satiper
Minister-President

Standaard

Als Navo toch zou puscherig zou zijn, waarom zijn ze dan zo terughoudend als Oekraine zelfs op blote knietjes vraagt om lid te worden.
Ik denk dat P&co veel minder terughoudend zouden zijn in dat geval.
Dus wie is diegene die terrein wil winnen/vergroten?
Oud 6 september 2022, 14:00   #39
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Navo toch zou puscherig zou zijn, waarom zijn ze dan zo terughoudend als Oekraine zelfs op blote knietjes vraagt om lid te worden.
Ik denk dat P&co veel minder terughoudend zouden zijn in dat geval.
Dus wie is diegene die terrein wil winnen/vergroten?
Zelfs voor de inval was Oekraïne al een corrupte wespennest. Wie wil er dat nu bij in de club?
Oud 6 september 2022, 14:13   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht

Klopt, die mensen zie je niet.
Het zijn er iedere dag meer en meer.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be