Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Welke is van toepassing op U ?
Ik ben geprikt, en zonder dwang zou ik ook geprikt zijn. 16 41,03%
Ik ben geprikt, maar zonder dwang zou ik dat niet geweest zijn. 7 17,95%
Ik ben niet geprikt, ondanks de dwang. 16 41,03%
Ik ben niet geprikt, maar zonder dwang zou ik mij laten vaccineren hebben. 0 0%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2022, 10:16   #41
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ga je nu ontkennen dat je zelf zei dat er geen officiële dwang was?

Hoe moeten we die dwang dan noemen?
Ingebeeld
Fictief
Imaginair
‘Het had waar kunnen zijn’

?
Het tegengestelde van officieel is niet ingebeeld maar officieus. Denk daar maar eens over na.

Laatst gewijzigd door Sneaky : 13 oktober 2022 om 10:16.
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 10:20   #42
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

De enige reden dat ik me heb laten vaccineren is omdat mijn sociale activiteiten anders te zeer beperkt werden.

Alhoewel... misschien dat ik prik 1 nog wel had laten zetten. Maar zeker de 3de prik liet ik enkel zetten puur omwille van de mogelijkheden die de overheid mij anders afnam.

Als gezonde 30-jarige met een goede conditie en zonder overgewicht, maakte ik me niet echt veel zorgen over COVID.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 13 oktober 2022 om 10:21.
TheFourHorsemen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 10:21   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De enige reden dat ik me heb laten vaccineren is omdat mijn sociale activiteiten anders te zeer beperkt werden.

Alhoewel... misschien dat ik prik 1 nog wel had laten zetten. Maar zeker de 3de prik liet ik enkel zetten puur omwille van de mogelijkheden die de overheid mij anders afnam.
Leeftijd speelt uiteraard een rol. Daar waar rond de 30 en minder de risico's op zwaar ziek zijn bij corona verwaarloosbaar waren, was dat niet zo boven, zeg maar, de 50 of 60 jaar. De risico's bleven klein, maar waren niet meer "verwaarloosbaar".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 10:23   #44
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vermits er geen dwang was kan ik helaas niet stemmen.
Hypothese:

De Belgische overheid zegt dat er in België godsdienstvrijheid is. Moslim zijn is dus toegelaten.

MAAR: moslims mogen wel geen horecazaken, musea, bioscopen,... of allerlei andere plaatsen bezoeken waar veel mensen samenkomen.

Ze kunnen wel een eenmalige uitzondering krijgen door binnen de 24u voor het betreden van die zaken, een lekker stukje varkensvlees te eten.

Vindt u dat er in dat geval sprake is van vrijheid? Of vindt u dat er toch een door de overheid georganiseerde dwang is om u te bekeren tot niet-moslim?
Oud 13 oktober 2022, 10:25   #45
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Leeftijd speelt uiteraard een rol. Daar waar rond de 30 en minder de risico's op zwaar ziek zijn bij corona verwaarloosbaar waren, was dat niet zo boven, zeg maar, de 50 of 60 jaar. De risico's bleven klein, maar waren niet meer "verwaarloosbaar".
Ik heb dan ook geen enkel probleem met mensen die voor zichzelf kozen om toch het vaccin te laten zetten. Ik ben immers geen anti-vaxxer (hoewel volgens sommigen hier op dit forum vraagtekens zetten bij de manier waarop de overheid u dwong uzelf te laten vaccineren, u al een anti-vaxxer maakt).

Dat mijn ouders en zeker mijn grootouders dat deden, is volkomen te begrijpen.
Oud 13 oktober 2022, 10:48   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was uiteraard wel een officiele dwang, door de officiele propaganda anders voorgesteld, op dezelfde manier dat er voor de Russen officieel geen oorlog is in Oekraine, maar een speciale militaire operatie.
Interessante suggestie... een speciale militaire operatie tegen Wappies.

Op de duur ga je niet alleen een standbeeld krijgen als klimaatgoeroe, maar ook nog als de vader van de endlösung der Anti-VaXX Wappie cultuur.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 10:51   #47
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Op de duur ga je niet alleen een standbeeld krijgen als klimaatgoeroe, maar ook nog als de vader van de endlösung der Anti-VaXX Wappie cultuur.
Je valt weer door de mand als verdoken neonazi...
Oud 13 oktober 2022, 12:17   #48
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens goed ingelichte & regelmatig geciteerde bron hier op 't forum ga je dus binnenkort deel uitmaken van de 'miljarden doden' onder de gevaccineerden.

Heb je al je testament geschreven ?

Pro Soylent Green, of liever de verbrandingsovens ?
Niet zo ongeduldig zijn, ook het EP verwacht dat jouw gevaccineerde beurt als vaxslachtoffer ook nog gaat komen.
Citaat:
Ontwerpresolutie van het Europees Parlement over de oprichting van een Europees fonds voor schadeloosstelling van slachtoffers van de vaccins tegen COVID-19

https://www.europarl.europa.eu/doceo...jDOeTHURkfrJLU
Ze zijn de uitkering van miljarden aan schadeclaims voor de vaccinatieslachtoffers van de mexicaanse griep nog niet vergeten en bereiden zich al voor met een fonds sinds 14 OKTOBER 2021 om de vaxslachtoffers van de covid-19 vaccins schadeloos te stellen.
Of de vrijwillig gevaccineerde proefkonijnen met vaccinatieschade ook iets zullen krijgen, is maar af te wachten en twijfelachtig.
Oud 13 oktober 2022, 12:21   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik had gelezen "zonder drank" en "met drank" ... dus verkeerd gestemd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 12:25   #50
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik had gelezen "zonder drank" en "met drank" ... dus verkeerd gestemd.
Oud 13 oktober 2022, 12:46   #51
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets is een verbod of een dwang, als het niet gehoorzamen aanleiding geeft tot een straf.

Een straf is iets dat U opgelegd wordt MET DE BEDOELING ONAANGENAAM TE ZIJN, zodat je het zou willen vermijden.

En - zoals Macron trouwens op een zeker moment gezegd heeft - de bedoeling van het CST was "pour EMMERDER les non-vaccinés". Het was dus wel degelijk bedoeld als een straf.

Dat is verschillend van een "noodzakelijke consequentie" waarbij de BEDOELING niet is om het onaangenaam te maken, maar er NOODZAKELIJKHEDEN kunnen zijn.

Bijvoorbeeld, er is 'dwang' om een rijbewijs te halen om mogen te rijden. De bedoeling is NIET om mensen te dwingen om rijbewijzen te halen, en ze te PESTEN zolang ze dat niet doen. Er is namelijk een logische noodzakelijkheid dat mensen die met een voertuig rijden, bewezen hebben bekwaam te zijn om dat te doen op een veilige manier. Het rijbewijs is gewoon een getuigschrift van die bekwaamheid. De ENIGE reden waarom men wil dat je een rijbewijs haalt, is omdat men wil dat je bekwaam bent als je achter het stuur kruipt, maar men wil niet speciaal mensen aanzetten om rijbewijzen te halen.

Zolang men bleef volhouden dat vaccinatie noodzakelijk was om mensen op sociale activiteiten niet te besmetten, zat men eigenlijk in hetzelfde schema. Het is wanneer gebleken was dat dat NIET JUIST WAS, dat men de keuze had:

1) oftewel beseffen dat er geen reden meer is om uw "niet-besmettingsbewijs" te halen zoals ge uw rijbewijs haalt, want HET WERKT NIET

2) oftewel sociale ontmoetingen nog steeds verbieden als STRAFMAAT.

Het was duidelijk dat men altijd al 2) voor ogen had, en men heeft 1) lang als SMOES GEBRUIKT, maar uiteindelijk is onder het gewicht van de wetenschappelijke evidentie, men gezwicht om gewoon maar zoals Macron toe te geven dat het gewoon een strafmaat was om mensen te dwingen.

Men wilde inderdaad mensen 'aanzetten tot vaccinatie'. Men wilde niet "overdracht vermijden op sociale activiteiten". Men gebruikte het laatste als smoes voor de verdoken straf op het niet respecteren van de dwang.

Macron zegde dat openlijk ; De Croo bleef erover liegen dat hij zwart zag.
Ik worstel met het begrip "straf".
Dat Macron expliciet heeft laten uitschijnen dat hij de niet gevaccineerde wilde kloten is duidelijk. Kort nadien heeft hij wel z'n kak ingetrokken toen de andere Europese landen begonnen versoepelen. Zijn uitspraken werden doodgezwegen.
Er is een verschil tussen een straf enerzijds, en wat wordt aangevoeld als een straf anderzijds, wat uiteindelijk niet meer is dan een onrechtvaardigheidsgevoel gestoeld op zinloosheid; een kind hoeft geen vaccin. De waarheid was sneller dan wat experten en annex politici verkondigden.
Wie geen boodschap had aan vaccinatie voelt zich nu vernederd. Er zal nog veel inkt vloeien hieromtrent, terecht.
Ik hoor nu tijdens het nieuws dat bepaalde maatregelen nooit meer zullen worden opgelegd, ook al gaat het om code rood. Vooral in de scholen.
Spijtig dat het zolang moet duren vooraleer het begint te dagen, en ondertussen blijf ik voorzichtig met het begrip straf. Niet iedereen heet Macron.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 12:59   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is U misschien ontgaan, maar dat is waar ik al meer dan een jaar voor pleit met die lantaarnpalen he
Oud 13 oktober 2022, 13:00   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Je valt weer door de mand als verdoken neonazi...
Hij begrijpt zelfs niet dat hij het daar over zichzelf heeft

De wappies zijn de kwiebussen die de onwetenschappelijke lulkoek van de TV virologen klakkeloos napraatten en met dwang wilden opsolferen he.
Oud 13 oktober 2022, 13:02   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik worstel met het begrip "straf".
Dat Macron expliciet heeft laten uitschijnen dat hij de niet gevaccineerde wilde kloten is duidelijk. Kort nadien heeft hij wel z'n kak ingetrokken toen de andere Europese landen begonnen versoepelen. Zijn uitspraken werden doodgezwegen.
Er is een verschil tussen een straf enerzijds, en wat wordt aangevoeld als een straf anderzijds, wat uiteindelijk niet meer is dan een onrechtvaardigheidsgevoel gestoeld op zinloosheid; een kind hoeft geen vaccin. De waarheid was sneller dan wat experten en annex politici verkondigden.
Wie geen boodschap had aan vaccinatie voelt zich nu vernederd. Er zal nog veel inkt vloeien hieromtrent, terecht.
Ik hoor nu tijdens het nieuws dat bepaalde maatregelen nooit meer zullen worden opgelegd, ook al gaat het om code rood. Vooral in de scholen.
Spijtig dat het zolang moet duren vooraleer het begint te dagen, en ondertussen blijf ik voorzichtig met het begrip straf. Niet iedereen heet Macron.

Dat was fantastisch, toen Macron letterlijk sprak van : "je veut les emmerder jusqu'au bout"
Oud 13 oktober 2022, 13:04   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is U misschien ontgaan, maar dat is waar ik al meer dan een jaar voor pleit met die lantaarnpalen he
Het verschil zit hem in de beoogde doelgroep : jij wil de politici en de virologen ophangen, ik zou graag de Wappies zoals Engel of Vanden Bossche daar zien bungelen.
Oud 13 oktober 2022, 13:04   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt tijd voor een citatenboek met als titel "lantarenpalen".
Oud 13 oktober 2022, 13:05   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het was geen kwestie van "informatie" of van "aanvoelen" als je gewoon wettelijk een restaurant niet binnenmocht he.

Kijk, de reden waarom het om een straf ging, is de BEDOELING ervan. De BEDOELING was om mensen aan te zetten tot vaccinatie, en hiervoor werden NORMALE RECHTEN aan niet-gevaccineerden ontnomen, met de INTENTIE om hen het leven zodanig ZUUR TE MAKEN, dat ze zouden zwichten om zich toch maar te vaccineren.

Men wilde niet "beletten dat ongevaccineerden restaurants binnengingen". Men wilde beletten dat ongevaccineerden GEEN LAST HADDEN van ongevaccineerd zijn.

DAT is exact precies de bedoeling van een STRAF: U een normale vrijheid ontzeggen, zodat het U HET LEVEN ZUUR MAAKT, en dat je DUS zal handelen of aangezet wordt om te handelen om dat niet te doen.

Het is exact dezelfde reden waarom men U het LEVEN ZUUR MAAKT door uw bewegingsvrijheid te beperken in een gevangenis, opdat ge niet zou gaan moorden of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 oktober 2022 om 13:09.
Oud 13 oktober 2022, 13:07   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verschil zit hem in de beoogde doelgroep : jij wil de politici en de virologen ophangen, ik zou graag de Wappies zoals Engel of Vanden Bossche daar zien bungelen.
Het verschil is natuurlijk dat die eersten vooral veel wappie lulkoek hebben verkocht MET DWANG, en die andere soms juiste dingen zegden, en soms lulkoek vertelden ZONDER MEER. Die tweeden hebben gewoon maar hun mening over dingen gezegd, de eersten hebben op totalitaire manier de maatschappij op basis van hun lulkoek naar de vaantjes geholpen.

Meer nog, die tweeden hadden in de grond gelijk om te wijzen op de gigantische totalitaire idiocie waarmee die eersten aan de gang zijn gegaan. Dat ze daarnaast ook verkeerde dingen hebben gezegd, is toch stukken minder erg dan de maatschappij haar fundamenten onderuit halen op basis van onwetenschappelijke lulkoek die wel als zodanig verkocht werd, en nadien in wettelijke dwangmiddelen werd gegoten zou ik denken.

En nee, ik wil geen virologen ophangen. Ik wil kwakzalvers die op TV lulkoek kwamen vertellen, ophangen. Er zijn ook echte virologen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 oktober 2022 om 13:12.
Oud 13 oktober 2022, 13:07   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat was fantastisch, toen Macron letterlijk sprak van : "je veut les emmerder jusqu'au bout"
Ja, en ondertussen toch als president worden verkozen.
Het moet zijn dat de Fransen hem graag zien hee.
Oud 13 oktober 2022, 13:11   #60
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Blijven we op dit forum zagen over die vaccinatie, hoeveel topics zijn daar al niet over gestart?
Sorry mensen, teveel is teveel.
Tot er bengelen aan lantaarnpalen.

En als dat U niet aanstaat, staat het U vrij dit formum-onderwerp niet te lezen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be