![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar mij gaat het meer om de vraag hoe een uitstoot per km vertaald werd in een uitstoot per cm³. Dat lijkt me niet voor de hand te liggen. Een km is een km maar een cm³ uitlaat bevat niet dezelfde massa onder alle omstandigheden want de dichtheid van het gas wordt sterk beïnvloed door de temperatuur van de uitlaatgassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die roetmeting is een moment opname.
Door eerst een flinke rit hoog in toeren te rijden in maximum 3e versnelling kan je de meting al halveren. Ook benzine bij de diesel circa 5% haalt het roet flink omlaag of dieselreiniger en alsook een tuinslang in de uitlaat duwen om eens flink uit te spoelen. Behalve diesel kan je ook op petroleum rijden. De uitstoot van roet door dieselmotoren kan flink verminderd worden door aan de diesel cyclohexanon toe te voegen, een stof die gemaakt wordt uit industrieel afval.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 september 2022 om 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eentje die bepaald dat je mag terugkomen of niet.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin zijn er dikwijls problemen ook bij die en vooral bij de regeneratie filters die niet functioneren en bovendien het oliepeil teveel doen stijgen door de mazout bij de olie te spuiten.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat niemand zal vertellen.
bij een mengverhouding van 50 op 50 nul roetuitstoot gemeten", vertelt Boot. Bij testen in een stationair lopende personenauto, in een verhouding van 10/90 (cyclohexanon/gewone diesel), is de reductie van roetuitstoot vijftig procent.
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De specs en techniek van een roetdeeltjes teller:
(wat techniciteit is wel gevraagd) Citaat:
Citaat:
- https://www.youtube.com/watch?v=Rs8CerWYIgo Hans legt het uit: - https://www.youtube.com/watch?v=1co9qgsGrqY ... een goedwerkende roetfilter geeft ~20.000 deeltjes/cm³, dus de keuring geeft heel ruim marge voor "de watjes", namelijk stelt de grens op 1 miljoen roetdeeltjes of 50 maal meer voor een rode kaart. En als je tussen 250k en 1 miljoen roetdeeltjes zit krijg je een boterzachte verwittiging, en nog 2 jaar tijd. Onder de 250.000 deeltjes krijg je een groene kaart. Uiteraard is het een wereldwijd complot die de arme dieselrijder bedriegt, daar zijn onze dieselcomplotexperten van deze draad alweer overtuigd. ![]() Toch straf dat 94% door de test geraakt. Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2022 om 09:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meetinstrumenten zijn maar zo goed als de mensen die ze bedienen. (en/of programmeren)
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze duwen de mensen naar elektrische wagen in een tijd dat elektriciteit onbetaalbaar is geworden.....
Zoek de logica..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Duitsland krijgt de particulier tot € 9000 "milieupremie" voor een BEV, in Belziek 0 €. Duuuuwen. ![]() In Nederland laden ~2/3 van de EV-eigenaars via hun zelfopgewekte stroom (zoveel mogelijk). Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2022 om 14:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kiesvee is genoeg vertaling.
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edwin legt de Arex roetdeeltjesmeter uit voor de leken, en waarom die gebruikt wordt bij de autokeuring.
https://www.youtube.com/watch?v=1co9qgsGrqY Nog een instructievideo van die Arex 500: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2022 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2 collega's hebben die nieuwe test al ondergaan. De ene met een Euro6 BMW 320d met ruim 200.000km op de teller. Hij vertelde me dat de waarde tijdens de meting gewoon op 0 bleef staan. De andere met een Euro5 VW Caddy 2.0TDI met ik weet niet hoeveel maar alleszins veel km op de teller. Bij hem was de waarde 1. Dat zou dan 1000 deeltjes per cm³ moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je nu al meer van je vraag vanwaar die pussie-watjes 1 miljoen deeltjes grens komt? Citaat:
vanaf hier: https://youtu.be/1co9qgsGrqY?t=46 en hier ook: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2022 om 17:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De fiscale regels duwen ons EV's als bedrijfswagen door de strot. Het verschil met andere voertuigen is te groot. Het idee is dat die wagens enkele jaren later massaal op de tweedehandsmarkt zullen komen en zo het voertuigpark zullen elektrificeren. Daar zijn toch bedenkingen bij: Voor de meeste mensen met een bedrijfswagen kan een EV wel werken voor woon-werk verkeer en kortere verplaatsingen. Voor de langere verplaatsingen kan je dan je echte auto gebruiken. Eind volgend jaar loopt het contract van mijn huidige bedrijfswagen af en zal ik wel een EV moeten nemen. Maar ik zal mijn huidige bedrijfswagen voor eigen gebruik overnemen en die kan ik voor de langere verplaatsingen gebruiken. Maar er zijn ook massa's mensen die hun bedrijfswagen voor hun dagelijks werk nodig hebben en tot honderden km per dag afleggen. En dat ligt moeilijker. Het naburige bedrijf zit met dat probleem. Ik weet niet wat ze besloten hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We zullen zien. Over een kleine maand heb ik een afspraak voor keuring van onze Megane 1,5dci euro5 uit 2011 met een 150.000km op de teller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overheid en gepriviligieerde meelopers zoevende met elektrische wagens of nog leuker, "thuiswerken" in de administratiebezigheid, en het betalende plebs met de velo in regen wind en kou.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |