Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2022, 21:30   #421
R. Kipling
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Oh god. Breaking. Chinese konvooien nu in Oekraïne.

https://twitter.com/braam_ola/status...IKDPt19OA&s=19
Als dit geoconfirmed is, zitten we nu in een heel gevaarlijke situatie... Aan de andere kant is dit dus wat er van komt, als men naast westerse militaire hulp, ook manschappen begint te zenden... De boel escaleert dan opnieuw. De enige hoop die we nu nog hebben, is dat de unverified video vals blijkt te zijn.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 19 september 2022 om 21:31.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 22:54   #422
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Oh god. Breaking. Chinese konvooien nu in Oekraïne.

https://twitter.com/braam_ola/status...IKDPt19OA&s=19
De beelden waren gisteren al beschikbaar op Telegram.

Dit is het originele bericht:

https://t.me/barantchik/6267

Vertaling via https://t.me/novorossiyaonline/2589
«Yuri Baranchik, [18/09/2022 17:26]

Units of the PRC troops entered Ukraine from Russia. Why was Vladimir Putin
calm all this time, and to settle what issues Nikolai Patrushev flew to Beijing
after the SCO summit in Samarkand. Great greetings to the Anglo-Saxons.»
Omdat het moeilijk te achterhalen of dit reële beelden zijn, en omdat het potentieel enorme gevolgen heeft, best enig voorbehoud.

De beelden dateren van 18 september 2022. Op 15 en 16 september vond de top van de SCO plaats in Samarkand, Uzebekistan.

Op 15.09.2022 vond op die top een gesprek plaats tussen Xi en Putin. Onmiddellijk daarna is Patrushev voor een tweedaags bezoek doorgereisd naar Peking. Aangenomen mag worden voor de implementatie van de beslissingen genomen door Xi en Putin tijdens hun bilateraal gesprek. Het is dus niet onmogelijk. Xi en Putin kampen met gelijkaardige problemen, ze hebben eerder al verklaard dat hun vriendschap "geen limieten" kent.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 september 2022 om 22:58.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 23:01   #423
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hopelijk krijgt ge daar een goede ejaculatie van.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 23:09   #424
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hopelijk krijgt ge daar een goede ejaculatie van.
Meneer,

Het antwoord is neen.

Al kan er zich hier en daar zich nog een onenigheid voordoen, mogelijk zelfs een hele hele grote, ik denk niet dat de ingeslagen weg nog omkeerbaar is.

Met de groeten

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 september 2022 om 23:16.
Oud 19 september 2022, 23:27   #425
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Als dit geoconfirmed is, zitten we nu in een heel gevaarlijke situatie... Aan de andere kant is dit dus wat er van komt, als men naast westerse militaire hulp, ook manschappen begint te zenden... De boel escaleert dan opnieuw. De enige hoop die we nu nog hebben, is dat de unverified video vals blijkt te zijn.
De video wordt weinig of niet opgepikt. Zegt voldoende.

Waarschijnlijk zijn het beelden uit context van een Chinees militair konvooi binnen de grenzen van de RF gedurende de 2022 Vostok oefeningen.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 september 2022 om 23:27.
Oud 20 september 2022, 03:47   #426
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Van cherry-picking gesproken...

Gaan we dit echt nog eens doen Patrick? Ik heb daar ECHT geen zin in.
Ik zie niet goed in wat daar cherrypicken aan is.

Haal fossiel weg uit de elektriciteitsvoorziening, dus geen enkele vorm van fossiele stroomvoorziening, tenzij bijvoorbeeld noodgevallen (noodgeneratoren in ziekenhuizen en zo). Daar moeten we toch heen, want als we onbegrensde stroomvoorziening willen hebben welke nodig is voor een welvarende maatschappij, dan mogen we geen systematische fractie fossiel gebruiken die zal aangewend worden om te eisen dat het verbruik omlaag gaat "want klimaat".

Kortom, de enige manier om een welvarend land van stroom te voorzien, is fossielvrij.

Wel, dan lukt dat zonder grote opslag niet met zuiver hernieuwbaar. En zelfs niet met, zeg maar, 90% hernieuwbaar. En zelfs niet met, zeg maar, 80% hernieuwbaar. En trouwens, waar moeten die 10% of die 20% dan vandaan komen ? Er is daar maar 1 antwoord op: van kernenergie. En eens je dat zegt, is er geen reden om U "zeer" te doen, en 80% hernieuwbaar willen te bekomen aan heel zware kost van overdimensionering en waanzinnige vermazing van het net.

