Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2022, 07:40   #32421
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat weet ik wel, en dat weten de Russen ook. De Russen gaan niet oprotten uit Oekraïne, ongeacht hoeveel wapens het Westen ook zullen leveren. Merk ik enige nervositeit? De Russen hebben meer uithoudingsvermogen dan het Westen. En Poetin wist dat van bij het begin.
er zitten ook nog duitsers aan de belgische kust hoor, maar het verschil is dat ze betaald hebben voor hun appartement ipv afgepakt met tanks en geweren
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 07:42   #32422
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Euh ja?
Wat als wij gelijk Duitsers zijn die niet beter wisten omdat hun beleidmakers dmv propaganda decennia gelogen hebben ?

Is het dan verstandig deze bevoegd te maken over aankomende oorlogen?
Over eenders wat?
Buitengewoon verstandig.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 07:43   #32423
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Neuh. Teveel moeite. Gewoon na de oorlog weer terug naar het oude. Als Putin weg is, kunnen we ook weer prima handel drijven met Rusland.

Sterker: zelfs als Putin gewoon nog aan het hoofd staat, kan dat prima.
Daar geloof ik niets van.
We zijn een nieuwe periode van koude oorlog ingegaan met Rusland en dat zal nog wel een generatie-lang duren.
De oude Sovjet Unie heeft ook 2 generaties bestaan.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 07:47   #32424
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
We zijn een nieuwe periode van koude oorlog ingegaan met Rusland en dat zal nog wel een generatie-lang duren.
we zitten duidelijk niet in een koude oorlog, onze stock aan wapens zijn we er volledig aan het doorjassen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 07:51   #32425
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 15 oktober 2022, 07:51   #32426
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
we zitten duidelijk niet in een koude oorlog, onze stock aan wapens zijn we er volledig aan het doorjassen
Rusland is in oorlog met Oekraïne .
De NAVO steunt Oekraïne met wapens.

De koude oorlog is een nucleaire dreiging , zoals we die in de vorige eeuw ook hebben gekend met de Cuba crisis en kruisraketten enz
Oud 15 oktober 2022, 07:53   #32427
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buitengewoon verstandig.
Ik heb die liberalen en andere collaborateurs van die globalisten/technocraten en andere derde rijkers nog NOOIT gelijk weten hebben als ze oorlogspropaganda zaaide.

Wel altijd nieuwsploegen sturen om te knippen, bewerken en een wapenverkoop edm te stimuleren.

Die onverkozen fascisten hangen aan touwtjes van een leugenpers die beelden bewerken om toe oorlog te komen. BLM jutte ze ook op met bewerkte beelden wat toe een cultuuroorlog provoceerde en onnodig meer doden veroorzaakten.

Die fascisten en hun beeldschermen hoeven geen oorlogen in naam van democratie te voeren want ze zijn hiervoor NOOIT verkozen geweest.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 09:02   #32428
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb die liberalen en andere collaborateurs van die globalisten/technocraten en andere derde rijkers nog NOOIT gelijk weten hebben als ze oorlogspropaganda zaaide.

Wel altijd nieuwsploegen sturen om te knippen, bewerken en een wapenverkoop edm te stimuleren.

Die onverkozen fascisten hangen aan touwtjes van een leugenpers die beelden bewerken om toe oorlog te komen. BLM jutte ze ook op met bewerkte beelden wat toe een cultuuroorlog provoceerde en onnodig meer doden veroorzaakten.

Die fascisten en hun beeldschermen hoeven geen oorlogen in naam van democratie te voeren want ze zijn hiervoor NOOIT verkozen geweest.
Schitterend.
Oud 15 oktober 2022, 09:24   #32429
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er zitten ook nog duitsers aan de belgische kust hoor, maar het verschil is dat ze betaald hebben voor hun appartement ipv afgepakt met tanks en geweren
goeike !
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 10:11   #32430
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland is in oorlog met Oekraïne .
De NAVO steunt Oekraïne met wapens.

De koude oorlog is een nucleaire dreiging , zoals we die in de vorige eeuw ook hebben gekend met de Cuba crisis en kruisraketten enz
Ik denk: toen de Koude Oorlog begon, had alleen de VS nog maar nucleaire bommen. En die waren dan nog redelijk experimenteel.

De Koude Oorlog was er een van gewapende vrede. Niks heet van de strijd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 10:25   #32431
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk: toen de Koude Oorlog begon, had alleen de VS nog maar nucleaire bommen. En die waren dan nog redelijk experimenteel.

De Koude Oorlog was er een van gewapende vrede. Niks heet van de strijd.

Een gewapende vrede met voortdurende dreiging van een kernoorlog.
Nu zitten we weer met een dreiging van een kernoorlog.
Oud 15 oktober 2022, 13:43   #32432
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut.

Ik daag je uit. Een post van mij vinden waar ik het heb over 'internationaal recht'. Dat is namelijk onzin. Geopolitiek draait om recht van de sterkste, en ik wil graag dat het westen dat is.

Als jij ageert tegen lui die wel schemeren met internationaal-recht zonder kritiek te hebben op al die keren dat 'het westen' dat zogenaamde recht heeft geschonden, dan heb je mij naast je staan. Aan zulke hypocrisie heb ik een broertje dood.
OK je bent tenminste eerlijk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 13:47   #32433
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Toch wel. Het maakt aanspraak op de Krim en sedert recent ook op Donetsk, Lugansk, Kherson en Zaporidzje. Ze hebben er zich in Washington (en Londen) nog niet kunnen mee verzoenen dat "hun Oekraïne", niet dat van de inwoners zelf, een beetje gekrompen is. Let op de lichtgroene kleur.

(fig.)
De vraag is ook of de Russen zich daar aan zullen houden. Odessa blijft toch op het verlanglijstje staan. Dus dat de Oekraïners nu geen vrede willen komt de Russen nog ergens goed uit. Moest Kiev nu, onder westerse druk, toch toestemmen om de huidige frontlinie te bevriezen, dan zullen er enkele hartige gesprekken gevoerd worden in Moskou, maar ik denk toch dat de Russen zich akkoord zullen verklaren.
Natuurlijk de kans is uiterst klein dat Azov, Kraken, etc. zich aan zo'n bestand zouden houden.
Oud 15 oktober 2022, 14:22   #32434
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

waarom verwijs je niet naar de kaart van 1919 Tommeke ?

Omdat dit fictie is.

Geschiedenis van Oekraïne:

9de eeuw

11de eeuw

12de, begin 13de eeuw, de Mongolen.

13de eeuw

17de eeuw

18de eeuw

Eind 18de eeuw

19de eeuw

Begin 20ste eeuw

1919

1923

1946

1958

1992

2014

2022

Oud 15 oktober 2022, 14:27   #32435
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

waarom verwijs je niet naar de kaart van 1919 Tommeke ?

Omdat dit fictie is.

Geschiedenis van Oekraïne:

9de eeuw

11de eeuw

12de, begin 13de eeuw, de Mongolen.

13de eeuw

17de eeuw

18de eeuw

Eind 18de eeuw

19de eeuw

Begin 20ste eeuw

1919

1923

1946

1958

1992

2014

2022

Oud 15 oktober 2022, 14:30   #32436
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wat heb je niet begrepen van Panda's post?
Panda had het over jouw persoonlijke individuele verantwoordelijkheid als protaginist van Russisch ongedierte. Stoort het dat mentaal probleem met name te vernoemen?
Meer: gij vindt vaststaande zwart-op-wit feiten als antwoord uit jouw schrijfsels misschien een persoonlijke aanval, ofwa?
Het is ook een vaststaand feit dat het westers ongedierte zich nooit iets aangetrokken heeft van principes als "territoriale integriteit".
Oud 15 oktober 2022, 14:32   #32437
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nervositeit? ik leg je net uit dat ik een lichte voorkeur heb voor Oekraïne. Als Rusland niet oprot uit Oekraïne omdat ze sterk genoeg zijn om stand te houden. Goed voor hun.

Jij vindt als ideologische denker het lastig om te communiceren met iemand die er pragmatisch instaat he? ik geef geen fuck, tomm.
Ik ben veel pragmatischer dan je denkt. Het gaat inderdaad over de militaire uitkomst, al de rest is blabla.
Oud 15 oktober 2022, 14:35   #32438
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Doeltreffend: Ongedierte bestrijding

Ken je deze nog ? van Michel Leeb.

https://www.youtube.com/watch?v=JUrvsrOlao4
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 14:37   #32439
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zuid- en Oost- Oekraïne is al eeuwen Russisch. Dat is het verschil. De Russen nemen gewoon terug wat van hen is. Als de Duitsers West-Polen terug willen, dat recht hebben ze. En de Polen mogen West-Oekraïne, van hen gestolen door Stalin, terug hebben. Of ze het terug willen is weer een andere vraag. En zelfs Kaliningrad mag opnieuw Duits worden, maar dan moeten de Duitsers eerst wel van kamp wisselen en Rusland steunen in Oekraïne. De Russen daar zouden het niet eens erg vinden om deel te worden van Duitsland(als ze allerlei rechten krijgen, zoals onmiddellijk recht op werkloosheidsvergoeding op Duits niveau, en hun taal officieel zouden mogen blijven spreken, maar ik zie daar geen probleem), maar niemand wil bij een failliete failed state geregeerd door gekke nationalisten zoals Oekraïne.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 oktober 2022 om 14:40.
Oud 15 oktober 2022, 14:47   #32440
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zuid- en Oost- Oekraïne is al eeuwen Russisch. Dat is het verschil. De Russen nemen gewoon terug wat van hen is. Als de Duitsers West-Polen terug willen, dat recht hebben ze. En de Polen mogen West-Oekraïne, van hen gestolen door Stalin, terug hebben. Of ze het terug willen is weer een andere vraag. En zelfs Kaliningrad mag opnieuw Duits worden, maar dan moeten de Duitsers eerst wel van kamp wisselen en Rusland steunen in Oekraïne. De Russen daar zouden het niet eens erg vinden om deel te worden van Duitsland(als ze allerlei rechten krijgen, zoals onmiddellijk recht op werkloosheidsvergoeding op Duits niveau, en hun taal officieel zouden mogen blijven spreken, maar ik zie daar geen probleem), maar niemand wil bij een failliete failed state geregeerd door gekke nationalisten zoals Oekraïne.
In het Memorandum van Boedapest van 1994 heeft Rusland zich ertoe verbonden Oekraïne als onafhankelijke staat te erkennen binnen de toen bestaande grenzen. (samen met Witrusland en Kazakhstan).

We weten nu dat het woord van de Russen minder waard is dan het papier waarop dat verdrag is gemaakt.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be