![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 13 september 2022 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deze verslaggever staat letterlijk met zijn voeten in de modder. Maar zegt in grote lijnen hetzelfde dan de eerder aangehaalde beoordeling https://www.youtube.com/watch?v=Ws4C_gyPyUs&t=2s
![]() |
![]() |
#343 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit zijn zijn nieuwe voorspellingen: " 1. Russian escalation of attacks on Ukrainian infrastructure and command centers. 2. Russian force deployment raised without full mobilization. 3. Intensification of Russian efforts to recover DNR territory. 4. Possible escalation in Syria, likely in the form of Syrian army attacks on US bases. " Let's see? (Je spreekt jezelf ook tegen trouwens, je spreekt eerst over een "neutrale analyse" en 1 zin verder "hij is pro-russisch". Allez, dat is toch niet serieus?) Maar, eigenlijk maakt dat niet uit, pro-Russiche of pro-Westers. Je moet voorspellers/analisten afrekenen op hun track-record. Ik vind een feitelijke weergave, goed gestaafd met bronnen en een grote terughoudendheid als het aankomt op voorspellingen, veel interessanter. ISW heeft me op dat vlak nog maar weinig ontgoocheld. Lees deze briefing eens bvb. en vergelijk dat met Big Serge. Kijk alleen al naar de bronnen-lijst: https://www.understandingwar.org/bac...t-september-12 Soit, ieder zijn goesting he, ik zoek het in de hoek van verifieerbaarheid.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 13 september 2022 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
|
![]() Citaat:
Nu is het verdorie een serieuze puzzel om van alle propaganda een soort van evenwichtig destillaat te maken. Deze substack levert ook heel interessante inzichten inzake de russische “overheid” en hun plaats in het globalistisch geheel. https://edwardslavsquat.substack.com/
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 13 september 2022 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
|
![]() Citaat:
Komt van uw bron. Alleen al door deze niet-geverifieerde en niet-gesubstantieerde emotionele uitspraak halen ze hun eigen “neutraliteit” helemaal onderuit. Gezien u het zoekt in de hoek van verifieerbaarheid, hoe gaat u verifiëren hoe het met de russische moraal is gesteld?
![]() |
![]() |
#346 | ||||
Minister-President
|
![]() Allez, nog een paar voorspellingen van Big Serge, van 1 week geleden (!). Uit deze blogpost:
https://bigserge.substack.com/p/ukraine-counterattacks Ik citeer maar een paar stukjes: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus ja, alles wat deze man een week geleden voorspelde is verkeerd gebleken. Ergo, ik geloof deze man zijn voorspellingen niet meer.
![]() |
![]() |
#347 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die conclusie is niet op lucht gebaseerd. De bronnen zijn RIGHT THERE. Gunther, het maakt mij niet uit hoor, zet het maar weg als Westerse propaganda for all I care. Ik kan alleen maar dromen van een Russische counterpart voor ISW.
![]() |
![]() |
#348 | |
|
![]() Citaat:
Waar we van hieruit naartoe gaan is niet "geweten." Enkel mensen met oorlogservaring en werkelijk "onafhankelijke bronnen van nieuws" kunnen ons enerzijds laten weten wat er gebeurde, eens het gebeurd is, en anderzijds trachten te voorspellen wat er gaat komen. En uiteraard, als je "pro-russisch" bent, dan hecht je meer geloof aan "pro-russische voorspellingen." En als je pro-westers bent, aan pro-westerse voorspellingen. Mij lijkt, buiten het feit dat BigSerge duidelijk pro-russisch is, zijn bijdrage helder en eerlijk genoeg te zijn om er een bepaald geloof aan te hechten, en dan zal Uw bron ook wel een bepaalde mate van eerlijkheid (eerlijk zijn, is iets anders dan de waarheid kennen) in zich dragen. Waar ik wel een "meer" geloof aan hecht is de beoordeling dat het conflict is gewijzigd van "oekraïners, met westerse ondersteuning" tegen russen naar "een door het westen geleid oekraïens leger" tegen de russen.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 13 september 2022 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wat beter is, is om de analyse op zijn merite te beoordelen, verifieerbaarheid en track record van de analist. Maar bon, ik val in herhaling Citaat:
Allez, we klinken weer als een kibbelend koppel. Waar is Erw om ons uit elkaar te halen.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 13 september 2022 om 13:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Minister
|
![]() Waarom? Dat is een verklaring die wel heel erg goed uitkomt voor de Russen.
![]() |
#351 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder is er een verschil tussen een analyse, evaluerende beschouwingen, geformuleerde hypotheses en de conclusies, die binnen een bepaalde situatie op een bepaald tijdstip geformuleerd worden. Het is geen physica of wiskunde en ik maak er geen cathechismus van.
![]() |
![]() |
#352 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
|
![]() Citaat:
Uiteraard zijn beide kampen (en ik doe mijn uiterste best om neutraal te blijven) "in conflict." In oorlog en liefde is alles toegestaan. Liegen, bedriegen, propaganda en censuur. Je kan echter niet ontkennen dat het media-machien van het westen exponentieel groter is dan dat van de rus. Er is zo goed als niets te verifiëren, of het moest "toegegeven" worden door de tegenstander. En dat gebeurde dus ook rond kharkiv. Bestaat geen discussie rond. Is nog niet vaak voorgevallen tijdens dit conflict. Een "geloof" is niet erg, zolang je maar niet fanatiek wordt, als je ongelijk is bewezen. Zoals de vax-forceurs, die nog steeds willen forceren ![]() Laat ons rustig kibbelen. Dan praten we tenminste. Een goeie tip voor oekraïners en russen
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 13 september 2022 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
|
![]() Citaat:
Nu, er is wel een wezenlijk verschil in dynamiek naar escalatie toe.
![]() |
![]() |
#355 | |
|
![]() Intussen blijkt dat Rusland zijn obussen nu al van Noord-Korea moet gaan kopen, maar alles gaat volgens plan hoor.
http://www.nytimes.com/2022/09/05/us...artillery.html
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 september 2022 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
|
![]() Citaat:
Gij definieert hypocrisie. Of zijn de 50+ conflicten die “het westen” op zijn geweten heeft, allemaal de eigen schuld van die slachtoffers? Maar nu “het westen” een koeksje van eigen deeg krijgt van nen andere smeerlap, ah nee hé. Da kan zomaar ni hé. Bij jou is het verleden van de wereld gecancelled. Enfin, de nazi’s die in oekraïne nog altijd de dienst uitmaken, maar in de westerse propaganda weg-ge-airbrushed zijn, zijn dan ook koorknapen in uw ogen zeker. Nee, ze bestaan in uw ogen gewoon zelfs niet meer. Er ZIJN geen nazi’s in oekraine. En als er zijn, dan zijn ze met weinig. En als ze met veel zijn dan hebben ze niks te zeggen. Hoe kan Zelenski nu een nazi zijn, hij is een jood. Ge hebt gelijk. t is een fascist. Biden is ook een fascist. Trump ook. Von der leyen ook. En putin OOK. En alst geen fascisten zijn, dan zijn het allemaal dikke vette smeerlappen. Gij gaat mij ni in een kamp duwen, hoor makker.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 september 2022 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Belangrijk om te onthouden is ook, gunter , dat het zich afspeelt in Oekraïne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
|
![]() Citaat:
Ooit lag het front in Berlijn. Toen waren de sovjets smerige hard-core communisten, en was het "westen" een haven van vrijheid, en een paradijs op aarde voor de ondernemende, verantwoordelijke, zichzelf ontplooiende en kritisch denkende mens. Laat ons, for the sake of the argument er vanuit gaan dat de russen nu nog steeds smerige hard-core communisten zijn. Is "het westen" nog steeds een haven van vrijheid, en een paradijs op aarde voor de ondernemende, verantwoordelijke, zichzelf ontplooiende en kritisch denkende mens? "Het westen" is sinds de 2de wereldoorlog gekookt in een zacht pruttelende pot van fascisme. En wederom staan de 2 ideologiën met getrokken messen tegenover mekaar. Niet als tegenpolen, maar als concurrenten voor totalitaire en totale macht. Bah. Vies.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 15 september 2022 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |