Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2022, 09:45   #141
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Nu krijgt hij wel serieuze concurrentie van Conner Rousseau, hé.

Die is ook begonnen met oude wijn in nieuwe zakken te gieten.

Volgens mij wordt die als volksverlakker minstens zo briljant als BDW.

Conner is duidelijk : hij zegt open en bloot tegen de jonge generatie dat er alternatieven zijn voor de Paljassen van het Vlaams Blok & hun extreem-rechtse bagger.

Meer politici zouden dat moeten doen.

Citaat:
Zijn ultieme doel? Vlaams Belang een kopje kleiner maken. “Ik wil aan de jonge generatie tonen dat er nog andere politici zijn dan die extreemrechtse paljassen.”
https://www.hln.be/binnenland/interv...hoor~a4cb3c02/
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 09:55   #142
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Conner is duidelijk : hij zegt open en bloot tegen de jonge generatie dat er alternatieven zijn voor de Paljassen van het Vlaams Blok & hun extreem-rechtse bagger.

Vraag aan onze Con hoe hij de vergrijzing, de werkloosheid, het losgeslagen begrotingstekort, de immer groeiende schuld, de pensioenen gaat oplossen en tegelijk ook hoe hij de sociale zekerheid gaat blijven financieren. Verder zijn er zaken zoals het vooruit schuiven van de Nato-bijdrage, de energieprijzen die voor werkmensen onbetaalbaar worden en dergelijke meer.

Ben benieuwd naar zijn concrete oplossingen. Allee, ik bedoel als hij daar antwoorden op mag geven van zijn chef Magnette.
Oud 18 september 2022, 10:06   #143
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De peilingen zijn georganiseerd door de NWO en de Illuminati om de Vlamingen te knechten.
Belgie is een land waar ALLE inwoners de 3 nationale talen (Nederlands, Frans en Duits spreken, daarom is het het geen kunstmatige constructie opgericht in 1830
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 10:23   #144
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vraag aan onze Con hoe hij de vergrijzing, de werkloosheid, het losgeslagen begrotingstekort, de immer groeiende schuld, de pensioenen gaat oplossen en tegelijk ook hoe hij de sociale zekerheid gaat blijven financieren. Verder zijn er zaken zoals het vooruit schuiven van de Nato-bijdrage, de energieprijzen die voor werkmensen onbetaalbaar worden en dergelijke meer.

Ben benieuwd naar zijn concrete oplossingen. Allee, ik bedoel als hij daar antwoorden op mag geven van zijn chef Magnette.
Rousseau heeft tenminste geen haat tegenover de Franstaligen. De haat is de enige boodschap die mensen zoals u tegenover de Franstaligen hebben. Wensen u de dood van alle Franstaligen? Hebben jullie feest gevierd toen Julie en Melissa toen gestorven waren (Dutroux-zaak)?

Laatst gewijzigd door Everytime : 18 september 2022 om 10:35.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 10:41   #145
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk alternatief?
Conner lijkt mij meer demagogisch links.
Hij zit met zijn partij in een regering die er maanden over doet om beslissingen te nemen, en ondertussen zit hij maar heel de tijd te zeggen dat het vooruit moet gaan.
Als hij dat gewild had, had hij niet in een 7 partijen regering moeten stappen.

Mij lijkt het een kwestie van tijd voor zijn kiezers doorhebben dat het veel blabla is, en nauwelijks boemboem.
Oud 18 september 2022, 10:44   #146
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Rousseau heeft tenminste geen haat tegenover de Franstaligen. De haat is de enige boodschap die mensen zoals u tegenover de Franstaligen hebben. Wensen u de dood van alle Franstaligen? Hebben jullie feest gevierd toen Julie en Melissa toen gestorven waren (Dutroux-zaak)?
Een land is iets anders dan een persoon, Everytime.
Het is een constructie, een structuur.
In Franstalig België wordt België demagogisch vergeleken met een oud dametje waarvan de Vlamingen dan zeggen, "qu'elle crève", maar dat is natuurlijk puur bedrog.
Tsjechoslowakije is verdwenen en daaruit zijn Tjechië en Slowakije ontstaan.
Daar is niemand doodgegaan.
Oud 18 september 2022, 10:46   #147
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En die Forza Flandria bestaat inderdaad niet. Maar vergeef mij mijn schadenfreude.
Euh, 't Is niet dat de VLD of Groen vooruit gegaan zijn, en ook de CD&V zit nog altijd historisch laag.
VB is nog altijd de grootste partij en N-VA de tweede.
Globaal haalt de Vivaldi coalitie nog altijd 2% minder dan bij de vorige verkiezingen.
En men schijnt al vergeten dat 7 partijen toch echt wel veel is, wat nochtans iedere dag blijkt uit de lamlendige besluitvorming.
Als men in België de onderste regionen van de middelmatigheid bejubelt, is men natuurlijk gauw tevreden.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 18 september 2022 om 10:46.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 10:48   #148
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig dat de GL al een paar maanden zoete broodjes aan het bakken is met King Connah, dat zal zijn gesprekken met 'nooit meer met de sossen' Vooruit zeker helpen in 2024.
Het is maar een peiling maar ik lees hier precies dat het nogal pijn doet.
De FEDERALE premier Decroo (uw GOD, vergeef me deze sarcastische opmerking) redder des vaderlands (stekkerman) is voorafgegaan door BDW en CR in de peiling "Door wie voelt u zich vandaag het best vertegenwoordigd?"

conclusie:

De "kanselierbonus" werkt niet meer in dit land, dat had BDW al lang begrepen !
CR neemt de stijl van voorzitter zijn over van BDW ( copy/paste) want het is een manier van voorzitter zijn die vruchten afwerpt....ook voor Vooruit nu ( de continue progressie in peilingen is het enigste interessante feit)

Plotseling bestaat het concept Forzia Flandria wel want ze verliezen in de "peilingen"

Het gekke is dat ik hier weinig mensen lees die naar de afspraak (canvas) kijken, daar was vrijdag een interessant debat met Van Cauwelaert en Van Overveldt.