Zoals je aangaf is "goeie" windenergie er een met een capaciteitsfactor van 50%. Wat wil zeggen dat de gemiddelde productie de helft is van de piek (capaciteits) productie. Wat wil zeggen dat je met wind ten hoogste 50% van de stroomvoorziening kan voorzien als je:
1) alle wind energie wil kunnen gebruiken
2) je een ander dinges hebt dat perfect van 0% tot 100% kan bijregelen op vraag.

Wil je een hogere fractie aan wind energie, dan moet je overcapaciteit gaan installeren die dus minder en minder haar energie zal kunnen leveren wanneer ze er is. Dat kan natuurlijk, maar het maakt wind energie des te duurder.

Dat zou allemaal geen probleem zijn mochten we over opslag beschikken. Dat zal komen, maar dat is er nog niet. Het is niet onoverkomelijk, die opslag. Maar niet met "batterijen", wel met grote chemische "fabrieken". Fabrieken die bijvoorbeeld aan efficiente electrolyse doen, en waarvan we de productie in enorme opslagtanks bijhouden. Maar we spreken hier over enorme installaties, met een zeker risico bij. Dat zal er komen. Maar nog niet direct.

Tegen dan kunnen we wel hernieuwbaar gaan in principe. Wanneer we in de zomer de energie kunnen opslaan voor de winter bijvoorbeeld. Met opslagtanks ter grootte van een kleine stad. We zijn daar nog niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2022, 03:55   #427
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
ik bedoel gewoon, waarom zou elektriciteit op eigen grondgebied gewonnen moeten worden, terwijl we voor ons gas, olie en uranium nu ook afhankelijk zijn van het buitenland?
Wel, er zijn 2 redenen waarom energie op eigen land moet gewonnen worden:

1) dat is de enige plek waar je controle over hebt

2) maar vooral: omdat de buren ook stroom willen voor zichzelf. Alles wat wij van elders willen, kan op die elders niet gebruikt worden voor zij die daar leven he.

Tenminste als we het over hernieuwbaar hebben. Fossiel moet in elk geval weg, want dat is iets dat altijd en meer en meer zal gebruikt worden als chantage middel om te zeggen dat je eigenlijk "schuldig" bent, en dat niet zou mogen gebruiken. Er gaan altijd meer en meer "regeltjes" komen die maken dat fossiel problematisch moet beschouwd worden, en op den duur gaat het leiden tot internationale isolatie, embargo's en economische (en militaire ?) sancties. Kortom, de klimaatshysterie die internationaal is geinstalleerd zal maken dat wie stroom uit fossiel haalt, problemen zal krijgen. Je kan fossiel zien vandaag, als slavenarbeid in de 19de eeuw.

Er is een ander groot verschil tussen uranium en bijvoorbeeld gas en olie. Uranium moet je in zulke kleine hoeveelheden hebben, dat je gemakkelijk je noden voor de komende 20 jaar op eigen bodem kan opslaan. Als die opslagtermijn langer is dan de politieke carrieres van geopolitieke tegenstanders, dan is dat geen wapen meer dat men tegen U kan gebruiken.

Citaat:
Paul's ganse post ging over de onmogelijkheid om alle solar en wind behoefte van BE op eigen land te winnen. Waarom is dat nodig? (Er is overigens al een deels geïntegreerde Europese markt voor elektriciteit)
Omdat de buren hun eigen solar en wind nodig hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 17:48   #428
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Eerstehandsgetuigenis van een gevluchte Russische elitesoldaat: "er is geen enkele wil om te vechten bij de Russische soldaten, alle mogelijkheden worden aangegrepen om weg te raken van het front."

http://www.spiegel.de/ausland/russis...a-3cff579b4d35
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 21 september 2022 om 18:00.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 02:49   #429
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Rusland kan niet winnen?... GEDANKENPOLIZEI luistert/kijkt mee.

Indoctrinatie is niks nieuws. (Denk maar in je eigen regio.)

Een hemelsbreed verschil met de Groote Boemannen uit het Westen en Rusland 2022 herken je echter vlotjes in dit soort video.
De onzekerheid bij de geïnterviewden om toch maar niks verkeerds te zeggen is van hun gelaat af te lezen.
Belachelijk edoch typisch gedrag van een staat vol sukkelaars op straat.
Hun uitschot aan de macht kan fier zijn op de meer dan een eeuw lange opgedrongen realisaties van hun "bolsheviekse*" meute.

