![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangezien elektrisch rijden binnenkort veel duurder zal zijn dan benzine rijden, is het begrijpelijk dat men elektrisch rijden wil verplichten, want zoniet gaat niemand nog spontaan elektrisch willen rijden
![]() De mechanische KWHr uit benzine, als een liter benzine 2 Euro kost, is iets van een 50-60 centiemen. De KWHr elektrisch is nu al wat hoger. Een elektrisch voertuig is dus duurder bij aankoop, en duurder bij gebruik, maar het voordeel is wel dat je er minder ver mee kan rijden en langer moet "tanken". Kortom, het is vrij duidelijk dat men dat moet verplichten, want geen kat gaat het nog spontaan doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet zeggen dat ik dat ook allemaal niet snap. Het volstaat van genoeg volk te vermoorden, en je bereikt ook dat resultaat met veel minder ambras en zeverderij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Maar misschien is men daar ook wel subtiel mee bezig ? ![]() Ik ben er alleszins zeker van dat dit ook wel passeerde als een agendapunt ![]() Nu, als men echt denkt dat een greenhouse gas, dat amper 0,04% (!) uitmaakt van de atmosfeer, zo’n groot effect heeft op het klimaat dan zijn kerncentrales toch simpelweg de oplossing. 0 % CO2 uitstoot en we kunnen onze welvaart behouden in plaats van ons allemaal in de armoede en miserie te storten. Laatst gewijzigd door StV : 7 oktober 2022 om 07:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
96% daarvan komt van de natuur. Dus als men alle menselijke co2 schrapt zal men hooguit een tiental minder partikels hebben. Dat maakt echt totaal geen verschil. Nu niet en nooit niet
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Autoverkoop in België op laagste niveau in 40 jaar.
Net goed. Je bent gek om nu nog een nieuwe te kopen. https://www.hln.be/mobiliteit/autove...jaar~a1d0c2e8/
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zullen we zelf ook wel gedecimeerd worden tijdens die uitroeiingscampagne, dus is dat nog extra marge. Dat is een beetje de samenvatting van mijn politiek concept voor de nabije toekomst, en het is in het kader van dat oplossings-gericht denken dat men vele van mijn bijdragen moet beschouwen. Soms kunnen dingen eenvoudig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En elektrisch rijden WAS een oplossing in het kader van overvloedige CO2 vrije elektriciteit. Eens men daar gaat op "besparen" is "elektrisch rijden" idioot als concept natuurlijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ben je nog met een uit de kluiten gewassen wagen die in de meeste gevallen een regelrechte aanslag is op uw rekening?
Achter elke hoek en kant staat de Politie met scanners om de in sommige gevallen 'overdreven snelheden' met te detecteren en u snel een boete in uw nek te draaien. (kassa*kassa?) Stel u koopt zo een uit de kluiten gewassen wagen omdat u die graag ziet of gewoon om de buren met te overdonderen. Beseft u dan goed dat die wagen nooit tot zijn recht zal komen op onze wegen. Verloren geld? De topwagen constructeurs zullen het niet graag horen/lezen. ![]() p.s. In een zone waar de 50km/u van toepassing is moet ik met mijn wagen ('gewone' A3 ![]() En ik had mijn zinnen gezet op: ![]() Ik zal het maar vergeten dus... Snelle fiets kopen dan maar?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 oktober 2022 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb eens ergens gelezen dat die zwaar zijn om met te rijden, zoals een tank bijna. Of daar wat van waar was? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Langzaam einde dieseltijdperk.
Voorbeeld - ooit dieselland bij uitstek Frankrijk - amper 2 laatste jaren evolutie nieuwe inschrijvingen in beeld: ![]() ![]() Andere ooit typische diesellanden in Europa ~ idem Laatst gewijzigd door Micele : 9 oktober 2022 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eind augustus 2021 reden er in ons land in totaal 40.851 elektrische personenwagens rond (bron: Statbel). Gedeeld door een totaal aantal van 5,93 miljoen auto's levert dat een verhouding op van één op 145 oftewel 0,7%.23 dec. 2021
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tweedehandse dieselwagens zijn tegenwoordig goedkoper dan identieke wagens met een benzine motor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moogt me altijd een LEZ tonen waar dieselwagens met euronorm 6d-Temp (sinds 2018) en Euronorm 6d-full niet binnenmogen, ook in afzienbare tijd. Die ken ik echt nog niet. Dat tweedehandse diesels goedkoper zijn is al een 6-tal jaar. (dieselgate was september 2015) Laatst gewijzigd door Micele : 9 oktober 2022 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.certificat-air.gouv.fr/ Wat personenwagens betreft, is critair 1 beperkt tot BENZINE wagens euro 5 en 6. Diesel wagens euro 5 en 6 zijn critair 2 evenals benzine euro 4. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 oktober 2022 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De betrouwbare diesel met handbak gaat er uit of het is voor goedkope export naar Polen en dergelijke.
Onze kids die al niet zo bijdehands zijn wat dat betreft kiezen dan liever een enge benzine versleten auto met automaat die ook kapot gaat. Tja....propaganda treft de mindere harder.
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een dieselpersonenwagen heeft nog nooit enige zin gehad. In Brazilië zelfs verboden.
Bijna de hele wereld bewijst het vele decennia. Bijna de hele wereld liet zich nooit vangen aan de leugen "clean diesel". In Europa konden ze de leugen nog lang rechthouden door lobbywerk, en dan nog de fabel over mindere CO2-uitstoot, die later door serieuze levenscyclusstudies doorprikt werd. https://multinationales.org/fr/actua...candale-d-etat https://www.huffingtonpost.fr/actual...ans_15976.html Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2022 om 08:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |