![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 september 2022 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We begrijpen beter nu waarom de Ameirikontjes (ten tijde van potus Obama reeds) de telefoon van Tante Merkel aan 't afluisteren waren.
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige pleziertje dat nog rest.
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schaakmat van Duitsland (en Italië), door de Angelsaksen.
Wat die Baltische leiding betreft, dat is een grap vergeleken bij Nord Stream (vertaling uit het Italiaans, via Yandex): https://t.me/lantidiplomatico/20434 Schaakmat naar Duitsland (en Italië) door Amerikaanse "bondgenoten" (en
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 september 2022 om 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Vele landen wilden toch reeds onafhankelijk zijn van Rusland tegen eind dit jaar.
Dergelijke sabotage past in ieder in de tactiek van hybride oorlogsvoering van Poetin in een poging om de economie in EU totaal te ontwrichten. Men moet dan wel bijzonder gefrustreerd en / of hopeloos zijn.
![]() |
#86 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is toch duidelijk dat de Russen hier achter zitten? Ze hebben zich gewoon van pijpleiding vergist cfr hun andere militaire stoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slechte grap.
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Grap? Ik zie toch geen staan smiley in mijn betoog?
Laatst gewijzigd door Erra555 : 28 september 2022 om 08:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik had het over de EU landen.
In ieder geval is het ook typisch voor Poetin die vaak roekeloze acties uitvoert in een vlaag van woede en achteraf vaak een boemerang terug in zijn gezicht krijgt. Rusland wordt meer en meer de paria van de wereld en Rusland raakt meer en meer geïsoleerd en gedestabiliseerd. Als je niet anders doet dan de hele tijd liegen, dan houdt het op een bepaald moment op bij de bevolking die er doorheen prikken. Poetin lijkt zichzelf wat te verliezen op zo'n manier dat hij niet meer weet wat realiteit en fictie is en hij zijn eigen leugens begint te geloven.
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets zo keurig afwerken wekt geen Ukraiens Fingerspitzengefuehl op. Niet dat ik de Mossad zou verdenken maar duidelijk een paar klassen hoger gespeeld dan wat je lokaal zou verwachten van russen inclusief nichten & neven waar ze ambras mee hebben.
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat kost een onderwaterdrone? Een collega heeft zelfs eentje.
![]()
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
externe boodschap: elke pijplijn in de Baltische Zee en de Noordzee kan de volgende zijn
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Voor de daad zelf denk ik dat dat de lat redelijk laag ligt, een vrachtship en een onderwaterdrone, wat surplus plastic en voila.
Wat moeilijker in te schatten is, is de counter-intelligence nodig voor deze operatie. Ge moet weten waar er listening posts zijn, en wat hun capaciteiten zijn. en dan moet ge op het juiste moment het juiste lawaai maken op de juiste frequenties. Of er kunnen helemaal geen listening posts zijn, wat weet ik ervan.
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of ons Greta, die met 20 kg lood en een dieptebom van haar zeilboot is gesprongen om zichzelf op te offeren voor de planeet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden ze ginder beneden stukskes oligarch vinden die vastgetaped waren aan een bommeke ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanmorgen op Radio 1 was het grappig, de verantwoordelijke voor de bescherming van leidingen in de zee werd gevraagd wie er achter de aanslagen zou kunnen zitten, en alsof je in een film zat sloeg de verbinding plots uit toen hij dat wou zeggen.
Hij heeft dat nog steeds niet kunnen zeggen dus ik ga ervan uit dat hij de verbinding zelf heeft afgebroken. Nu in het nieuws van 10 werd er zelfs met geen woord meer over gesproken, de grootste oorlogsdaad tegen de EU ooit. ![]() Hier zijn veel krachten aan het werk, we zitten duidelijk in oorlog. Wat zou Rusland nu doen, onze internet knooppunten in de oceaan laten ontploffen? . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 28 september 2022 om 09:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die heeft zelf een zwembad en neemt dat ding mee op reis om onderwaterfoto's/filmpjes te maken.