*) =Synoniem voor "meerderheid" in de taal der Boertigen, da?

DISCLAIMER: tomm schrijft nu zonder angst of onzekerheid ...hier: "Gij Kent Niks Van Rusland!"
Oud 23 september 2022, 05:59   #430
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Noordoost-Oekraïne vrij van Russisch leger: Is Zelensky aan de winnende hand?

Is Zelensky aan de winnende hand of is het Russische leger zich voor de zoveelste keer aan het hergroeperen om ergens anders een slag te slaan of hebben de Russische militairen er zelf genoeg van?

Op diezelfde pagina staan nog enkele artikels over de oorlog die het lezen 'waard' zijn.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 september 2022 om 06:02.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 07:33   #431
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zie niet goed in wat daar cherrypicken aan is.

Haal fossiel weg uit de elektriciteitsvoorziening, dus geen enkele vorm van fossiele stroomvoorziening, tenzij bijvoorbeeld noodgevallen (noodgeneratoren in ziekenhuizen en zo). Daar moeten we toch heen, want als we onbegrensde stroomvoorziening willen hebben welke nodig is voor een welvarende maatschappij, dan mogen we geen systematische fractie fossiel gebruiken die zal aangewend worden om te eisen dat het verbruik omlaag gaat "want klimaat".

Kortom, de enige manier om een welvarend land van stroom te voorzien, is fossielvrij.

Wel, dan lukt dat zonder grote opslag niet met zuiver hernieuwbaar. En zelfs niet met, zeg maar, 90% hernieuwbaar. En zelfs niet met, zeg maar, 80% hernieuwbaar. En trouwens, waar moeten die 10% of die 20% dan vandaan komen ? Er is daar maar 1 antwoord op: van kernenergie. En eens je dat zegt, is er geen reden om U "zeer" te doen, en 80% hernieuwbaar willen te bekomen aan heel zware kost van overdimensionering en waanzinnige vermazing van het net.

Zoals je aangaf is "goeie" windenergie er een met een capaciteitsfactor van 50%. Wat wil zeggen dat de gemiddelde productie de helft is van de piek (capaciteits) productie. Wat wil zeggen dat je met wind ten hoogste 50% van de stroomvoorziening kan voorzien als je:
1) alle wind energie wil kunnen gebruiken
2) je een ander dinges hebt dat perfect van 0% tot 100% kan bijregelen op vraag.

Wil je een hogere fractie aan wind energie, dan moet je overcapaciteit gaan installeren die dus minder en minder haar energie zal kunnen leveren wanneer ze er is. Dat kan natuurlijk, maar het maakt wind energie des te duurder.

Dat zou allemaal geen probleem zijn mochten we over opslag beschikken. Dat zal komen, maar dat is er nog niet. Het is niet onoverkomelijk, die opslag. Maar niet met "batterijen", wel met grote chemische "fabrieken". Fabrieken die bijvoorbeeld aan efficiente electrolyse doen, en waarvan we de productie in enorme opslagtanks bijhouden. Maar we spreken hier over enorme installaties, met een zeker risico bij. Dat zal er komen. Maar nog niet direct.

Tegen dan kunnen we wel hernieuwbaar gaan in principe. Wanneer we in de zomer de energie kunnen opslaan voor de winter bijvoorbeeld. Met opslagtanks ter grootte van een kleine stad. We zijn daar nog niet.
Een heel simpel principe dat je maar niet aangeleerd krijgt aan de goegemeente ...

vanwege oei ! dat is nucleair, dat kan stralen ...

Zoals je ook waterstof niet uitgelegd krijgt aan de goegemeente ....

vanwege oei ! waterstof dat kan ontploffen ! ...

Ja een paar kleine incidentjes hier en daar hebben voor wat imago schade gezorgd, maar er zijn er al meer omgekomen in windmolens en bij het leggen van zonnepanelen dan in de nucleaire industrie de afgelopen 10 jaar.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 23 september 2022 om 07:34.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 14:34   #432
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Niemand gaat in deze oorlog winnen op misschien wat maffioze wapen- en mensenhandelaars na.
Ik denk dat er toch een paar zijn die ferm aan het winnen zijn.

Oekraïne kreeg tot nu toe 8.500 Javelins, die zo’n 200.000 dollar per stuk kosten.

Vraag me af van waar dat geld allemaal komt ? Het kan blijkbaar niet op.....en niemand stelt zich daar echt vragen bij

Voor de rest is er nooit geen geld

Ze maken Jan Modaal nogal wat wijs
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 15:55   #433
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk dat er toch een paar zijn die ferm aan het winnen zijn.

Oekraïne kreeg tot nu toe 8.500 Javelins, die zo’n 200.000 dollar per stuk kosten.

Vraag me af van waar dat geld allemaal komt ? Het kan blijkbaar niet op.....en niemand stelt zich daar echt vragen bij

Voor de rest is er nooit geen geld

Ze maken Jan Modaal nogal wat wijs
dat geld komt van "inflatie."

Maakt bestaand geld en bestaande schuld waardeloos.

Water, eten en onderdak. Steek daar de vruchten van uw arbeid in, en ge kunt nooit failliet gaan.
Oud 23 september 2022, 19:59   #434
Den Ardennees

Standaard

tja, de beelden die ons bereiken van de mobilisatie lijken er toch allemaal eenduidig op te wijzen dat er echt niet veel animo is om mee te gaan vechten

www.youtube.com/watch?v=BarxaPObJF8
Oud 23 september 2022, 20:08   #435
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
tja, de beelden die ons bereiken van de mobilisatie lijken er toch allemaal eenduidig op te wijzen dat er echt niet veel animo is om mee te gaan vechten

www.youtube.com/watch?v=BarxaPObJF8
Het is schandalig, ze doen nu net hetzelfde als oekraïne. De 2 regimes verdienen elkaar, de bevolking is natuurlijk de pineut.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 20:14   #436
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het is schandalig, ze doen nu net hetzelfde als oekraïne. De 2 regimes verdienen elkaar, de bevolking is natuurlijk de pineut.
Ik vind het ongelofelijk hoe je de zaken hier omdraait:wie is waar binnengevallen? Straks ga je me hier nog vertellen dat de Oekraieners Moskou belegeren?
Oud 23 september 2022, 20:21   #437
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het ongelofelijk hoe je de zaken hier omdraait:wie is waar binnengevallen? Straks ga je me hier nog vertellen dat de Oekraieners Moskou belegeren?
Ik heb het over de recrutering.

Wat als de bevolking de Russian Overlord als een minder kwaad ervaart dan de oorlog?

Het regime beslist echter, niet de bevolking.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 23 september 2022 om 20:23.
Oud 23 september 2022, 20:25   #438
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk naar België, in WO1 vochten we tegen de invasie en werden we plat geschoten, in WO2 hadden we geen zin meer en haalden het bier boven.
Oud 23 september 2022, 20:25   #439
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik heb het over de recrutering.
En ik heb het over het enthousiasme bij de recruten: dat is begrijpelijkerwijze wat hoger bij mannen die hun land verdedigen tegen een vreemde invaller, dan bij mannen die worden meegesleept in een imperalistisch buitenlands avontuur van een autocratisch leider.
Oud 23 september 2022, 20:33   #440
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik heb het over het enthousiasme bij de recruten: dat is begrijpelijkerwijze wat hoger bij mannen die hun land verdedigen tegen een vreemde invaller, dan bij mannen die worden meegesleept in een imperalistisch buitenlands avontuur van een autocratisch leider.
Uiteraard, de Rus wil zelf niet vechten. Maar bij de Oekrainers is er ook veel angst om gerecruteerd te worden hoor, niemand gaat graag dood.

Maar het wordt wel duidelijk dat de Russen dit aan het verliezen zijn, ze vechten nu tegen de NAVO en dat kunnen ze gewoon niet aan. Het is ongelofelijk om te zien hoe ze zich in de vernieling aan het rijden zijn en maar blijven verder doen met steeds meer en meer doden. Er is niets veranderd sinds WO2.

Als de Russen zich nu nog niet gewonnen willen geven en blijven verder doen is een atoombom op Oekraine de enige volgende stap, die komt er dus aan tenzij het regime zelf zou imploderen. Wat een tijden.

Edit: tenzij dit een voorwaarde was van de Chinezen om wapens te leveren, raketten zijn niets zonder manschappen.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 23 september 2022 om 20:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be