Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2022, 07:25   #32041
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Meer dan de helft van de in moldova woonachtige Moldaviërs stemde op een pro-Russische kandidaat. (uiteindelijk won de pro-westerse kandidaat omdat meer dan een miljoen stemgerechtigden zich in de EU bevinden en er werken, en die zijn bang van westerse sancties tegen Moldova die hun leven tot een hel zouden transformeren) Dat is, opnieuw, gerekend zonder Transdnistrië, waar IEDEREEN die ik sprak niet alleen pro-Russisch was, maar fanatiek pro-Russisch, zelfs wat hysterisch. Ze wilden zelfs een gigantisch standbeeld voor Poetin oprichten, het Kremlin weigerde, zou in het Westen weer gebruikt worden om de Russen en pro-Russen belachelijk te maken.
Wanneer was dat?

Hebt u daar enkele betrouwbare bronnen voor?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 07:26   #32042
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MAAR als het Westen betrokken is, is dit meer dan zomaar wapens en geld leveren. Dan hebben de Russen het recht om bruggen of gelijkaardige doelen aan te vallen in het Westen. En je moet er geen seconde aan twijfelen dat de Russen in dat geval zullen doen waar ze recht op hebben. Het zou de onuitgesproken oorlog tussen Rusland en het Westen naar het volgende niveau tillen. Maar het is het Westen dat escaleert, de Russen volgen. Zoals ze zeggen in het Engels een "slippery slope" naar een wereldwijde kernoorlog. Wordt het niet eens tijd dat Vonder Leugen en co. Verplicht gecolloceerd worden en verantwoordelijke politici het overnemen?
Als dat het zo is, dan zullen we de komende dagen en weken dagelijks deze aanvallen zien en zal het Oekrainse leven helemaal tot stilstand komen (geen water, elektriciteit etc. Etc.)

Mijn voorspelling is dat dat niet zal gebeuren. Enkel af en toe weer een raket die vooral voor onveiligheid zorgt maar geen substantiele impact zal hebben. De treinen gaan blijven rijden en de stroom zal snel herstellen.

Rusland heeft de middelen niet om Oekraine naar de middeleeuwen te bombarderen, althans niet conventioneel, wel met nukes.
Oud 11 oktober 2022, 07:27   #32043
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is, opnieuw, gerekend zonder Transdnistrië, waar IEDEREEN die ik sprak niet alleen pro-Russisch was, maar fanatiek pro-Russisch, zelfs wat hysterisch. Ze wilden zelfs een gigantisch standbeeld voor Poetin oprichten,.
mo vent toch
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 07:31   #32044
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het einde is nu al zoek.

Putin mag dan wel bepaald hebben hoe & wanneer precies z'n oorlog startte, maar hij zal niet kunnen bepalen hoe & wanneer precies die oorlog voorbij zal zijn.
Het zou nochtans voor iedereen beter zijn dat deze escalatie stopt en er een eerbare uitweg wordt gezocht. Op dat vlak is het regime in Rusland een veel meer redelijke partner dan het regime in Kiev. Bvb. de vredesvoorstellen van Musk zijn zeer realistisch en aanvaardbaar voor de Russen.

Het wordt tijd dat de real-politics het overneemt in het Westen van de hysterische anti-Russen. De Russen willen wel degelijk een uitweg, maar willen ook dat het vergoten bloed van hun soldaten niet voor niets was. Ik geef toe dat de annexatie een fait accompli was die onderhandelingen moeilijker maken. Maar moest het Westen akkoord gaan met een nieuw referendum in deze regio's, dit maal georganiseerd door de VN en/of OVSE, ben ik er vrij zeker van dat de Russen daarmee akkoord zouden gaan.

Het regime in Kiev natuurlijk niet. Maar dit regime stelt niets voor zonder Westerse steun, het Westen kan hen dwingen. Dus eigenlijk ligt de sleutel tot vrede (en de sleutel dus tot veel goedkopere energie en een einde aan de dreigende economische malaise in West-Europa) in handen van onze politici.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 07:33   #32045
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Russen, in tegenstelling tot wat de propaganda beweert, zijn tot nu toe nogal terughoudend geweest, eindelijk geven ze in de westerse media toe dat dit de eerste aanval was in het historische centrum van Kiev. Natuurlijk als men begint met Russische civiele infrastructuur, ver van de frontlinie, als doelwit te beschouwen, zou dat de oorlog wel eens een nieuwe dimensie kunnen geven. En laat ons vooral hopen dat het Westen niet rechtstreeks betrokken is bij zo'n terroristische aanslagen, enkel het regime in Kiev, want dan is het einde zoek.
Ik denk niet dat Rusland zich daarover veel illusies maakt en dient te maken. Ze publiceerden eerder een onderwater foto van een NATO explosieve drone onder een gaspijpleiding een tijd geleden. En nu duiken er rapporten op van Brits Oekraïense samenwerking rond Krim brug. Ze planden het via opblazen pilaren op ondiep punt maar dat plan is (nog) niet doorgegaan.
Citaat:
Russian pranksters ???????????????????? & ???????????????????? learned that all Ukronazi terrorist attacks on the territory of the Russian Federation are supervised by the ???????????????????????? ????????????????????????!!

Former Chairman of the Verkhovna Rada Committee on Defense and National Security, head of the Association of Defense Enterprises of Ukraine Serhiy Pashinsky said that he is now involved in a number of "special operations" under the patronage of the special services of Ukraine and the United States.

“The undermining of the Crimean bridge by the Ukrainian authorities cannot be carried out without the consent of the United States.”

https://t.me/OstashkoNews/31120
Citaat:
Russia will take adequate and asymmetric measures due to the increasing involvement of the United States and the EU in the conflict in Ukraine, Russian Deputy Foreign Minister Ryabkov said.

Subscribe to @Sputnik
Ik vraag me af of de vraagtekens een vorm van censuur zijn? Oorspronkelijk stonden er namen.

Laatst gewijzigd door Bach : 11 oktober 2022 om 07:44.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 07:37   #32046
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou nochtans voor iedereen beter zijn dat deze escalatie stopt en er een eerbare uitweg wordt gezocht. Op dat vlak is het regime in Rusland een veel meer redelijke partner dan het regime in Kiev. Bvb. de vredesvoorstellen van Musk zijn zeer realistisch en aanvaardbaar voor de Russen.

Het wordt tijd dat de real-politics het overneemt in het Westen van de hysterische anti-Russen. De Russen willen wel degelijk een uitweg, maar willen ook dat het vergoten bloed van hun soldaten niet voor niets was. Ik geef toe dat de annexatie een fait accompli was die onderhandelingen moeilijker maken. Maar moest het Westen akkoord gaan met een nieuw referendum in deze regio's, dit maal georganiseerd door de VN en/of OVSE, ben ik er vrij zeker van dat de Russen daarmee akkoord zouden gaan.

Het regime in Kiev natuurlijk niet. Maar dit regime stelt niets voor zonder Westerse steun, het Westen kan hen dwingen. Dus eigenlijk ligt de sleutel tot vrede (en de sleutel dus tot veel goedkopere energie en een einde aan de dreigende economische malaise in West-Europa) in handen van onze politici.
We zijn nog niet op dat punt. De Oekraïners zijn een trots volk en gaan dit wel nog even uitzweten, zolang ze wapens blijven krijgen. Laat eerst nog maar wat Russen sterven zodat ze misschien eindelijk inzien hoe slecht die despoot voor hun land is.

Dat er concessies gaan moeten komen voor het stopt is wel een feit. Maar hoe meer Rusland verzwakt wordt door deze oorlog hoe beter. Want ook na deze oorlog zal dat onze vijand blijven.
Oud 11 oktober 2022, 07:38   #32047
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Als dat het zo is, dan zullen we de komende dagen en weken dagelijks deze aanvallen zien en zal het Oekrainse leven helemaal tot stilstand komen (geen water, elektriciteit etc. Etc.)

Mijn voorspelling is dat dat niet zal gebeuren. Enkel af en toe weer een raket die vooral voor onveiligheid zorgt maar geen substantiele impact zal hebben. De treinen gaan blijven rijden en de stroom zal snel herstellen.

Rusland heeft de middelen niet om Oekraine naar de middeleeuwen te bombarderen, althans niet conventioneel, wel met nukes.
Dat is onzin, wat gisteren gebeurde kan Rusland dagelijks herhalen, ze hebben wapens genoeg voeren voor talloze miljarden uit naar zowat heel de wereld.

Maar zoals gezegd Rusland beschouwt de gewone Oekraïner niet als de vijand, enkel het regime.

In het Westen interpreteert men de Russische terughoudendheid om gewone burgers te raken als zwakte. (want zelf trekt het Westen zich daar allemaal niets van aan in hun oorlogen, ze bombarderen alles plat) Dit heeft gevolgen voor Poetin, hij staat onder toenemende druk en kritiek, dat hij deze oorlog voert "met handschoenen aan", terwijl er zoveel op het spel staat. Voor het Westen is Poetin de grote boeman, maar ze zouden nogal verschieten moest hij er plots niet meer zijn.
Oud 11 oktober 2022, 07:43   #32048
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als ze snel Kiev zouden willen innemen hadden ze echt wel shock and awe moeten toepassen. Ik denk dat dit vanaf het begin nooit de bedoeling was. Alle Oekraïense troepen, die geconcentreerd waren in de Donbas (ze waren van plan Donetsk binnen te vallen) trokken in allerlei naar Kiev. Zo konden de Russen op hun gemakske een groot deel van Zuid-Oekraïne veroveren. De Oekraïners hebben dezelfde tactiek toegepast in de Kharkov regio vorige maand. Alle ogen waren gericht op Kherson en Donbass, de Russische militaire aanwezigheid in Kharkov was ondermaats.
Het zou kunnen, maar met alle kemels van de Russen de laatste maanden durf ik twijfelen dat ze dat tactisch vernuft hebben...

Ik denk echt wel dat Putin tot in Kiev wou geraken.
Oud 11 oktober 2022, 07:43   #32049
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk niet dat Rusland zich daarover veel illusies maakt en dient te maken. Ze publiceerden eerder een onderwater foto van een NATO explosieve drone onder een gaspijpleiding een tijd geleden. En nu duiken er rapporten op van Brits Oekraïense samenwerking rond Krim brug. Ze planden het via opblazen pilaren op ondiep punt maar dat plan is (nog) niet doorgegaan.

Ik vraag me af of de vraagtekens een vorm van censuur zijn? Oorspronkelijk stonden er namen.
Ja, inderdaad, ik denk ook dat op zijn minst de Britten en Amerikanen erbij betrokken zijn. Uiterst gevaarlijke spelletjes, die gigantische gevolgen kunnen hebben.
Oud 11 oktober 2022, 07:44   #32050
cato

Standaard

Citaat:

Het wordt tijd dat Poetin gaat inzien dat de koloniale tijd voorbij is en dat hij de bezetting van Oekraïne moet opgeven.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 07:45   #32051
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad, ik denk ook dat op zijn minst de Britten en Amerikanen erbij betrokken zijn. Uiterst gevaarlijke spelletjes, die gigantische gevolgen kunnen hebben.
Uiteraard was er hulp. Hopelijk zijn ze slim genoeg om daar geen bewijzen van achter te laten.
Oud 11 oktober 2022, 07:46   #32052
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het zou kunnen, maar met alle kemels van de Russen de laatste maanden durf ik twijfelen dat ze dat tactisch vernuft hebben...

Ik denk echt wel dat Putin tot in Kiev wou geraken.
Het Westen stelt de Russen graag voor als amateuristisch en dom. Dat hoort typisch bij elke oorlogspropaganda. L'histoire se répète. Het enige gekke hier is dat het Westen niet officieel in oorlog is met Rusland, maar men zoekt de limieten op.
Oud 11 oktober 2022, 07:46   #32053
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het wordt tijd dat Poetin gaat inzien dat de koloniale tijd voorbij is en dat hij de bezetting van Oekraïne moet opgeven.
Wishful thinking. Hij moet zijn gezicht redden he.
Oud 11 oktober 2022, 07:49   #32054
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Uiteraard was er hulp. Hopelijk zijn ze slim genoeg om daar geen bewijzen van achter te laten.
Indien dit werkelijk zo is, hebben de Russen het recht gelijk welke brug, tunnel of andere cruciale infrastructuur in het Westen te raken. Dit is geen oproep tot geweld, gewoon een simpele herhaling van de oorlogswetten. "Oog om oog, tand om tand".
Ik vrees trouwens dat het effectief zo ver komt. Dan zal er in de westerse media natuurlijk niet meer gesproken worden over de Krim brug, enkel over de "terroristische Russen".
Oud 11 oktober 2022, 07:51   #32055
cato

Standaard

Citaat:
Dat is onzin, wat gisteren gebeurde kan Rusland dagelijks herhalen, ze hebben wapens genoeg voeren voor talloze miljarden uit naar zowat heel de wereld.

Maar zoals gezegd Rusland beschouwt de gewone Oekraïner niet als de vijand, enkel het regime.

In het Westen interpreteert men de Russische terughoudendheid om gewone burgers te raken als zwakte. (want zelf trekt het Westen zich daar allemaal niets van aan in hun oorlogen, ze bombarderen alles plat) Dit heeft gevolgen voor Poetin, hij staat onder toenemende druk en kritiek, dat hij deze oorlog voert "met handschoenen aan", terwijl er zoveel op het spel staat. Voor het Westen is Poetin de grote boeman, maar ze zouden nogal verschieten moest hij er plots niet meer zijn.
Rusland schiet raketten af op gewone burgers om dat zij op militair gebied weinig presteren.
Niet alleen het Westen veroordeelt deze barbaarse acties van Rusland , bijna de hele wereld.
Rusland heeft nog weinig bondgenoten over gehouden,
Alleen Noord Korea, Belarus ,Syrië en Iran verdedigen Poetin en de Russische oorlogspraktijk .
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 07:51   #32056
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De koloniale tijd is voorbij, namelijk de tijd dat het regime in Kiev de Russische bevolking in Oost- en Zuid-Oekraïne hun wil kon opleggen.
Oud 11 oktober 2022, 07:53   #32057
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland schiet raketten af op gewone burgers om dat zij op militair gebied weinig presteren.
Niet alleen het Westen veroordeelt deze barbaarse acties van Rusland , bijna de hele wereld.
Alleen Noord Korea, Belarus ,Syrië en Iran verdedigen Poetin en de Russische oorlogspraktijk .
Welk niet-westers land heeft Rusland veroordeeld? China, Indië, Pakistan, Iran, Indonesië, Zuid-Afrika, Mexico, Cuba, Tanzanië, Algerije, zelfs westerse bondgenoten als Saudi-Arabië, Israël, etc. etc. hebben Rusland NIET veroordeeld.
Oud 11 oktober 2022, 07:53   #32058
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland heeft gisteren 15 procent van de electriciteit productie van Oekraïne stil gelegd.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 07:54   #32059
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Indien dit werkelijk zo is, hebben de Russen het recht gelijk welke brug, tunnel of andere cruciale infrastructuur in het Westen te raken. Dit is geen oproep tot geweld, gewoon een simpele herhaling van de oorlogswetten. "Oog om oog, tand om tand".
Ik vrees trouwens dat het effectief zo ver komt. Dan zal er in de westerse media natuurlijk niet meer gesproken worden over de Krim brug, enkel over de "terroristische Russen".
Goh, gezien de huidige stand van zaken daar lijkt me het niet slim om de NAVO aan te vallen... Dan gaat hij pas echt op zijn bek krijgen.

En uiteraard gaan we dat beschouwen als een terroristische aanval. Net zoals de Russen de aanval op de Krim brug beschouwen als een terroristische aanval. Spreekt voor zich, toch?
Oud 11 oktober 2022, 07:55   #32060
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Rusland heeft gisteren 15 procent van de electriciteit productie van Oekraïne stil gelegd.
Voor hoe lang? En kunnen ze dat blijven doen?

Vooral dat laatste denk ik is relevant.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be