Als Wallonie (Belfius herbekijkt de kredieten en wacht af wat het resultaat is van 2024) en Brussel , Vlaanderen in het CONCEPT Belgie (dat kunstmatig is) gaan meesleuren in de val , zal er dan eventueel een constructie opstaan van N-VA, en Vooruit aangevuld met het VB ? Het D66 verhaal van de liberalen en het eco fascisme verhaal van Groen interesseert de modale vlaming NIET !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 11:06   #149
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Een land is iets anders dan een persoon, Everytime.
Het is een constructie, een structuur.
In Franstalig België wordt België demagogisch vergeleken met een oud dametje waarvan de Vlamingen dan zeggen, "qu'elle crève", maar dat is natuurlijk puur bedrog.
Tsjechoslowakije is verdwenen en daaruit zijn Tjechië en Slowakije ontstaan.
Daar is niemand doodgegaan.
Vlamingen zoals u zeggen "qu'elle crève" maar u vertegewoordigdt gelukkig niet heel Vlaanderen. De meeste partijen in dit land willen met België verder gaan en ze kunnen verder negeren wat mensen zoals u willen.
Ze verplichten u verder in een Belgische realiteit te leven
Met zo'n resultaat gaat de N-VA zowiezo in de oppositie en het VB blijft achter het cordon.

Laatst gewijzigd door Everytime : 18 september 2022 om 11:23.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 11:07   #150
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Had u daar zoveel woorden voor nodig ?
20 jaar gemiste kansen en loze verkiezingsbeloftes.
Maar het werkt ! DAT is het briljante. Iedereen kan lulkoek verkopen, moeilijk is dat niet. Maar niet iedereen - verre van - kan die lulkoek er ook laten ingaan als zoete broodjes !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 11:09   #151
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik stel een aantal vragen over ernstige problemen en u geraakt niet verder dan schelden en haatspuien zonder ook maar één antwoord ter zake te geven.
Zo kennen we u wel.
Oud 18 september 2022, 11:11   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Welk alternatief?
Conner lijkt mij meer demagogisch links.
Hij zit met zijn partij in een regering die er maanden over doet om beslissingen te nemen, en ondertussen zit hij maar heel de tijd te zeggen dat het vooruit moet gaan.
Als hij dat gewild had, had hij niet in een 7 partijen regering moeten stappen.

Mij lijkt het een kwestie van tijd voor zijn kiezers doorhebben dat het veel blabla is, en nauwelijks boemboem.
Hij heeft niet eens het regeerprogramma gelezen dat hij ondertekend heeft.
Oud 18 september 2022, 11:14   #153
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Duidelijk ??? Wat zijn zijn alternatieven dan wel ??? Wat is er trouwens "bagger" aan het terugsturen van illegalen en het strenger straffen van criminelen ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 september 2022 om 11:18.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 11:25   #154
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Peilingen zijn maar peilingen.

Maar nu ze in Vlaanderen een evolutie naar links tonen merk ik hier enige zenuwachtigheid.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 11:28   #155
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Duidelijk ??? Wat zijn zijn alternatieven dan wel ??? Wat is er trouwens "bagger" aan het terugsturen van illegalen en het strenger straffen van criminelen ???
Niets.

Het is te zeggen, dat is wat links wil bereiken met de Vlaming, hem streng straffen en wegsturen.
Alleen op die manier is het succes van het Belgische luilekkerland te handhaven, zonder Vlamingen.
Oud 18 september 2022, 11:29   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Maar nu ze in Vlaanderen een evolutie naar links tonen merk ik hier enige zenuwachtigheid.
Juicht kameraden, de Belgische Sovjetrepublieken komen er aan.
Oud 18 september 2022, 11:36   #157
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat deze peiling voor de rechterflank een bittere, zeer bittere pil is om door te slikken.
Nie overdraaiven hé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 11:38   #158
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ach…katten in het nauw fantaseren rare kronkels
En ondanks ze de grootste partijen blijven, hebben de rechtse en extreem rechtse rakkertjes een pak meer zorgen na de peiling van gisteren.

Ik denk dat alleen Conner goed geslapen heeft vorige nacht
Als vrijgezel?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 18 september 2022, 11:46   #159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Conner is duidelijk : hij zegtopen en bloot tegen de jonge generatie dat er alternatieven zijn voor de Paljassen van het Vlaams Blok & hun extreem-rechtse bagger.

Dat is het probleem met de oude machtspartijen: ze zeggen veel, en ze vinden dat ze dat moeten doen: dingen zeggen.
Maar dingen doen .... olala

Oud 18 september 2022, 11:48   #160
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Ik merk dat sommigen gretig de anti-communautaire trom beginnen te roeren. En dat voor enkele procentjes sossengeluk.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be