![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#29261 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ge kunt niet blijven kanonnenvoer aanvoeren. Op een gegeven moment zijn er niet genoeg soldaten. De Russen maken er een ongelofelijk potje van. Grootmacht my ass.
![]() |
![]() |
#29262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach....
Misschien weten de strijdkrachten langsheen de zuidkant van de Donbas-saillant nog niet dat er "probleempjes" zijn aan de noordkant van die saillant... Tenslotte moeten zij voortdoen met de beweringen van het "Groot Hoofdkwartier" dat er herontplooiiingen bezig zijn ... Laatst gewijzigd door kelt : 11 september 2022 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De paus tot Jezuïetenbladen in Europa:
‘De Derde Wereldoorlog is al begonnen’ (...)
![]() |
#29265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het volstaat naar de recentste kaarten te kijken om te zien dat de belangrijkste kritiek van Kipling niet langer juist is : de smalle cauldron van in het begin van het offensief bestaat niet meer en is volledig in de breedte uitgewerkt. En er is totaal geen weerwerk gegeven door de Russen, die zijn eigenlijk grotendeels gewoon op de vlucht gegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De russen hebben er niet beter op gevonden dan de belangrijkste electriciteitscentrale die Kharkiv van stroom voorziet met raketten te beschieten...
Dit is pure terreur tegen de burgerbevolking. https://www.youtube.com/watch?v=rXNZ02BxMG0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#29268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deel uitmaken van de selectief verontwaardigde do-gooders (van welke strekking ook) is zo bleiterig Calimero, heden ten dage beter verstaanbaar als: "Twenties Woke Gedrag". Triest? Uiteraard.
![]() |
![]() |
#29269 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is waarschijnlijk geen toevel dat zijn naam een dierensoort is die te achterlijk is om zich spontaan voort te planten.
![]() |
#29270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ook waar een oorlog voor dient: een burgerbevolking af te maken of te onderwerpen. Nadien wordt de verliezer dan beschuldigd van oorlogsmisdaden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dresden is naar de normen en het internationaal recht van nu gewoon een oorlogsmisdaad. Wat de russen daar nu aan het flikken zijn is dat ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29272 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De ene dag wil hij 1/4 van de Vlamingen vergassen. De andere dag huilt hij bittere tranen dat ze 2500 km verder zonder stroom vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het bestoken van burgerdoelwitten volgens jou geoorloofd ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29274 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Desalniettemin blijf ik dit zeer onverstandige offensieven vinden: op dat gebied blijf ik dus wel bij mijn mening. Het is vergelijkbaar met een miniversie van het Ardennenoffensief: de nazi's hadden toen ook nog relatief weinig militaire kracht over, maar bleven tegen beter weten in die troepen offensief inzetten heel goed wetende dat ze de oorlog uiteindelijk toch zouden verliezen. Door dit offensief uit te voeren heeft men eigenlijk een beslissing genomen die op lange termijn dezelfde nadelige gevolgen heeft en ook extra wegen voor Putin heeft geopend om opnieuw te escaleren. - Ze hebben opnieuw vrij veel materiaal en manschappen verloren in ruil voor -in mijn ogen- niet zo belangrijke dorpen. Op lange termijn is dit niet echt verstandig. Bij een Hold-the-line -tactiek zou men die verliezen kunnen beperken hebben in de hoop dat de westerse landen meer militair materiaal kunnen aanvoeren. Dat gedeelte van de frontlijn lag daar toch al stil sinds april en het zag er niet uit dat daar verandering in ging komen de volgende maanden. -Putin kan deze evolutie als excuus gebruiken om effectief 'de oorlog tegen Oekraïene' uit te roepen in plaats van 'de speciale militaire operatie' (het verschil zit hem in dat hij dan gewoon het Russisch leger inzet in plaats van voornamelijk paramilitaire organisaties zoals wagner/ akhmat/..., en gecontracteerden). Mocht hij hiertoe overgaan zou dat vrij onaangenaam zijn gezien de ingezette troepenmacht dan X2 of X3 gaat. - Na het heroveren van dat front werd op 2u30 ongeveer de helft van het Oekraïense elektriciteitsnetwerk uitgeschakeld door gericht thermische centrales in Kremenchuk en Kharkiv uit te schakelen. Dit wijst er op dat er een tegenzet komt en dat men de handschoenen in deze boksmatch uitgetrokken heeft. Eigenlijk heeft men door dit te doen niet alleen een erg groot deel van de mogelijke communicatie tussen de Oekraïense troepen uitgeschakeld, maar het gehele gebied dat zich nu in een blackout bevindt terug gezet naar de Middeleeuwen (geen stromend water, geen elektriciteit, geen sluizen die werken, geen verwarming op gas/elektriciteit/...). Dat zal allesbehalve aangenaam zijn voor iedereen die zich nu daar bevindt m.a.w. de oorlog is opnieuw een stuk smeriger geworden. Ik sluit ook niet uit dat deze gebieden nog wel eens van kant zullen wisselen. Deze oorlog is nog altijd 'a war of attrition' en op dat gebied staat Rusland sterker dan Oekraïene.
![]() |
![]() |
#29275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zeggen dat oorlog voeren zonder burgerdoelen te bestoken, een totale contradictie is. Tenslotte is het vechten tegen andere militairen enkel maar om dat die in de weg staan om de burgerij te treffen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29276 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou er niet van verschieten dat ze ook vrouwen zouden kelen, kleuters zouden verkrachten en burgers gaan folteren en ze dan aan een lantaarnpaal ophangen.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exterminatie moet barmhartig gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29278 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb dat gejammer nochthans niet gehoord toen de Oekraiense troepen Enerhodar bestookten. Je bent dan ook even rechtlijnig in dit gebeuren als bij je goede vriend Kadirov.
![]() |
#29279 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gebied rond Soledar, Bakhmut, Sloviansk, Kramatorsk is één groot wespennest. Daar liggen in de velden en wegen petalmijnen verspreid, dus kan men daar ook niet gewoon doorlopen tenzij men bereid is armen of benen te verliezen. Rusland is dat niet en dus blijft het bij het stelselmatig elimineren van de gebouwen/ grachten waar de Oekraïeners zich bevinden. In dat laatste slagen ze wel, gezien dat nog altijd dorpje per dorpje naar Rusland gaat. Ik denk wel dat als daar na de verovering nog één gebouw recht staat, het een succes zal zijn. Citaat:
Ik heb Oekraïene nog geen steden van deze omvang weten heroveren, doch enkel dorpen en kleinere steden weten terugnemen, en dit in een scenario waar de Russen zich terugtrokken...
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 12 september 2022 om 10:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |